IEDEREENS HULP GEVRAAGD! (betreft paardenrevalidatiecentrum)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fever

IEDEREENS HULP GEVRAAGD! (betreft paardenrevalidatiecentrum)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:28

Hallo beste bokkers. Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende. Wij zijn serieus van plan om in de Randstad. (straal van 10 km van Amsterdam) een revalidatiecentrum voor paarden op te starten. Omdat wij benieuwd zijn hoeveel vraag hiernaar is vraag ik om jullie reactie. Ik zal in het kort uitleggen hoe het er uit komt te zien.

Er komen een 30-tal buitenboxen, een 20x60 buitenbaan, stapmolen, praktijkruimte met opvoelbox, spuitplaats warm/koud water, een kleine binnenbaan om te longeren en los te gooien. Meerdere stukken land Er komt een "stap-baan" voor het stappen met paarden met bv. een peesblessure. Deze baan wordt ongeveer 300 meter lang. an het eind van de baan komt een soort rotonde zodat je lange recht stukken kunt stappen zonder scherp te draaien aan het einde. Deze baan wordt gemaakt van speciale rubber tegels.

Je kunt je paard bij ons onderbrengen wanneer het lange tijd moet revalideren van een blessure. Ook als je zelf de mogelijkheid niet hebt om voor je paard te zorgen (zwangerschap, op reis o.i.d.) kun je je paard bij ons kwijt.

Zouden jullie van zoiets gebruik maken? De stallingsprijs is hetzelfde als op een reguliere pensionstal in de randstad. Je kunt altijd langskomen om je paard te bezoeken.

In verband met de vergunning voor de gemeente heb ik graag zoveel mogelijk reacties, om zo te laten zien, dat er behoefte aan een revalidatiecentrum is.

Wij werken samen met enkele gediplomeerde instructeurs en dierenartsen. Ik noem nog even geen namen, totdat alles definitief is. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Reacties zijn erg welkom!! Graag geen "penny-meisjes-vragen", maar serieus.

Dankjulliewel!!

klomp

Re: IEDEREENS HULP GEVRAAGD! (betreft paardenrevalidatiecent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:33

Fever schreef:
Hallo beste bokkers. Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende. Wij zijn serieus van plan om in de Randstad. (straal van 10 km van Amsterdam) een revalidatiecentrum voor paarden op te starten. Omdat wij benieuwd zijn hoeveel vraag hiernaar is vraag ik om jullie reactie. Ik zal in het kort uitleggen hoe het er uit komt te zien.

Er komen een 30-tal buitenboxen, een 20x60 buitenbaan, stapmolen, praktijkruimte met opvoelbox, spuitplaats warm/koud water, een kleine binnenbaan om te longeren en los te gooien. Meerdere stukken land Er komt een "stap-baan" voor het stappen met paarden met bv. een peesblessure. Deze baan wordt ongeveer 300 meter lang. an het eind van de baan komt een soort rotonde zodat je lange recht stukken kunt stappen zonder scherp te draaien aan het einde. Deze baan wordt gemaakt van speciale rubber tegels.

Je kunt je paard bij ons onderbrengen wanneer het lange tijd moet revalideren van een blessure. Ook als je zelf de mogelijkheid niet hebt om voor je paard te zorgen (zwangerschap, op reis o.i.d.) kun je je paard bij ons kwijt.

Zouden jullie van zoiets gebruik maken? De stallingsprijs is hetzelfde als op een reguliere pensionstal in de randstad. Je kunt altijd langskomen om je paard te bezoeken.

In verband met de vergunning voor de gemeente heb ik graag zoveel mogelijk reacties, om zo te laten zien, dat er behoefte aan een revalidatiecentrum is.

Wij werken samen met enkele gediplomeerde instructeurs en dierenartsen. Ik noem nog even geen namen, totdat alles definitief is. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Reacties zijn erg welkom!! Graag geen "penny-meisjes-vragen", maar serieus.

Dankjulliewel!!

ik vind het wel een heel mooi en goed idee!
er zijn altijd wel mensen die zelf niet de tijd hebben om bv. met een paard met blessure meerdere keren per dag te lopen. dus ja ik vind het wel wat!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:40

Het is zeker wel wat!! Realiseerbaar en als je de vraag erna kunt compenseren met het totale kostenplaatje is er zeker wat van te maken. Zelf zou ik mijn paard met een peesblessure gewoon thuis in de wei laten staan maar voor mensen die hun paarden op een pensionstal hebben staan zou het zeker wat zijn. Maar waarom stel je geen vragenlijstje op met de vragen die jij graag beantwoord wilt zien? Iedereen zegt goed idee maar ik denk dat je liever ziet wat de max. periode is van stalling, kosten en ik denk dat er ook vragen komen met wat voor soort revalidatie ze aan kunnen komen. Je geeft zelf voorbeeld van peesblessure en zwangerschap, maar misschien zijn er nog andere extremere vormen van revalidatie (gebroken benen e.d. ) waar je extra en speciale faciliteiten voor nodig hebt. En wil je dan ook een pensionstal als nevenactiviteit (20x60 binnenbak) of is dit puur gerealiseerd voor zwangerschap?

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:45

Wauw! Nu al reacties! Leuk! Ik rijd zelf ook, dus mijn eigen paarden rij ik. Vandaar de bak. Maar ik wil in de toekomst ook lessen organiseren van bekende instructuers. Dan kunnen mensen met paard naar ons toekomen en dan wordt er een lesdag georganiseerd door een instructuer.

Ik zal inderdaad even een vragenlijstje maken. Bedankt voor de tip! Maar in de tussentijd zijn alle reacties nogsteeds welkom!

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:00

Hier enkele vragen waarvan ik jullie antwoord op prijs zou stellen:

1
Wat zou voor jou een gegronde reden zijn om van onze stal gebruik te maken?

2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.

3
Wat is voor jou een reden om GEEN gebruik van deze faciliteit te maken?

4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?

5
Zo ja, welke problemen ben je tegenaan gelopen tijdens het revalideren?
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))

6
Denk je dat deze stal voor veel mensen een oplossing kan bieden?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:13

Mhh klinkt leuk. maar DE PRIJS.

- Op welk bedrag zou je uitkomen?.
Probleem is voornamelijk dat je op dat moment 2 stallingsgelden kwijt bent. Ik denk voor veel mensen niet haalbaar.

- De blessure moet van die aard zijn dat het idd haalbaar is. Dus bv herstel na operatie (koliek) of peesblessure.

- Lijkt mij hoe intensiever het paard aandacht nodig heeft hoe hoger de kosten. En zit er ook nog een stuk opbouw van training in.

- Was als je in limburg woont paard in revalidatie in Amsterdam met DA in limburg??.

Denk dat toch alleen maar haalbaar is voor de proffs met een hoop geld en geen tijd. Het idee is zeker leuk.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:19

Fever schreef:

1
Als je paard een blessure heeft waarvan hij langdurig moet herstellen en je zelf niet de tijd/mogelijkheid hebt om hem hierin te 'ondersteunen'.

2
Je paard krijgt 3x daags voer, elke dag gemest, weidegang, beweging en medicatie, en andere verzorging (poetsen ed) uiteraard alles in overleg met DA en eigenaar. Hoeveel geld zou je hier maximaal voor over hebben.
250 euro per maand.

3
Als je thuis de mogelijkheid hebt om je paard zelf te laten revalideren.

4
Heb je in je zelf of in je omgeving weleens een paard meegemaakt met een langdurige blessure?
Ja

5
(Bv. geen lange stukken kunnen stappen, niet de juiste bodem, paard onrustig vanwege drukte op stal, tijdgebrek (niet meerdere keren kunnen stappen, afspuiten, medicatie enz.))
Paarden onrustig tijdens het stappen waardoor de revalidatieperiode langer werd dan verwacht.

6
Ja, ik denk dat het zeker goed zou gaan lopen, veel mensen die hun paard op een pensionstal hebben staan kunnen hun paard niet een optimale revalidatie bieden.
Voor hetzelfde of misschien iets meer geld wordt dit nu voor hen gedaan, ik denk dat dit voor zulke mensen een hele goede oplossing zou zijn!

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:27

Prisca schreef:
Mhh klinkt leuk. maar DE PRIJS.

- Op welk bedrag zou je uitkomen?.
Probleem is voornamelijk dat je op dat moment 2 stallingsgelden kwijt bent. Ik denk voor veel mensen niet haalbaar.

- De blessure moet van die aard zijn dat het idd haalbaar is. Dus bv herstel na operatie (koliek) of peesblessure.

- Lijkt mij hoe intensiever het paard aandacht nodig heeft hoe hoger de kosten. En zit er ook nog een stuk opbouw van training in.

- Was als je in limburg woont paard in revalidatie in Amsterdam met DA in limburg??.

Denk dat toch alleen maar haalbaar is voor de proffs met een hoop geld en geen tijd. Het idee is zeker leuk.

Je betaal maar 1 stalling.

Je mag zelf aangeven welke dierenarts je je paard onder behandeling wilt. Als jij je DA in Limburg wilt houden, vervoeren wij je paard bij een eventuele contole of behandeling naar Limburg. Hiervoor komen er wel kosten bij. Alles gaat in overleg met de eigenaar. We hebben wel een DA praktijk waar we mee samenwerken. Die we standaard gebruiken als je geen voorkeur hebt zegmaar. Maar nogmaals, alles in overleg. We brengen je paard overal heen als het moet...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:29

Fever schreef:

1

2

3

4

5

6

Vraag 1: kan geen reden bedenken
Vraag 2: Drie keer per dag voeren, voor dat geld liever 4 of zelfs vijf keer per dag hooi.

Vraag 3: Als mijn paard moet revalideren van het een of andere zou hij dat het beste kunnen doen in zijn vertrouwde omgeving. Ik zou mijn paard dagelijks zelf willen bezoeken. Ik woon in het noorden en zou mijn paard dus nooit in de randstad (gebrek aan uitloop, weide en goedkope grondprijs) stallen.

De prijs is voor een gemiddelde stalling, waar moet ik dan aan denken? Globaal gezien:
100-200 e/per maand
201-300 e/per maand
301-400 e/per maand
401 of hoger per maand

Dus te ver weg, geen zicht op de revalidatie, geen dagelijks contact met je paard, waarschijnlijk veeeel te duur.

Vraag 4: pony met hoefbevangenheid

Vraag 5: paard heeft weken alleen op stal moeten staan zonder gezelschap (was gelukkig niet mijn pony, maar vond het erg sneu)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:31

Citaat:
Je betaal maar 1 stalling.

Je mag zelf aangeven welke dierenarts je je paard onder behandeling wilt. Als jij je DA in Limburg wilt houden, vervoeren wij je paard bij een eventuele contole of behandeling naar Limburg. Hiervoor komen er wel kosten bij. Alles gaat in overleg met de eigenaar. We hebben wel een DA praktijk waar we mee samenwerken. Die we standaard gebruiken als je geen voorkeur hebt zegmaar. Maar nogmaals, alles in overleg. We brengen je paard overal heen als het moet...

REPORT_POST

Jaja een paard met een blessure naar een DA in Limburg vervoeren. Sorry maar dat klinkt niet paard vriendelijk. Het licht aan de aard van de blessure, maar de meeste paarden zijn beter af in een stal of wei dan een paar uur in de trailer (heen) en een paar uur terug op een dag. Klinkt niet haalbaar.

Je betaalt maar 1 stalling? Bij jullie. Ik denk dat Prisvca bedoeld dat je je oude stal moet doorbetalen om hem vrij te houden. Ik denk ook dat je een bedrag moet betalen om op je "eigen" stal je eigen box te blijven huren om hem vrij te houden. Als de prijs die je voor een revalidatie betaalt, uiteindelijk is dat je ook nog eens een nieuwe stalling moet zoeken....

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:36

Fever schreef:

1

Als je paard hulpbehoevend is en je de faciliteiten niet hebt op de stal waar je paard woont.
Denk aan meerdere malen per dag spuiten / medicijn.. e.d.
Als je moet werken en je paard moet 5x pd gewandeld..

2

Nou de prijs aan het gedeelte randstad waar ik zit tussen de 100 en 150 euro all in.
Vergeet alleen niet dat je meestal op stal je stal moet doorbetalen..

3

Aan de ene kant heb ik het zelf het liefste in de hand.. Alleen heb ik ervaring met een manege waar dus niet gedaan werd wat gevraagd werd en dit heb ik ook recent mee gemaakt op een prive (pensionstal).

4

ja...

5

Paard was ziek, moest medicatie krijgen.. Kreeg dit onregelmatig terwijl er 12 uur tussen de medicatie dient te zitten... Maakte ze geen probleem van want HUN bepaald wat er gebeurde..
Ook moest het paard op stal blijven (terwijl daar elke dag de paarden naar buiten gingen..) Na meedere malen overleg dat het paard niet naar buiten mocht trof ik haar iedere keer weer aan met natte benen..

Na de laatste keer hun erop aan te spreken kwam het hoge woord eruit... HUN WAREN PENSIONHOUDERS en HUN BESLISTE wat er MET HET PAARD GEBEURDE...
Nou ik had een keurig schrijven uit Utrecht ontvangen met het medisch advies erin dat ze absoluut niet in het land/ bak enof paddock mocht..
Tja daar sta je dan met een bek vol tanden.. (Paard is ook enkele dagen daarna verhuisd..)

6

Ik denk het wel, alleen moet er dan wel een vertrouwens band zijn met de eigenaars.. Je laat je paard sowieso niet zomaar achter en in een kliniek zijn er artsen..

Maar ik denk dat het een best een kans van slagen kan hebben.. In mijn situatie had ik East er zo heen gebracht..
Ook omdat het dichtbij is..Als je naar een kliniek oid gaat is het vaak ruim een uur rijden..

Iig wens ik je veel succes toe wat je revalidatiecentrum betreft.. Als je vragen hebt.. James100

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:39

Fever schreef:

1

Tijdgebrek als mijn paard langer dan een maand op rust moet en ik de ruimte nodig heb.
2

Standaard stallingsgeld. hier is dat 100-150 euro, denk rond de randstad 300 ofzo?

3

De overbrugging van afstand. Ik denk dat als je paard in pension staat er een extra probleem bijkomt. Het huren van 2 stallen of het afzeggen ervan.
4

Ja, een peesblessure. Duurde een jaar voordat deze pony weer bereden mocht worden.

5

Ik denk vanwege werk niet meerdere keren kunnen stappen e.d. Kan eigelijk alleen 's avonds. Paard word wel gewoon door mijn vader gevoerd.
6

Als ze inderdaad besluiten om van de stal gebruik te maken wel. maar ik denk dat er veel mensen met het dilemma zitten: eigen pensionstal opzeggen en naar revalidatie en mensen met eigen stal en wei houden het paard meestal en laten het in de wei revalideren....

PB-en kan altijd...

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:47

PeruaansePas schreef:
Quote:Je betaal maar 1 stalling.

REPORT_POST

Jaja een paard met een blessure naar een DA in Limburg vervoeren. Sorry maar dat klinkt niet paard vriendelijk. Het licht aan de aard van de blessure, maar de meeste paarden zijn beter af in een stal of wei dan een paar uur in de trailer (heen) en een paar uur terug op een dag. Klinkt niet haalbaar.

Je betaalt maar 1 stalling? Bij jullie. Ik denk dat Prisvca bedoeld dat je je oude stal moet doorbetalen om hem vrij te houden. Ik denk ook dat je een bedrag moet betalen om op je "eigen" stal je eigen box te blijven huren om hem vrij te houden. Als de prijs die je voor een revalidatie betaalt, uiteindelijk is dat je ook nog eens een nieuwe stalling moet zoeken....

Is inderdaad in veel gevallen niet paard vriendelijk. Maar nogmaals. Dat is de wens van de eigenaar dan. Uiteraard komen er bij ons dierenartsen over de vloer en zijn er klinieken dichter bij. Maar als je eigenaar het paard naar limburg vervoerd wil worden is dat zijn/haar beslissing.

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:49

Uiteraard begrijp ik dat als je in limburg of Groningen woont (oid) dat dit voor jou geen oplossing biedt. Het gaat niet zozeer om de locatie van onze stal. Ik probeer te peilen of er interesse is. Misschien is het dan ook beter dat alleen mensen reageren die deze afstand naar Amsterdam kunnen overbruggen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:06

Fever schreef:
Uiteraard begrijp ik dat als je in limburg of Groningen woont (oid) dat dit voor jou geen oplossing biedt. Het gaat niet zozeer om de locatie van onze stal. Ik probeer te peilen of er interesse is. Misschien is het dan ook beter dat alleen mensen reageren die deze afstand naar Amsterdam kunnen overbruggen.

Misschien is het juist een idee om dan een speciale manier van transport te bedenken? Een aangepaste vrachtwagen waarin je de paarden in een hangband kunt vervoeren zodat er geen druk op het been komt...liggend vervoeren is volgens mij geen optie maar ook zou je dit kunnen onderzoeken...heb je wel weer een extra toegevoegde optie

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:32

1
Alleen als mijn paard echt té geblesseerd is dat ik hem niet meer in de huidige vorm kan verzorgen, maar ik hoop niet in deze situatie te komen
2
Laat ik het anders zeggen: mijn max grens is nu 275 euro pensionstallingsgeld...(dat betaal ik nu niet)
3
Geld... En als het te ver weg is.. Als ik mijn huidige stal definitief kwijt zou raken hierdoor
4
Ja, in Amsterdam, die kon niet meer bereden worden en moest naar Paardenkamp omdat ze nergens terecht kon (voor niet teveel geld) maar vaak zat wordt het paard naar de slacht gedaan....
5
Ik kan zo gauw alleen op tijd- en geldgebrek en gebrek aan de juiste faciliteiten komen (ik zie nu bijv. een paardenzwembad voor me Lachen )
6
Ik weet het niet, echt niet. Als ik om me heen kijk, houden mensen wel van hun paardje, maar hebben ze er echt niet altijd zo veel geld voor (over) en als blijkt of mogelijk is dat het paard niet meer "bruikbaar" is na het revalideren, vraag ik me af hoeveel mensen er nog héél veel van hun paard houden.
Ik denk zelf wel dat dit is weggelegd voor mensen met aardig wat geld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:05

Als je met verzekeringen kunt samenwerken heb je meer perspectief.

Ik heb mijn paard niet verzekerd, dus zo iets is voor mij veels te duur.

Maar mensen met wel een grote tas geld is dit best wel een goede optie.

Stel dat je paard een tijdje stil heeft gestaan en je wilt optrainen, maar je moet ook nog verstandig met oude blesure omgaan, is dit een unieke kans, als je zelf niet voldoende tijd hebt en je eigen pension niet die faciliteiten heeft.

Als je goede ruiters, fysio en goede da kunt inschakelen denk ik dat er een markt voor is. Vele toppaarden kunnen wel eens een vakantie genieten, maar toch zo dat ze niet helemaal terugvallen. Wie weet ook een vakantieadres voor paarden die hoog in de sport mee lopen, maar even uit de running moeten om weer sterk terug te komen. De eigenaren en verzorgers kunnen dan ook een stapje terug doen.

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 15:11

Blijf posten! Helemaal te gek. Ik ben erg blij met de reacties en tips!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:35

Ik denk dat dit een geweldig idee is!

Toch zullen de meeste mensen Amsterdam te ver weg vinden. Misschien iets om in het midden van het land te realiseren? Wat kosten betreft zou het niet te groot geld moeten kosten omdat men nu eenmaal op dat moment een paard in het bezit heeft waar men niets mee kan doen. Mogelijk als het kostenplaatje te duur wordt dat mensen een paard liever zelf verzorgen en laten revalideren. Toch kan een dergelijk project een hoop zorgen minder geven. Ik kan mij wel voorstellen dat men graag hun eigen paardje af en toe wil bezoeken om zelf te weten hoe het ermee gaat.

Ik denk dat je moet afwegen wat de kosten op een kliniek zijn indien een paard daar staat om te revalideren, de kosten op een manege of pensionstal (revalidatie zelf verzorgen) en een paard thuis (minste kosten). Daar misschien een gulden middenweg in zoeken???

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 15:58

Helaas zal het niet mogelijk zijn om voor een appel en een ei je paard te stallen. Ik weet uit ervaring hoeveel tijd het kost om meerdere keren per dag te stappen, medicatie geven, benen koelen. Als je zelf full time werkt moet je toch ook mensen betalen om dat voor je te doen. Als je dat allemaal bij elkaar optelt... Ik betaalde zelf 260 euro stalling en dan nog de overige kosten erbij. Stapmolen moet je bij de meeste stallen ook nog apart voor betalen. En soms zelfs ook nog voor iemand die je paard erin zet. Ik begrijp dat het niet voor iedereen is weggelegd. We hebben dan ook maar 30 boxen...

Of er wat met de verzekeringen te regelen valt zijn we nog mee bezig. Maar bedankt voor de tip.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:27

Fever schreef:

1

Als ik zelf geen tijd heb of de faciliteiten

2

250-300 per maand alleen zou ik liever zien dat ze het voer verspreid over de dag krijgen ipv 3x per dag. Maar dat hangt er ook van af hoe lang ze op het land staan.

3

als ik mijn paard zelf kan verzorgen..

4

ja

5

paard onrustig, niet op regelmatige tijden behandeld

6

ja ik denk het wel

Die tip van russel over samenwerken met verzekeringen is een hele goeie, als je het zo kan krijgen dat de verzekering zoiets wil vergoeden zullen veel meer mensen het doen denk ik, omdat je anders al gauw zit met 2 stallen om je oude stal te behouden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:32

ik vind het nog steeds een goed idee alleen vraag ik me af of "normale" mensen met een normaal inkomen dit kunnen betalen. je moet en je stal bij jullie betalen en je huidige stal. ik denk niet dat de meeste mensen dik 500 euro per maand zomaar even kunnen ophoesten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:36

klomp schreef:
ik vind het nog steeds een goed idee alleen vraag ik me af of "normale" mensen met een normaal inkomen dit kunnen betalen. je moet en je stal bij jullie betalen en je huidige stal. ik denk niet dat de meeste mensen dik 500 euro per maand zomaar even kunnen ophoesten.

Even in het algemeen? Is er zo tekort aan pensionstalling dat iedereen zijn oude stal moet behouden? Ik denk dat er dan maar eens serieus meer moet worden rondgekeken naar niet-officiele pensionstallen. Boeren zijn in deze tijd al blij met dit soort neven-activiteiten en je paard kan tenminste wel elke dag naar buiten en staat lekker vrij, went aan tractors en het is goedkoper. Enige nadeel is dat je geen binnenbak hebt maar als je lesneemt op een manege of de bak afhuurt bij naburige stal kun je ook een eind komen...en lege stal is lege stal hoor...daar hoef je niet voor te betalen...tenminste ik zou het niet doen..en onze pensionklant neemt paard altijd 3 weken op vakantie en betaalt die ook niet...dan kunnen we er zelf mee doen wat we willen.

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 16:46

Haha!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:54

Ja je kan ook met de eigenaar van de pensionstal afspreken van wanneer tot wanneer je weg bent, en dat je in die tijd niet betaalt en de eigenaar hem in die tijd kan verhuren oid