Is je paard/pony waard wat je ervoor betaald hebt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Is je paard/pony waard wat je ervoor betaald hebt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:23

En dan bedoel ik niet qua houden van, omdat ie zo lief is etc, maar of ie echt zn/haar geld waard was ?

Je ziet soms paarden en pony's te koop staan waar hoofdprijzen voor gevraagd worden terwijl ze dat echt niet waard zijn.

Zelf heb ik Bas veel te duur gekocht, hij stond op marktplaats en ik was steeds aan het overbieden met iemand anders, we hadden beiden onze zinnen op Bas gezet. Als je dan met 10 euro per keer bied gaat de prijs voor een shet al snel omhoog Haha!
Uiteindelijk heb ik hem op marktplaats niet gekocht, hij is naar degene gegaan die mij steeds overbood.
Daar vond ik hem echter terug, terwijl ik daar kwam voor een andere pony, ik moest en zou alsnog díe pony hebben.
Voor 10 euro meer dan mijn laatste bod op marktplaats mocht ik hem meenemen en dat heb ik dan ook gedaan.

Ik heb Bas gekocht voor 200 euro.
Eigenlijk is dit veel te veel voor een papierloos shetlanderruintje dat werkelijk helemaal niks kan, en ook nog eens overal bang voor is.
Daarbij veel extra kosten gehad i.v.m geen entingen, geen paspoort, worminfectie, luizeninfectie etc.
Nu zou hij het misschien wel waard zijn, ik heb hem veel geleerd, kan meer, hij is nu aanhankelijk, niet meer bang en supergezond.

Dus hebben jullie je beest goedkoop kunnen krijgen, normale prijs, of eigenlijk teveel betaald ?

Dennis

Re: Is je paard/pony waard wat je ervoor betaald hebt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:42

Ik heb Dennis heel goedkoop gekocht Lachen.

Ik heb hem voor de prijs gekocht(toen hij 4,5 was) waarvoor zijn vorige eigenaar hem als 2 jarige gekocht had.

Zij had als 2 jarige papierloze hengst redelijk wat voor hem betaald, maar toen ik hem als 4,5 jarig toppertje in de dop kocht was hij gewoon al meer waard. Dennis is voor 300 gulden mijn laatste aankoop in guldens geweest.

Nu als kampioenshengst, kinderpony, sportpony en vooral mijn wolliebollie is hij veel meer dan dat waard.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:45

nee als je gaat kijken naar wat er beloofd is voor de prijs dan is hij veelste duur gekocht. Het paard was voor een onervaren ruiter als ik gewoon weg niet te rijden. Het niveau wat hij zou hebben had hij in de verste verte niet. Eigenlijk was het alleen maar een gezond, jong, onervaren, schamel paard met net iets te veel slechte ervaringen Clown

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:45

wij hebben beauty veels te goedkoop gekocht voor 1000 euro

de vorige eigenaar zei het van de zomer nog : ik heb beauty veels te goedkoop verkocht 'vedorie' Vork

en idd, eerst was het een manege pony
en nu een sportpony die veel kon Vork

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:47

Nimo hebben we redelijk goedkoop gekocht, Jurga volgens mij voor een normale prijs. Tja en die andere twee zijn eigen fok. Denk dat we netjes zitten dus.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:48

Tja,
dat weet je pas als je ze verkoopt he?
Ik kan wel verkondigen dat mijn paarden nu meer waard zijn dan toen ik ze kocht, maar als je ze kwijt wil moet je maar net de persoon er bij vinden die dat ook denkt.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:53

voor mijn pony heb ik een goede prijs betaald, maar hij is en was het helemaal waard !

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:56

Gaat mij er niet om waarvoor je ze verkoopt en of de prijs die je ervoor krijgt het waard is Sjuim,
gaat mij hier erom heb je ze gekocht voor wat ze op dat moment waard waren. IMO iets heel anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:00

Tsja de een zegt dat ik Luck goedkoop heb gekocht en de ander viindt dat ik teveel heb betaald. Geen prijs was mij toen te hoog want ik wilde hem zooo graag Clown

Denk dat hij wel gestegen is qua prijs, zoeiezo omdat hij nu bereden is Knipoog

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:00

Mijn A-welsh ruintje hebben we destijds als veulentje gekocht voor 175,- Gulden!!!
Is niet duur, maar toen hij klophengst bleek te zijn en de operatie bijna 500,- gulden kostte was dat wel even slikken! Ik heb nooit getwijfeld (m'n vader en de DA adviseerden om hem maar weg te doen ipv opereren), maar ik hou van m'n pony en had het geld van de operatie er wel voor over!
We hebben hem nu alweer bijna 6 jaar en ondertussen is hij beleerd voor de wagen, heeft mijn vriend er menlessen mee gevolgd, is hij onder het zadel beleerd, heeft er een klein meisje op gereden en boven alles is hij een super knuffel! Voor mij en voor mijn rijpaard! Knipoog

Mijn rijpaard hebben we destijds ook wel goedkoop kunnen aanschaffen! Ze was toen 4 jaar oud en een klein beetje beleerd! Ondertussen ben ik M2 dressuur met haar (opweg naar de Z) en is ze volgens mijn instructrice wel 5x zoveel waard als waar ik haar destijds voor heb gekocht! Geld, geld! Rolleyes maar zoals hier ook al eerder gezegd, weet je dat pas echt als je het paard verkoopt! (zegt mijn vader ook steeds, hi,hi) Maar ze gaat voor geen goud meer bij mij weg!!!! Bloos

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:01

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind gewoon niet dat je dat kan zeggen Lachen

Ik heb van de week nog een discussie gehad met iemand die vorig jaar een jong getalenteerd dier kocht voor veel geld.
Het is niet helemaal gelopen zoals ze verwacht had en nu vond ze dat ze eigenlijk was opgelicht en dat het dier dat geld helemaal niet waard was.
Maar op dat moment kocht ze hem er wel voor, ze wilde het dier hebben, dan is hij het dus waard geweest. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
(doet er nu even niet ter zake waarom de verwachtingen zijn tegen gevallen).

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:05

Ik denk dat wij een normale prijs voor Chivo hebben betaald. Ze kan redelijk wat en heeft een fijn karakter.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:06

Melody is weer een verhaal apart...
Ik had daarvoor bij een handelaar een pony gekocht die na een half jaar afgekeurd werd om op te rijden. Die is toen ingeruild voor Melody en er moest nog 1500 guldenbijbetaald worden..
Hmm wat zou dat zijn..De waarde van een afgekeurde arabische merrie van 13 jaar + laten we zeggen 700 euro.
Is gewoon redelijk denk ik. Ze was net ingereden en kon nog niks, geen makkelijk karakter, maar wel heel eerlijk en gezond, jong, goede gangen en hele goede papieren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:27

Kawa wel
Die heb ik voor meer dan het 10 voudige kunnen verkopen dan dat de aanschafprijs was. Maar daar zit dan ook een stuk training en nivo verschil in.

Unaira heb ik ongeveer voor gekregen wat ik er ook voor gegeven had.
wat ook wel klopte voor de korte tijd dat ik haar had en ze ook nog niks bijgeleerd had.

Zanda, dat moet ik nog afwachten wat de toekomst gaat doen. Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 20:31

Sjuimpje schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind gewoon niet dat je dat kan zeggen Lachen

Ik heb van de week nog een discussie gehad met iemand die vorig jaar een jong getalenteerd dier kocht voor veel geld.
Het is niet helemaal gelopen zoals ze verwacht had en nu vond ze dat ze eigenlijk was opgelicht en dat het dier dat geld helemaal niet waard was.
Maar op dat moment kocht ze hem er wel voor, ze wilde het dier hebben, dan is hij het dus waard geweest. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
(doet er nu even niet ter zake waarom de verwachtingen zijn tegen gevallen).

Ja opzich begrijp ik je ook wel, je komt dan op het punt : Het is maar wat de gek er voor geeft. ( en daarbij hoe de markt op dat moment is )

Maar als je het even heel zwart-wit gaat bekijken, is mijn vraag te beantwoorden Haha!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:34

Ik denk wel dat mn paard waard is wat ik ervoor gegeven heb. Ik heb 800 euro betaald toen hij 2 jaar was en nog volledig onbeleerd. Hij heeft ook geen papieren maar is wel goed gebouwd en heel gezond. Ik denk dat hij nu al bijna 3 jarige wel iets meer waard is geworden, maar hij is nog niet bereden, dus binnen nu een jaar zal zijn waarde nog veel meer gaan stijgen. Knipoog

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:38

Ik heb voor Lady veel te veel betaalt, 1000 euro voor een merrie van 20 zonder papieren, met een slecht passend zadel. Maar voor mij is ze goud waard, mede omdat ze zo ongelooflijk braaf is, en dat is ook heel veel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:42

Toen ik ze kocht, waren ze het beide waard wat ik ervoor betaald heb. Spike vond ik zelfs nog aan de goedkope kant!!! Ik heb toen € 350,- voor en beleerde (o.h.z. en voor de kar) 11 jarige ruin betaald, met aan vaders kant nog een goede afstamming, moeders kant helaas onbekend en veel succes gehad in de sport. Daarbij is hij altijd optijd geent, bekapt (hij stond ook op ijzers), heeft een paspoort en chip en zijn bouw is ook helemaal correct.

Voor Tess heb ik destijds (in mei 4 jaar geleden) €180,- betaald voor een papierloos merrieveulentje (waar ik zelf alles aan geleerd heb). Ze had toen nog geen hoefsmid of VA gezien.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:53

Kyra en Sammy waren denk ik wel zo ongeveer waard wat ik ervoor heb betaald. Ik heb nu een Haf gekocht en zij is haar geld ook wel waard. Ze was ook niet zo duur. Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:57

Mijn pony heb ik voor 350 gulden gekocht. Ze was toen een veulen en kende dus ook nog niks. Nu is ze wel meer waard. Er is me ook al verscheiden keren gevraagt of ik haar niet wilde verkopen.

Mijn shet heb ik gekocht voor 450 gulden. Dat vind ik wel wat aan de dure kant, aangezien ze 2 jaar was, niks kende en ook geen entingen en zo had gehad.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:00

Ik heb destijds een aantal jonge beesten gekocht, voor een normale prijs, maar waar ik bij verkoop verschrikkelijk op toe zal moeten leggen (tsja, opfokken en africhten verhaalt zich bij deze beestjes helaas niet terug in de verwachte verkoopprijs).
Als ik dit van tevoren goed had uitgedacht, had ik er (voor de betaalde prijs) denk ik niet aan begonnen Blond Frusty
(het zijn trouwens wel schatjes en aangezien het een hobby is mag het wel wat kosten, maar toch...)

Eind 2003 heb ik een fokmerrie gekocht voor een (m.i.) prikkie, waar ik nog steeds erg blij mee ben. Als ze in april nu ook nog een mooi veulentje geeft... *o/*
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 31-01-05 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:00

Toen ik haar kocht was ze het niet waard, maar inmiddels wel. Ik was verliefd, dus ja dan maar te veel, dat is me ook wat waard. Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:25

Ik vind het moeilijk te beantwoorden omdat er bij paarden kopen voor een heel groot deel emotie bij betrokkken is.
Wat is het paard op dat moment voor je waard?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:36

Ik vind eigenlijk dat we 2 jaar geleden teveel voor ons paard hebben betaald. Maarja, hij voldeed aan onze eisen en we hadden al een stuk of 10 paarden bekeken en hij lag nog wel binnen de prijsklasse waarin we zochten. Ruim 500 euro minder had ik een mooier bedrag voor hem gevonden denk ik. Als ik nu naar de prijzen kijk vind ik hem ongeveer waard waarvoor we hem gekocht hebben terwijl we toch 2 jaar verder zijn...

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:38

Mijn haflinger was eigenlijk te duur, maar ik was meteen verliefd op dr en ze heeft hele goede papieren..
Ze kon alleen maar een beetje langs de dijk crossen, maar ze is het nu inmiddels wel waard, want ze kan nu al keiveel Lachen