Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Huisvrouw schreef:dat is niet zo heel erg gezond volgens mij. Gelukkig zijn fjorden nogal harde paarden en kunnen nog wel ergens tegen maar hij heeft nu ws geen wintervacht aangemaakt en zijn vacht is dus niet bestemd voor koud weer en regen. Ook komt er nog bij dat wanneer paarden een deken op hebben ze sowieso minder huidvet aanmaken wat ze nodig hebben om zich te beschermen tegen de regen. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens om midden in de winter alles eraf te gooien. Zoiets moet je op en afbouwen.

Pebblesje schreef:idd erg slecht....myn fjord heeft voor de winter ff een deken opgehad voor de regen enzo(had toen geen schuilstal oid)....dikke wintervacht haddie al haha....heb het toen wel afgebouwd zeg maar
Cinnepin schreef:Ja maar jouw fjord staat nu wel zonder deken buiten in de rege? Als ie toen een deken op had heeft ie ook geen vetten op kunnen bouwen hoor..........
hy staat nu met zn dikke vacht met elk weer buiten(met beschutting) en hys kerngezond hoor
Pebblesje schreef:jawel hoor (hij had al genoeg kunnen opbouwen en heeft van zichzelf ook al vetten.....) maar hij heeft um maar ff opgehad en heb het toen langzaam afgebouwdhy staat nu met zn dikke vacht met elk weer buiten(met beschutting) en hys kerngezond hoor
Alacairion schreef:Als je naar Sam (fjord van Pebblesje) kijkt dat zie je dat hij een heel erg dikke wintervacht heeft waar je handen in verdwijnen.
En ik zie hem elke dag dus ik kan het weten..
Sam kan makkelijk buiten staan nu hoor!!
Pebblesje schreef:tsjah... ik snap jou probleem niet.....sam had al een dikke vacht en heeft um maar ff omgehad(was trouwens gewoon een regendeken) omdat hy op z`n oude wei geen beschutting had en het een periode erg hard regende......toen had ik hem dr weer afgehaald toen hy s nachts op stal ging en over dag de wei op......zo kan ik ook wel een boekje over jou gaan openen.....toen sam balou "zogenaamd" had kreupel getrapt longeerde je hem de dag erop alweer en zat je er al weer op....maarjah dat zal ik wel niet doen
Alacairion schreef:Dat paarden elkaar aanvallen is gewoon kuddegedrag... Lisa bijt en slaat ook andere paarden omdat ze gewoon dominant is. En die heeft ook geen voernijd..