dillema-benieuwd naar jullie mening

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

dillema-benieuwd naar jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:37

hoi,
wij hebben op de buurt nogal wat paardengekken met eigen paarden.
We hebben samen les, en iedereen (6 personen) rijden hier door de week ook in de bak. Hartstikke gezellige boel!

De bak was wat verzakt, dus had ik 3 vrachtwagens met zand laten komen. Hierdoor is hij al wat minder nat, maar het is eigenlijk niet genoeg, er mogen nog wel 3 vrachtwagenladingen bijkomen. Vanwege de kosten hiervan (nog eens 300 euro), moet ik hier even mee wachten.

Nu hadden (de ouders van) 4 berijders aangeboden een bijdrage in de kosten te doen, dat vinden ze niet meer dan logisch omdat zij ook meerdere keren per week gebruik maken van de bak.

Alleen 1 moeder wil hier niet aan mee doen, ze heeft zoiets van rijden in de bak is altijd gratis geweeest en het maakt ons niet uit o de bak nat of droog is. Dat meisje moet haar eigen paard ook grotendeels betalen, door middel van bijbaantjes.

Ik vind het persoonlijk wat banketstaaf tegenover de rest, die vinden het ook flauw dat ze niet willen meedoen, en stellen voor dat ik haar nu bakhuur vraag.

Ik ben benieuwd wat jullie in mijn situatie zouden doen.

p.s. er is nog een bak in de buurt, maar met de iegenaar daarvan hebbend e ouders van dit meisje ruzie, en dara moeten ze eerst de mest eruit halen voor ze erin mogen rijden. Ook is er een binnenbak waar ze 1x per week rijden, daarvoor betalen ze 10 euro voor een uur.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:49

ik vind het jammer dat zoiets gebeurd
die mensen moeten juist blij zijn dat ze bij jou terecht kunnen
ik vind dat iedereen moet bijdragen aan de kosten en het is natuurlijk super dat ze dat ook zelf voorstelde.
Ik weet niet of ze een goede vriendin van je is of niet maar ik zou haar gewoon mee laten betalen net als de rest of ze mag er geen gebruik meer van maken.
is toch te triets voor woorden, maffe moeder

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:04

Ik vind dat als er mensen bijdragen aan de kosten van de bak, dat iedereen die er gebruik van maakt in die kosten bij moet dragen. Dat dat meisje zelf haar paard grotendeels moet onderhouden heeft er dan nix mee te maken, ze zou ook blij moeten zijn dat ze voorheen gratis van de bak gebruik heeft mogen maken.
Zoals TeamSpirit al zegt, iedereen moet maar bijdragen in de kosten, of ze moet maar geen gebruik meer maken van de bak. Bakhuur is een optie, maar dan krijg je waarschijnlijk dat die moeder daar weer over gaat steigeren omdat de rest dat niet hoeft te betalen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:07

Fredt schreef:
Bakhuur is een optie, maar dan krijg je waarschijnlijk dat die moeder daar weer over gaat steigeren omdat de rest dat niet hoeft te betalen.

Dat moeders gaat stijgeren maakt me niet zoveel uit, aan de ene kant vind ik het gezellig dat ze hier rijden en wil ik de sfeer graag goedhouden, aan de andere kant is het tegenover de anderen niet eerlijk dat zij wel meebetalen en dit meisje niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:17

Nou dat is mooi belachelijk van die moeder..
Ik snap niet waar dat mens een probleem van maakt. Ik zou toch eens kijken of je haar niet op een of andere manier kunt overhalen..
Raar mens..

Edit:

Aan de andere kant, die andere ouders hebben zelf aangeboden om mee te betalen... Je hebt het ze niet opgelegd...

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:31

Niet alleen aan dat ene meisje bakhuur vragen , ookal betalen de anderen wel mee aan het verbeteren van de bak.
Wat je ook beslist, laat voor alle personen hetzelfde gelden. Dat is wel zo eerlijk.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:38

Inca schreef:
Niet alleen aan dat ene meisje bakhuur vragen , ookal betalen de anderen wel mee aan het verbeteren van de bak.
Wat je ook beslist, laat voor alle personen hetzelfde gelden. Dat is wel zo eerlijk.

dus dan zou ik of haar moeten weigeren in de bak tot ze mee heeft betaald of de rest niet laten meebetalen....nee dat lijkt me niet de goede oplossing

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:42

ik zelf zat te denken om per keer 1 euro te vragen, maar ik ben bang dat dat onze "vriendschap" in de weg staat,

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:43

gewoon voorstel doen dat ze ook wel een keertje kunnen helpen.. Ze mogen der nu toch altijd gratis in rijden.. een kleine vergoeding mag dan best!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:44

Je kan ook stellen dat er nu voor een jaar ? bakhuur betaald wordt.
Die mensen doen dat in 1 keer zeg maar. (dus de bijdrage wordt de bakhuur) en zij moet dan alsnog de bakhuur tot een jaar? betalen.

Lastig hoor.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:44

missnynke schreef:
ik zelf zat te denken om per keer 1 euro te vragen, maar ik ben bang dat dat onze "vriendschap" in de weg staat,

je zet zelf al 'vriendschap' tussen aanhalingstekens. Want als het daarvanaf hangt, is het dan vriendschap...

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:48

missnynke schreef:
dus dan zou ik of haar moeten weigeren in de bak tot ze mee heeft betaald of de rest niet laten meebetalen....nee dat lijkt me niet de goede oplossing

nou dat vind ik eigenlijk wel zo eerlijk. Zij maakt ook gebruik van die bak, het is al heel wat dat er geen bakhuur wordt gevraagd.. Ik vind het wel zo eerlijk dat als de bak niet goed is er samen naar een oplossing wordt gezocht. Als zij of die ouders daar niet aan mee kunnen betalen, dan zou ik haar niet laten rijden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:07

Bloos Voor niets gaat de zon op... Je hebt toch vast niet het geld op je rug groeien... Knipoog ! Alles kost geld en ieder zijn eigen bijdrage, tenzij je graag aan liefdadigheid doet Schijnheilig .

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:15

Sjimmy schreef:
je zet zelf al 'vriendschap' tussen aanhalingstekens. Want als het daarvanaf hangt, is het dan vriendschap...

nee, het is meer een goede sfeer, gezelligheid die ik bang ben kwijt te raken.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:16

Het is jou ook best wat waard dus..

Hmm lastig hoor.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:20

Nu ik erover nadenk kom ik tot 2 keuzes:
-of niemand wat laten betalen,
-of de bijdrage van de rest accepteren(50 euro per persoon) en haar 50 euro bakhuur vragen, buiten de lessen om. Dan heeft ze dus zelf de keus: of mee betalen of hier niet meer rijden....

pfff moeilijk hoor, voor de goede vrede nijg ik naar de 1e keuze

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:22

Ik vind 50 euro wel een bedrag om bij elkaar te werken, dus als ze niet mag betalen, dan maar in natura: uitmesten, de bak bijhouden oid....
Anders betalen de anderen straks ook niet meer.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:27

Pauline schreef:
Ik vind 50 euro wel een bedrag om bij elkaar te werken, dus als ze niet mag betalen, dan maar in natura: uitmesten, de bak bijhouden oid....
Anders betalen de anderen straks ook niet meer.

sorry, ik snap je reactie niet helemaal. vind je 50 euro teveel voor haar om bij elkaar te werken, of juist een goed bedrag?
en waarom betalen de anderen straks ook niet meer? voor hun betreft dit een eenmalige brijdrage

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:29

ik vind dat je het meisje moeilijk kwalijk kunt nemen... haar moeder doet immers zo... misschien kun je nog eens met die moeder gaan praten.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:32

ik ken de moeder goed genoeg om te weten dat dat niks uitmaakt.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:35

50 euro per persoon vind ik echt niet veel, als ze zo vaak in je bak rijden. je zegt zelf dat ze voor de binnenbak 10 euro moeten betalen, dan rijdt ze maar een paar keer minder in de binnenbak toch?
Het is toch van de zotte dat jij als eigenaar van de bak 600 euro zelf neer moet tellen voor de lol van anderen?
Vind het trouwens wel heel netjes van die andere ouders dat ze zelf voorstelden een deel bij te dragen!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:39

Ik zou stellen dat de anderen €50,- euro aan bakhuur betalen voor een jaar en dat dan ook aan die mensen vragen.
Als je dit in stand houdt kun je een volgend jaar dat geld ook weer gebruiken om de bak in orde te houden.
Als ze dan niet willen betalen is het je goed recht om ze te weigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:39

En ze het in gedeeltes laten betalen? Een afbetaling als het ware iedere keer als ze komt rijden 2.50 of zo.Zo betaalt toch iedereen zijn deel.De andere in 1 keer en dat meisje op afbetaling.Ik weet natuurlijk niet of jij het geld hebt om het voor te schieten en of ze het totaal afbetaald is ook natuurlijk af te wachten.
Maar voor een droge bak mogen ze best iets over hebben.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:42

Je vraagt voor het hele jaar rijden helemaal geen bakhuur?

Dan misschien nu wel voor dit jaar een huur vragen en die gebruiken voor het nieuwe zand....?
Vrij lastige situatie Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:43

Riëtte schreef:
Vind het trouwens wel heel netjes van die andere ouders dat ze zelf voorstelden een deel bij te dragen!

ja *LOL* super he OK dan!