halsterhoofdstel? (zilco, bioThane enz.)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

halsterhoofdstel? (zilco, bioThane enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:13

Ik wil al een hele tijd graag een keer een halsterhoofdstel kopen voor Evita, omdat dat erg handig is met (lange) buitenritten om even een stukje te grazen/vast te zetten enz.
dat geklooi met bitje uit doen/halster meenemen enzo is ook niet echt handig.
Ik vind die felgekleurde hoofdstellen die je bij endurance ook veel ziet onwijs gaaf! ik heb dus een beetje gezocht op internet en daar kwam ik dus merken tegen zoals zilco en biothane (onder andere op de sites http://www.equestriannomads.nl/ en http://www.singlefooter.nl/ )
maar op die foto's op de sites vind ik het er een beetje plastic uitzien. is er iemand die zo'n hoofdstel heeft en wat zijn de ervaringen ermee? ziet het er echt zo uit of lijkt dat maar op deze foto's? (misschien heeft iemand een foto van zijn hoofdstel?)

Jurga

Re: halsterhoofdstel? (zilco, bioThane enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:55

Het is écht kunststof en dat is er inderdaad aan af te zien. Persoonlijk vind ik ze wel erg mooi. Vooral in de endurance zie je ze érg veel. Vind je de kunststof-look niks, kun je denken aan een nylon halsterhoofdstel, of een leren.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:30

Jammer dat mijn profiel het niet doet!
Daar staan fotoos in.

Ik heb 2 hoofdstellen van biothane, een felrode en een bordeauxrode.

ik heb ook een webband hoofdstel, een goedkopere versie.
Als ik het geld had, zou ik zooo weer voor een biothane gaan!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 07:15

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen en foto's!

Ik heb zelf gekeken op www.canadiantack.com

Daar staan echt supermooie, ik wil voor de beta gaan want die ziet er niet zo plastic uit! En dan kan je een geborduurde overlay nemen, dat vind ik echt superstoer!

Ik ben op zoek naar adressen van nylon hoofdstellen met gevlochten overlay maar daar heb ik er nog niet zo heel veel van kunnen vinden.

Dit is wel gaaf: http://www.arcaros.com/nylontack.htm

en dan de onderste serie Lovers maar ik wil eigenlijk gewoon een blauwe en die zijn er weer niet Boos!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 08:22

Het is superfijn spul. Ik zou werkelijkwaar nooit meer anders willen. Misschien ziet het er kunsttof uit maar het is 2 of 3 x sterker dan leer!!! Het is makkelijk en als je het schoon wil hebben gooi je het in een emmer met warm water en een sopje of in de vaatwasser!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet is ongeveer alles wat ik heb biothane. Inclusief beugels, borsttuig en martingaal. Makkelijk te onderhouden, makkelijk in gebruik en fijn voor het paard.

Hopelijk heb je een indruk gekregen. Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 08:27

Ik bedoelde overigens beugelriemen en geen beugels Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:07

Ik heb een vrij simpel halsterhoofdstel van halster materiaal, gekocht voor 22,50 bij Freddy's in NIeuwegein. Hardstikke blij mee en eigenlijk alleen bedoeld voor een buitenrit met graseetpauze. Enig nadeel is dat de teugels niet zo fijn zijn, maarja andere teugels zijn zo gepakt! Ook deze kan simpel in een sopje, duurt alleen vrij lang voordat ie weer droog is!

Als de tijd komt dat we echt gaan "endurancen" komt er misschien ook wel zo'n mooi kleurig biothane hoofstel, want ik vind ze wel heel gaaf!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:17

ik heb net zo'n halsterhoofdstel als fasel... een biathane dus maar dan in het oranje...
het is ideaal spul je kan het zo schoonmaken en je hoeft het niet in te vetten.... het is supersterk....

sja gewoon fijn spul dus!!!

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:45

daffodil schreef:
Ik heb een vrij simpel halsterhoofdstel van halster materiaal, gekocht voor 22,50 bij Freddy's in NIeuwegein. Hardstikke blij mee en eigenlijk alleen bedoeld voor een buitenrit met graseetpauze. Enig nadeel is dat de teugels niet zo fijn zijn, maarja andere teugels zijn zo gepakt! Ook deze kan simpel in een sopje, duurt alleen vrij lang voordat ie weer droog is!

Als de tijd komt dat we echt gaan "endurancen" komt er misschien ook wel zo'n mooi kleurig biothane hoofstel, want ik vind ze wel heel gaaf!

ik ook ook bij freddy´s
Afbeelding
dit is m in halster model tijdens t grazen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:47

Ik heb 2 nylon hoofdstellen.

Eentje is een echt endurance hoofdstel waar je het bitje af kan halen. Ik heb hem uit Engeland. Hij is van het merk Lybis (oid, weet niet precies uit m'n hoofd).

En ik heb van Fasel een rood-wit-blauw 'dingetje' gekregen. Bakstukken, frontriem, kopstuk en teugels (dus geen neus en keelriem). Die gebruik ik ook regelmatig om eventjes over een halster heen te doen. Dat werkt echt ideaal Lachen (die gebruik ik nog vaker dan dat echte endurance hoofdstel).

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:02

Ik heb een biothane halsterhoofdstel (Equistran Nomads) ben er heel te vreden over, ziet er misschien wel uit als kunstof, maar snijdt echt niet en is gemakkelijk schoon te houden!

Kan helaas geen foto's plaatsen...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:15

Mijn spul komt ook bij Equestrian Nomads weg. Supermensen en superservice. Erg fijn.

@dennis: echt? gebruik je dat nog steeds? Geweldig. Wat leuk dat dat zo goed terechtgekomen is Ja

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:57

naar aanleiding van dit topic heb ik juist zon halsterhoofdstel besteld , maar nu was mijn vraag of ik de gewone of de neopreenneusriem zou nemen !

mijn voorkeur gaat naar de neopreen neusriem

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 18:09

heel erg bedankt voor de reacties en foto's! het is dus niet zo hard/stijf en zweterig? Lachen

ik zie op de site dat je ook voor "mat" kunt kiezen, verschilt dit veel van de gewone?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 06:07

Ireentjuh schreef:
heel erg bedankt voor de reacties en foto's! het is dus niet zo hard/stijf en zweterig? Lachen

ik zie op de site dat je ook voor "mat" kunt kiezen, verschilt dit veel van de gewone?

Volgens mij niet. Biothane hoeft geloof ik niet glimmend te zijn.

Shana: hangt een beetje van je paardenneus af. Rek is wat gevoeliger dus die heeft neopreen onder zijn neusriem en op zijn borsttuig. Raak heeft nooit ergens last van dus die heeft weer de gewone.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:00

Ik zie dat dit soort hoofdstellen wat losser zitten dan 'normale' hoofdstellen, hoe zijn de bevindingen daarmee? Heb je evenveel te vertellen?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:14

Mayo schreef:
Ik zie dat dit soort hoofdstellen wat losser zitten dan 'normale' hoofdstellen, hoe zijn de bevindingen daarmee? Heb je evenveel te vertellen?

Heb geen ervaring met 10tallen paarden maar volgens mij maakt dat niets uit. Er zit een bit in. Ok, de neus wordt niet strak afgeriemd maar volgens mij maakt dat niet veel verschil.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:48

bedankt voor je antwoord fasel !

ik heb de neusriem met neopreen genomen want mijn paard is vrij gevoelig !

volgende week heb ik het hoofdstel ( knalrood ) , ik zit er vol ongeduld op te wachten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:59

Fasel, zijn je teugels ook van biothane? Of zijn die van Zilco?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:03

Fasel, nog een vraagje Lachen Waar heb jij het hoofdstel vandaan? Ik kan op de sites nl zo gauw niets ontdekken over neopreen onderlegging.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:50

Ik heb al enkele jaren die hoofdstelletjes van Sieske Nobel van Singlefooters. Het zijn hee fijne hoofdstellen. Ik heb ze rechtstreeks uit Engeland. Je kunt ze daar ook bestellen, maar het prijsverschil is zo klein dat de verzendkosten waarschijnlijk hoger zijn. Toen ik ze op de Equitana kocht was het spul nog niet in NL te koop. Het spul komt van Lybbi's (of zoiets) uit Southampton.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:54

Mayo schreef:
Fasel, zijn je teugels ook van biothane? Of zijn die van Zilco?

TEugels van Biothane. Alles van Equestrian Nomads weg.

Ennnnnnn....... binnen niet al te lange tijd komen mijn nieuwe speciale teugels. Zelfde materiaal maar dan blauw/geel Haha!. Limited Edition Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:58

Thanks!

Dan is een zonnebril helemaal noodzaak als ik je tegenkom Haha! Gaaf hoor!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:04

Mayo schreef:
Thanks!

Dan is een zonnebril helemaal noodzaak als ik je tegenkom Haha! Gaaf hoor!

Ha ha, waarom denk je dat ik er zelf regelmatig een draag Haha!. Maar die teugels zijn wel heel gaaf. Kan niet wachten tot ze er zijn.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:06

De kleuren trouwens op de site van Equestrian Nomads, komen die overeen met hoe ze in het echt zijn?

De neopreen, vraag je die apart aan? Dat zie ik niet zo snel op de site.