Wat ik nu toch heb gevonden in de wei.. (gebit..)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Wat ik nu toch heb gevonden in de wei.. (gebit..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:44

Ik liep door het land van mn verzorgponys.. en zijn ong hal f jaar geleden een paar hopen met soort zand/modder neerge"gooid".. en k liep daarlangs (zoals altijd) en toen zag k iets... en k vond t al niet echt op een gewone steen lijke dus k pakte t maar op en toen bleek het een hele grote kies Scheve mond en eh daarnaast.. lag er nog 1! dus ik had t ffies mee naar binnen genomen en dacht dat 1 kies in een stuk steen zat dus die eruit getrokke maar achteraf lijkt dat wel een stuk kaak.. Scheve mond

Naja toen vond ik het wel raar..2 kiezen op 1 plek.. dus maar ffies terug en nog een keer kijken, zag niks, omgekeerd, en ah bah! daar lag een stuk kaak (?)/bot met een hele rij tanden erin Scheve mond mhh dus ik had het maar meegenomen en ook mee naar huis.. heb nog verder gekeken buiten maar zie verder niks.

Nou zullen veel wel meteen een conclusie gaan trekken.. deed ik ook maar.. er zijn een paar maars Clown

-wij komen er al zo'n 4 jaar bijna dagelijks..
-die "bergen" liggen midden op het land.. en ik loop er zo'n beetje altijd als ik er ben langs en overheen enz..
-voor dat wij hier kwamen verzorgen waren er anderen die vaak kwamen en liep eigenaar ookn og vaak over het land..
-die rij tanden lagen echt op die berg.. Verward en de tanden bovenop de blub.. maar goed misschien door regen en blub dat het omhoog komt ofzo Verward

Ik snap het niet erg.. heb nog geen foto, zal ik zometeen gaan maken.. heb alleen nog niet de moed gehad om het schoon te maken.. vind het niet zo heel vris enzo Bloos

fotos komen snel misschien ziet iemsand van wat voor beest het kan zijn geweest.. ik heb hier zelf ook een paardenkies liggen dus zal zelf ook ffies vergelijken maar k vind ze zo groot.. nouja jullie zien het zo Lachen

Passionato

Re: Wat ik nu toch heb gevonden in de wei.. (gebit..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:55

Wow.. misschien heb je wel een dino ontdekt! Lachen

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:03

varkens hebben echt loeigrote tanden en kiezen...dus misschien is het een varkens gebit? Ik heb hierzo ook wel eens kiezen gevonden van een varken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:15

de fotos zijn erg onduidelijk geworden doordat het donker is.. ik kan morgen overdag wel duidelijke maken Lachen maar hier alvast iets..

1 kies.. links zie je kleine tandjes..

Afbeelding

de andere kies is te onduidelijk geworden.. maar hier het "gebit"

Afbeelding

Afbeelding

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:21

Raar ziet er wel vies uit.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:22

Weet zo meteen niet van welk dier het kan zijn.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:25

k zal het nog schoonmaken en morgen duidelijk op de foto zetten misschien is het dan ff duidelijker.. (het het net vergeleken met een paardenkies maar ziet r toch anders uit.. maar zou kunnen..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:30

Als ik het moet gokken zeg ik een koe of een ander soort rund..

Maar ik sluit niet uit dat het mogelijk een paard is hoor. Varkens hebben andere kiezen vaak omdat het alleseters zijn.
Het is zowiezo een onderkaak dat lijkt me duidelijk. De kiezen lijken het meest op die van een herbivoor (planteter) wat ik er nu van zie.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:34

ik zie de kaken niet zo goed

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:57

Wauw.....
Volgens mij is dit de kaak van een paard, een rund heeft volgens mij plattere en vierkantere kiezen (maar kan het mis hebben, ben alweer ff uit de koeien business).
Je VA kan je dit zo vertellen....
Misschien iemand toch stiekum zn paard ergens begraven...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:10

vind het nog het meest op een paardengebit lijken.
wel apart dat dat opeens boven komt drijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:16

Ieeeeeeeeeeeeeuuuuw!!!!

Doet me denken aan Blair Wich Project! Neej hoor.
Misschien dat het door regenval is komen bloot te liggen? Misschien kan je er wel meer vinden!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:20

even naar een phanteloog (oid Knipoog bb ) die weetzoiets vast wel. Denk dat hij je graag wilt ontvangen.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:48

ik heb ook al 2 kiezen gevonden van mijn pony Clown

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:53

cijsalover schreef:
ik heb ook al 2 kiezen gevonden van mijn pony Clown

Maar hopelijk toch nog geen volledige onderkaak? Clown

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:10

Volgens mij is het een paardenkaak, ik heb er ook zo een liggen. Die van mij hebben we hier voor de deur (midden in een woonwijk) gevonden toen er zand gestort was. Ik denk dat het bij jouw ook zo in het weiland terecht is gekomen en door de regen bloot gespoeld is. Maar hoe het in die zandhopen terecht komt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:51

Twinklebel schreef:
Volgens mij is het een paardenkaak, ik heb er ook zo een liggen. Die van mij hebben we hier voor de deur (midden in een woonwijk) gevonden toen er zand gestort was. Ik denk dat het bij jouw ook zo in het weiland terecht is gekomen en door de regen bloot gespoeld is. Maar hoe het in die zandhopen terecht komt?

ielg.. dat is niet zo lekker om tegen te komen in een weiland! ziet er in ieder geval uit als een herbivoor achtig iets (yes!! gelukkig geen loslopende leeuwen!)
Ben erg benieuwd, maar ik gok op een paard of een koe. varkens hebben namelijk slagtanden erin.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 07:02

Twinklebel schreef:

ja bij ons zat het dus ook tussen een berg zand/klei/modder..
maar een tijd geleden is er een sloot uitgegraven om het land heen, en we denken dat die bergen daaruit zijn gekomen.. dus het zou kunnen dat er ooit een paard oid in is gevallen ofzo en dat niemand het gevonden heeft.. Verward nouja kan van alles zijn.. de eigenaar zal vast wel weten waar die bergen vandaan komen maar dies altijd op vakantie in t buitenland Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:11

boeren begraafden vorger nog wel eens dieren, dus denk dat je daar wat van gevonden hebt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:30

Bij mijn oude verzorgpony lag er wel eens een poot van een lammetje, of een kop. Heel vies, maar daar liepen heel veel vossen.
Ik heb geen idee van wat voor dier het kan zijn.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:02

Als je echt zeker wilt weten wat het is, is het misschien een optie om langs de dierenarts te gaan en het hem of haar te vragen Pling

Ziet er trouwens wel een beetje viezig uit, maar raar dat niemand het is opgevallen, misschien door iemand daar gestord ofzo? Lachen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 10:12

Cow_horse schreef:
Als je echt zeker wilt weten wat het is, is het misschien een optie om langs de dierenarts te gaan en het hem of haar te vragen Pling

Ziet er trouwens wel een beetje viezig uit, maar raar dat niemand het is opgevallen, misschien door iemand daar gestord ofzo? Lachen

ja tis echt vreemd.. die bergen liggen er al.. nou ik denk ruim een half jaar en al die tijd lopen wij er altijd over en om heen.. en er is geen nieuw zand bij gekomen ofzo.. maarja misschien door de regen en blub dat het inderdaad naar boven is gekomen oid Verward

*ik moet het nog schoonmaken maar vind het zo vies om het aan te raken.. Scheve mond *

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:17

annuh schreef:
Cow_horse schreef:

ja tis echt vreemd.. die bergen liggen er al.. nou ik denk ruim een half jaar en al die tijd lopen wij er altijd over en om heen.. en er is geen nieuw zand bij gekomen ofzo.. maarja misschien door de regen en blub dat het inderdaad naar boven is gekomen oid Verward

*ik moet het nog schoonmaken maar vind het zo vies om het aan te raken.. Scheve mond *

gebruik handschoenen (tuinhandschoene oid), had ik toen ook gedaan bij het vinden van een gebit (was van een geit, kwamen we achter)

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:50

ja gebruik handschoenen Lachen

Maar het ziet er wel vies uit zeg... als je het gewassen hebt wil ik nog wel eens fotos zien Knipoog

Zo valt er weinig te zien...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:52

Ben ook wel benieuwd geworden naar de afkomst Nagelbijten / Gniffelen