Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Die vrouwen altijd..
Liesjuh schreef:Ik denk dat de vrouwen hun hulpen fijner (kunnen) geven.. Mannen zijn veel grover..
Maar wie er nou beter rijdt..?? Ik denk dat dat ook in elke tak anders is..
horselover23 schreef:Ik denk dat je bij dressuur de mannen in homo's en hetero's ook nog kan onderverdelen.
Liesjuh schreef:horselover23 schreef:Ik denk dat je bij dressuur de mannen in homo's en hetero's ook nog kan onderverdelen.
Huh??
Ooit mannen in de dressuur gezien dan?? Dat zijn allemaal vrouwtjes..
Bets schreef:Liesjuh schreef:
Ik denk dat de vrouwen hun hulpen fijner (kunnen) geven
.. Mannen zijn veel grover..
Maar wie er nou beter rijdt..?? Ik denk dat dat ook in elke tak anders is..
Ik denk dat persoonlijk ook. Mijn broers hebben ook gereden en waren ook veel grover. Maar je hebt wel mannen bij de zowel in lesgeven als in paardrijden goede feeling voor hebben. Maar over algemeen zie ik veel meer grover werk bij mannen.
, grover hoeft niet per definitie slechter te zijn... Té grof daarentegen wel, maar té fijn werkt ook niet natuurlijk.
rijd liever recreatief maar wel met een klassieke dressuur achtergrond, dat is dan weer zo'n uitzondering.
Margreet schreef:Het is rijden.
Liesjuh schreef:Ik denk dat de vrouwen hun hulpen fijner (kunnen) geven.. Mannen zijn veel grover..
. ..
. Maar eigenlijk valt er volgens mij niks zinnig over te zeggen
.
)WormBoy schreef:Misschien wel deels waar, aan de andere kant zijn vrouwen vaak emotioneler op het paard als het missgaat, terwijl mannen vaker de rust kunnen bewaren. Ik zie (bij de "beginnende" ruiters) vrouwen in ieder geval vaker schreeuwen tegen hun paard en aan de teugels sjorren. Maar of dat een algemeen fenomeen is weet ik niet. Er was enige tijd terug ook nog een topic waarin beweerd werd dat vrouwen beter rijden omdat ze soepeler in de heupen zijn. ..
Dit is in ieder geval een topic dat uitnodigt tot weer eens lekker ongenuanceerd generaliseren, joepie. Maar eigenlijk valt er volgens mij niks zinnig over te zeggen
.

Margreet schreef:Dan denkt ze er de volgende keer misschien even over na voordat ze het plaatst? Aangezien het er een keer of 4 fout staat is het geen typefout....
Liesjuh schreef:Klopt.. Maar dat kan ze nu niet meer veranderen..
Margreet schreef:Ik baseerde me hier op:Liesjuh schreef:Klopt.. Maar dat kan
ze nu niet meer veranderen..
Mijn excuses meneer

Dimitri schreef:...aangezien dat je dan toch van het mannelijk geslacht bent, wat vindt jij!?
Ik rijd zelf niet, dus heb er eigenlijk geen ervaring mee (vroeger deed ik wel aan paardrijden) maar ik zal mijn mening wel effe geven
Ik denk dat het er niet aan ligt of je nou een jonge of meisje bent, als je dit wel als een verschil zult zien, zal er dan ook een verschil in huidskleur zijn?? Qua rijkunsten zal dit gewoon van je eigen talent afhangen. Er zijn jongens die meer lef hebben dan meisjes, maar er zijn ook genoeg meisjes die meer lef hebben dan jongens. Jongens zijn over het algemeen wat sterker. Meisjes zijn over het algemeen wat voorzichtiger, ze gaan wat gevoeliger met paarden om. Alles heeft zo z'n voordelen. Ik denk dat dit echt 1 van de weinige sporten is waar je het niet als voordeel hebt als je een jongen bent, of als je een meisje bent. Dit is denk ik een sport waar je vooral goed bent vanwege talent, en je eigen omgeving. Hopelijk is dit antwoord goed genoeg