Het leed dat nieuwe teugels heet (blaren...)...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Het leed dat nieuwe teugels heet (blaren...)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 21:35

Wie heeft hier ook last van??? Ik heb nml nieuwe teugels, er mee gerden. Had natuurlijk geen handschoenen aan en heb nu aan allenei mn ring vingers 2 grote blaren.......... Ik rij nu heel leuk met pleisters.

Maar wat doen jullie ertegen???

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:08

Tja met handschoenen rijden Knipoog
Maar ik gebruik geen springteugels meer (of alleen hele oude waarvan de nopjes niet meer stug zijn)

Dus de tip is met leren dressuurteugels rijden of met antisliprubber o.i.d.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:12

Nou, met dat antisliprubber is het dus gebeurt... Haha!
Scherp randje dus...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:52

Extreme duivel Antislip zonder handschoenen is een hel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:57

Tessebes schreef:
}:) Antislip zonder handschoenen is een hel.

Ik heb Ijslandse antislipteugels, geen enkel probleem Ik rijd alleen wedstrijden met handschoenen, verder eigenlijk nooit...vreselijk die dingen

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:59

Hmm ja mijn oplossing is toch ook in het begin met handschoenen rijden en bij stijve leren teugels goed invetten/oliën...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:05

Ineke2 schreef:
Ik heb Ijslandse antislipteugels, geen enkel probleem Ik rijd alleen wedstrijden met handschoenen, verder eigenlijk nooit...vreselijk die dingen

Wat is er zo bijzonder aan die IJslandse dingen dan? Ik heb nogal snel last van zere handen, maar als ik met antislipleidsels zonder handschoenen rij, dan heb er daar nog dagen "plezier" van.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:13

Handschoenen.. Vork

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:14

Dat je überhaupt met die antislip krengen kunt rijden. Dat zit toch voor geen meter? Verward
Niet zo gek dat je daar blaren van krijgt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:31

Tessebes schreef:
Wat is er zo bijzonder aan die IJslandse dingen dan? Ik heb nogal snel last van zere handen, maar als ik met antislipleidsels zonder handschoenen rij, dan heb er daar nog dagen "plezier" van.

Tja ehm ik zou zeggen kom eens proberen Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 01:48

Ai, ik heb dat heel erg gehad met mijn gevlochten teugels, maar nu ze 'ingereden' zijn, zijn ze erg fijn. Handschoenen aandoen is denk ik de enige oplossing.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:48

ik rijd altijd met leren teugels, die linnen of van die antislipdingen vind ik echt verschrikkelijk

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:53

ik rijd met springteugels en handschoenen (altijd) Lachen
en zo rijd het prima,kan eienlijk niet echt goed met andere teugels rijden Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:02

Citaat:
Maar wat doen jullie ertegen???

niet zo hard trekken, zorgen dat je kan rijden zonder gewicht in je handen

Ik rijdt met dubbele teugels (pelham) en heb nooit 1 gram in mijn handen, ook nog nooit blaren gehad en ik heb geen lichtvoetig, braaf paardje, maar een zware, schrikkerige koudbloed

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 15:31

smurf schreef:
niet zo hard trekken, zorgen dat je kan rijden zonder gewicht in je handen

Trekken bij mijn pony is nergens voor nodig. Die rij je heel simpel aan de teugel. Maar er zat dus een scherp randje aan en maakte precies op de plek waar je je vingers buigt blaren.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:41

Mja ik heb bij de ene gewoon lederen teugels. Die zijn wel t fijnst hoor. Die andere heeft antislip en dan merk je wel dat t n btje scherper is maar ik krijg er geen blaren/ wondjes of wat dan ook van.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:58

ik ken het! als ik zonder handschoenen rij, krijg ik ook blaren, omdat als je gaat kneden, ook al heb je niet veel druk op de teugels, de teugel wel kan gaan schuren tussen je vingers, en voila, blaren. maar hoe kun je nou een scherp randje op je teugel hebben? dat snap ik niet echt, teugels zijn zacht, dus randjes lijken mij niet scherp dan. Verward

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 17:17

lowara schreef:
ik ken het! als ik zonder handschoenen rij, krijg ik ook blaren, omdat als je gaat kneden, ook al heb je niet veel druk op de teugels, de teugel wel kan gaan schuren tussen je vingers, en voila, blaren. maar hoe kun je nou een scherp randje op je teugel hebben? dat snap ik niet echt, teugels zijn zacht, dus randjes lijken mij niet scherp dan. Verward

In het begin dus wel, later slijt het weg. Mn vorige teugels waren dezelfde maar waren versleten. Die hadden sit niet. Maar deze is echt scherp. En best dik.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:12

Als je paard licht in de handen is, rijd je niet snel blaren.. tenzij je van die rubberen krengen hebt Knipoog
Gewoon goede teugels kopen (sorry dat ik het zo rot zeg)
Maar ik heb dat ook gehad met die rotdingen.. en tegenwoordig heb ik leren teugels van kalvalkade. Echt SUPER! (en je hoeft niet elke keer nieuwe te kopen omdat het rubber slijt) Ik heb de "military" teugels, dat zijn hele zachte leren teugels, en de "nopjes" zitten onder het leer. Ze zijn wel breed, maar doordat ze zo zacht en buigzaam zijn, heb je daar geen last van. Je hebt er echt een supergrip mee!
Ze kosten wel wat.. 70 euro ofzo, maar ik heb ze nu al bijan twee jaar, en ze zien er als nieuw uit..
Bovendien hebben ze ook nog een stropsluiting.. voor springen extra veilig.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:35

Van die teugels krijg ik al blaren als ik er enkel naar kíjk.
Ik rijd zelf met een paar gladleren dressuurteugels, zijn al behoorlijk oud, supersoepel en nog netjes, ik vind ze geweldig! Aan mn andere hoofdstel zit gewoon een springteugel, doet het ook prima.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:00

Concorde schreef:
Van die teugels krijg ik al blaren als ik er enkel naar kíjk.
Ik rijd zelf met een paar gladleren dressuurteugels, zijn al behoorlijk oud, supersoepel en nog netjes, ik vind ze geweldig! Aan mn andere hoofdstel zit gewoon een springteugel, doet het ook prima.

Dat zeggen er meer, tot ze ermee gereden hebben

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:13

Ik héb ermee gereden, veel zelfs.
Drama.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:56

Passionato schreef:
Als je paard licht in de handen is, rijd je niet snel blaren..

Ik weet uit ervaring dat dit niet waar is. De 1 is er waarschijnlijk gewoon gevoeliger voor dan de ander.

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:26

Ik rij altijd met handschoenen... ook al krijg ik geen blaren van het rijden.. Ik vind het gewoon veel fijner en warmer natuurlijk

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:35

Die rubberdingen zijn een groot drama. Zelfs nieuwe springteugels wil ik nooit. Ik zoek altijd als er een paar kapot gaat eerst het oudste paar op wat we nog hebben liggen... Ik had altijd als ik nieuwe teugels kreeg ook blaren, want ik HAAT handschoentjes. Volgens mij is er maar een oplossing, gewoon door gaan, dan gaan je blaren vanzelf een keer over...
Als ik nu nieuwe teugels zou moeten zou ik zoeken naar leren teugels, maar dan met een dubbele laag leer. Die zijn heel fijn als ze een nachtje in de olie hebben gelegen.