Paard rekt zich uit als kat ... ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Paard rekt zich uit als kat ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 22:07

Mijn paardje doet sinds 2 weken ofzo iets raars.
Het gebeurt meestal tijdens het poetsen (hij staat dan vast aan twee lijnen aan beide kanten van zijn halster). Als hij het doet, is hij lekker ontspannen, oortjes naar voren, briest, zucht erna (alsof hij ervan geniet!). Hij gaat ook niet hangen in de touwen of wat dan ook.
Hij zet zijn voorbenen ver naar voren en zakt met zijn schoft omlaag (eigenlijk zoals een kat zich uitrekt). Diepe bries door zijn lichaam en hij komt weer omhoog. En staart weer lekker voor zich uit. Achterbenen zakken niet ver door.
Pijn of last heeft hij niet. Spierpijn zal het ook niet zijn, hij doet het ook na het rijden en ook na 2 dagen vrij.
Ik ben me de eerste keer echt rot geschrokken (hartaanval?), maar tja, ben er nu aan gewent. Een paard bij mij op stal doet dit regelmatig, iedere keer tijdens het poetsen.
Ik vroeg me af of er hier mensen waren wiens paarden dit ook (wel eens) deden?
Graag andere ervaringen ... (Of ideeen wáárom hij het doet)

PS. Voor degene die geen kat hebben die zich uitrekt: een voorbeeld foto (jaja, ben creatief met Paint)
Afbeelding

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:10

ik denk dat hij zich gewoon lekker uitrekt en dat je je er verder niet druk om moet maken. Als die ergens pijn heeft zal die het wel niet zo ontspannen doen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:12

Kans groot dat hij het van dat andere paard heeft overgenomen. Nordwind heeft een andere pony ook allerlei ondeugendheden geleerd en nou kunnen ze niet eens meer samen in de wei Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:12

niks aan de hand.... Haha!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:13

ik zie wel vaker paarden die het doen hoor, gewoon in het weiland. Volgens mij is er niets mis mee. Hij rekt zich gewoon lekker uit! Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:14

Bij ons op de manege is ook een paard dat dat altijd doet. Denk gewoon even uitrekken. Wel mooie tekening hoor Tong uitsteken

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:15

Haha, dat zag ik mijn shet ook ineens doen. Ik dacht dat ze op een aparte manier ging liggen Haha!. Dr bibs zat bijna op de grond. Maar toen kwam ze weer omhoog Tong uitsteken. Je ziet ook wel eens dat ze ineens een achterbeen heeelemaal naar achter strekken, ziet er ook grappig uit Knipoog.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 22:16

Ik maak me ook niet echt zorgen (de eerste keer was gewoon RAAR).
Als er iets mis zat, merkte ik het wel aan meer dingen.

Maar ik vond het gewoon echt té grappig Lachen Moest het dus weer ff op bokt zetten (arme vriendje van me word gék!)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:17

Praktisch iedere ochtend als 'ie uit z'n bed komt Haha! Precies op de manier die jij beschrijft, is heel normaal hoor!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:18

Die van mij doet dit ook op stal. En soms dan ook elke achterbeen achterelkaar even lekker naar achteren uitrekken....

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:19

Eén van onze pony's deed dat ook altijd.
niet tijdens het poetsen, maar wel als we bij de wei aankwamen en ze moest nog een beetje wakker worden.

zij deed eerst het "kat-uitrekken" en dan strekte ze ook haar achterpootjes door ze één voor één eens naar achteren uit te steken (niet stampen, maar langzaam naar achteren en terug).

Bij haar was dat dus na een dutje even uitrekken. Net zoals mensen (en katten Knipoog ) dat ook wel eens doen.

De achterpootjes strekken, zie ik bij de andere paarden ook wel. Maar het kat-uitstrekken komt blijkbaar niet bij elk 'exemplaar' voor.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:25

Wij hebben er ook zo eentje staan. Meneer ligt de halve dag te slapen (lees: spaart zijn energie voor ons dagelijkse ritje). En als je hem dan eindelijk omhoog krijgt gaat hij zich uitgebreid uit staan rekken met de nodige geluiden. Eén van zijn oefeningen is degene die jij hierboven beschrijft. Verder tilt hij zijn achterbeen op en tilt hem zo hoog mogelijk naar achteren op.
Paardengymnastiek dus!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:30

Hahaha, als klein lief pennymeisje ben ik me ooit eens helemaal rot geschrokken.
Ik wou de hoeven van m'n liefulingspoonie uitkrabben, en hij vond het eens tijd om z'n achterbenen eens lekker te strekken.
Ik schrok me rot Haha!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 22:32

Hahaha. We zouden een oefenprogramma moeten opstellen voor paarden! "En strek dat achterbeen, én nog een keer. En nu schoft naar beneden. Rek je uit, voel de spanning verdwijnen ... "
Hahaha!
Het is en blijven rare beesten Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:33

Dit bedoel je:

Afbeelding

Bijna elke dag Haha!. Soms zelfs een paar keer Haha!. Heb het idee dat hij dan lekker even alles uitstrekt tot aan zn staart toe Lachen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:33

Die vanmij doet het ook als ik wil aansingelen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:37

Die van mij doet hetzelfde en dan vaak met zn achterbeen, nooit van voren. En meestal op de wedstrijd.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:40

Ik heb het ook vaker gezien, weet nog dat ik me de eerste keer dat ik het zag echt rotschrok. Paardje stond vrolijk in de wei, zakte ineens helemaal door... *whoehèèlp* Maar goed, sindsdien weet ik dat het 'hoort' Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:41

Ik was het de eerste keer dat iemand anders ons paard zou rijden vergeten te vertellen Haha!. Die kreeg bijna een hartverzakking Haha!. Vertel het nu altijd bij Lachen.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:43

Jah als je het ziet denk je echt: ojee, wat nu. Maar als ze het vaker doen, is het normaal.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:52

Gave foto Apple!
Die van mij gaat nog wel veel dieper, echt tot z'n borst bijna de grond raakt! Je snapt niet dat ze zo lenig kunnen zijn... Achterbenen uitstreken komt me ook heel bekend voor!
Hij moet wel even in de lengte van het gangpad gaan staan, in de breedte past het niet Haha!

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 02:05

mijn kleintje kan er ook wat van hoor!
achterbenen doet ze niet, maar het kat-uitstrekken wel.

waarom schrikt iedereen daar zo van eigelijk?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:15

Raimaer doet dat ook, doodeng als je het de eerste keer ziet.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:19

Mijn shetlander doet het ook. Vaak als hij in de wei gelegen heeft. Eerst zo met zijn voorbenen, en dan daarna zijn achterbenen een voor een strak naar achteren en tegelijkertijd zijn hoofd en nek helemaal in de krul.
Moet er altijd wel om lachen.

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:30

Mijn verzorgpony`s doen het ook, meestal als ze s`ochtends naar buiten gaan, rollen en dan lekker uitstrekken...