waarom geen interesse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

waarom geen interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 11:04

waarom hebben mensen geen interesse in een gezond, maar niet te rijden paard. is het vanwege de kosten, het evt. addertje onder gras.
want mijn verzorg paard staat al een poos in de uitverkoop Haha! en er is gewoon niemand die interesse heeft in het dier. Ze is lief, braaf in de omgang, en gezond. Alleen door een rugblesure kan er niet op gereden worden. Het zou zo fijn zijn als je ergens terecht komt, waar ze in de wei kan spelen, aandacht krijgt. We hebben al vele dingen geprobeert. Zou het gewoon ook aan de maat liggen, ze is 160 hoog.

Dressage19

Re: waarom geen interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:10

Tja de hoofdreden waarom mensen een paard kopen is toch wel grofgezegd om er op te rijden. Er zijn echt wel mensen die zo'n paardje wat niet bereden kan worden willen kopen, je moet alleen iets langer zoeken.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:01

dat denk ik ook ja, mensen kopen paarden om ermee verder de sport of recreatie in te gaan.
mensen vinden het al gauw te duur om een paard voor de lol in de achter tuin te zetten, dan kopen ze liever een shet!
gr esther

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:05

misschien moet je je eens afvragen waarom hij
a) te koop staat
b) je hem niet zelf koopt

mogelijk heb je dan je antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:06

Ik denk omdat een paard toch een vrij dure grasmaaier is Haha!
Ik zou er zelf ook niet aan beginnen. Sterker nog, ik beloof ook absoluut niet dat mijn paard zou mogen blijven als ik er niet meer op kon rijden. Klinkt misschien hard, maar ik heb een paard om op te rijden. Daar werk ik hard voor, dus dan wil ik ook rijden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:09

wij hebben er een die dat wel mag (onze Trammelant) maar ik garandeer ook niet dat we dat voor alle paarden gaan doen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:11

Kan zij niet voor de kar worden beleerd? Ik weet natuurlijk niet wat haar blessure precies is.

Mensen willen over het algemeen toch iets hebben, waar ze wat mee kunnen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 12:27

ja ach eigelijk weet ik het ook wel, maar toch.
het idd een duur grapje,.
waarom ik haar zelf niet koop, het mijn type paard totaal niet, hoe lief ze ook is. En ook ik wil er ook weleens op rijden. Maar dan denk ik aan mensen met veel ruimte, genoeg weide, denk misschien is daar een plekje voor d,r. we zijn nu zo,n half jaar bezig om haar te plaatsen. En je kan wel op d,r rijden maar daarna moet ze pijnstillers om ontstekingen tegen tegaan. En de eigenaar heeft een ander rijpaard waar het beter mee klikt, vandaar.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:30

Dan niet voor de verkoop, maar naar een paardenopvang?

Misschien een idee?

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:31

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:33

Haha, zo goed als gelijk geplaatst..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:50

Esmeralda schreef:
ja ach eigelijk weet ik het ook wel, maar toch.
het idd een duur grapje,.
waarom ik haar zelf niet koop, het mijn type paard totaal niet, hoe lief ze ook is. En ook ik wil er ook weleens op rijden. Maar dan denk ik aan mensen met veel ruimte, genoeg weide, denk misschien is daar een plekje voor d,r. we zijn nu zo,n half jaar bezig om haar te plaatsen. En je kan wel op d,r rijden maar daarna moet ze pijnstillers om ontstekingen tegen tegaan. En de eigenaar heeft een ander rijpaard waar het beter mee klikt, vandaar.

ik snap werkelijk niet waarom je dan verbaasd bent dat niemand dat paard wil kopen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:55

en ook al hebben mensen de ruimte, een paard onderhouden kost erg veel geld. en als je er dan vervolgens niet op kan rijden, tjah, dan snap ik wel dat mensen liever een 100% gezond paard kopen, of als ze perse een maatje/grasmaaier willen, een shetlander. Vragen ze geld voor haar? of geven ze haar gratis weg? anders zou je het eens op marktplaats kunnen zetten als gratis weide paard.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:51

wat een vreselijk NON topic zeg...

Vreselijk verbaasd zijn als niemand een niet - te - berijden paard wil kopen maar zelf het antwoord al drie keer dubbel geven.

Slapen

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:52

Btw: een paard berijden om daarna vol te proppen met pijnstillers lijkt me GEEN goed idee!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:56

Ik denk in eerste instantie omdat het te duur is als gezelschap o.i.d., dan kun je beter een Shet nemen, kost stukken minder.

Ten tweede: wat denk je van het risico dat je neemt? Je brandt je handen aan een paard waarvan je wéét dat ie problemen heeft.

Misschien is inslapen wel een humanere oplossing.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:57

tsja ik hou mn eigen afgekeurde paarden wel voor de rest van hun leven(heb er al 2 inmiddels Scheve mond gelukkig is er 1 wel weer te rijden Lachen )
maar andermans 'ellende' overkopen begin ik niet aan, simpelweg omdat het te duur is ondanks dat ze aan huis staan, denk aan enten, hoefsmid, voer etc zeker voor eentje van 1.60 ben je meer kwijt dan aan een shetje qua voer enzo

Is het niet een optie om haar in te spannen en ermee te gaan mennen?
rijden met pijnstillers klinkt me eerlijk gezegd niet echt als een goede optie...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:03

waarom houdt de eigenaar het dier niet zelf?

Een paard met een rugblessure noem ik niet gezond hoor. Knipoog

Ik heb ook geen zin in andermans "verrotte" paarden.

Mijn dieren mogen bij mij oud worden, mijn vorige paard kon op het einde ook niet meer fanatiek bereden worden. Die is bij ons op stal overleden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:10

Kijk eens even om je heen hoeveel gezonde paarden er te koop staan die aan de straatstenen niet te slijten zijn.

Kijk dan nog eens naar het paard dat niet bereden kan worden. En ik denk dat je dan het antwoord wel weet.

Er zijn op dit moment teveel paarden en te weinig kopers.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:12

Ik zou bepaald niet prettig rijden als ik wist dat mijn ritje zou betekenen dat ik het dier daarna vol moet proppen met medicijnen.
En ik koop een paard omdat ik er ook mee wil rijden en mennen, niet als grasmaaier.
Als eigenaar van zo'n paard zou ik liever eerlijk zijn naar het paard toe en, als ik het niet zelf kan onderhouden, het dier in laten slapen. Straks komt hij ergens terecht waar ze niet weten wat hij mankeert en dan kan de lijdensweg beginnen. Dat zou ik een paard van mij nooit aan willen doen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:15

Ik denk dat je zelf het antwoord op de vraag al gegeven hebt Knipoog

(Bijna) niemand zit te wachten op een dure grasmaaier.
Het wordt wat anders als je een bepaalde band met een paard hebt, bijv. het voorbeeld wat Lielle hier noemt.
Haar opa-grasmaaier is zo ongeveer al levenslang bij haar, ik kan me heel goed voorstellen dat je zo'n paard niet weg doet.
Maar mensen die Trammelant niet kennen, zullen hoogstwaarschijnlijk ook geen interesse hebben om hem een leuke oude dag te bezorgen.
Ondanks dat hij erg lief is, kost hij ook veel geld en verder krijg je er niets meer voor terug (behalve veel liefde en het goede gevoel dat hij niet afgedankt wordt).

Het klinkt misschien hard, maar ik denk niet dat je iemand gaat vinden voor het paard.
Zelfs niet als je haar voor niets weg zou geven (ik neem aan dat er geen geld voor gevraagd wordt?).
Het is voor de meeste mensen gewoon te duur om een paard te onderhouden, en als er niets 'nuttigs' mee gedaan kan worden dan wordt dat toch gezien als weggegooid geld.
Ik zou het zelf ook nooit doen.
Waarom?
Laat ik het anders stellen: waarom zou ik de kosten en ellende van een ander op m'n nek halen terwijl de persoon die zgn. het allerbeste met dit paard voor heeft, zelf ook voor een paard kiest dat wel geschikt is om mee te rijden?

Als het paard er werkelijk zo beroerd aan toe is (dit noem ik nl. geen gezond paard Knipoog) dan zou ik er voor kiezen om het paard in te laten slapen.
Weet je zeker dat hij een verdere lijdensweg bespaard blijft.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 16:25

ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben, maar toch, het is gewoon jammer van zo,n dier.
En het is gewoon duur een paard, en als je er dan al niks mee kan.
Kost gewoon een hoop. En de paardenopvang zit ook al vol.
Het paard is op haar rug na, gewoon kerngezond. Heeft ook totaal geen pijn. Alleen waneer die belast word. Maar ja de eigenaar wil haar gewoon kwijt. Het valt gewoon niet mee.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:26

ik zou hem gratis weg doen naar een goed tehuis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:32

Esmeralda schreef:
Het paard is op haar rug na, gewoon kerngezond. Heeft ook totaal geen pijn. Alleen waneer die belast word. Maar ja de eigenaar wil haar gewoon kwijt. Het valt gewoon niet mee.

Auto te koop: doet het prima, behalve als u erin gaat zitten en wilt starten.

Is vergelijkbaar. Je koopt het gewoon niet om naar te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:37

Ik heb plek genoeg
Dus plek om mijn eigen paard te houden als hij wat gaat mankeren.
Maar van dat paard hou ik ook echt, heb ik al jaren en daar krijg ik zoveel van terug, ook als ik niet kan rijden.

Maar een wildvreemd paard, waar je geen band mee hebt.
nee dank je.
ook al heb je plek, ze staan toch niet voor niets.
Ze zullen toch moeten eten en hun entingen en bekappingen nodig hebben. dat kost toch elke maand een hoop geld.
En ik geef toe dat ik dat niet voor een wildvreemd paard zomaar over heb.