Trailertroubles, wie heeft dé tip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Trailertroubles, wie heeft dé tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 22:24

Mn pony is dus zeer moeilijk te laden, ze blijft nl. gewoon stil staan voor de klep.
Dan kan je lang wachten maar ze loopt er gewoon NIET in.

Wie heeft er dé tip voor mij

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:31

zweepje,schepje met brokjes erin,plukje hooi,vanuit draf mss(aanloop dus)....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:34

Ik heb dé tip..
Nordwind wilde ook een tijdje niet. Wij hebben hem recht voor de klep gezet en een zadelhoes over het hoofd gedaan. Hij liep er zo op, nu doet hij 't zelf weer Knipoog Vaak wilde hij gewoon niet erop en wachtte tot hij dat ding over z'n hoofd kreeg :S

Er is alleen wel een groot máár... er móéten 2 mensen aan de zijkant staan en dit mag nóóit fout gaan. Anders gaat je paard er echt never nooit niet weer op. Dus wees heel voorzichtig met deze methode.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 23:02

beautylover schreef:
zweepje,schepje met brokjes erin,plukje hooi,vanuit draf mss(aanloop dus)....

allemaal al geprobeerd, ze vertikt het allemaal gewoon

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 23:02

IlseMarie, dit klinkt meer als een noodoplossing. IK wil haar gewoon leren trailerladen op een goede manier (met als uit eindelijke doel haar alleen kunnen laden).

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:03

Bij mij heeft een dikke band achter zijn kont goed geholpen... aan 1 kant vastmaken en dan onder de "broek" leiden.... Ik had ook alles al geprobeerd, nu looptie prima de trailer in bij het zien van die band!!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:06

Het op de trailer zetten met iets over het hoofd is echt levensgevaarlijk.
Ik heb het jaren geleden op een keuring gezien hoe fout het kan gaan.Paard durfde ook niet de trailer op en kreeg een jas over haar hoofd.Tijdens het laden raakt het paard los en loopt met zak over het hoofd over het terrein.Ze kwam tot stilstand tegen een auto en is zeker 1/2 jaar uit de roulatie geweest.Gelukkig liep dit nog redelijk goed af........

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 23:07

Ferroowtje, dat heeft denk ik dezelfde werking als een longeerlijn onder hun kont door, waar mevrouw prins heerlijk in gaat zitten en je haar de trailer in moet trekken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:11

Ik heb er ook zo één. Vorige week uit pure wanhoop na 45 minuten emmeren, maar mijn jas over haar kop heen geknoopt en toen zag ze niet meer waar ze heen sprong en moest ze wel meelopen Schijnheilig

Ik doe het ook liever anders, maar na drie kwartier was ik genoeg over de zeik om dat dier er in te slaan(helpt ook niet Clown ) en dan is die jas een stuk vriendelijker....

Die van mij is dus absoluut niet bang, maar wil er gewoon echt niet op(heeft 100% zeker nooit wat meegemaakt met de trailer). Ze springt halverwege gewoon van de klep af en daar sta je dan. Als je lang genoeg volhoudt gaat ze van naast de klep proberen om met één van haar voorbeen op jouw voet in de trailer te gaan staan...

Longeerlijn is leuk bedacht, maar dat interesseert haar niet. Als het even kan draait ze zich ineens vliegensvlug om en rent dwars door de lijn heen bij de trailer vandaan...En daar lig je dan languit op de klep van de trailer Clown
En als ze het echt niet meer kan winnen gaat ze gewoon languit liggen...

Touw over de neus of door de mond maakt niet uit. Ze draait dan gewoon eerst haar kont weg en gaat vervolgens met haar voorbenen erachteraan.
Bezem hielp twee keer, daarna kende ze dat truukje ook en ging ze er lekker voor staan Scheve mond

Dus als iemand nog een goede tip heeft hoor ik het graag

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 23:14

45 minuten Gomir das niks Tong uitsteken, de mijne heeft het eens 1,5 uur volgehouden waarna uiteindelijk een stuk of 8 mannen haar erin getrokken hebben met longeerlijn achter haar kont.

boontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:17

cursus trailer laden?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:17

Ik heb in Assendelft na de stamboekopname in totaal 3 uur gestaan.

Heb eind van de zomer in Friesland meer dan 4 uur staan te modderen en toen ze na een verdoving van de veearts nog de klep niet verder dan halverwege opging heb ik de merrie in het land terug gezet en ben alleen met het veulen naar huis gegaan...

Ik kan haar meestal met 2/3 man wel laden(anders vind ze het alleen nog maar gezelliger), maar op het moment dat ze het niet kan winnen dan gaat ze dus gewoon languit op haar kant...helpt die longeerlijn niet zo goed tegen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:37

Charos schreef:
45 minuten Gomir das niks Tong uitsteken, de mijne heeft het eens 1,5 uur volgehouden .

Dat is nog niks vergeleken bij de mijne Haha!
4 uur was GEEN uitzondering.
Ik heb 2 paardenfluisteraars erbij gehad, ze zeiden beide 99 van de 100 lopen er na een sessie bij mij zo op en daarna ook nooit meer zonder problemen.
Laat mijn paard dus net die ene van de 100 zijn Boos!

De volgende 2 tips zouden jullie kunnen helpen, werkt bij mijn paard in ieder geval erg goed, ze staat er nu na 3 jaar geworsteld te hebben binnen 5 minuten op.

Manier 1
Een (zeer) lang touw maak je vast aan het halster van je paard.
Dan voor in de trailer om de boom heen slaan.
Om de kont van je paard heen en dan nogmaals aan de andere kant van het paard het touw om de boom voor in de trailer slaan.
Nogmaals om de kont heen en wachten.
Wel het touw aantrekken, er moet geen boog in het touw hangen.
Al gaat het paard hangen aan het halster dan trekt hij automatisch zijn kont er in.
Zelf heb je weinig kracht nodig en je kan het in je eentje reden.

Manier 2
Deze volgende methode werk erg goed bij steigerende en wegrennende paarden.
Weer het lange touw heb je nodig.
Je haalt het begin door het halster en maakt dit begin aan de boom voor in de trailer vast.
Het grootste gedeelte van het touw zit dus nu onder het halster, je trekt dit tussen de voorbenen van je paard door en bind het een malig om zijn middel heen.
Dan met het uiteinde van het touw weer terug door het halster en voor nogmaals om de boom heen slaan.
Je kan nu met de rest van het touw buiten de trailer gaan staan.
Dit is dus ook weer mogelijk in je eentje.

Hopelijk is het zo een beetje verduidelijkt.
Zijn er evengoed nog vragen of wil je de 1e methode in "real"life zien dan is het mogelijk eens bij mij te komen kijken.

Succes ermee
[naam] en [paard]

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:39

Die twee kende ik al...Moet je geen paard hebben dat gewoon op zijn zij gaat liggen en je vervolgens heel onschuldig aan ligt te kijken...

Voor de meeste paarden werkt dat trouwens wel super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:44

gomir schreef:
Die twee kende ik al...Moet je geen paard hebben dat gewoon op zijn zij gaat liggen en je vervolgens heel onschuldig aan ligt te kijken...

Voor de meeste paarden werkt dat trouwens wel super

Dat op de zij gaan liggen deed mijn paard ook!
Nu gaat het super, maar dat is inderdaad wel een mega probleem, want zie dan een dier van bijna 600 kilo maar weer eens overeind te krijgen!
Ik wens je verder veel succes en hopelijk vind je net als ik ooit de methode om je paardje goed en makkelijk te laden.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:46

Een bezem Knipoog Hahaha die van mij besloot ineens te gaan "staken" met trailerladen, mijn vader kan hier altijd slecht tegen, en ging gelijk een bezem halen. Mijn vader komt aanlopen met de bezem. mijn paard kijkt om.. en loopt er zo in hahaha. En dat na al 10 min klooien met longeerlijnen. Hij heeft toen een tijdje gehad dat ie er alleen inliep met een bezem in de buurt, maar tegenwoordig loopt ie er weer gewoon zo in zonder troubles..

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:47

Het beste werkt volgens mij gewoon heel erg vaak doen.. al ga je minimaal 1 keer per week maar 10 minuutjes rijden.

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 05:09

Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal precies geprobeerd hebt, en hoe lang je paard daar voor in de trailer moest staan, maar de pony die ik een aantal jaar geleden had is iig een stuk makkelijker te laden geworden toen hij besefde dat in de trailer staan niet specifiek een rit van 2 of 3 uur betekende, maar soms gewoon een "ommetje" van een paar minuten. (moet je natuurlijk alleen wel je paard in de trailer krijgen voor dat ommetje om te oefenen... ).
Misschien kun je ook een paar keer oefenen in een tweepaards trailer samen met een rustig, makkelijk paard dat misschien wat vertrouwen aan de jouwe kan geven. Mijn ervaring is dat dieren die voor geen goud een lege trailer inlopen soms een veewagen met bekende paarden in RENNEN om maar mee te komen, zelfs als hun laatste ervaring een rit van Noord-Holland naar Drenthe is.
Bovenstaande tips werken natuurlijk alleen als je paard bang is voor de trailer, en niet als het gewoon een stijfkop is, want die heb je natuurlijk ook.

Veel succes

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 05:24

tip 1 : als je je paard er dan uiteindelijk in krijgt hang er dan een hooinet in..hebben ze afleiding..en bijna alle paarden onthouden eten en dat maakt vaak een hoop bij ze goed.

tip 2: mijn vroegere instrutrice heeft ook eens zo'n verhaal verteld.. trekken,slaan,schoppen en weet ik veel wat hielp niets..
ze heeft toen de trailer in een binnenbak gezet..en vervolgend water en hooi in de trailer..het duurde wel een hele dag en nacht maar uiteindelijk liep ie erin en stond rustig te eten..begrijp dat niet iedereen hier de mogelijkheden voor heeft

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:13

Mijn tip: stuur Monya hier op bokt een PB'tje, zij kan het je beter uitleggen als dat ik t kan of surf eens naar http://www.balingehof.nl!!! dit is n supermanier, die van mij was panisch voor de trailer, uren en dagen bezig geweest, maar nu kan ik haar zo ong in me eentje( ben 15) laden!!!

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:23

Ik heb de gouden tip voor je: Dreamstables. Wij maken je paard in twee weken klaar, zodat jij hem in je eentje kunt laden. Voor meer info kun je kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift. En als je onze methode een keer wilt zien kun je komen kijken op onze open trainingsavond die we elke woensdag hebben.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:32

Een afspraak maken met Eric van www.onc-africhting.nl Ik heb hem aan het werk gezien en kan er niets dan goeds over zeggen!

=^.,.^=

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:24

Charos schreef:
Ferroowtje, dat heeft denk ik dezelfde werking als een longeerlijn onder hun kont door, waar mevrouw prins heerlijk in gaat zitten en je haar de trailer in moet trekken.

Ja het is hetzelfde als met longeerlijn (ook ferro ging daar eerst gewoon in zitten), maar de eerste keer dat het goed ging als we het deden hebben we het net ietsje anders gedaan (met een longeerzweep erachter op de grond "slaan" alleen voor het schrik-effect. Toen hadden we met de longe een "stuur" tijdens de sprong van schrik naar voren.... Toen stond hij in de trailer...
De tweede keer de longe erachter en zweep erbij maar die hoefden we niet ook nog te gebruiken en de derde keer ging het al met longe alleen....
Hij is niet bang van de longe maar weet dat hij niet wint en loopt er nu dus bij voorbaat maar vast in... Lachen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:38

Ik heb ook een paard wat slecht laad en alles uit de kast haalt om er niet op te hoeven. (ze laat zich gelukkig niet vallen!)
Ik ben vrij lang geduldig, maar op een gegeven moment ben je zo verschrikkelijk gefrustreerd! Ik hoefde nooit met de trailer weg en heb dus nooit veel geoefend daarmee. Ik was onder het zadel sneller ter plaatse als dat ik haar in de trailer moest gaan zetten.
Nu moet ik naar de kliniek en móet ze. Ik heb nog een kleine week om te oefenen en het gaat vrij aardig, we moesten even de posities uitvogelen, maar met mijn vader aan het hoofd, ik erachter met een zweepje en alles doen om haar niet overstuur te maken had ik haar gisteren binnen 5 minuten op de trailer. Helaas kwam ze ook bijna in galop er weer af, maar het begin is gemaakt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:56

DS_anne schreef:
Ik heb de gouden tip voor je: Dreamstables. Wij maken je paard in twee weken klaar, zodat jij hem in je eentje kunt laden. Voor meer info kun je kijken op de bovenste site uit mijn onderschrift. En als je onze methode een keer wilt zien kun je komen kijken op onze open trainingsavond die we elke woensdag hebben.

klikt allemaal leuk, maar ik weet zeker dat ik het voor dat geld ook zelf kan oplossen.
€400,-/€500,- (als ik t me goed herriner) word me echt te gek voor 2 weken.