Wat betaal jij voor je verzorgpaard/bijrijdpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage19

Wat betaal jij voor je verzorgpaard/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 11:53

In de toekomst wil ik een eigen paard gaan kopen, maar nu was ik pas weer bezig om een bijrijdpaard te vinden.

Bij mijn vorige bijrijdpaarden ging het zo:
Paardje 1: 50 euro per maand, zo vaak rijden als ik wilde, niet lessen.
Paardje 2: Gratis en in ruil uitmesten + ze wilde de lessen ook nog voor mij betalen maar dat vond ik niet eerlijk dus dat heb ik zelf betaald.
Paardje 3: 50 euro per maand, zo vaak rijden als ik wilde behalve op 1 dag, later les voor eigen rekening.
Paardje 4: Gratis, niet uitmesten alleen lessen voor 20 euro per week. (Komt dus uit op 80 in de maand.)
De faciliteiten waren bijna overal hetzelfde en dat betrof: 1 binnenbak, wat paddocks en weiland.

Volgens mij heb ik het dus altijd goed getroffen of niet? Ik ben ook altijd heel kritisch met het vinden van een paard, ik wil natuurlijk zo veel mogelijk mogelijkheden.

Nu heb ik waarschijnlijk weer een bijrijdpaard gevonden en heb ik het weer goed voor elkaar, dit keer mag ik ook wedstrijden starten en lessen voor een hele leuke prijs en ze hebben er een 20x60 binnenbak en 2 20x60 buitenbakken! Ik hoor deze week nog of het doorgaat, ik
kan niet wachten!

Ik ben heel erg beniewd wat jullie betalen en wat je voor jou prijs allemaal voor mogelijkheden hebt met het paard? En vinden jullie bijrijden ook meer voordelen hebben dan het houden van een eigen paard wanneer je veel mogelijkheden hebt?

Groetjes, Daniëlle

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:56

Euhmm ik ben op dit moment best wel verwend, ik krijg geld voor het rijden...
Ben een heropleiding aan het geven aan een jonge friese ruin die mensen zochten iemand die het voor een paard centen wilde doen en eventueel benzine vergoeding..
Heb al een aantal keer gezegd dat ik geen geld hoef, maar ze moeten (van hunzelf) mij betalen...
Wat doe ik met het paard: een soort van opnieuw beleren, ben nu ristig met hem aan de hand aan het stappen voor op de weg (willen graag buitenrijden met hem) en er is een hele netjese buitenbak.
Ik ga er om de dag heen (omdat het een mooi eind vanaf huis is)

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 11:57

Zozo grietje maar op zich wel logisch dat je betaald word toch, het paard word er beter van! Vaak word er alleen anders naar gekeken en vragen ze juist een bom duiten omdat je op hun paard mag rijden. Sommige mensen betalen gewoon 150 euro in de maand! vind ik echt teveel geld.
Laatst bijgewerkt door Dressage19 op 20-01-05 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:58

Ja maar goed, ik natuurlijk ook, je weet nooit genoeg, en elk paard leert je er weer iets bij

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:01

Dressage19 schreef:
Ik ben heel erg beniewd wat jullie betalen en wat je voor jou prijs allemaal voor mogelijkheden hebt met het paard?

ik hoef niks bij te betalen Bloos! en mag er mee doen wat ik wil zeg maar Tong uitsteken
ik les 1x per week zowieso en en rij wedstrijden er op. Haha!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:01

Zo hey Haha! over lucky gesproken !!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:02

kijk anders even met de zoekfunctie... eindeloze discussies zijn hierover geweest al Lachen

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:03

Haha tja ik hoef nix te betalen, hoef nix te doen en mag alles Haha! het leven is heerlijk Haha!

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:05

ik moet wel uitmesten enz.. maar dat vind ik niet erg

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:06

Ferroowtje schreef:
Haha tja ik hoef nix te betalen, hoef nix te doen en mag alles Haha! het leven is heerlijk Haha!

Dan zou ik dus ook nieteens geen eigen paard meer willen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:07

ik betaal de helft van alle kosten voor onze paarden *LOL* en bij het paard van een vriendin waar ik mee spring worden de lessen en alle wedstrijdkosten betaald.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-01-05 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:18

Ik heb er nooit voor betaald
Bij de handelaren kreeg ik er geld voor
en bij mn laatste 2 verzorgbeesten kreeg ik ook 50 euro voor het beleren ervan

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:21

Ik mocht bij de ene handelaar trouwens alles, als we een makke pony hadden mocht ik er mee naar toe rijden waar ik maar heen wou of ze brachten me zelfs weg.
Bij de ander mocht ik alleen met een hele makke pony een weg aan de overkant rijden, maar verder was er een bak en kon ik zoveel ik kon rijden.
en bij mn laatste 2 verzorgpaarden mocht ik ook heen waar ik naartoe wou, alleen kon niet weggebracht worden, maar als ik zelf een trailer had mocht ik ze zelfs nog mee op vakantie nemen!
Hun gaan trouwens weer een nieuw paard kopen die ik ook mag rijden. als die bevalt (beetje braaf in stal/wei is en mji vooral bevalt met rijden) mag hij blijven tot ik stop met verzorgen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:31

Voor beide paarden die ik rijd hoef ik niets te betalen. Jolien rijd ik 1 keer per week en vaker als de eigenaren niet kunnen ivm bijvoorbeeld vakantie. Het is meer als echte hulp voor hun, omdat die vrouw geopereerd is aan d'r voet en die man geen tijd heeft om elke dag te komen.

Met Prodigy mag ik echt alles doen. Met hem rijd ik ook KNHS-wedstrijden, wat ik uiteraard wel zelf betaal. Verder hoef ik voor beide paarden vrij weinig te doen. Ze staan beide namelijk op een stal waar ze al uitgemest en gevoerd worden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:34

ik heb voor mijn pony's al verschillende bijrijders gehad en ik heb er niks voor gevraagd of gegeven. ik ben al blij dat ze dan gereden worden en vooral als t iemand is die er goed op kan rijden.Ik vind het raar om er geld voor te vragen, je paard word toch gereden dat vind ik t belangrijkste.er mogen ook lessen mee gevolgd worden maar dat moeten ze dan wel zelf betalen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:37

Mijn bijrijdster hoeft niks te betalen ze krijgt ook 1 keer in de week van mij les ook daar hoeft ze niet voor te betalen. Want ik vind het fijn dat ze mijn pony af en toe wil rijden en zij is blij dat ze mag rijden. dus we helpen elkaar. Ze vind wel dat als ik dingen nodig heb dat ze die moet halen voor mij maar hoeft dus niet van mij!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:38

Elmiram: Ja je hebt gelijk, eigenlijk ben je als bijrijder ook een hulp maar hier in de randstad zijn iig niet veel gratis paarden te krijgen, mensen kunnen het vaak zelf nog net betalen en daarom vragen ze onkostenvergoeding of ze vinden dat je moet betalen omdat je op hun privépaard mag rijden. Ik vind achter wel of niet betalen allebei wel logische redenen zitten.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:32

Ik zou het allang fijn vinden als ik eindelijk eens een goede, serieuze verzorger\ster bijrijder zou kunnen vinden!! Boos!
(mochten er dus nog mensen zijn omgeving Schoonebeek die zoekende zijn, PB me maar even.)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:36

Ik betaal helemaal niks, mag zo vaak komen als ik wil en ook doen wat ik wil. Als ik trailer regel zelfs menemen naar strand oid. Als tegenprestatie mest ik wel even uit, maar hoeft niet. In de zomer hoef ik helemaal niks te doen, alleen rijden Lachen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:05

Mijn paard is ook door verschillende mensen bijgereden, twee ervan had ik gevraagd, om mij te helpen met mijn paardje omdat ik er zelf toen niet genoeg mee kon, die kregen dus ook betaald.. Als iemand mijn paard gewoon rijd omdat ze dat zelf willen krijgen ze er niks voor en hoeven ze ook niks te betalen. Verder mogen ze er alles mee doen.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:09

Ik betaal niks, en mag ermee doen wat ik wil Lachen

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:10

ik heb nooit betaalt voor te rijden.
ik hbe bij de stallen waar ik werkte geld gekregen, en ik ga er nu nog afentoe heen om te werken en lekker geld te verdienen op een superleuke manier Lachen
nu rij ik op een paard die bij huis staat, dus geen grote stal ik hoef niks te betalen, het paard word er alleen maar beter van Lachen
en ik betaal de prive lessen en de eigenaresse de reiskosten van de instructice Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:15

Ik betaal helemaal niets en ik mag 5/6 dagen in de week alles doen wat ik wil

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:22

Ik hoef ook niks te betalen Lachen Als ik Famke in de zomer op ijzers wil moet ik dit wel betalen.
Uitmesten doe ik wel maar dat vind ik logisch..
De eigenaar heeft ze ook meer voor de hobby/fok, dus ik rijd er als enige op Haha!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:28

gratis, ik hoef geen stal uit te mesten, en niks te kopen, die mensen voelen zich schuldig, als ik iets koop voor ze, maar ik koop altijd wel snoepjes/appels/wortels Haha!