Is een halve dag weidegang lang/slecht? ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hydra

Is een halve dag weidegang lang/slecht? ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:47

Heb momenteel via msn een nogal hevige discussie met een kennis.
Mijn paard zit momenteel ongeveer 3-4 uur per dag buiten ... soms langer.
Nu heb ik momenteel een gesprek met een meisje, wiens paard nog geen uur per dag buiten zit, gewoon de tijd dat ze de stallen uitmesten.
Het meisje beweert dat het slecht is voor mijn paard dat ze zo lang per dag buitenzit.
Haar redenen zijn: het is winter, het is koud ...
Mijn paard gaat binnen vanaf het begint te regenen, en ze heeft een dik deken op ...
Nu is mijn vraag ... is het slecht?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:49

nee natuurlijk niet. Je paard zal het ook fijn vinden om lekker lang buiten te staan. Bij ons op stal gaan de paarden om 8uur naar buiten tot 3uur 'smidags.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:50

Nee hoor juist goed!
Ik wou dat Ninla zo vaak in de weide stond, die komt maar 2 uur per dag uit dr stal geloof ik.. of net iets langer...En gaat pas vanaf mei de weide op tot oktober..En m'n shetje staat dag en nacht op de weide!Het hele jaar door Lachen
Beter dan in stal, nu kunnen ze lekker bewegen!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:52

Het is juist goed dat je paard buiten staat.
En met een dikke deken heeft ze het echt niet koud, gewoon lekker buiten laten lopen.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:52

Grote onzin! Ht is hartstikke goed dat jouw paard buiten staat. Een paard hoort niet binnen te staan en paarden zijn beter bestand tegen als mensen.
Er stond trouwens een heel stuk erover in de Bit. Hartstikke goed wat jij doet!
Je kennis is eerder fout, vrees ik..

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:55

Douni schreef:
Grote onzin! Ht is hartstikke goed dat jouw paard buiten staat. Een paard hoort niet binnen te staan en paarden zijn beter bestand tegen als mensen.
Er stond trouwens een heel stuk erover in de Bit. Hartstikke goed wat jij doet!
Je kennis is eerder fout, vrees ik..

ja mijn paarden, staan dag en nacht buiten, met dekens dat wel. Maar dat is ook tegen de wintervacht eht kan helemaal niet kwaad als je paard buiten staat, zolang hij/zij maar een wintervacht heeft, of natuurlijk een deken Knipoog

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:56

MJah, dat is ook direct de reden waarom ik van stal veranderd ben.
Ik stond eerst op een stal waar ze nooit buiten ging... Ik herkende mijn paard niet meer.. Nu staat ze op een stal waar ze gemiddeld vier uur per dag buiten gaat, in een privéweide.
Ze is braver dan ooit... zalig Lachen
Mijn kennis zegt ook dat het een schande is dat een geschoren paard langer dan een uur per dag buiten zou staatn (mijn paard is niet geschoren, de hare wel) .
Volgens mij is het eerder een schande als een paard niet buiten komt... of heel erg weinig...NIet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:57

Wat een giga muts

Meer hoef ik niet te zeggen wel?

En ik heb hele zielige paarden
die gaan smorgens om half 8 naar buiten en een uur of half 5 naar binnen

Ze kunnen zelf naar binnen, maar dat doen ze nooit...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:57

Mijn paard staat dag en nacht op de wei met een inloopstal als ze daar zin in heeft. Ik vind het juist goed hoor, beter dan 23 uur per dag op stal!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:00

haha, is weidegang slecht.

Wat een antropomorfisme!

Denkt dat meisje ook dat haar paard graag tv kijkt, en met andere paarden keuvelt op msn? Eet haar paard dan ook frietjes i.p.v. stro?

Een paard staat mijns inziens het beste in de weide. Paarden zijn eigenlijk niet gemaakt om in een klein hokje te staan, met hun pootjes in hun eigen urine en mest.

Zolang je voorzichtig bent met bruuske overgangen tussen warm en kou, kan op de wei staan enkel deugd doen.

Onze paarden zijn wel suuuuuperzielig, want ze staan dag en nacht buiten, zonder oorverwarmers! Knipoog
Laatst bijgewerkt door visje op 13-01-05 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:06

Mjah dat zei ik dr ook ... ik dacht... VOor alle zekerheid even de vraag op bokt stellen...
Ik wist dat ik gelijk had, maar wat zeg je erop? ... Haar stal is de beste ...
Want als je je paard afgespoten hebt, is het zoooo vermoeiend om even een handdoek /zweetdeken te nemen en dr af te drogen --> zij zet haar beest even in het solarium... allemaal enorme luxe allemaal...
Ik ben niet jaloers op dr binnepiste Lachen ... Ook al probeert ze zo hard om me jaloers te maken Lachen

Maar daar gaat het nu niet over Lachen

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:08

Vind het ook echt onzin.
Laat je paardje maar lekker buitenlopen vinden ze heerlijk Haha!
Mijn paardje kom helaas niet zo lang buiten s'winters (meestal zo'n 1,5 uur los en dan nog rijden) maar zodra ze weer het land op mogen gaat ze ook het land op. En vooral zomers gewoon 24/7 Haha!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:47

Wij zeggen altijd :WEIDEPAARDEN BLIJDE PAARDEN! onze paarden gaan de hele dag in de wei omdat ze zo vrolijk blijven en ze zijn daardoor heel sociaal. s'avonds gaan ze gewoon op stal. Eerder toen er niets met de pony's en paarden gedaan werd liepen ze dag en nacht buiten en de twee die we daar nu nog van over hebben hebben nooit ergens last van dus ze worden er ook nog heel sterk van. EN dat sportpaarden de hele dag maar op stal staan en maar 1 of 2 uur op wei komen omdat ze anders lui worden vind ik onzin. Wij hebben een pony die Z1 loopt die gewoon de hele dag in de wei staat en die heeft nergens last van hij loopt netjes zijn proeven en als hij uit de wei moet komen om te werken doet hij dat prima. (En de rest van de paarden natuurlijk ook maar die lopen geen Z)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:49

Onzin, vreselijke onzin Lachen
Zolang ze zichzelf warm kunnen houden, of door middel van een deken warm kunnen blijven, is er niks slechts aan. Heerlijk voor ze, als ze frisse lucht krijgen, en dan maakt het niet uit hoe lang! Slecht is het dus ook absoluut niet, eerder goed. Sommige paarden krijgen er meer weerstand van, als ze vaak buiten zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:58

Ik denk dat als lucky niet eens een uurtje naar buiten zou gaan hij binnen de kortste keren onhandelbaar zou worden..
Wat vind ze dan van de paarden die buiten in de natuur rondelopen? haar paard zijn voorouders die stonden ook geen 23 uur in een hokje hoor!

Grote onzin die ze zo uit haar duim zuigt!

Wat Bella_Donna al zei: Weidepaarden blijde paarden!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:04

Hele grote onzin...
Mijn paard staat (over een paar dagen) altijd buiten, heel zielig
Ik vind paarden die altijd binnen staan eerder zielig.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:09

Bij ons staan de ponies ook de hele dag buiten, zonder deken! Ze redden zich prima en je moet ze 's morgens eens horen als ze niet gelijk naar buiten mogen als ik kom Haha!
Ze zien er allemaal heel goed uit en zitten lekker in hun vel

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:11

hahahahahha, sorry daar moet ik echt even om lachen or!!! Paarden zijn in de natuur toch ook altijd buiten?! Mijn paardje staat als het kan tot 5 uur buiten in de bak!! Heerlijk vin ze dat!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:21

dieneke schreef:
hahahahahha, sorry daar moet ik echt even om lachen or!!! Paarden zijn in de natuur toch ook altijd buiten?!

jamaar weet je dan niet hoe ongelukkig paaden in het wild zijn Ach gut die hebben het de hele winter koud Ach gut

Pling

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:47

Nou ik vind persoonlijk slechter als een paard een hele dag binnen staat..maar ja ik heb een haflinger en hij is niet anders gewend dan lekker buiten te staan dag en nacht, en koud heeft tie t echt nie hoor!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:51

Dan heeft mijn paard het wel slecht volgens dat meisje.
Die gaat namelijk naar buiten zodra het licht is en naar binnen net voordat het donker wordt.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:00

Mijn paard heeft het dan nog slechter, dag en nacht buiten!! Wat een ramp Knipoog

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:01

*het is ook niet natuurlijk ofzo dat paarden de hele dag en nacht buiten lopen....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:01

Pff, dan mishandel ik mijn paarden behoorlijk. Die gaan 's morgens naar buiten en ik doe ze pas rond een uur of half 10 's avonds binnen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:54

Je paard kan beter dag en nacht buiten lopen dan dag en nacht in de stal.

Maar dan doe ik natuurlijk helemaal aan dierenmishandeling, want mijn paardje staat dag en nacht buiten, het hele jaar door zonder deken.