Sfieke schreef:ik begrijp wat je bedoelt, maar die veulens zijn niet van mij. Die zijn van de merriehouder. Als die merriehouder graag een veulen wil dan kan dat. Als hij ze vervolgens naar de slacht wil brengen dan kan dat ook. Ik verzorg mijn paarden goed, al zeg ik het zelf. Met die veulens (die dus niet van mij zijn) heb ik weinig te maken. Dus jah... dat klinkt misschien heel cru.. maar andere hengstenhouders bemoeien zich daar toch ook niet mee??
Bemoeien niet maar zorgen er wel voor dat bij eventuele verkoop bemiddeld wordt.... en die hengstenhouders proberen toch min of meer de rasbeschrijvingen voor ogen te houden (als ik als merriehouder perse die hengst wil en HH denkt dat die niet past dan krijg ik mijn "zin")
Citaat:
Als je graag wil dat die veulens niet naar de slacht gaan dan moet je die merriehouders voor fouten en missers behoeden, niet mij!
Als hh zul je er toch voor moeten zorgen dat je deugdelijk materiaal hebt staan.
Ik zou die verantwoording niet willen dragen. en ken ook hh die dus bepaalde mh weigeren omdat bijv. die merrie geen papieren heeft of ze willen dekken zonder dekbewijs (=papierloos veulen)
En nu roepen dat ze wel bij je komen om merries te laten dekken is nog niet gelijk doen....
maar ben je van plan om met de hengst te gaan reizen?
of moeten de merries bij jouw komen?
een voor beide geld en dan?
reizen is leuk maar kost geld en tijd en het is niet geheel zonder risico's
gastmerries is ook leuk maar kost ook geld en tijd en is ook niet zonder risico's.
en als er wat gebeurd? dekt je verzekering dat?
hengst kopen is niet moeilijk en ook niet het duurste... maar als je hebt gekocht dan komen de onkosten.
@Mexx2: kan toch ook op een andere fiets..... niet iedereen is even slim en wereldwijs als jij....