Bij hoeveel paarden zijn jullie wezen kijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Bij hoeveel paarden zijn jullie wezen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:59

Nou de titel zegt het eigenlijk al....Hoeveel paarden hebben jullie bekeken of geprobeerd voor dat je je huidige paard vond?

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:04

Voordat we Dilia kochten, zijn we op vele verschillende plaatsen gaan kijken. We wilden een fries merrieveulen en dan het liefst met een volpapier. Volgens mij ben ik op zo'n 10 adressen geweest, voordat we haar vonden.
Voordat we Chrijtzen kochten , ben ik op een ander adres gweest, maar die fries maakte geen indruk op me! Toen weer terug naar de fokker van Dilia en toen was hij daar en meteen weg van hem!!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:10

1 Haha!
ik was op slag verliefd Lovers
en tot nu toe nog steeds Knipoog

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:10

Ik ben eigenlijk maar op 1 plaats geweest en wist vrijwel meteen dat ik haar moest hebben. Ervoor waren we wel bij andere mensen geweest die ook veulens hadden. Maar dat was meer om te kijken waar je op moet letten bij de aankoop van een veulen.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:19

Een stuk of 10 Adressen ook.
Zijn we toch wel 4 maanden mee bezig geweest, ik had het echt helemaal gehad ermee!

In het begin vond ik de paarden zelf niks, maar daarna kwamen we bij een geweldige Lancet. Echt wat een prachtbeest. Deze werd alleen afgekeurd, omdat hij blind zou worden aan één oog.
De volgende vond ik ook geweldig maar deze liep rechtsachter heel kort.

En toen uiteindelijk kwamen we bij mijn huidige Mannetje. Dat was liefde op het 1e gezicht. Lovers
Ook hij werd afgekeurd, maar dit kwam waarschijnlijk omdat hij een kneusing in zijn hoef had, dus ik moest nog 8 weken wachten op een volgende keuring, gelukkig werd hij toen goedgekeurd.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:24

Ik ben bij 3 verschillende paarden gaan kijken. Op de tweede was ik echt verliefd en daar ben ik uiteindelijk ook voor gegaan

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:24

een stuk of 4 geloof ik.. maar allemaal binnen een week..de week erop had ik een nieuw paard..ik ben niet echt een prettig persoon in de omgang als ik niet kan rijden heb ik gemerkt Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:32

Te veel Rolleyes
En dat in een korte tijd.. Clown

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:33

Pablo was de eerste waarbij ik ging kijken en ik was wel verliefd, maar ben die week bij nog 3 andere fjorden wezen kijken. Uiteindelijk later in die week nog maar een keer naar Friesland geweest en alles gaan regelen zodat ik hem kon ophalen....

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:33

Een stuk of 10/15 denk ik haha. Maar ik moest een paard met mn vader en zusje uitzoeken, dus met zn 3en is wat lastiger..

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:39

Ik maar bij 1 Haha! en het was meteen liefde op het eerste gezicht Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:54

maar bij 1 en ik was verkocht ( en boris dus ook Haha! )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:58

Ik ook bij 1... Had Sabiha gezien bij een dagje arabierenfokkerijen bezoeken en was helemaal niet opzoek naar een paardje. Toch maar gekocht Haha!
En Liekie konden we al van tevoren... Dus ook maar bij 1 eigenlijk.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:02

Heb anderhalf jaar gezocht voordat ik valentino kocht.
Ben bij ongeveer 9 adressen geweest denk ik...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:05

ehm ik zou het niet weten maar ben anderhalf jaar bezig geweest met zoeken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:37

1.... Jodaza heb ik als 1e paard gekocht, dat was meteen na de proefrit en Imker ook.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:54

Voordat we Umarillion hadden.. Heb ik intotaal 2 dagen hoeven zoeken.. De eerste dag zijn we naar Kanters gegaan voor een Tinker en daarna gelijk naar BM-Stables.. Toen nog even naar een boer bij mij op het dorp.. De dag erna zag ik Umarillion en we waren opslag in luvurduluv.. Jammer genoeg hebben we haar maar anderhalve maand gehad.. Daarna is ze terug gegaan en zijn we verder gaan zoeken.. Dat was heel moeilijk omdat je toch een soort vergelijking zoekt.. Ik heb toen veel paarden voorbij zien komen.. Partout was geen liefde op het eerste gezicht.. Pas toen ik hem zag lopen was ik verkocht.. Hoeveel paarden ik voor hem heb gezien weet ik niet eens meer..

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:03

2, en met mijn vader was het wel liefde op het 1e gezicht, met mij niet maar werd het wel binnen een week Haha!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:05

Toen ik op zoek ging naar een veulentje ben ik voor Valencio nog bij 1 ander veulentje wezen kijken, wilde eigenlijk een merrie veulentje maar toen ik er ging kijken was ik er niet echt enthousiast over.
Op aandringen van mn zus zijn we toen bij een hengstveulen wezen kijken en hij sprak me meteen aan, helemaal verkocht. En het is dus toch geen merrie geworden!!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:07

voor eerste haflinger was de enige.
mijn tweede haflinger de tweede.
en mijn derde haflinger de tweede.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:07

1 Haha!

We hadden s middags gebeld en s'avonds gingen we op die stal kijken.

We zochten een brave 4 of 5 jarige ruin die L niveau liep.

We kwamen thuis met een 2,5 jarige hengst. Schijnheilig

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:08

1 Lovers

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:11

Ian was de eerste die ik bekeken heb, toen heb ik nog een paar paarden bekeken en toen kwam ik toch weer bij nummer 1, mijn liefde op het eerste gezicht..!!

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:16

Bij mij is het opzich wel apart gelopen. Ik heb voor een handelaar een paard in gereden waarop ik verliefd werd, uiteindelijk raakte hij langdurig kreupel en is hij verhuist en raakte ik hem uit het oog. Ging er ook eigenlijk vanuit dat ie naar de slacht was gebracht ondertussen. Maar een jaar later hoorde ik opeens dat ie bij een andere handelaar te koop stond. Dus ben een week later langsgeweest om te kijken wat ie er voor wou en of ik een lange proeftijd kon regelen, maar moest wel binnen een dag beslissen omdat ie hem anders naar de veemarkt ofzo ging brengen. Dus even overlegd met mn ouders en een week later kwam ie hem brengen Ach gut

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:16

1 Haha! Maar ik was helemaal niet op zoek Tong uitsteken Wilde eigenlijk in het voorjaar van 2005 een groen paardje kopen (3 a 4 jaar) Maar vorig jaar maart kwam ik hier op bokt een advertentie tegen van een 2 jarige en ik was op de foto's al verliefd dus ik maar gaan kijken. En in het echt was ie nog leuker Lovers

Bij mijn vorige pony ben ik bij handelstallen gaan kijken, bij de eerste stal 3 pony's bekeken, was allemaal niks. Bij de 2e stal stond er eentje tussen die wel leuk was en die is het ook geworden. Met als verassing dat ze later ook nog drachtig bleek dus naar het veulen heb ik nooit kunnen kijken Knipoog

De pony daarvoor was ook de eerste waar we voor gingen kijken, was nog voor internet tijd, dus gewoon advertentie uit de viavia zonder foto en wezen kijken.

Mijn eerste pony (die ik nu ook nog heb) heb ik niet naar gezocht. Die kwam ik tegen op ponypark collendoorn en die wilde we perse hebben dus dat is hem geworden Lachen