DNA test(ontheffing van de chip)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

DNA test(ontheffing van de chip)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 20:33

mag dit ook nog na 1 februari gebeuren of moet het ervoor nog gebeuren?? Scheve mond
ik heb gewoon ontheffing nu alleen nog DNA test

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:57

Hurry hurry!

voor 1 febr moet de ontheffing binnen zijn.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:06

Bloos!
*vliegt nu echt naar de DA *

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:53

Je moet dacht ik het verzoek voor 1 februari opsturen naar Zoetermeer, maar op die datum hoef je toch nog geen DNA test te hebben gedaan? Ik zit ook nog te wachten op antwoord van het ontheffings verzoek.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:58

nu weet ik het niet meer Tong uitsteken
maar ik ga me toch maar liever eventjes haasten Tong uitsteken

Chrissetje

Re: DNA test(ontheffing van de chip)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 17:25

nog iemand?

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:36

Ben ik ook heel benieuwd naar, ik moet ook nog een haarmonster laten nemen en opsturen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:56

ik wil het nou ook snel weten,dan kan ik alles op mijn gemak regelen zonder haast

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:59

Citaat:
.........voor sportpaarden niet goed.

Voorheen was het nog mogelijk om onder de Chip uit te komen door een DNA profiel van het paard te laten vaststellen. Voor alle paarden die op die manier al staan geregistreerd verandert er niets, maar voor nieuwe gevallen is deze uitwijkmogelijkheid verleden tijd. Deze komt namelijk per 1 februari 2005 te vervallen.

De verplichting zal niet gelden voor paarden die onverzekerbaar zijn, dat wil zeggen een waarde hebben boven de kwart miljoen euro.

Het is PER 1 Februari dus je moet het echt nog voor 1 feb regelen anders is het te laat.

( bron: http://www.horseguide.nl/?NieuwsID=64&Pagina=Nieuws )

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:01

onee,maar ze zullen het toch niet erg vinden als het 3 dagen later komt ofzo?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:12

Nope, je aanvraag moet voor 1 feb. binnen zijn. Elk verzoek wordt namelijk ingewilgd. Vervolgens krijg je een ontvangstbevestiging en een dag later (bij ons althans) de brief met de beschrijving hoe te handelen en met alle bijbehorende formulieren.
Wat ik eigenlijk wel shocking vindt is dat ik ontheffing 725 had. Dat betekend dat er nog geen 1000 paarden in NL zijn die NIET gechipt worden. Dit is dieper dan diep triest; ik wist niet dat wij zo'n volgzaam volkje waren. De NHS heeft toch wel eng veel (mis)gebruik van haar macht gemaakt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:32

3 dagen na opsturen van het verzoek kreeg ik op 24 januari de ontvangstbevestiging binnen. Daarin staat dat ik binnen 14 dagen na dagtekening (dus voor 7 februari) een brief krijg óf de ontheffing wordt verleend. Dus dat bevestigd mijn eerdere opmerking: aanvraag moet vóór 1 februari bij het PVE liggen! Twijfelaars: opschieten dus......!

Sannah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:33

beautylover schreef:
nu weet ik het niet meer Tong uitsteken
maar ik ga me toch maar liever eventjes haasten Tong uitsteken

Je DNA gegevens krijg je echt niet voor 1 februari nog binnen. Ik heb de haarmonsters bijna 3 weken geleden opgestuurd naar het Van Haeringen lab, maar nog niets teruggekregen. Het geld is natuurlijk wel al afgeschreven, daar zijn ze wel vlot mee.

Wat je precies geregeld moet hebben voor 1 feb. is mij ook niet geheel duidelijk, maar ik stuur toch lekker de DNA gegevens door na het KWPN, ook al komt dat na 1 februari. Dan zie ik wel wat er gebeurt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:44

ikke schreef:
Elk verzoek wordt namelijk ingewilgd.

is dat zo? Op de ontvangstbevestiging van mijn verzoek stond dat ontheffing allen wordt verleend als het bezwaar etisch is of vanwege geloofsredenen. Da's neem ik aan een standaardantwoord Schijnheilig . Ik had geschreven dat ik het niet met mijn geweten in overeenstemming kan brengen, da's etisch toch? Of Verward ......getver Boos! .....ik wou dat ik de ontheffing binnen had!! IK WIL GEEN CHIP IN M'N PAARD! Zijn ze nou helemaal gek geworden?!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:48

maar als de DA nu deze week komt nog,en hij stuurt dat op...
dat duurt toch maar 2 dagen dat opsturen??
en dan bericht terug nog alleen...
morgen moet ik ook naar het nrps bellen voor in te schrijven voor een paspoort Boos!
maar moet ik mij ook haasten met het paspoort dan? moet het paspoort niet meegestuurd worden naar het labo??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:07

Citaat:
Ontheffingsmogelijkheid is tijdelijk.
Ontheffing van de chipverplichting kan aangevraagd worden tot 1 februari 2005. Na die datum
kan alleen nog ontheffing worden aangevraagd voor veulens van een merrie waarvoor al
ontheffing is verleend.

van de site van de PVE, is toch heel duidelijk....

ik vind dit iets waardoor eigenlijk blijkt dat de mensen die niet willen chippen als blinden achter mensen aan hebben gelopen die schijnbaar iets zomaar roepen.... want anders wisten ze wel precies hoe de regeling werkte.. én zouden er ook wel meer mensen zijn die niet willen chippen....
kunnen we daar een conclusie uit trekken??

moest even ....kon het niet laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:46

welke kosten zitten er nu eigenlijk veder nog aanvast (los van het aan vragen van het paspoort). ik zou graag willen weten welke kosten ik eigenlijk veder nog voor mijn rekening krijg. Ik heb de brief al gepost ik hoop dat die vrijdag nog aankomt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:20

Alane schreef:
kunnen we daar een conclusie uit trekken??

ja hoor: ik heb een vrij oud én een heel jong paard. Omdat je nooit weet wat er allemaal kan gebeuren heb ik tot het laatste moment gewacht met het aanvragen, simpel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:46

paars schreef:
ikke schreef:
Elk verzoek wordt namelijk ingewilgd.

is dat zo? Op de ontvangstbevestiging van mijn verzoek stond dat ontheffing allen wordt verleend als het bezwaar etisch is of vanwege geloofsredenen. Da's neem ik aan een standaardantwoord Schijnheilig . Ik had geschreven dat ik het niet met mijn geweten in overeenstemming kan brengen, da's etisch toch? Of Verward ......getver Boos! .....ik wou dat ik de ontheffing binnen had!! IK WIL GEEN CHIP IN M'N PAARD! Zijn ze nou helemaal gek geworden?!

Ook de overheid bediend zich van bluf-tactiek, net als de NHS. Helaas zijn er weer hele volksstammen blind achter de grote bek van de NHS aangerend, zonder na te denken over alternatieven.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:10

We denken er hetzelfde over. Ze zijn gek geworden hoor. Alleen het simpele feit al dat ze schrijven dat als wij ( de DNA-ers) ons paard naar de slacht willen brengen ze 6 (ZES) maanden van te voren alsnog een chip moeten hebben zegt al genoeg. Ze hebben de hele paardenwereld in de luren gelegd en veel zijn er met open ogen ingelopen.
Enfin. We weten hoe het zit.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 00:15

hele volksstammen blind achter NHS aan huppelen....
mwoah valt wel mee....

Kijk eens op www welke sites antichip zijn en welke redenen ze noemen... dat is blind achter 1 persoon aan huppelen, heet ook wel sektevorming Haha! die ontkennen ook alles en vinden dat zij gelijk hebben volgens 2 regels..
regel 1: wij hebben altijd gelijk
regel 2: mocht anders blijken dan treedt automatisch regel 1 in werking.

waarom moet je dan wachten tot het laatste moment om een DNA ontheffing aan te vragen? Ik zou er juist als de kippen bij zijn juist vanwege het feit dat die ontheffing mischien op geheven zou kunnen worden....
van de geschatte duizenden eigenaren van paardachtigen hebben er maar een kleine 800 gebruik gemaakt van die ontheffingsregeling....
Is toch opmerkelijk dat er zoveeeeeeeeel domme mensen rondhuppelen onder dat paardenvolk die schijnbaar snappen en vertrouwen dat de gedane onderzoeken voldoende bewijsmateriaal zijn voor het veilig zijn van de chip... en dat diezelfde mensen er niet op gaan zitten wachten dat er wederom veel geld en paarden mee gemoeid moeten worden om het wiel opnieuw uit te vinden dat "lange termijn conclusies onderzoeken na implant transponder bij paardachtigen"
worden er schijnbaar maar zeer weinig paarden verkocht naar Amerika, of ze hebben daar heeeeeeeel veeeeeel groene klei, magnetrons en magneten en leidingzoekers om de transponders/chips te verwijderen..... Clown Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:54

Citaat:
waarom moet je dan wachten tot het laatste moment om een DNA ontheffing aan te vragen?

DNA ontheffing Blond

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:13

jeuh.... 3 letters te veel.... Als dat het enige commentaar is. Tong uitsteken
sjek mijn onderschrift Ja Clown

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:26

Citaat:
Helaas zijn er weer hele volksstammen blind achter de grote bek van de NHS aangerend, zonder na te denken over alternatieven

Dus de mensen die hebben laten chippen hebben niet nagedacht over alternatieven. Dat is wel een heeeel voorbarige conclusie. Lekker makkelijk om te stellen dat mensen die het niet met je eens zijn niet nadenken.... Verreweg de meesten hebben daar wel degelijk goed over nagedacht, maar zijn tot de conclusie gekomen dat ze voor chippen kiezen en niet voor DNA.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:44

ikke schreef:
Wat ik eigenlijk wel shocking vindt is dat ik ontheffing 725 had.

Ik heb 724!
Ik zie nog steeds een hoop mensen om me heen bij wie het allemaal langs hen heen gaat hoor.
Chip..? O, nee, dat heb ik niet nodig volgens mij.
Ontheffing aanvragen..? DNA test...? Wat is dat? O, ik zie het allemaal wel hoor.
Volgens mij staan er bij mij op stal al minimaal 3 paarden, die niet gechipt zijn en ook geen ontheffing hebben.