Gymnastiseren jullie zowel je paard als je zelf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Gymnastiseren jullie zowel je paard als je zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:57

Volgens mijn instructice zit ik te recht en stijf op mijn paard. Daardoor zou ik mijn paard ook nooit goed kunnen laten ontspannen. Ik voel inderdaad wat kraken en piepen als ik aan het rijden ben Haha!

Doen jullie naast het trainen van je paard ook zelf wat aan de soepelheid en conditie van je eigen lichaam? En zo ja wat?

Creamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:02

Ja zeker! Ik zwem veel en ga regelmatig hardlopen (schiet er soms bijin, tijdgebrek ) Met alleen paardrijden vind ik dat je te weinig aan sport doet. Voor een mooie combinatie hoor jij, net als je paard, in conditie te zijn. Je paard kan nooit soepel bewegen wanneer jij niet soepel zit.

Bovendien is sporten ook lekker gezond en nog leuk ook

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:04

Ja, Kim (Gijsenkim) en ik gaan regelmatig naar Cecartraining (skippybal les) Daar word je soepeler van en je gaat een stuk meer in balans zitten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:07

nee, ik heb amper tijd om paard te rijden, als ik dan zelf ook nog aan gym moet doen, blijft er voor Morrie geen tijd over....

Mijn rug verstijft als ik te lang stap achter elkaar, dan kom ik op stal en zit ik wel 5 minuten te verzinnen hoe ik in vredesnaam van dat paard moet komen.... tja, ouderdom komt met gebreken.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:09

Ik doe helaas ook te weinig om zelf lenig te blijven. Ik heb gelukkig een opstapje waar mijn paard braaf naast blijft staan, voor de rest is ze ook niet zo groot. Als ik echt heel stijf ben doet een bezoekje aan de kraker wonderen om lenig te worden. En ook een pauze van het rijden helpt om leniger te worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:13

Citaat:
En ook een pauze van het rijden helpt om leniger te worden.

ja dat is bij mij ook zo, ik had laatst vanwege een val een week amper gereden en toen moest ik tot mijn spijt constateren dat ik bijna rugpijnvrij was..... paardrijden is voor mijn rug niet goed helaas
Een bezoekje aan de manueel therapeut betekent voor mij 8 weken niet rijden, dus dat doe ik alleen in uiterste nood

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:15

Ik doe aan fitness, dus ik ben niet echt stijf ofzo..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 15:16

De laatste tijd heb ik wel bijna iedere dag gereden soms best fanatiek. Nu moet mijn paard rust hebben vanwege haar blessures dus rijd ik minder. Misschien ga ik het dan ook wel merken. Ben pas 26 maar af en toe voel ik mij net een oud mens als ik af stap of probeer op het paard te ontspannen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:16

Ik fiets veel (3 kwartier naar stal). En vaak voor het rijden doe ik wat lenigheids oefeningen.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:31

Ineke2 schreef:
Ja, Kim (Gijsenkim) en ik gaan regelmatig naar Cecartraining (skippybal les) Daar word je soepeler van en je gaat een stuk meer in balans zitten.

haha wat grappig!
maar wat doe je in zo'n les? ik kan me er nog niet echt veel bij voorstellen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 15:34

Volgens mij heb ik er wel een tijd terug een topic over gezien met foto's kan dat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:41

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:42

ik heb dat af en toe ook wel eens... moet je maar zonder zadel verder gaan rijden doe ik dan ook altijd Haha!

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:07

ik loop af en toe hard en verder niet echt iets, maar van mezelf ben ik toch al vrij lenig

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:13

gouda schreef:
De laatste tijd heb ik wel bijna iedere dag gereden soms best fanatiek. Nu moet mijn paard rust hebben vanwege haar blessures dus rijd ik minder. Misschien ga ik het dan ook wel merken. Ben pas 26 maar af en toe voel ik mij net een oud mens als ik af stap of probeer op het paard te ontspannen.

Zo jong en zo 'onsoepel'? Knipoog

Ik hoor van yoga ook veel positieve geluiden: leniger en betere ademhaling

InaTap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:41

Ik doe naast paardrijden wel aan sport.. al dan niet met de reden om soepel op het paard te zitten. Ik vind wel dat je als je van je paard verlangt om soepel te zijn, zelf ook soepel moet zijn..Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:58

hilde66 schreef:
haha wat grappig!
maar wat doe je in zo'n les? ik kan me er nog niet echt veel bij voorstellen.

Je doet verschillende oefeningen op een grote bal (zo een die fysiotherapeuten ook hebben) daar word je soepeler van en je lijf rechter (mocht je scheef zitten word het zo gecorriceerd)

Daarbij doe je ook andere oefeningen op een trampoline, voor je balans (en is ook goed voor je conditie haha)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:18

Ik heb gelukkig weinig op me zit aan te merken Bloos Maar ik fiets vrij veel naast het paardrijden. Iedere dag wel een uurtje. Heerlijk muziekje op en gaan. OK dan!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:35

Ik doe aan hardlopen en spinning. Ook heb ik een pilatesles gevolgd en ga ik vanavond een Thai Chiles volgen. En dan kijken wat ik het leukst vindt. Pilates is ook heel goed voor je houding.
Ook doe ik thuis aan yoga om mezelf een beetje soepel te houden een ook voor mijn ademhaling. Ik zet ook snel mijn spieren vast en zo leer ik me te onstpannen. Ik ben nu zo lenig dat ik makkelijk met een voet op de grond kan staan en een voet in de beugel kan hebben. Ik met mijn 1.62m en een paard van 1.61m. Gezien jouw situatie (met je dieet en weinig energie) zou ik yoga kiezen. Ik heb het boek yoga voor dummies en daar staat alles heel goed in uitgelegd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:36

Ik moet ook wat meer gaan doen.. want ik ben zo stijf als het maar zijn kan. Jammer genoeg kan ik bijna niks door mijn spieren, behalve fitness.. en daar moet ik zo'n begeleiding bij krijgen, dat het wel jaren gaat duren voordat ik weer soepel ben. Ach, nu houd ik het gewoon ff bij rijden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:54

Ik moet meer dan een half uur fietsen om bij mn paard te komen. Zomers skeeler ik ook wel eens Knipoog. Ik vind dat ik wel genoeg doe Knipoog.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:18

ik moet ook een half uur fietsen voordat ik bij mijn verzorgpaard ben, en ik werk af en toe nog op 2 stallen daarna toe moet ik ook een half uur heen fietsen.
en ik rek elke avond mijn spieren en buikspieren oefeningen, die ook belangrijk zijn bij het paardrijden.
ik skeeler af en toe lange afstanden.
en ik wil af en toe tussendoor een uurtje gaan zwemmen, dat is de idiale aanvulling van elke sport.
korttom ik heb een goede contictie en redelijk soepel Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:25

!Nou , hardlopen dus!

Dat wist je al.

Vaak fiets ik naar stal, ruim half uur fietsen.

En te paard doe ik vaak wel van die eenvoudige oefeningetjes
als de wolken proberen te pakken Haha! Heel goed voor je rug recht maken!

Vroeger voltigeerde ik, dus ik doe ook vaak gek op Merrit. Een rondje op hem draaien , vanaf zijn billen erop springen, dat soort gein!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:01

Ik moet telkens een half uur fietsen naar stal, dus dat 4 keer in de week heen en terug vind ik eigenlijk wel genoeg Haha!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:11

Jup jup, ik heb de asociale luxe dat we thuis een hele fitnessruimte hebben, dus voor mij is het niet zoveel moeite. Voor mijn paard geblesseerd raakte trainde ik niet veel conditie, die kreeg ik van het rijden wel. Niet dat ik er zo aan loop te sjorren, maar juist het NIETS doen is zo inspannend, opde een of andere vage manier. Nu hij helaas een blessure heeft onderhoud ik mijn conditie met in ieder geval een paar keer per week trainen op de loopband.
Verder heb ik standaard wat oeffeningen die ik afwerk, mijn beste vriend is fitness instructeur,en die komt een keer in de zoveel tijd ff checken wat er nodig is. Ik heb wat dingen voor mijn rug en schouders.
Het is inderdaad belangrijk dat je zelf lekkerontspannen en soepel bent. Ik voel het meteen aan mijn paard als ik zelf niet lekker los in mijn rug ben. Wat ik ook weleens doe is gewoon lekker rek en strek oeffeningen terwijl ik aan het instappen ben. Lekker rondjes draaien met je armen, je nek, je schouders losschudden, je armen naar het plafond rekken.
Mijn paard vond het in het begin misschien wat vreemd.. maar nu let ie er niet meer op hahaha.
Nu zijn het meer de toeschouders die dom aan het kijken zijn haha.. vooral op wedstrijd!