gevraagd TIPS tegen verschuiven ANKY pad?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

gevraagd TIPS tegen verschuiven ANKY pad?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:41

hallo allemaal, ik heb zo'n schitterend Ankypad gekocht (een beige en meteen een witte voor de wedstrijden), maar elke keer met rijden blijft het naar achteren schuiven en trekt deze naar beneden, strak op de schoft! Huilen Ik leg het al extra naar voren en trek hem boven goed in de kamer van het zadel, maar binnen een half uurtje rijden is ie verdwenen...?! Verward
Ik dacht eerst dat het aan mijn (niet zo goed passende) zadel lag, maar sinds een paar dagen heb ik een splinternieuw door de zadelmaker gepast Passier Grand Gilbert zadel en daarmee heb ik hetzelfde probleem! Zadel ligt dus prima en is ook aangesingeld.
Ik zit er nu dus serieus aan te denken om de pads weer te verkopen....maar ze zijn zo mooi!

dus, Wie heeft er een tip, doe ik iets niet goed?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:43

trek je hem aan de achterkant ook wel in de ruimte tussen de kussens? daar kan het ook aan liggen volgens mij

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:43

helaas is daar volgens mij niets aan te doen. De pads hebben geen pasvorm en je kan ze nergens aan vast maken. Misschien dat ze iets minder schuiven als je er lussen aan maakt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:45

ik heb nergens last van, ik trek hem netjes in de kamer en aan de achterkant trek ik hem in de ruimte tussen de kussens en hij blijft perfect liggen en trekt ook niet strak op de schoft.
voordat ik zelf zo'n pad had had ik dezelfde mening als jij prisca, maar nu ik er zelf een heb en ik merk hoe prettig hij in gebruik is heb ik die mening toch wel bijgeschaafd

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:46

Heb je hem al een paar keer gewassen?
Door de nieuwigheid zijn ze vaak ook nog wel een gladdig namelijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:47

Schuivende dekjes duiden vrijwel altijd op slecht passende zadels........

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:48

vind juist dat als ze meer gewassen zijn meer gaan schuiven, mijn oudste schuift wel en mijn nieuwste niet.......

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:51

LiSSy schreef:
voordat ik zelf zo'n pad had had ik dezelfde mening als jij prisca, maar nu ik er zelf een heb en ik merk hoe prettig hij in gebruik is heb ik die mening toch wel bijgeschaafd

Ik ben inderdaad wel wat bevooroordeeld, maar ik heb wel ooit met zo'n pad gereden. Is niks voor mijn paard met zeer hoge schoft. Door het gebrek aan pasvorm kan je hem gewoon niet hoog genoeg trekken, de kamer wordt dan veel te vol en dan ben ik de pasvorm van mijn zadel kwijt... Een vriendin van me heeft een paard met praktisch geen schoft en bij haar blijft hij ook schuiven. Zadel is op maat gemaakt van het paard.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:02

ikke schreef:
Schuivende dekjes duiden vrijwel altijd op slecht passende zadels........

Daarom dacht ik eerst ook dat het door mijn oude (slecht passende) zadel kon komen, MAAR ik heb dus sinds een paar dagen een nieuw perfect passend zadel!!! Speciaal door de zadelmaker laten aanpassen!!!! Het kan dus echt niet (meer) aan mijn zadel liggen!

Daarbij trek ik de pad inderdaad helemaal omhoog in de kamer (voor EN achter), maar aan de voorkant trekt deze dus zoweer naar beneden, strak op de schoft?! (achter niet?!)

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:16

Gewoon even wassen en ook achter optrekken!
Niks aan de hand daarna!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:27

Ik weet niet of je met een naaimachine over weg kan maar, is het geen idee op lussen aan het scharbrak te maken.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:30

Toch is het raar, zo'n pad kost bijna 50 euro en hij ligt niet goed Scheve mond
Ik heb er geen last van, ik kan uren crossen in de bossen en hij ligt nog steeds goed, maar hoor er wel meer mensen over.
Sorry, heb geen oplossing.... Ben benieuwd of iemand die wel heeft!

Cassielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:49

tja ik zou zegggen dat je ze kunt verkopen zoals je al zei. ik ken op de manege een aantal; mensen die ze ook hebben en hun hebben nergens last van. er was een meisje en daar schoven ze ook onder het zadel. maar toen ze een nieuw zadel kochy schoven ze ook niet meer. maar bij haar was de eerste een veelzijdigheid en de tweede een dressuurzadel. misschien kan het daar ook aan lichen je weet nooit... (en als je ze verkoopt wil je dan even een topic plaatsen? thanxxxx)
sterkte ermee... Haha! Haha! Haha!:D:D:D:D:D:D:D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:53

ik heb ook een goed passend zadel maar die dingen blijven schuiven bij mij en daarom laat ik er gelijk lusjes opzetten en dan liggen ze wel goed.
bij mijn manegeponys met vzh zadels blijven ze wel goed liggen, vreemd he?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:01

Gewone dekjes gebruiken! Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:21

HH verkoopt ook van dat soort pad's ,maar wel met lusjes om ze vast te maken,en ze zijn nog meer dan €10,- goedkoper ook!!!!!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 18:58

Mexx2 schreef:
HH verkoopt ook van dat soort pad's ,maar wel met lusjes om ze vast te maken,en ze zijn nog meer dan €10,- goedkoper ook!!!!!

Waar kan ik deze pad's van HH vinden/ kopen?
Heb je misschien een afbeelding en verkoopprijs?????

Volgens mij heeft een vriendin van mij (Bianca22 hier op bokt) deze nieuwe pad (met voorgevormde rugnaad!) nu van HH gekregen, omdat haar Tinker deze maand 'paard van de maand' op de HH-site is!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:02

Dit is die HH pad:
Afbeelding

En dit is wat er op de site staat:
Dik gevuld pad, vooral geschikt voor intensief gereden paarden. Met voorgevoormde rugnaad en handige lusjes om aan de ringetjes onder het zadelrokje te bevestigen. Buitenzijde van suèdine, onderzijde van 100% katoen met dikke polyfill vulling. Kleuren Seagrass, wit, zwart, navy en beige. 3200561 Maat veelzijdigheid (100 x 70 cm). 3200562 Maat dressuur (120 x 70 cm).

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:07

JAAAH! Ik dacht al dat het die was, ik had deze inderdaad op de HH-site gezien! lijkt mij beter te passen door de voorgevormde rugnaad en lussen!

MAAR waar kan ik deze kopen en wat is de prijs?????? Verward

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:12

linda_lekuri schreef:
JAAAH! Ik dacht al dat het die was, ik had deze inderdaad op de HH-site gezien! lijkt mij beter te passen door de voorgevormde rugnaad en lussen!

Ik heb deze ook nog nergens gezien.Ik ben dus ook erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:23

ik heb ook een paar ankypads en ik heb geen last van schuiven. hij is welgeteld een keer iets verschoven maar toen bleek achteraf dat ik niet goed had aangesingeld. Verder nooi geen last gehad. Niet met het oude model en niet met het nieuwe. Oveirgens hebben enekle bekende van mij ze ook, een stalgenootje heeft een paard met een flinke schoft maar ook bij hun liggen ze perfect.

helaas kan ik je dus niet helpen. Wel erg vervelend.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:53

Vervelend!
Ik heb zowel het oude als het nieuwe model, gewassen of niet. Ze blijven perfect liggen. Na ongeveer een half uurtje zakt hij wel iets naar beneden in de kamer, dan trek ik hem weer iets omhoog. Maar echt verschuiven, nee.

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:34

Ik had dat probleem ook, volgens mijn instructrice kwam het door mijn beenligging. Toen ik daar op ging letten, been stil enzo, toen bleef ie gewoon liggen...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:24

linda_lekuri schreef:

ze zijn NOG niet in de winkels,
als je mij even een pb stuurt,pb ik je terug zodra ik ze binnen heb.
prijs komt waarswchijnlijk op:€,30,-
dus nog heel wat goedkoper dan de ankypads

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:27

Ik denk dat je gewoon een ander paard moet kopen Knipoog