Waar heb jij je paard gekocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bekende Handelsstal
13 (12%)
Wat minder bekende Handelsstal
17 (15%)
Van een manege
1 (0%)
Van een familielid
3 (2%)
Van een kennis die in paarden handelt
10 (9%)
Van een kennis die niet in paarden handelt
8 (7%)
Particulier
56 (51%)

Totaal aantal stemmen: 108

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:01

Ik ben beniewd waar jullie je paard hebben gekocht, ik ga namelijk eind dit jaar ook een eigen paard kopen en ik ben benieuwd of er handelsstallen zijn die aanbevolen worden en waar je voor een normale prijs een paard kunt kopen dat goed is.
Ook wil ik graag weten of jullie garantie hadden dus dat je m eerst mocht uitproberen en hoe lang.
Als je je paard via een particulier hebt vind ik dat leuk om te weten.
Als hij bij een handelsstal vandaan komt en je hebt een goede ervaring (of slechte) zou ik graag weten van welke stal.
Ik ben ook beniewd hoe je erachter kwam dat hij te koop stond. Was dit mond op mond reclame of via internet etc?
Laatst bijgewerkt door Dressage19 op 18-01-05 14:22, in het totaal 5 keer bewerkt

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:05

ik heb mijn paard op hoeveneind gekocht www.hoeveneind.com weet dus niet of hij bekent is.

Maar kan deze stal echt aan iedereen aanraden vriendelijke mensen, goede paarden en een eerlijke prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:07

Tessake schreef:
ik heb mijn paard op hoeveneind gekocht www.hoeveneind.com weet dus niet of hij bekent is.

Maar kan deze stal echt aan iedereen aanraden vriendelijke mensen, goede paarden en een eerlijke prijs

Heej daar is Lucky ingereden zeer zeker aardige mensen, krijg nog steeds les van Linda...

Lucky heb ik gekocht van de baas van de pensionstal waar ik naartoe ging om te vragen of ze plek vrij hadden. ja en ook een pony te kopp.. Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:09

mis de optie particulier. Heb mijn paard gewoon bij mensen gekocht dus geen handels stal en ook geen kennis.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:10

Heyy goed dat je het zegt, ik had m er wel bij gezet :S het was de onderste maar nu zie ik hem niet

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:11

Zo nu staat hij er bij Lachen

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:12

Winston komt gewoon van de markt Haha! HIj was heel goed verzorgt en we hebben de dierenars onderzoek laten doen. Een gezonde fjord. Maja het was wel zo'n beetje de enige gezonde daaro. Hij was ook niet va neen handelaar........

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:14

Bij een particuliere fokker!!! Die geen commercieel belang hadden en liever niet dan wel verkochten!!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:18

Ik heb hem bij een particulier gekocht, deze heb ik gevonden via marktplaats.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:23

Bij een particulier, we hadden via via gehoord dat ze te koop stond.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:35

eentje via een tussenpersoon bij de groom van een bekende springruiter
eentje in een stal die me aanbevolen was Miskoop eerste klas
eentje van mijn instructeur deze heb ik 8 jaar gehad en ga ik nu verkopen
en gisteren een nieuwe gekocht bij een fokker die me aanbevolen was door mijn nieuwe instructeur

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:37

Ik heb mijn paard gekocht (me vader dan he Tong uitsteken )
Van mijn tante Haha!

tenemieken

Tenessee hebben we gekocht van iemand die we kenden van de cross en uiteindelijk zijn ze nu de nieuwe eigenaars van de manege waar we staan. dus eigenlijk wel handig Lachen

cadmaddie

van een handelaar, ik hoorde via een kennis dat dit paardje bij hem te koop stond en ben wezen kijken, heb onderhandeld en een weekje later kwam ie hem brengen. Omdat hij een langere periode kreupel was heb ik met deze meneer afgesproken dat als hij kreupel zou gaan lopen ik hem terug mocht brengen binnen 6 weken en dat ik hem mocht keuren. Dit laatste heb ik nog niet laten doen. Hij loopt goed en mn proeftijd is denk ik net afgelopen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:40

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:50

@Monster: Helaas doet je site het niet

DraakjeII

Bij een "bekende" handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:53

Ik heb mijn paard na wikken en wegen toch gekocht bij een (in de buurt van Utrecht in ieder geval) bekende handelsstal. Voor mij was hetgene wat de doorslag gaf dat zo'n stal in ieder geval zijn naam hoog moet houden. Als ze slechte, valse of zieke dieren zouden verkopen dan krijgen ze toch een slechte naam en dan wordt het lastig om nog dieren te verkopen. In eerste instantie dacht ik dat ik ook liever rechtstreeks van de fokker een paardje wilde kopen maar ik ken een aantal fokkers en die willen ook gewoon verdienen aan hun fokproducten. En aangezien een fokker toch minder klanten heeft dan een handelsstal hebben ze minder last van negatieve verhalen. Bij Stal Brons in Hollandsche Rading mag je een aantal maal komen rijden om te kijken of het klikt. Ik ben 2x geweest en toen heb ik de beslissing genomen om haar te kopen. Vooraf had ik gebeld om te vragen of ze iets hadden wat ik zocht en wat binnen mijn budget pastte. Er waren 3 paarden die in aanmerking kwamen en toen ik de 1e keer kwam zouden ze die alle 3 voorstellen. Na de 1e heb ik gezegd laat die andere 2 maar staan. Ik heb toen onder begeleiding van de amazone die haar voorstelde nog even gereden en ben later nog een keer teruggekomen met mijn instructrice. (Die heeft even gereden en mij daarna les gegeven) Als ik nog 3x had willen rijden had dat ook gemogen. Ook naar buiten was geen probleem geweest. Ik denk niet dat je van een handelsstal kan verwachten dat ze je een maand iedere dag op een paard laten rijden. En of het uiteindelijk klikt met een paard is toch ook iets wat je vaak pas na een aantal maanden weet. Voordeel van een (deze) handelsstal is ook dat alle paarden volledig gekeurd zijn.
Veel succes met het uitzoeken van een paard !
De mijne bevalt in ieder geval prima (4-jarige bruine merrie van Hemmingway) foto's moet ik nog een keer plaatsen. Ik heb haar sinds 3 en halve maand.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:10

Een via de manege (kwam toevallig binnen klikte) heb hem nu al ruim 6 jaar. Helemaal laten keuren ook al was het niet nodig (op advies van de manege die kende het paard ook niet).

Mijn nieuwe via een bekende handelsstal was nog niet zadelmak kreeg een keurig contract met rechten en plichten en is helemaal gekeurd (was ik bij). Paard wordt nu ingereden en ga regelmatig kijken (4x per week) als ze weten dat ik kom wachten ze op mij Lovers . Soms doe ik het zelf maar hij is er dan wel bij (longeren, wandelen). Ga daar zodra hij gereed is zelf rijden en op het moment dat hij en ook ik vind dat die klaar is gaat hij pas mee. Het gaat in alle rust en beleid kom er met plezier de sfeer is erg goed. Mocht het alsnog niet klikken is dat ook geregeld. Heb het gevoel dat ik alles kan zeggen en hij ook tegen mij. Geeft een fijn gevoel.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:15

Ik heb een advertentie geplaatst op internet, daar werd op gereageerd door een particulier en niet veel later, was dat paard van mij Lachen.
Paard is altijd perfect behandelt door haar en heb nog steeds contact met haar af en toe. Stuur haar dan een paar foto's en vertel hoe het met haar gaat, daar is ze dan ook weer heel erg blij mee, aangezien ze achteraf heel veel spijt heeft gehad van de verkoop Knipoog.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:37

geen van allen... die van mij komt van de markt..

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:38

ik heb mijn paard gekocht van een familielid. Mijn oom fokt namelijk met paarden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:38

Mijne komen ook allebei van de markt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:39

Ik mis de optie fokkerij.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:56

ja ik kan het niet meer veranderen dus fokkerij valt dan maar onder particulier en markt ook.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:57

@ Prisca: Welke handelsstal is dat dan?