1 inkomen/Baan/Huis/Paard/Vriend hoe red je het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

1 inkomen/Baan/Huis/Paard/Vriend hoe red je het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:07

Hoi,

Zit met enige regelmaat mn handen in het haar hoe ik het allemaal
financieel in de toekomst rond zou moeten breien.

Heb een eigen huis, (woon alleen) baan 40hrs. vriend en vrienden etc.
Droom al geruime tijd van een eigen paard. Dromen
Wat me daar leuk/fijn aan lijkt: Een paard te "hebben" waar je zelf
voor gekozen hebt en een band mee op kunt gaan bouwen. Zelf
beslissingen nemen bijv. waar stal ik het dier en hoe gaan het
rij-technisch aanpakken.

Hoe redden jullie het allemaal om iedereen en vooral je zelf te
vreden te houden. Ben vooral benieuwd welke compromise jullie
moeten of hebben moeten doen....

Alvast bedankt voor jullie reacties

PaysBas

Re: 1 inkomen/Baan/Huis/Paard/Vriend hoe red je het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 23:00

Ben dan vooral benieuwd hoe degene die het allemaal zelf
regelen. Dus niet de gelukkigen onder "ons" die stalling aan huis
hebben of gesponseerd worden door hun ouders. Bloos

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:43

Ben alleenverdiener en heb een kleine huurwoning, waar ik toch weinig ben.
Ik ben of aan het werk of op stal.
Paard staat op een relatief dure pensionstal.
Nu moet ik ook zeggen dat ik geen winkeltype ben.
Ik heb een hekel aan winkelen en spaar dus onbewust veel geld uit.
Kleding kopen doe ik 1x per jaar in 1 keer.........
Bezuinigen op eten doe ik niet, ik koop waar ik zin in heb....

Het lukt aardig moet ik zeggen...........

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 23:57

Dus alles ik het zo mag samenvatten draait je sociaal leven
om je paard..?
Oef...

Ben zelf ook geen shopperstype (winkel\kleding type).
Heb alleen moeite in een ruitersport zaak. Haha!

Ben wel zuining met m'n geld aan het doen. Dus thja als ik ergens op
zou kunnen bezuiningen zal ik dat ook niet laten.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:02

Ik heb samen met mn vriend een koophuis, allebei een fulltime baan en ik heb dus een paard..

Dat si nu goed te doen, zeker financieel omdat we samen zijn, dus aan mij heb je nix, maar ik zit daar wel altijd over te denken hoe het zou moeten als we kinderen willen..

Ik wil mn paardje niet wegdoen, maar minder werken zal wel moeten, dus wordt het financieel moelijk en ik weet ook niet hoe ik het qua tijd zou moeten plannen

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:12

Nee, niet alles draait in mijn sociale leven om mijn paard, maar vrienden kosten gelukkig weinig geld Haha!

Ja en de ruitersportzaak is wel erg verleidelijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:16

Ik heb 2 paarden, een auto en een huurhuis.

M'n paarden staan op een relatief dure stal, maar die gaan dit weekend verhuizen.

Soms is het idd flink beknibbelen en soms zie ik het ook gewoon niet meer zitten. Geld voor leuke dingen blijft er niet over als de paarden verzorgd en de rekeningen betaald zijn.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 00:19

Ben je dan af en toe ongeloofelijk in de stress.
Dit bedoel ik met incidentele uitgaven?

By the way 2 paarden??? Das helemaal plannen en over elke uitgaven
nadenken of het een prioriteit heeft toch???

Ik heb er nog geen één en zit nu al te denken of ik het financieel zou
trekken...

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 00:58

[quote="kiana"]Nee, niet alles draait in mijn sociale leven om mijn paard, maar vrienden kosten gelukkig weinig geld Haha! [quote]

Ja dat begrijp ik. Dat ze weinig kosten }>
Zelfs een paar grote garnalen kunnen er niet af!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 07:42

PaysBas schreef:
om je paard..?

Oef...

Ben zelf ook geen shopperstype (winkel\kleding type).
Heb alleen moeite in een ruitersport zaak. Haha!

Ben wel zuining met m'n geld aan het doen. Dus thja als ik ergens op
zou kunnen bezuiningen zal ik dat ook niet laten.

Denk wel dat je je moet realiseren dat veel van je tijd in je paard gaat zitten. Ik zal je onze situatie maar niet vertellen dan Haha!. Maar een paard kost tijd, daar moet je echt helemaal voor willen gaan. Dat wil niet zeggen nooit meer uit of iets leuks doen maar grotendeels zul je dat eromheen moeten bouwen.

Of je moet een paard willen die je 1 uurtje per dag moet pakken en de pensionhouders doen de rest voor je. Maar in alle eerlijkheid, dan moet je denk ik geen paard nemen. Een paard kost je echt meer dan een uurtje per dag Knipoog

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 08:18

Ik heb mijn paard en pony niet op een dure pensionstal staan, maar in de toekomst gaat de stal verhuizen en word de stalling duurder. Daar loop ik me dan wel druk over te maken. Net een nieuw (duurder) huis en ik wil ook graag kinderen (in de toekomst) en dan straks de stalling nog omhoog >;) .

Veel vrienden buiten de paarden heb ik niet maar wel een aantal mensen op stal waar ik goed mee omga (ga naar de verjaardagen en soms te stappen).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 08:50

Mijn vriend en ik hebben allebei een vrij aardige baan, dus het geld is bij ons geen probleem. De tijd soms wel. Ik werk 40 uur per week, heb de huishouding, vrienden en een paard dat 20 minuten rijden van huis af staat.

Dat is soms best wel lastig. Je moet soms behoorlijk haasten en stressen om het allemaal te kunnen redden. Je wilt tenslotte dat je paard niets te kort komt, maar je vriend ook niet en de huishouding moet ook doorgaan en dan natuurlijk ook nog de sociale (wel leuke) verplichtingen.
Het is een kwestie van goed plannen. Qua geld kan ik je natuulijk niet in de portemonee kijken. Ik denk dat ik mijn uitgavepatroon behoorlijk zou moeten bijstellen als ik er alleen voor zou staan.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 08:52

Niet Haha!

Ik heb nu een paard en een auto en ga regelmatig stappen het weekend en koop wat ik hebben wil aan kleding en andere artikelen maar elke maand zijn de centjes op..

Laat ik het zo zeggen, als ik niet meer zo gaan stappen en als ik bewust kleding en andere onderhoudsdingen zou kopen zou ik nog niet genoeg geld overhouden om EN mijn auto te kunnen betalen EN mijn paard EN een huur/koopwoning in Utrecht..

Het verschilt natuurlijk nog al waar je paard staat en waar je zelf woont. Een paard in Utrecht houden is niet goedkoop en zelf in Utrecht wonen is ook niet goedkoop. En een auto op je eigen naam verzekeren als je nog geen 23 bent is ook NIET goedkoop..

Anyway, ik ga voorlopig nog niet op mezelf wonen Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:03

wij zijn met zijn tweeen hebben een koopwoning. Wij hebben 3 paardenop een kleine pensionstal staan. Mijn paard wordt gedeeltelijk gesponsord door mijn ouders. Dus zegmaar dat wij 2,5 paard zelf betalen.
Wij zijn gewoon elke avond zoet met die beesten, vaak overdag ook nog om de eigenaar van de stal wat te ontlasten. Momenteel rijd ik er ook nog een paard bij. Oftewel het kost zoals fasel al zei gewoon veel tijd. En ik steek het er graag in. Qua sociale dingen ben je beperkter. Mijn familie en vrienden weten dat en houden daar gewoon rekening mee. Ze weten inmiddels wel dat ik toch eerst die paarden doe voordat ik op visite ga.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:41

Ik heb een inkomen, eigen huis, 40 urige werkweek plus 2 uur per dag reistijd, eigen auto en eigen paard. Ja, het is druk en soms stapelen de zorgen zich op om het financieel allemaal te redden. Je moet er veel voor laten, dure vacanties, kleding voor jezelf of luxe in je huis. Gelukkig was mijn huis al compleet. Ik heb geen vriend dus kan mijn prive leven aardig inrichten met mijn paard. Wel heb ik juist door de paarden leuke kennissen opgedaan, maar we praten veel over paarden. Ach, waar het hart van vol is.....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:45

Eleonoor schreef:
Ach, waar het hart van vol is.....

loopt de stal van over Clown

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:53

waarom geen bijrijdpaard?
dan heb je wel de lusten maar niet de lasten.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 11:00

Hey hallo,

Hartstikke tof jullie reacties en openheid!!!

@ Fasel: had je profiel nog gecheckt voordat één en ander werd
veranderd. Mooi huis en een aan paard verslaafde vriend.

Thja tot nu toe rijd ik een paard voor iemand anders ben daar ook
niet in uurtje weg. Vind ik persoonlijk geen stijl t.o.v. het paard.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:18

Ja dat begrijp ik. Dat ze weinig kosten }>
Zelfs een paar grote garnalen kunnen er niet af!
[/quote][/quote]

Kijk dat bedoel ik dus, van je vrienden moet je het hebben !!
Sorry Yuma........ze waren erg lekker !!!![

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:51

Citaat:
om je paard..?

yep bij mij wel, verder heb ik geen tijd en energie voor een sociaal leven....

ik ben alleenstaand, dus alleeverdiener en heb een huurflat, paard staat bij een boer maar wel erg duur, want ik woon in het Gooi

Het is altijd rennen en vliegen, mijn werk lijdt eronder dat ik een paard heb, dat zal ik bij mijn eerstkomende functioneringsgesprek ook weer te horen krijgen, maar ik maak het niet zo bont als mijn collega's die kinderen hebben........

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 12:45

Leg een paar honderd euro per maand opzij en kijk hoe lang je dat volhoudt. Natuurlijk haal je eerder goedkopere boodschappen als je paard daadwerkelijk iets nodig heeft of als je weet dat de hoefsmid komt. Maar het is goed om alvast wat te sparen. Ik weet niet of je genoeg spaargeld hebt om een paard contant af te rekenen bij aankoop, anders moet je ook rekening houden met de afbetaling.

Kijk vast een rond in de buurt wat een stalling met binnenbak kost. Wil je goedkoop staan en kies je voor een stal met alleen een buitenbak, reken er dan op dat je in de winter nauwelijks zal rijden. Paarden zijn echt ontzettend duur, maar als vanzelf gaat je geld meestal liever naar je paard dan naar iets voor jezelf. Tenminste dat was bij mij zo.

Sinds een paar maanden heb ik geen pony meer en ik heb ook ineens zeeën van tijd over. Vooral door de week heb ik nu veel tijd over. daarvoor was mijn dagindeling door de week ongeveer zo:
17 uur thuis
1730 boodschappen doen
1800-1900 koken en eten
1900-1930 even zitten voor de tv/wasje draaien/afwassen/email checken
19.30-2200 naar mijn pony: uitmesten/beweging geven/kletsen/spullen opruimen enz
22.15 thuis even/ even zitten
22.45 slapen
naar bed
6.45 uur op en werken
etc

Ik mis het wel. Hoe drukker je het hebt, hoe meer er uit je handen komt.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 12:52

ik heb samen met mijn ''aankomende man'' een koophuis,2 auto's en twee stallen op een pensionstal.ik ben er dagelijks 3 uur..

hij heeft 2 banen en ik op het moment helaas niet maar normaal werk ik partime(tot 20 uur).

op dit moment betaald hij alles,maar normaal betaal ik altijd mijn eigen pony's onderhoud met mijn loon en ook mijn auto en verzekeringen.in de zomermaanden sta ik goedkoop op het land.

er is een baby op komst en ga ook na de geboorte weer partime werken..de tijd indelen zal ik wel zien.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:29

smurf schreef:
Citaat:
om je paard..?

maar ik maak het niet zo bont als mijn collega's die kinderen hebben........

Hihi en dan heb ik dus man met (zeer) wisselend inkomen, 2 kinderen, eigen huis waar druk aan verbouwd wordt (maar nu even niet, geen geld!), twee auto's, partime baan, een platliggend sociaal leven (gelukkig is er Bokt! Haha! ) en paard op niet te dure maar ook niet goedkope pensionstal,..........en dusssss ..... een continu meer dan lege bankrekening
Ik heb het er ruim voor over....man en kinders klagen wel eens.....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:42

Ik zit ongeveer met hetzelfde dilemma in mijn hoofd, ik woon nu thuis en momenteel zou ik een eigen paard wel kunnen betalen, maar ik zie niet zitten hoe ik dan ooit op mezelf kan gaan wonen financieel betreft. Wat tijd betreft is het geen probleem, rij nu bij iemand anders elke dag 2 paarden, dus dat lukt wel.
Maar financieel lijkt het me erg zwaar.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 16:43

Wij hebben dan 1.5 inkomen, dwm ik werk 22 u/w, en mijn man 38. We hebben 3 jaar terug een huis gekocht dat destijds in ons budget paste, maar aangezien mijn man vorig jaar werkloos is geraakt (baas failliet), en bij zijn huidige werk een stuk minder verdient, houdt het bij ons ook niet over.
Mijn paard staat op een relatief goedkoop pension, ik hou zelf de hoeven bij (er komt maar 1x per jaar gemiddeld een hoefsmid om te bekappen). Wel heb ik veel minder tijd als vroeger om naar mijn paard te gaan (dankzij mijn dochtertje en de 2e die op komst is). Ik probeer nu 2-3 keer per week heen te gaan. Met name om stalletje te mesten en wat beweging te geven (zal nu longeren worden, stap er eerst maar niet meer op). Ben er dus niet echt uren mee zoet. Verder staat ze de hele dag in het land met een koppeltje andere paarden (vandaag eerste dag overigens op dit pension).
Ik zou ook voor je aan een eigen paard begint eerst goed uitzoeken wat de stallingsmogelijkheden en prijzen bij jou in de buurt zijn. Haal je dat financieel. Ten tweede zou ik goed bekijken of ik vrije tijd voldoende heb (evt een lijst maken met je hobby's en de tijden die je eraan kwijt bent en waar je wat zou kunnen schipperen als dat nodig zou zijn). Persoonlijk staat mijn paard vrij hoog op mijn lijstje met hobby's, aangezien ik alleen al voldoening haal door bv de stal schoon te maken en te weten dat ze 's nachts in een schoon hokje slaapt.
Echt veel sociale hobby's zoals winkelen, stappen, groepssport oid, heb ik niet. Bij mij draait het 1 om mijn gezin, 2 om mijn paard, 3 om mijn werk (2 em 3 liggen qua tijds-belangrijkheid op gelijke plaats ongeveer).