Wie weet raad?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

steheini

Wie weet raad?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:20

Ik heb net een nieuwe fellpony (mini fries) ik kan haar gewoon uit de wei halen maar na 10 meter gaat ze gewoon stilstaan en kijkt vrolijk om haar heen ,maar doet geen stap meer..
Alleen lokken met een snoepje wilde vande week nog wel lukken maar vandaag ben ik na een kwartier terug naar de wei gegaan ,ik voelde me echt super dom en ik weet dat ze heeft gewonnen
Heeft iemand misschien tips....

bedankt sandra

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:21

zweepje dr bij reken maar dat ze rennen

Djimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:28

Ow haha ken wel meer van dat soort paardjes Gewoon boos worden en al shet nodig is een tik op der kont met je touw, werkt dat niej gewoon wat harder Knipoog en anders moet je de zweep er bij haluh maar daar ben ik niej zo voorstander van Verward Maar veel suc6 verder en hoop dat het j egaat lukkuh

Loversjes kimberly

steheini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:30

ik wilde juist proberen om een goede band op te gaan bouwen met haar ,maar ik ben bang dat ik de zweep volgende keer in ieder geval maar meeneem (je staat echt voor paal hoor...)
bedankt voor jullie reaktie...

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:31

Ze wil niet vooruit maar wil ze wel achteruit ? Ik zou als ze stil blijft staan proberen om dat stilstaan lastig voor haar te maken en als ze staakt achterwaarts te laten lopen. Als ze staakt terugsturen en dan elke stap voorwaarts die ze wel wil zetten uitgebreid belonen.Met een beetje mazzel wordt ze dat achteruitlopen snel beu als je even volhoudt en loopt ze liever vooruit met je mee Knipoog . Niet belonen door terug te brengen naar de wei als het langer duurt dan je verwacht had voor ze mee loopt, volhouden ! Als ze je een beetje in de maling neemt zou ik zoiets proberen en als ze bang is zou ik vragen of iemand je helpen wil om samen de wei uit te lopen met een brave pony waar ze goed mee op kan schieten.
Ik zou in elk geval niet gaan slaan ofzo en proberen je geduld te bewaren (is moeilijk, ik weet het Bloos ..) SUCCES OK dan!
Laatst bijgewerkt door LucyB op 11-01-05 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:31

anders als je een keertje tijd hebt, gewoon laten staan.
Blijf er wel bij staan/zitten.
Op een gegeven moment worden ze het vanzelf beu en willen ze wel lopen.
succes!!!

* bij mij heeft het gewerkt..de volhouder wint!!!*

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:32

@Djimm, welkom op Bokt. Ik zie dat je nog heel nieuw bent, maar MSNtaal is niet toegestaan hier.

@Kattensalon: ik weet niet hoe oud jouw pony is, maar het klinkt dat ze niet zo goed durft om de vertrouwde wei te verlaten. Probeer het eens een paar keer met een andere pony erbij die makkelijk meeloopt. Dan leert ze de route kennen en durft ze daarna ook alleen met je mee te lopen.

Brittos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:33

ik had een verzorgpony die in de wei niet eens verder wou lopen zomers, de eigenaresse ging op der hurken zitten en dan wachten tot hij mee liep. maar op een gegeven moment dacht hij ook van laat die griet daar lekker zitten. En in het najaar dus tegen de winter aan op stal ging ik wel eens rondjes met hem op het erf lopen, toen hij dus ook stil ging staan ik trekken en tegen hem praten een kwartier lang ofzo maar niets hielp gewoon meer.

11568

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:42

Goede band opbouwen, dat snap ik wel. Maar ze moet wel weten dat jij het altijd nog voor het zeggen hebt, dus gewoon een zweepje mee. Waarschijnlijk hoef je er nog niet eens een tik mee te geven, een beetje zwiepen lijkt mij in een normaal geval wel voldoende.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:01

verplaatst naar vmr

steheini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:12

Ze is niet bang denk ik want ze kijkt gewoon om haar heen met haar oren omhoog en dan wil ze een snoepje uit mijn zak pikken maar dat lukt dan niet en als ik dan blijf staan dan gaat ze gewoon staan gras eten....
ps. wat is msntaal

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:17

Nast haar lopen en als ze stil gaat staan met een zweep achter je rug lang tegen de buik of achterbeen tikken
Ik had ook zo een alleen dan 175 hoog Bloos! Dan ben je dus niks meer..

IK ben er nu vanaf

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:19

Soms helpt het ook om even in een bochtje te gaan lopen, gewoon even een rondje maken en wat "droog-slalommen" . Ga iig niet keihard zitten trekken want dar schiet je geen moer mee op Tong uitsteken.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:26

Ja, dat lijkt me inderdaad heel lastig. Ik denk dat je in ieder geval heel veel tegen haar (?) moet praten. Staat ze alleen in de wei, of met 2 of meer?
Tja, meestal werkt gewoon weglopen, en hun daar alleen achterlaten, en dan komen ze vanzelf achter je aan (meestal) maar dat lukt zo niet natuurlijk. Misschien met longeerlijn, maar als ze dan naar je toelopen raken ze verstrikt. Misschien iemand erachter laten lopen en kleine tikjes geven? Ik denk dat het advies van 'ILoveCheeta' goed is. Gewoon je paardje terug vervelen.. Heel veel succes ermee

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 03:05

je kunt pas een band opbouwen met je pony als die weet dat jij de baas bent.. zo zitten paarden nu eenmaal in elkaar..pony moet jou als leider gaan zien..als ie dat doet zal ie jou ook vertrouwen
gewoon zweepje mee en klein beetje aantikken als ze stopt

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:17

trisca schreef:
Nast haar lopen en als ze stil gaat staan met een zweep achter je rug lang tegen de buik of achterbeen tikken
Ik had ook zo een alleen dan 175 hoog Bloos! Dan ben je dus niks meer..

IK ben er nu vanaf

haha, hier ook zo een. toen my way pas net bij ons was kreeg ik hem ook met geen mogelijkheid de wei uit. ik kon er gewoon op rekenen dat ik een half uur (ruim) aan het sjorren was aan dat beest. snoepjes werkten ook niet. Scheve mond
hou er ook wel rekening mee dat je het paardje pas net hebt en hij je dus niet direct vanaf dag 1 zal vertrouwen. jullie moeten gewoon aan elkaar wennen. sommige zijn snel gewend andere doen daar nou eenmaal wat langer over. ook ik heb met het halstertouw weleens een tikje gegeven, daar word je band met het beestje echt niet minder van. Lachen

na een winter op stal ging my way ook het land weer in, hij kende me inmiddels en liep gewoon mee. nu is hij zelfs zover dat ie (niet erg vlot, maar toch) gewoon naar me toe komt lopen. geduld is een schone zaak Lachen

en nee, geduld is niet echt mijn sterkste kant Schijnheilig

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:25

als ze gaan stil staan even van het been brengen (stapje rechts of links ) en dan weer poging naar voren toe

omdraaien en achteruit laten lopen is ook een leuke optie

geduld is een schone zaak , gaat je lukken

ze is je waarschijnlijk aan het uitproberen , maar kijk eerst eens of ze wel meeloopt als er een ander paard meeloopt , als ze bang zou zijn om uit het weiland te gaan merk je dat echt wel en dreigen ze meestal ook wel met terug willen of echte weerstand , gewoon rustig stilgaan staan en
gewoon stijfzetten duid meestal eerder op uit proberen

succes

yrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:39

Soms helpt het ook als je het halstertouw in haar mond doet (zoals een bit).

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:57

kattensalon schreef:
ik wilde juist proberen om een goede band op te gaan bouwen met haar ,maar ik ben bang dat ik de zweep volgende keer in ieder geval maar meeneem (je staat echt voor paal hoor...)
bedankt voor jullie reaktie...

Haha! Goede band of niet, ze loopt finaal over je heen Haha!
Zij kent kennelijk een andere definitie van een goede band... Knipoog
Neem idd een zweepje mee en laat haar geen loopje met je nemen..!!
Als ze meeloopt, extra belonen en ze heeft het zo door OK dan!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:21

Zolang het niet hoeft, liever niet slaan...
Mijn oude verzorgpony vond dat ook grappig, halverwege het weiland stil gaan staan.. meestal lukte het door net te doen alsof we terug gingen lopen, of een andere kant op, dan ging ze wel weer mee... dus gewoon naar links of rechts sturen, en even duwen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:20

Idd, liever niet, maar deze pony weet gewoon van wanten!
Zij houdt langer vol dan haar baasje en weet dat!
Fijn hoor een pony die de dienst uit maakt of die je alleen met trukjes zover krijgt dat ze naar je luistert...
Nou dan liever een tik op d'r sodemieter dan dat ik me in de maling laat nemen, ze wordt niet afgevoerd naar de slachtbank zeg kom nou..!!!
En geloof me gaat van kwaad tot erger.... strakjes laat ze zich niet eens meer vangen... nou daar sta je dan met je goede gedrag..!! OK dan!

melaniepk

Re: Wie weet raad?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:42

dames ze heeft de pony gewoon verkocht hoor, omdat hij niet deed wat ze wilde....niet te spreken van de drie voor deze en die erna.....als ze niet luisteren en je uit proberen neem je toch gewoon een nieuwe ???? het zijn toch gebruiksvoorwerpen ?

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:33

melaniepk schreef:
dames ze heeft de pony gewoon verkocht hoor, omdat hij niet deed wat ze wilde....niet te spreken van de drie voor deze en die erna.....als ze niet luisteren en je uit proberen neem je toch gewoon een nieuwe ???? het zijn toch gebruiksvoorwerpen ?

Leg even uit, je bedoeld dat degene die dit plaatste haar paard (wederom) verkocht heeft? Ik proef hierin een ondertoon.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:21

Dit is een topic van ruim een jaar geleden...

Kan toch zo zijn dat de combinatie niet klikte en zij het dier verkocht heeft... Dat is beter dan het altijd oneens zijn met elkaar...

Shetfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:12

Haha, ik vind t juist leuk als een pony zo lekker "niet doet wat je gehoopt had". Kan je je hersens en je creativiteit nog eens kwijt