Hoe doen jullie dit met paarden, school en werk??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Hoe doen jullie dit met paarden, school en werk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 07:44

Ik vraag me af of ik de enige ben die zo druk is altijd...
Ik heb een paard op ongeveer 15 min van mijn huis staan, en daar ga ik elke dag heen, daarnaast moet ik ook nog elke dan tot ongeveer 3 uur half 4 naar school, en de avonden werk ik vaak.
Ik ben vrijdag naar school en zaterdags altijd de gehele dag op een handelstal aan 'het werk'.
Dus heb ik eigelijk alleen de zondag om uit te slapen en om iets tijd voor mezelf te hebben.(dan ga ik altijd rond 2 uur na mijn paardje)
Hebben jullie ook zo'n druk programma?
Hoe kan ik het beter indelen?

gr claudia

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 08:35

Ik heb het ook zo vrselijk druk. Elke dag tot ongeveer drie uur school, daarna de paarden doen, 3 keer per week 's avonds werken, en dan ook nog een hele berg huiswerk maken Ik kom echt tijd te kort. Vaak staan de weekenden ook nog eens helemaal volgepland want dan wil ik eens echt lekker rustig bij de paarden zijn, en moet ik al het huiswerk doen waar ik door de week geen tijd voor heb

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:30

Ik heb het soms ook erg druk me pony staat op 10 minuten afstand van me huis.Als ik echt niet kan doen me ouders hem die vinden het leuk om hem te doen.Ik werk alleen op woensdag avond dus vaak kan ik savonds wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:54

Je bent zker niet de enige hoor!

Ik zit nu in 6 vwo, dus ben naast de nodige uurtjes die ik op school doorbreng ook nog thuis bezig met huiswerk. Ook elke woensdag bijles scheikunde.
Oki staat gelukkig achter ons huis dus voeren enzo kost niet zoveel tijd, maar wil eigenlijk toch wel 5x per week rijden. Op zondag eens in de 2/3 weken concours dus daar gaat ook al tijd inzitten.
Dan werk ik zaterdags nog, meestal een halve dag en daarna huiswerk.
En of ik het nog niet druk genoeg heb: op dinsdag speel ik altijd nog bij onze harmonie klarinet en eens in de 2 weken heb ik ook nog klarinetles.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:13

Praat me er niet van!!! Ik werk dertig uur in de week, verdeeld over drie en een halve dag, maar vaak moet ik nog een middag terugkomen. Ik ben aan het afstuderen aan de universiteit, daar hoef ik gelukkig niet zo vaak naar toe, maar ben er roch zeker twintig uur in de week aan kwijt.
Voor mijn werk volg ik een bedrijfsopleiding, daar ben ik ook bijna elke dag mee bezig. Bovendien spring ik bij in het bedrijf van mijn vriend als het nodig is.
Tja en Tum Tum zie ik op dit moment drie uurtjes in de week, voor de rest rijd de verzorgster haar. Verdrietig
Mijn huis is een puinhoop, de berg strijkgoed groeit soms de bijkeuken uit en de koelkast is al in geen maanden gesopt. Maar ik houd mezelf maar voor dat het straks rustiger wordt (alleen in welk jaar straks valt weet ik nog niet!)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:18

Ik ken het ook hoor..
elke dag tot 5 uur op school, autorijlessen, werken op vrijdag en zaterdag. Elke dag rijden red ik niet ivm lessen op stal.. Rij nu ook maar 2 keer in de week.. veel te weinig! per 1 februari ga ik nar andere stal.. war ik wel elke dag kan rijden.

Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:25

Oeh, klinkt bekend! Gelukkig ben ik nu afgestudeerd maar ik weet nog steeds niet hoe ik vorig jaar overleefd heb. Ik was bezig met mijn laatste projecten voor het afstuderen + het afstuderen, gewoon 40 uur in de week. 16 uur per week werken.

In het weekend (vrijdagavond of zaterdag) iets doen met mijn vrienden en ik heb er nogal wat die allemaal aandacht wilden Haha!. Daarnaast staat Nolita op een doe het zelf stal; ik moet alles zelf doen behalve voeren als ik het klaar zet. Op dat soort momenten denk je; waar doe ik het voor? Maar dan doet je paardje weer iets geweldigs en dan denk je ja, dáár doe ik het voor!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:28

omdat ik nu ook ga afstuderen en het me dan allemaal een beejte teveel wordt heb ik mijn knol in volpension gezet
ze wordt gevoerd, buiten gezet en de stal wordt elke dag uitgemest
verder is er een binnenbak waar maar een paar uur per week wordt les gegeven...dus als ik 's avonds kom pak ik knollief uit de stal en stap op

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:38

Ik heb hetzelfde als jullie allemaal.. erg druk druk druk. Maarja, we kiezen er ook zelf voor toch, om een paard te houden! OK dan!
Ik heb zelf een paard, hij staat 20 min. fietsen van m'n huis vandaan, rij en verzorg hem zelf 5 a 6 keer per week, 1 of 2 dagen per week doet m'n vader hem (die rijdt zelf ook).
Verder zit ik nu in het jaar 6 VWO, veel te doen dus Scheve mond Daarnaast werk ik op maandagavond 4 uur, woensdagmiddag 2 uur en vrijdagavond 4 uur, soms nog een avond extra. Woensdagavond heb ik groepsles met m'n paard en donderdag om de week priveles. Daarnaast vind 'k het natuurlijk ook leuk om dingen te doen met vrienden, en ik heb een vriend. Gelukkig vind die m'n paard ook een schatje en gaat ie vaak mee, en houdt hij er dus rekening mee dat ik ook naar m'n paard moet Lovers

Tsja, het is een heel druk leventje, maar ik kan niets laten vallen en wil het ook niet!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:59

ik heb het ook heel druk. hier heb ik een x een topic over gehad en ze zijden: plannen!!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:11

Ik heb het niet zo onwijs druk zit ook niet tot erg laat op school. Uiterlijk tot half 3. Mijn pony's staan rond de 10 minuten hier vandaan. Doe eerst Tweet, en dan doe ik er 1 van de twee andere bij. Dus ene dag Tweet en Peet, andere dag Tweet en Arg. Gaat eigenlijk prima, werken doe ik in de vakanties.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:49

Ik ben elke dag rond half 4 terug van school.
Op maandag heb ik dan s avonds sportschool + huiswerk
Op dinsdag heb ik tijd om beide paardjes te doen + huiswerk
Op woensdag ben ik om half 4 trug, 2 minuten fietsen, en dan meestal beide paarden even los in de bak gooien en dan savonds weer bergen huiswerk.
Op donderdag moet ik dansen = geen tijd over, heb ook nog bergen huiswerk.
Op vrijdag meestal ook alleen nog even losgooien of longeren, en dan savonds uit of naar mn vriend.
Op zaterdag heb ik gelukkig wel de tijd voor ze, en op zondag ook en dan weer dat stomme huiswerk.
Het is een druk leven, maar ik zou niks ervan willen missen !!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 21:02

maar dat kan ik dus niet, ik kan niet oppeens mn paard 2 dagen niet trainen, ik geef een paard normaal gesproken 1 dag in de week rust, verder ben ik heel consequent en regelmatig met trainen...

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:15

heb ik ook heeel vervelend.. me vriendin heeft der paard naast sgool gestal en elke pauze rijd ze m :S

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:27

ik heb dat ook.. gelukkig werk ik niet, en rijd ik 's avonds pony.. Maar er is niet echt veel tijd om voor school iets te doen...

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:28

Inderdaad Nimmedor, ik laat m'n paard ook niet zomaar een dagje niks doen. Wel eens een dagje 'vrij' maar dan ga ik wel naar 'm toe, poets ik, voer ik (voedingssuppelementen) en laat ik 'm een tijdje (anderhalf uur ofzo) in de bak staan, en soms lekker opjagen. Oftewel, dan ben je er nog lang mee bezig he Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:30

Ik heb het nog niet zo druk zit nog maar alleen op school en kan nog niet werken. aleen kranten maar dat is niet zoveel werk.

Als je wat meer tijd voor je zelf wilt hebben en het echt te druk krijgt is een verzorgster dan niet iets voor jou ? tenzij je dat wil hoor zelf zou ik het niet iwllen.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:37

ik heb het best wel druk.. eerst school dan door naar me paard en dan ben ik 's avonds pas thuis.. en op donderdag vrijdag en zaterdag werk ik nog.. op donderdag kan ik niet naar me paard want dan zit ik tot 4 uur op school en moet ik daarna meteen door naar me werk.. vrijdag ben ik tot nu toe vrij van school maar als ik straks stage loop kan ik alleen maar 's avonds naar me paard en op zaterdag moet ik ook eerst werken en ga ik daarna naar me paard en 's avonds nog uit.. ben er dus wel druk mee..

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:59

ja, ik denk dat ik wel voor alle paardenbezitters spreek als ik zeg dat we het druk hebben... Je hebt een paard die je elke dag moet verzorgen, en beweging moet geven. Daar heb je namelijk zelf voor gekozen...
Toen ik nog op school zat wilde ik ook graag een paard, maar zag in dat ik het geld enzo niet kon opbrengen.
Nu studeer ik thuis (in een woord: GEWELDIG!) werk 3 dagen in de week in een ziekenhuis (verdient lekker) en hou ik genoeg tijd over om m'n paard te verzorgen. Ik heb een jong paard dat veel naar buiten moet, dus ga er ook zo'n 2 keer per dag heen als ik vrij ben.(20 minuutjes rijden met de auto...)
Ik heb veyton gekregen van een goede kennis en hij helpt me ook mee om Veyton de nodige uurtjes buitenlucht te gunnen. Naast m'n studie, werk en paard, rij ik 2 keer in de week paard op een manege en af en toe daarnaast nog een strandritje.
Ik verzorg nog 2 shetlanders op een kinderboerderij en help ook actief mee daar zo'n 2 á 3 keer in de week(vrijwillig). Helaas zijn er altijd nog mensen die niet kunnen begrijpen dat je het zo druk hebt, want je kiest er immers toch zelf voor?!
Ja inderdaad! omdat je het leuk vindt en elke dag geniet van die knollies, want daar werk jeje de pletter voor om vervolgens elke dag lekker te ontspannen met je grootste vriend (en in mijn geval vriendjes)
zó jammer vind ik dat... vooral vrienden die elke week uitgaan kunnen het niet begrijpen dat je bekaf bent en het niet meer kan opbrengen om nog eens een nachtje door te halen en vervolgens als een zombie weer verder te gaan met je drukke week. buh, ze zouden eens moeten ruilen een weekje!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:08

Hmm, ja. Ik kom uit school, maak geen huiswerk. FF bokken, en dan naar stal... Haha! That's my way

Ik heb het ook best druk.. Soms MOET ik echt wel leren voor een tentamen, of moet er een boekverslag af, en dan ook nogeens 2 paarden rijden, en een stal om uit te mesten. Das wel zwaar.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:21

Bij mij valt het wel mee eigenlijk, maar ik heb dan ook geen eigen paard, maar een bijrijdpaard die ik 4x per week doe (en soms nog op zondag wedstrijd). Ik heb (vanaf februari, nu nog vakantie) 8 uur college per week, helaas wel verspreid over 4 dagen. De dag dat ik geen college heb en in het weekend werk ik (hoeveel uur per week wisselt).

Het is allemaal wel goed te doen, heb wel een brommer aangeschaft omdat dat tijd scheelt (en omdat ik lui ben Haha!). Maar het scheelt denk ik erg dat ik zo weinig college heb en makkelijk thuis kan blijven als ik een keer geen zin/tijd heb (van college, niet van paard).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:40

Ik moet na school eerst 10 km naar huis fietsen, dan ga ik rijden, huiswerk maken en blijft er meestal nog wat vrije tijd over.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:43

ben ik blij dat ik maar 3 dagen naar school hoef. ik moet op dinsdag, donderdag en vrijdag naar school. en werk 3avonden in de week.
maandag, dinsdag, woensdag,donderdag rij ik mn paard altijd. vrijdag meestal een rustdag. zaterdag en zondag natuurlijk ook rijden!
nu ik mn rijbewijs heb ben ik er met 5 min anders moest ik altijd 15 minuten fietsen~!
hoe te combineren, als ik te weingi tijd heb moet school wachten, mn paard gaat toch voor alles. ik heb soms momenten dat ik te laat op mn werk kom! Bloos

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:50

Ik heb ook werk, school en paard, maar ik werk alleen in het weekend en met school heb ik het absoluut niet druk Lachen vooral nu niet meer, examen komt eraan en ik heb voor de kerstvakantie een heleboel vakken afgesloten en dossiers in geleverd, dus ben nooit later dan 3 uur thuis (meestal 2 uur). Maar ik rij ook niet elke dag, soms ga ik ook gewoon een beetje tuttelen enzo met mn paardje (vind ze ook heel gezellig )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:58

ik werk (op een school Haha! ) en heb 1 paard en loop altijd te stressen en te rennen en te vliegen. Heb soms zelfs geen boodschappen in huis, omdat ik daar gewoon niet aan toe kom.

Ik rijd maar een paar keer per week, maar ben wel iedere dag een paar uur met mijn paard bezig (uitmesten, verzorgen, wandelen, fietsen of rijden)

Ik ben wel beperkt in mijn tijd doordat ik in het donker de straat niet op durf, dus ik moet altijd zorgen tegen 5 uur thuis te zijn.

Was het maar weer zomer!