Ik zit nou in de 5e van het vwo en ben bijna 18. Ik wordt alleen een beetje gek van al die verzorgpaarden en wil eigenlijk heel graag een eigen paardje kopen in de nabije toekomst. Voor die tijd moet er nog had gespaard worden en ik zal waarschijnlijk een verzorgster erbij moeten vragen, dat vind ik niet zo'n probleem. Maar nou is mijn vraag aan jullie (waarschijnlijk velen van jullie doorgewinterde paardenhouders
) waar kan ik nou het beste gaan kijken voor een paardje?Ik heb namelijk geen bergen met geld dus is misschien een fokker een beetje te ver gezocht, maar ik heb wel voldoende ervaring dat ik graag juist een jonger paardje wil dat ik zelf alles bij kan brengen (maar die wel graag al zadelmak is; het liefst dus een 'groen' paardje, of die een B proefje kan lopen).
Hebben jullie tips voor mij voor het houden van een paard?
Misschien zelf info over rassen die jullie helemaal geweldig vinden?
brand maar los;
ik ben benieuwd!!

. maar even on topic: Ik zou als ik jou was een betrouwbaar en gemiddelde leeftijd paard nemen. Jonge paarden (2jr) zijn goedkoper omdat ze niet beleerd zijn. Je moet dit alsnog zelf doen en dit kost je ook tijd en geld...Het is even afwegen. Aan een ouder paard heb je minder omkijken als je geluk hebt omdat deze alles al kent en nog wel consequent gereden kan worden maar meer kan hebben. Je moet goed overwegen dat je met een jong paard consequent en niet meteen jan-en-alleman erop kan zetten...afwegen dus!
)...uuhhm, tja wat is een mooie leeftijd, ik ben zelf 28 jaar en als ik een paard zou kopen wordt het een fjord!