Jullie paardenliefde aangeboren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jullie paarden liefde aangeboren?

Ja
87 (75%)
Nee, ik vond ze pas veel later leuk
29 (25%)

Totaal aantal stemmen: 116

CK88

Jullie paardenliefde aangeboren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 13:50

Ik was wel benieuw naar deze vraag, sommige mensen zijn letterlijk hun hele leven al gek op paarden, en bij sommige is het oppeens aangeslagen.

Ik las laatst een artikel over dit onderwerp, dat was een heel boeiend artikel!

Bij mij is het geloof ik aangeboren, ik was altijd bezig met paarden in de wei aaien, en zat als baby al te wijzen naar paarden.
Op de basisschool kon ik alleen paarden tekenen en had ik het nergens anders over.

Ook nu, kan ik me cht geen leven voorstellen zonder, wat zal ik dan veel vrije tijd hebben, en me doodvervelen! Tong uitsteken

hoe is dat bij jullie?

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:53

Bij mij is het ook aangeboren. Toen ik klein was kon ik over niks anders hebben dan paarden, wou altijd de paardjes voeren, wou ze altijd aaien. En toen ik ook oud genoeg was om te gaan rijden mocht dat van mijn ouders.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:53

ik speelde al paardje toen ik een jaar of 3 was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:54

Volgens mijn ouders heb ik paarden altijd ook leuk gevonden, maar het zit ook een beetje in de familie Knipoog.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:55

Denk dat het aangeboren is. De rest van de familie heeft er niets mee.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:56

Yup Lachen al vanaf jongsafaan ponygek Lachen

(M'n moeder ook, al m'n zusjes ook)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 13:56

mijn nichtje wel maar ik hate die stink knollen vroeger (zo denkt de rest van mijn familie namelijk ook Boos! ) maarja nu vind ik ze geweldig

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:00

Yep als ukkie al op shets etc gezet!!
dus aangeboren volgens mijn ouders
was ik niet weg te slaan bij de kinderboerderijpony!!!

kan me ook geen leven zonder voorstellen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:02

Aangeleerd, kan dat ook?? Knipoog
Er hebben altijd pony's in de schuur gestaan, mijn ouders namen me vanaf 1 jaar mee op wedstrijd en vanaf 6 jaar ging ik al bijna iedere maand mee op wedstrijd (een heel weekend)... Met de paplepel ingegoten dus.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:03

Ik denk dat het bij mij ook aangeboren is. Mijn opa begon ermee om iedereen aan te steken, toen hij overleed, werd ik geboren en 16 jaar later stond er op zijn erf weer een paard. Maar dan van mij, komend jaar zelfs 2!

Kan me iig ook geen leven zonder meer voorstellen!

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:03

Ja!
Volgens mijn ouders kon ik eerder hinniken dan praten... Haha!
Ik wou ook altijd per se bij alle paarden blijven staan kijken enzo...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:07

niemand uit mijn familie heeft iets met paarden, alleen ik en m'n zus, vandaar dat ook later kwam Lachen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:08

Ik ook al van kleins af aan. Zeurde op mijn 3e al dat ik paard wilde rijden, vond de paarden van de barbies leuker dan de barbies, wilde altijd paarden aaien en vond het nooit erg om lang in de auto te zitten omdat ik dan uit het raampje naar buiten kon kijken of ik paarden zag.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:10

Ik vond paarden altijd wel leuk maar het was meer mijn moeders idee om te gaan rijden, ik heb er nooit om gevraagd ofzo.
Hier ben ik haar wel dankbaar voor, want nu kan ik ook niet meer zonder Haha!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:15

Volgens mij is het bij mij ook aangeboren haha

Ik kreeg met geloof 3 jaar een klein speelgoedpaardje en zo kreeg ik er meer enz Haha! Ook altijd paardjes aaien enz Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:21

Uhm nee zeker niet aangeboren

niemand in mn hele familie heeft iets met paarden, en op mn 9e ging mn beste vriendinnetje op paardrijden, ik moest er alles over horen, week in week uit, vond er nix aan Scheve mond
toen moest ik mee gaan kijken bij haar les, en zelfs uitstappen, en nouja na dat uitstappen was ik verkocht *LOL* ik wilde paardrijden!

en voor mn 10e verjaardag kreeg ik 10 paardrijlessen(kreeg les 1 al ruim 2 mnd voor mn verjaardag ik kon echt niet meer wachten Haha! )
en ja toen een verzorgpony, een eigen pony, paard erbij, nog een paard erbij voor mn moeder, een jaarling erbij en een bijrijdpaard Haha!

vriendinnetje van vroeger rijdt trouwens allang niet meer Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 21-01-05 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:21

Toen ik klein was wilde ik wel altijd paardjes kijken, maar durfde niet dichtbij te komen. Was echt heel bang. Toen ik een jaar of 9/10 was ben ik wat met een shetje gaan knuffelen en na een tijdje es naar een manege, waar ze me heel rustig voor het grootste deel over mijn angst heen hebben geholpen. Ben toen ook op voltige gegaan en ben daar veel zekerder van geworden. En nu heb ik al bijna 3 jaar een eigen paardje, waar ik heel gelukkig mee ben. Heb nu ook (bijna) geen angst meer (alleen op een vreemd paard in de bak eerst nog wat, buiten niet).

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:27

bij mij ook aangeboren,mijn ouders hebben er niks mee.In de kleuterklas tekende ik paardjes en speelde ik ook altijd paardje Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:28

Bij mij is het denk ik ook wel aangeboren, mijn moeder heeft wel een blauwe maandag gereden maar volgens mij was ik ver daarvoor al besmet Tong uitsteken Ik wilde al heel vroeg paardrijden, paardje aaien enzo en ik wilde ook heeeeeeel graag op paardrijden! En sindsdien ben ik er ook niet meer afgekomen *LOL*

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:32

aangeboren Tong uitsteken toen ik heel klein was wilde ik altijd paarden aaien enzo, maar me ouders en de rest van de familie vond ze eng en stinken... toen ik 4 was had mijn 'beste' vriendin een paard, daarwas ik echt gek op! maar hoelang ik ook zeurde k moecht niet op paardrijden...Boos! en eindelijk toen ik 10 was.... paardrijden! maar toen reed ik bij koopman te lieren Boos! dat was egt nix!! en nu bij dakota ruiters apeldoorn, dit is wel leuk *LOL* nou tsja.... aangeboren dus:P.... doeg! XXX

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:35

niet aangeboren, bij mijn vader wel (hij was als 3 jarige een keer op zondag ochtend zoek. toen was hij op de step naar het Tonnie teulen geweest = pony veulen waar ze wel vaker op zondag gingen kijken)

we zijn wel altijd bij paarden evenementen in de buurt wezen kijken en mijn vader is toen ik 8 was begonnen met paard rijden, na 2 jaar heeft hij de overstap gemaakt naar mennen en sinds die tijd ben ik helemaal paarden gek en kregen we na een jaar onze drachtige pony

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:42

Famke_a4pje schreef:
Ik vond paarden altijd wel leuk maar het was meer mijn moeders idee om te gaan rijden, ik heb er nooit om gevraagd ofzo.
Hier ben ik haar wel dankbaar voor, want nu kan ik ook niet meer zonder Haha!

Bij mij precies hetzelfde Haha! Ik rijd pas vanaf mijn 13e. Ik zat eerst tot mijn 12e jaar ongeveer op turnen, maar toen ik daar afgegaan was vond mijn moeder een tijdje later het wel weer eens tijd om wat anders te gaan doen, en ze zat heel de tijd 'wil je niet paardrijden?' in mijn hoofd te timmeren... Het leek mij eigenlijk niks, maar ben toch gegaan... En net zoals zoveel mensen zeggen: Ik kan niet meer zonder Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:43

Aangeboren en dan hobbellen met een shet.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:08

Ik was altijd al gek op paarden, maar kende paarden eigenlijk alleen van TV. Ik woonde in een havenstad in het uiterste puntje van Friesland ( harlingen ) en daar waren toen ik klein was eigenlijk geen paarden te zien. Geen manege of stallen in de buurt of iets in die geest.

Wel stond op de weg naar school 1 paard in een bak, die ik steevast elke middag gras bracht en ging aaien.
Als we eens verweg gingen met de auto keek ik mn ogen uit als ik 'echte' paarden in een wei zag staan, die waren mooi, nog mooier dan op tv.
Mijn broers gingen op paardrijles toen ze in het kinderopvanghuis zaten ( problemen thuis ) en daar heb ik mijn eerste hobbeltjes gemaakt als we langs gingen.
Pas toen ik op mn 9e verhuist ben naar een dorp op het platteland ben ik begonnen met paardrijden, mijn achterbuurmeisje had een eigen pony, die stond in een wei die grenste aan ons huis.
Toen ben ik ook op paardrijles gegaan en sindsdien nooit meer van een paard geweken.

Dus laten we zeggen dat het er altijd wel inzat, maar dat ik er de kans niet voor kreeg op jonge leeftijd.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:08

Bij mij is het denk ik niet aangeboren, omdat mijn familie niet in de paarden zit. Mijn vader weet het verschil niet tussen een hoofdstel en een halster en hij wil het ook niet weten. Dus ik kwam pas later met paarden in aanraking. Toen ik 6 jaar was viel mij pas op dat paarden toch wel heel geweldig waren. Aan de ene kant ben ik ermee geboren omdat ik echt de enige paardengek in mijn familie ben, aan de andere kant niet omdat ik dus 'pas' op 5/ 6 jarige leeftijd met paarden in aanraking kwam.