hoe hou je het vol?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

hoe hou je het vol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 16:32

vraagje aan alle fulltime werkende paardenbezitters:

hoe houden jullie het vol?

mijn voornemen was altijd, zodra ik werk en genoeg geld heb komt er een paardje.
nou, ik werk, sinds kort, en ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen om ook nog eens een paard te onderhouden Tong uitsteken

dus tips graag! hoe doen jullie het?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:37

Telt school, baantje (parttime) en dan nog een paard ook mee? Haha!

Zo ja, ik probeer wel iedere dag naar peerd toe te gaan. Meestal ga ik 's ochtends heel vroeg en daarna dan naar school of werk. En lukt het niet om naar d'r toe dan vraag ik iemand op stal of die mijn paard wil doen. Dat is hetzelfde als dat ik ook wel eens een paard doe van een ander. Zo kan je elkaar ook mooi helpen. Verder staat ze altijd buiten, dus beweging komt ze niet te kort en contact met soortgenoten ook niet. Het scheelt natuurlijk ook dat ik niet zelf hoef te voeren. Uitmesten doe ik wel zelf als ik vroeg ben.
Ik houd verder tijd zat over Haha!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:42

hihi, ik heb gelukkig een vader die uitmest. (als je school meetelt als drukke bezigheid overdag) Daar komt nog bij dat als je overdag werkt, je 's avonds kunt rijden.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:45

Euh niet? Haha!

Ik heb sinds oktober (weer) een fulltime baan. Heb naast mijn baan dus een pony, een huis, een gezin en een sociaal leven.

Tot nu toe heb ik geen goede weg gevonden om alles te combineren.
Gelukkig staat Mander iig op een volledig verzorgde pensionstal, dus ik hoef me niet druk te maken over uitmesten, voeren en buiten zetten. Dat scheelt een stuk.

Eigenlijk wil ik aan alles voldoende tijd besteden en dat lukt dus gewoon echt niet.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:53

Ik heb een fulltime studie en daarnaast ook nogeens mijn paard die ik in de westrijden uitbreng.
Tsja.. het is denk ik gewoon een kwestie van keuzes maken. Ik sta om half 6 op, en stap soms om half 8 's avonds weer binnen (ik kan niet op kamers omdat de paarden thuis staan) Dan is het even snel eten, paard rijden (mijn moeder mest gelukkig door de weeks vaak uit) , en dan studeren tot een uurtje of half 1/ 1 's nachts.. Vrijdag ben je dan aardig kapot ja. Voor mij is het vooral keuzes maken tussen leuke dingen doen en mijn sport. Als je het vergelijkt met een hoop leeftijdgenoten van me heb ik misschien geen leuk leven. 9 van de 10 keer als er een leuk feestje is moet ik nee zeggen. Veel tijd voor veel vrienden/winkelen etc heb ik ook niet. Maar voor mij is die keuze tot nu toe altijd heel erg makkelijk... De voldoening die ik krijg van het rijden.. de heerlijkheid ervan.. super.. daar kan ik zo van genieten.. daar kan niks tegenop.
Al ben ik nog zo moe.. als ik dat koppie van mijn paard zie komt het weer helemaal goed.
Natuurlijk is het niet al-tijd leuk.. zoals nu.. nu is hij geblesseerd en kanik alleen stappen. Dat is niet echt mijn ding zeg maar.. en tsja.. dan moet je echt wel even doorzetten om het op te brengen.
Ik zeg altijd... je moet er wel heel heel heel erg gek van zijn.. want je moet er zat voor opzij zetten!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:14

Ik heb straks mijn paard thuis (zodar ik een geschikte gevonden en gekocht heb) Dan voor en na het werk voeren en rijden. Voor de rest overdag lekker naar buiten,. Dan wordt tv kijken helemaal niks meer maar daar kies ik dus bewust voor.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:20

ik werk, heb 2 paarden en 2 pony's staan en tot nu toe gaat het redelijk... om wat meer tijd voor mezelf te krijgen ben ik wel opzoek naar een bijrijdster... maar deze zijn zo moeilijk te vinden hier...

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:45

Ik werk 40 uur in de week, en ga gewoon savonds naar de paarden.. Nou heb ik geluk dat ik niet meer hoef te rijden op die ouwe van mij, dus als ik echt geen tijd/zin heb dan ben ik in een half uurtje klaar, maar ik rij ook een paar dagen in de week die van iemand anders, en dan ben ik zo rond 9 thuis.. Als ik niet naar die ander toega dan ga ik eerst naar de sportschool en ben dan na die ouwe van mij ook zo rond 9/half 10 thuis (en dan nog eten)
Ik vind het niet erg, ik kies er zelf voor, als ik een dag ECHT geen zin heb bedenk ik me dat ze in d'r eigen strond moet slapen, dus dan stap ik snel de auto in Tong uitsteken

Heb je dus een dagje geen zin/te moe dan hoef je natuurlijk niet persee te rijden, dat scheelt een hoop tijd Lachen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:53

ik werk geen 40 uur,heb wel 2 jaar 50 uur gewerkt...
werk en paard was gelukkig dicht bij elkaar,en ik had een ojng paard die niet elke dag gereden moest worden.
ik was elke dag pas om half 10/10 uur thuis.
na 2 jaar brak mij dat wel op ja,maar ik heb er ook veel van geleerd!!
nu "werk" ik stukken minder,maar ben nog altijd rond half 9 thuis als ik mijn paard rij.ik rij meestal om de dag,dus dat scheelt ook weer.
ik mest wel zelf,1 keer in de week helemaal leeg en de rest opstrooien.voer klaarzetten doe ik ook,voeren en overdag in de wei doet de boer.
ik had "vroeger"amper tijd voor mijn vriendje,en is daardoor ook wel stuk gelopen.
ik ben heel wat wijzer geworden van die periode,en zet mijn paard en eventuele vriend voorop.
gelukkig "werk"ik bij een ontzettend fijne vrouw,en kan ik mijn werktijden elke dag overleggen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:55

Ik kan het tot nu toe prima combineren. Ik woon nog bij mijn ouders waar mijn pony ook staat. Ik heb een fulltime studie, op zaterdag een bijbaan. Ik werk op zaterdag meestal tot 14.00 uur, waardoor ik de hele middag nog heb om met hem te klooien en de stal te doen.
Door de weeks kan ik hem op donderdag rijden en op vrijdagavond heb ik les. De rest van de dagen staat hij lekker in de wei bij een paar geitjes en mag hij de hele dag doen wat hij zelf wil. Een goeie conditie heeft hij niet, maar volgens mij vindt hij het allemaal wel prima.
Als ik bij mijn vriend in Nijmegen ben, kan mijn vader de pony binnen zette en eten geven. Prima voor elkaar!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:23

Ik werk fulltime en heb twee keer in de week een bijrijdster. Zij doet hem op dinsdag en donderdag.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:26

Mijn moeder en mijn zusje vinden paarden ook allebei leuk (mn zusje heeft zelf ook 1) dus als ik geen tijd heb dan kan mijn zusje of moeder gaan. Mijn moeder heeft sowieso les op maandag dus dan hoef ik al niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:40

Ik ben 12 uur per dag van huis ( 8 uur werken, rest is reistijd zeg maar, werk gewoon fulltime).
Als ik dan thuiskom,dan ga ik eten, en dan rijden en m'n eigen paard verzorgen. 's Morgens wordt ze gevoerd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:44

ik werk en heb een huishouding (wel eenpersoons, mar 2 kats) en ik woeker altijd met tijd, vooral omdat ik niet in het donker de deur uit durf, dus ik moet altijd zorgen tegen 5 uur thuis te zijn.
Soms levert het grote problemen op, maar dan helpt een lieve Bokker me uit de nood....(Margreet)
Ik moet zeggen dat ik er op mijn werk soms wel ernstig de kantjes vanaf loop, mijn paard gaat voor alles.
Sociaal leven speelt zich af op stal, verder zie ik nooit iemand

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:59

mijn dag begint om 7.15 word ik wakker enzo .. dan om 8.00 naar school .. meestal stopt die weer zo rond de half 3 a half 4 .. dan ga ik naar mijn paard waar ik tot half 6 ongeveer blijf (kan op het moment niet rijden dus ben maar 1 uur met hem bezig )dan eet ik even .huiswerk maken en douchen en dan even computeren enzo en dan naar bedje toe ... ik heb nu geen druk leven maar ik ben nog opzoek naar een bijbaantje en hoop over een tijd op ons eigen stukje grond te kunne staan .... dus dan zal ik daar langer mee bezig zijn .. sociaal leven heb ik niet echt ... ik ben blij met mijn leven zoals ik dat nu heb en zal het zeker niet veranderen

TinusTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:09

Mijn paard staat lekker thuis, wat inhoud dat ik 's morgens om half zeven opsta, paard voer en buiten zet, stal mest, douchen en naar mijn werk.
's Avonds heeft mijn moeder haar al binnen gezet en gevoerd, dan ga ik tegen 18.00 uur rijden.
En ben dan, ongeveer tegen 20.00 uur klaar.
Maar ik rijd niet iedere avond, ga ook nog fitnessen of mountainbiken.
Soms word het me weleens te veel. Maar tegen die tijd is het alweer weekend en kan ik weer uitrusten!!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:13

Ik doe overdag mijn school. Ben vaak rond half 3 uit en dan ben ik rond 3 uur op stal (scheelt een hoop dat ik 5 minuten van Lady af woon). Dan ga ik uitmesten, poetsten en dan kies ik qua huiswerk/tijd of ik ga rijden/longeren/wandelen/buitenritje ect.
s'avonds doe ik mijn hw.

In de zomer draai ik het om. Eerst hw en dan Lady s'avonds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:16

Ik werk nu niet meer fulltime (helaas )

Maar voorheen wel en toen reed ik gewoon 's avonds paard.
En ik had er 4 om te rijden, dus 1 moet wel in te plannen zijn lijkt me zo Haha!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:19

Ik heb mijn paard gelukkig op een manege staan, dus dat scheelt een hoop tijd. Verder heb ik afgezien van mijn kat en twee honden geen gezin, dus als single kan ik wat meer tijd aan mij paard besteden! Moest me ook niet voorstellen dat ik een vriend had, die wilde ik dit niet aandoen...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:35

runningkawa schreef:
Ik werk nu niet meer fulltime (helaas )

Maar voorheen wel en toen reed ik gewoon 's avonds paard.
En ik had er 4 om te rijden, dus 1 moet wel in te plannen zijn lijkt me zo Haha!

Fulltime baan en 1 paard is te combineren dunkt mij, zeker als jij aangeeft er 4 bij gedaan te hebben Haha!

Maar er is meer dan een baan en een paard, zoals bij mij bv een kind, man, huis, dieren thuis, vrienden, familie, andere hobby, etc etc

Als je echt alles moet combineren heb je gewoon te weinig aan 36 uur in een dag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:37

Ik had geen kind, dat scheelt
wel een vriend en de huishoudelijke rommel Lachen

En zal maar niet zeggen dat ik veel meer dan 40 uur werkte

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:39

Ik werk 30 uur in de week wat dus meestal inhoud 4 dagen soms 4 en 1/2 dag.Dan heb ik 3 dagen dat ik overdag kan rijden en de andere dagen ga ik 's avonds er naar toe.Ik sta op een pension stal waar voor mij gevoerd wordt maar mesten doe ik zelf.Een sociaal leven is moeilijk te combineren met paarden vind ik.Ik ga wel eens met een vriendin de stad in maar denk dan wel eens nu had ik mijn pony ook lekker even los kunnen laten lopen.Erg he.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:57

Ik werk ook fulltime. Heb om die reden bewust gekozen voor een volpension-stalling, want naast mijn werk en mijn paard wil ik ook nog wel eens thuis zijn met mn vriendje. Of andere leuke dingen doen. Binnenkort start ik met mn eigen bedrijfje en dan krijg ik het nog drukker dan nu *doe het voorlopig naast mn huidige baan, waar ik dan parttime ga werken* Er gaat echter niets ten koste van mijn paard! Snap zelf af en toe ook niet waar ik de tijd vandaan haal... Scheve mond

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:11

Ik werk normaal 32 uur en heb 1 paard en shet ze staan thuis.
Ik heb ook nog een hond,katten,konijnen,varkske,
Hoop drukte hier.... ik ben de woensdag/vrijdag middag vrij en dan rijd ik zowieso verder komt er door de week in de wintertijd weinig van.
Ik heb de afgelopen maanden min. 50 uur per week gewerkt en dat is voor mij niet om te doen(ga ik dus mee stoppen).
Ik en mijn vriend hebben ook nog een vrij druk sociaal leventje,ik wil mijn huis netjes hebben,mijn dieren goed verzorgen enz.
Het is een druk bestaan maar geweldig leuk....
In de winter heb ik weleens zoiets....Waar ben ik aan begonnen!!!!!!
Maar als ik dan 's ochtends buiten kom en alles staat druk te zijn en te hinnekken,miauwen,blaffen,knorren dan weet ik het weer....
Ik zou niet meer zonder mijn beestjes kunnen.....
Enne ik weet niet of jullie het al gemerkt hebben de dagen worden weer langer dus nog even en het is weer ZOMERTIJD Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:16

Fulltimebaan in het onderwijs en een paard zijn ook te combineren, als je maar goed plant.
Verder staat mijn paard volpension. Dus wordt zijn stal gedaan en wordt hij gevoerd.
Daarbij komt nog dat mijn man pas tegen een uur of zeven thuis is, dus kan ik mooi voordat hij thuis komt mijn paard rijden. Daarna gaan we altijd pas eten, dus dat scheelt ook weer.
Daarnaast heb ik zelfs nog tijd om mod te zijn op Bokt Knipoog