Goede penisonstal omgeving Aalsmeer of Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage19

Goede penisonstal omgeving Aalsmeer of Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 14:03

Hoi Iedereen,

Ik heb eerder al een berichtje geplaatst met de vraag hoe stal wennekers is maar ik wil eigenlijk ook wel meer weten over andere stallen in de buurt van aalsmeer of haarlem. Ik ga namelijk eind dit jaar/ volgend jaar een paard kopen en ik ben nu dus op zoek naar een goede stal. Wie kent een leuke stal of wie heeft er een negatieve mening over een stal/manege, alles is welkom.

De stal mag zijn in: Haarlem, zandvoort, aerdenhout, heemsteede, amstelveen, aalsmeer, ouderkerk a/d amstel, de kwakel, uithoorn, hoofddorp, ter aar, vinkeveen, badhoevendorp, diemen, zwanenburg, nieuw-vennep, mijdrecht, wilnis, rijsenhout, weesp, nederhorst den berg, abcoude. Aan de rand van amsterdam aan de kant van amstelveen mag ook, alles wat in de buurt is.

Ik hoop op jullie reacties

Groetjes, Daniëlle

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 14:30

Oja nog even: ik weet wel welke stallen er zijn dus ik ben niet op zoek naar alleen namen, ik zoek ervaringen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:46

Sinds 1 april 2004 sta ik op Stal Enthoven in Lisserbroek aan de dijk.
Het is een stal met alleen maar pensionpaarden, dus geen manegepaarden.
Er is een binnenbak en een buitenbak. Een 2e buitenbak wordt gemaakt.
Ik en mijn merrie hebben het er erg naar ons zin.
Er zijn ruime boxen en in de zomer kunnen ze 5 uurtjes het land op.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:15

Velserbroek staat er niet tussen maar het is wel precies tussen die omgevingen die je aangeeft dus ik reageer toch maar

Ik heb in velserbroek op Hoeve westebroek gestaan (vanneste Knipoog ) op de hofgeesterweg!
Ik vond het er altijd wel goed er staan alleen pensionpaarden.
- Komen dagelijks buiten op zandvlakte.
- mooie schone stallen.
- werd toen gevoerd en uitgemest binnen en buiten gezet (weet niet of dat nu nog zo is)
- Er zijn 2 buitenbakken en een longeercirkel.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:28

Ik sta in Rijpwetering.
Is tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep.

Wij hebben:
> 14 boxen
> 2 buitenbakken
> 3 losgooi/longeer paddocks
> 1 longeerpaddock
> stapmolen met rubberen matten als ondergrond dus geen slijtage van ijzers
> mooie spuitplaats
> in de zomermaanden mogen ze 's ochtends buiten gezet op de wei
> per week 4 balen stro
> keuze uit echt goed kuil of heerlijk hooi!
> bix is erg goed want dit laten ze zelf persen.

Ik sta er nu een paar maanden en mijn pony is echt opgeknapt
Ik stond eerst op de stal van Luuntje.
De sfeer is daar erg goed maar het hooi en stro van iets mindere kwaliteit.
Ook vond ik dat de bodem van de bakken bedroevend werd bijgehouden.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 17:07

Hey leuk jullie reacties! Ik zou ook graag weten wat jullie er per maand voor betalen?

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:14

Ik ken zat stallen in die omgeving. Heb zelf jaren lang op stallen in en in de buurt van Nieuw Vennep en Hoofddorp gereden. Maar het gaat wat te ver om van elke stal een heel verslag te doen en bovendien kan er inmiddels het een en ander veranderd zijn, aangezien ik verhuisd ben. Maar als je iets over een bepaalde stal in de buurt van Nieuw Vennep / Hoofddorp wilt weten, kan je me PB-en.

Naar wat voor soort stal en in welke prijsklasse ben je opzoek?

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 17:20

ik zoek een stal met het liefst een binnenbak maar als de rest extra goed is (voer etc.) dan hoeft dat van mij niet per sé. Prijsklasse weet ik nog niet zo goed.. van 100 tot 300 ongeveer dus daar valt veel in.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:49

Dressage19 schreef:
Hey leuk jullie reacties! Ik zou ook graag weten wat jullie er per maand voor betalen?

Ik betaal €225

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:28

De stal waar ik het over had (sta er nu dus niet meer) daar is het €220,- geloof ik

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:44

Nou de prijzen zijn in ieder geval nog te doen! Nog meer reacties>?

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:46

Goh ik zie nu pas dat de titel van mijn topic niet klopt :p Beetje dom van me :p is er een moderator hier die dat kan veranderen please??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:33

Taaclover schreef:
Ik sta in Rijpwetering.
Is tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep.

Bij mijn weten ligt Rijpwetering eerder tussen Hoogmade en Woubrugge Haha!
Tussen Hoofddorp en Nw-Vennep ligt dat iig niet.

Anyway, ik ken ook wel wat stallen in die omgeving dus als je iets specifieks wilt weten mag het per PB.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:44

Ik sta in Lisserbroek http://www.dijckhoeve.nl
Heb het er echt super naar me zin! OK dan! Weet alleen niet of 300 euro jouw limiet is, want anders zal het niet gaan...

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 00:02

@ LesleyLady: Ziet er goed uit zeg, maar kost dus meer dan 300? hoeveel precies? Nee 300 is niet mijn limiet maar het moet wel ECHT goed zijn (veel faciliteiten, goed voer, veel service) wil ik boven de 300 gaan betalen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:23

Dressage19 schreef:
@ LesleyLady: Ziet er goed uit zeg, maar kost dus meer dan 300? hoeveel precies? Nee 300 is niet mijn limiet maar het moet wel ECHT goed zijn (veel faciliteiten, goed voer, veel service) wil ik boven de 300 gaan betalen.

De Dijckhoeve is een verschrikkelijk mooie stal maar er staan een hoop paarden en er is maar 1 binnenbak.
Je hebt wel een hele mooie buitenbaan maar als je zoveel geld betaald zou ik daarvoor toch wel normaal binnen willen rijden.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:46

Taaclover schreef:
De Dijckhoeve is een verschrikkelijk mooie stal maar er staan een hoop paarden en er is maar 1 binnenbak.
Je hebt wel een hele mooie buitenbaan maar als je zoveel geld betaald zou ik daarvoor toch wel normaal binnen willen rijden.

Tja ik betaal ook veel geld en heb helemaal geen binnenbak. Als je een goede buitenbak hebt is het helemaal net erg om buiten te rijden.
De dijckhoeve vind ik persoonlijk een hele mooie stal. Je hebt er idd een binnenbak maar en hele grote mooie buitenbak. En ook nog een aparte buitenbak geloof ik. Ze hebben een stapmolen en land!! Ook hebben ze een 'renbaan' waar je lekker op kan stappen of iets dergelijks om iets anders te doen met je paard.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:51

www.stalpantarhei.nl is in Waverveen, zijweggetje van de N201, vlak achter Uithoorn/Amstelhoek. Voor als je echt dressuurgericht bent een aanrader!

Baytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:57

Taaclover, hoe kom je erbij dat je bij de Dijckhoeve niet normaal binnen zou kunnen rijden? ik heb er 4 jaar gestaan, en NOOIT problemen gehad met binnen rijden. gelukkig zijn er nog 3 buitenbakken waardoor de 60 paarden met hun ruiters altijd keuze hebben om binnen of buiten te rijden, zodat er geen gebrek is aan rij-ruimte, waar dan ook. er zijn ook veel mensen die overdag hun paard komen doen daar, zodat het kan dat t s avonds gewoon rustig is.
ik vind t een absolute aanrader, ook al is t geen goedkope stal!

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:48

Ragne schreef:
www.stalpantarhei.nl is in Waverveen, zijweggetje van de N201, vlak achter Uithoorn/Amstelhoek. Voor als je echt dressuurgericht bent een aanrader!

Wat betaal je voor de stalling daar en wat zijn de faciliteiten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:02

Dressage19 schreef:
Wat betaal je voor de stalling daar en wat zijn de faciliteiten?

Je betaalt 385 euro voor de stalling ales incl.!
Maar ze hebben wel een prof. binnenbak. Het is meer een trainings- en wedstrijdstal, dus als je wilt, trainen zij ook jouw paard.
Wel een hele mooie stal maar voor mij persoonlijk is het niks!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:22

Baytje schreef:
Taaclover, hoe kom je erbij dat je bij de Dijckhoeve niet normaal binnen zou kunnen rijden? ik heb er 4 jaar gestaan, en NOOIT problemen gehad met binnen rijden. gelukkig zijn er nog 3 buitenbakken waardoor de 60 paarden met hun ruiters altijd keuze hebben om binnen of buiten te rijden, zodat er geen gebrek is aan rij-ruimte, waar dan ook. er zijn ook veel mensen die overdag hun paard komen doen daar, zodat het kan dat t s avonds gewoon rustig is.

Ik denk dat ze bedoeld dat het daar vaak druk is met rijden binnen, en die paar keer dat ik er geweest ben reden er ook altijd 6 of meer Knipoog
Verder zou ik willen dat ik daar kon staan, want het is een een paradijs voor je paard Ik sta trouwens ook op de stal van Luuntje.

Baytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:26

er mogen max. 8 paarden in de binnenbak, en iedereen kan sturen Lachen (als t goed is...Knipoog) t is inderdaad een paradijs, met supergoeie bakbodems! en niet te vergeten officiele wedstrijden op eigen terrein, altijd handig als je geen trailer hebt en toch 1 keer per maand wil starten...

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:41

Baytje schreef:

8 mensen in een 20 x 40 bak vind ik veel te veel!
Als je voor een stal zoveel geld betaald vind ik dat je gewoon altijd zo de bak in moet kunnen en rustig moet kunnen rijden. Ook al is er een buitenbak, als het regent wil iedereen naar binnen Knipoog

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:07

@ taaklover: Is er ook een site van de stal waar je staat?