Hoe veel tijd zijn jullie aan je paard kwijt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Hoe veel tijd zijn jullie aan je paard kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:11

Hi.

Hoeveel uur zijn jullie gemiddeld per dag aan je paard kwijt?
Bij mij ligt dat ronde de 2,5 uur per dag. Soms wat meer, soms wat minder.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:15

als ik rij dan ben ik ander half uur kwijt. Ik rij dan ook maar een half uur of drie kwartier. Als ik niet rij dan ben ik in een half uurtje weer pleite. Toen ik nog op een grotere pensionstal stond was ik altijd drie uur kwijt aan: kletsen, wachten op de kruiwagen of een plek om m'n paard te borsteren en allerlei andere onzinnigheden.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:18

Ik denk denk ik zeker 3 uur per dag,en als ik vrij ben ga ik 2 keer dus dan meer. Dan rijdt ik,beetje trutten en losgooien

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:23

iedere dag 3 kwartier, en als ik ga rijden de tijd van het rijden er nog bij
kan varieren van een uur tot 6 uur...

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:26

hangt er vanaf, als ik ga enkel voor te voederen kan ik daar in principe in een half uur klaar raken, maar ik zet meestal nog een stuk of drie paarden in de "speelweide" en dan bekijk ik ze nog een halfuurtje, als ik rij zit ik daar een uur of 3-4 (doe meestal de stal na een wandeling) .. maar kheb nog geluk, het is in een soort van beurtrol en iedereen moet maar één keer per week alle paarden eten geven.. dus het valt best goed mee (bvb bij tijdsgebrek / ziekte )

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:27

Door-de-weeks spendeerde ik ongeveer anderhalf uur per dag, in het weekend veel meer. Zonder reistijd gerekend.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:29

Wat doen jullie in al die tijd? Ben je dan werkelijk zolang bezig met het poetsen van je paard? Of doe je eigenlijk nog een heleboel gezellige dingen met je medestalgenoten? Met mesten ben ik in 5 min klaar.Borstelen 10 a 15 min. Als ze in het land loopt doe ik soms gewoon alleen de stal en weg ben ik weer. Dan borstel ik niet want dat heeft dan geen zin.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:48

Ik ben 1 uur bezig voor het rijden (poetsen en opzadelen) dan een uur rijden en dan 45 min erna (mesten, afzadelen, poetsen)
En dan nog een kwartier heen en een kwartier terugfietsen...

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:52

2 uur ofzo schat ik

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:59

5min voor het mesten? 10à15min voor het borstelen?
Fieuw als ik nog zelf moest mesten was ik gemakkelijk een uur kwijt soms zelfs meer, borstelen hangt van het weer af, en hoe meneer gaan rollen is Knipoog
Dagelijks zit ik ongeveer 1uur bij mijn paard, zonder het rijden inbegrepen, als ik ga rijden ongeveer een 3uur

Ludora

Gemiddeld, als ik alleen verzorg en rij, 2 uur. Maar dan ben ik alleen.....

Als er mensen zijn of ik doe nog wat toileteren of tuig poetsen dan altijd veel meer........

Anoniem

Uitmesten 10 minuten tot een kwartier, meestal maak ik dan ook gelijk zijn waterbak schoon. wwet niet war hij ermee doet..
Poetsen kwartier tot ee halfuurtje en rijden soms gewoon een kwartiertje stevig doorstappen en soms een half uur tot drie kwartier een les of echt stevig rijden..En daarna lekker buiten uitstappen..

Ik ben er biinnen een minuut dus dat maakt niet uit..

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:14

Als ik ga rijden ben ik zoiezo 2 uur bezig en als ik niet ga rijden dan vaak nog wel langer (ik rij meestal 1/2 - 3/4 uur)
Ik ben er een van het type, zolang als m'n paard los kan staan laat ik haar losstaan, als dat dus inhoud dat ze 2 uur los staat dan ga kletsen of allerlei klusjes verzinnen, bijv hoofdstel schoonmaken, voerbak/drinkbak schoonmaken, En is dat allemaal laast nog gedaan ga ik in de kantine zitten en een boekje lezen Haha!
Zomers is dit wel allemaal minder, want dan staat ze in de wei en hoef ik dus geen uren te blijven om haar los te gooien

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:35

Ik wou dat ik elke dag zo veel tijd had maar door de week is het 3/4 dagen een half uur-1uur en de rest van de dagen langer omdat ik dan meer tijd heb. meestal dan 2-4 uur om 2 paarden te rijden/longeren en een paar stallen uit te mesten.

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:42

Als ik verder niets bijzonders ga doen ben ik zo'n 2.5 uur op stal, zonder de reistijd erbij. Als ik lang ga poetsen, 't tuig ga doen of de hele stal moet uitmesten is het een ander verhaal... Lachen

Pexluvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:45

Ik erhm.. 2 tot 2,5 uur echt mee bezig Lachen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:48

jeetje mina wat een tidjen hebben sommige Knipoog als ik dat zou hebben dan kon ik mijn 2 pony's en vriend wel wegdoen naast fulltime stagelopen Tong uitsteken
ik ga meestal rond kwart over vier naar stal (smiddags) en ga gelijk mesten. Met opstrooien erbij is dat een kwartiertje. rond half vijf ga ik off longeren/lodgooien ( ongeveer 5/10 minuutjes) daarna rond kwart voor vijf ff poetsen en zadelen. Aangezien de mijne onder deken staat en geschoren is kost het zadelen en poetsen samen een klein kwartiertje. vijf uur zit ik erop, rijd tot half zes, en uiterlijk kwart voor 6 ben ik helemaal klaar. Dan staa thij wee ronder deken en gevoerd in de stal.

ik doe dus anderhalf uur over mesten, poetsen, losgooien, rijden en afzadelen.
In het weekend doe ik nog wel eens tutten, of laat hem ff grazen aan de longeerlijn. In de weekenden moet ik ook altijd ff de pony's uitmesten, daar doe ik een klein uurtje over.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:53

Ik ben altijd toch wel minimaal 3 uur kwijt, en dan hoef ik nog niet eens uit te mesten of te voeren. ik rijd meestal een uurtje (met uitstappen iets langer) en de rest ben ik kwijt met poetsen, opzadelen, naverzorgen. Als ik hem ook nog wil losgooien, wandelen oid dan ben ik die tijd nog extra kwijt.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:55

uhm ik denk rond de 2 uur wel zo.. soms iets korter of langer

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:04

Gemiddeld denk ik toch wel zo'n 2,5 a 3 uur per dag.

Iedere dag ben ik er minimaal 30/45 minuten;
Uitmesten, voeren, stal vegen, paarden binnen.

De dagen dat ik niet hoef te werken of somers ben ik er zo lang het even kan. Dagen van 11 tot 6 zijn heel normaal *LOL* Helaas moet er ook geld verdient worden en kan dat dus lange na niet alle dagen...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:09

Ik denk ongeveer 2- 3 uur per dag.
Uit de wei halen, poetsen, opzadelen, rijden, voeren.. en dan weer naar huis.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:14

ik reken op 3 uur. 3 keer in de week.. (alleen rijden, weidegang stal en eten wordt daar geregeld) ik ben nogal een kletskont en poets altijd heel uitgebreid. is inclusief 20 heen en 20 min terugrijden

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:34

Ik rijd eigenlijk altijd als ik er ben, en ben met ongeveer 2.5 uur klaar. Ben vaak wel langer bezig, maar da's wel mn minimum Schijnheilig

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:55

Dagen zoals vandaag, dat ik niet ga rijden, ben ik zo'n twee uur bezig. Maar dan doe ik heel rutsig, mest ik zeer grondig uit en gooi de paarden een uur in de wei. Dan ga ik tussendoor ook nog even iets drinken. Als ik minder tijd heb ben ik in een uurtje klaar, en dan nog een half uur heen en weer half uur terug fietsen. Als ik ga rijden of in het weekend ben ik veel langer bezig Lachen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:55

normale dag 3 uur,heb ik haast dan kan ik met een half uur weg zijn.