Duvel heeft ook in het manegewerk gelopen, ongeveer een klein jaar.
Toen hij binnenkwam, was het een fijn paardje om mee te rijden, erg braqaf en populair, zodat hij al gauw erg mager werd en ook nogal afgestompt raakte. Toen hebben andere mensen hem gekocht, maar die hebben er niet lang plezier van gehad, na nog geen 4 maanden waren ze al op hem uitgekeken, hij paste toch niet zo goed bij hun dochter als ze wel hadden gedacht.
Toen heeft de huidige eigenaar hem gekocht, voor wie ik hem sinds die tijd verzorg. Toen, ruim 3 jaar geleden was hij nog steeds mager, weinig bespierd en min of meer onopgevoedt. Hij liep door je heen de box uit zodra je hem opendeed enzo, was zo krom als een banaan, kon amper rechtuit lopen. (dat lag niet zo zeer aan het voormalig manegepaard zijn, maar meer omdat die mensen er erg weinig mee deden, 5 dagen per week liep hij alleen een klein uurtje in de stapmolen, verder kreeg hij vrij weinig aandacht op die dagen).
Na een half jaar was er zoveel vooruitgang, toen ben ik met hem wedstrijden gaan rijden, de 1e wedstrijd meteen 3 winstpunten in de B.
Na 10 maanden reden we onze 1e M1 proef. Toen ging het allemaal wat minder hard, ik kwam voor mezelf ook op nieuw terrein, had met een vorig paard 1x L2 gestart, voordat hij helaas moest inslapen.
Na een jaar weinig starten, had ik wel de punten voor de M2, maar ook afgelopen jaar heeft het mijzelf niet meegezeten. Inmiddels hebben we 1 winstpunt M2, maar we zijn nu weer erg fanatiek aan het oefenen en ik hoop nu echt fanantiek te kunnen starten, dus wie weet rijden we einde van het jaar wel Z!
Met een voormalig manegepaard dus!