Poll: Manege of Boerderij/pensioenstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manege of boerderij (pensioenstal)?

Manege
12 (9%)
Boerderij/pensioenstal
111 (90%)

Totaal aantal stemmen: 123

elady

Poll: Manege of Boerderij/pensioenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 18:58

Ik vraag me af waar jullie liever staan en waarom.

Ik sta op een boerderij. Hier verzorgde ik een oude pony en Lady kwam daar ook te staan. Nu doe ik Lady al vrij lang en zie het echt als mijn paard (ben er 7 dagen per week, ben de enige die haar doet).
Ik zou persoonlijk voor geen goud op een manege willen staan. Vooral omdat de sfeer nogal vaak een beetje bedorven is (tenzij je op een hele leuke manege staat). Er wordt vaak op je neergekeken en daar heb ik echt een hekel aan.

Hier op stal bij ons is het eigenlijk altijd gezellig. Is er wat, dan hoor je dat gewoon van elkaar. We staan er met 3 meiden. Heel gezellig.
We hebben niet alle grote luxen, zoals een stapmolen, binnenbak, warme spuit, solarium. Maar wel gewoon binnenboxen, water, licht, electriciteit, buitenbak, land ect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:05

Lucky staat alleen op een PENSIONstal en niet op een PENSIOENstal. Lucky staat daar omdat het lekker dichtbij is (aan de overkant) Op loopafstand van het bos en natuurlijk niet al te duur is...

FaithMiroma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:11

Ik vin een pesionstal beter dan manege omdat je op een manege bijna altijd wel rekening moet houde met de lesse en je paard wordt ook meer gevoert door die meisjes en een pesionstal is lkkr rustig

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:14

Ik sta op een heel gezellige manege, daar heb ik wel geluk mee. Het is maar een paar minuten bij mij vandaan. Het voordeel van op een manege staan (als het er leuk is tenminste), is dat er altijd wel wat te doen is, er wordt veel georganiseerd en er zijn altijd wel mensen die je kent om naderhand gezellig mee in de kantine te hangen (hoort er ook bij!). Nadeel is inderdaad dat je met de lessen rekening moet houden, maar dat vind ik in mijn geval niet tegen de voordelen opwegen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:15

Ik sta op een boerderij met 5 andere paarden. Ik denk dat er overal wel wat is. Heb 20 jaar op een manege gestaan en heb het altijd naar mijn zin gehad. Vind op een boerderij/persionstal wel persoonlijker. Maar ik denk dat dat per persoon ook wel verschillend is. Misschien komt dat ook wel door mijn leeftijd (hi,hi,hi).

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:20

Ik sta bij een particulier met 2 mooie ruime boxen waarvan ik er 1 huur Haha!

Ideaal, ik kan lekker m'n gang gaan en hoef nergens rekening mee te houden. Ik heb geen gezeik van pennymeisjes/ouders van... die alles beter denken te weten. Echt heerlijk, alleen jammer dat we (nog) geen licht bij de bak hebben Schijnheilig

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:24

Ik sta gezellig bij de buren samen met nog 1 iemand. Heel gezellig, geen gezeur van andere mensen, we rijden elkaar niet in de weg. Alle spullen liggen er veilig, geen andere mensen die die jatten.
Maar net zoals Jaike zegt: ook wij hebben geen licht bij de bak Boos!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:27

Ik zou Amo liever niet op een manege hebben staan Altijd drukte, bak bezet, kinderen die zich overal mee bemoeien Doe mij maar lekker bij mensen thuis zoals nu, of anders een kleine pensionstal Lachen

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:31

mijn vader woont op een boerderij, en heeft pensionstalling, altijd super gezellig op stal, en ze staan lekker rustig bij huis.

Je paard op een manege lijkt me niks, allemaal van die penny-meisjes die je paard/pony willen aaien, en er van alles over zeggen Scheve mond

nee doe mij maar een boerderij of pensionstalling

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:31

joeylover schreef:
Ik sta gezellig bij de buren samen met nog 1 iemand. Heel gezellig, geen gezeur van andere mensen, we rijden elkaar niet in de weg. Alle spullen liggen er veilig, geen andere mensen die die jatten.
Maar net zoals Jaike zegt: ook wij hebben geen licht bij de bak Boos!

Ik heb ook net zo iets, alleen moet ik er 5 km voor fietsen. En ook geen licht bij de bak... Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:34

sta lekker op een boerderij.. staat mijn verzorgpony ook(is van de baas v/d boerderij) en nog een vrouw met haar paardje.. we moeten alles wel zelf doen.. maar dat is helemala niet zo erg Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:57

Ik sta bij en pensionstal.. En daar is het niet altijd even gezellig hoor. Lachen Er staan veel ouderen die het allemaal beter weten, maar verder is het wel lekker rustig..
Ik stond eerst op een super gezellige manege, nu moest hij weg wegens nieuwbouw, en iedereen is uit elkaar gegaan. Ik denk dat ik nooit meer zo'n gezellige manege zou vinden.. Maar ik mis het zekr wel op die pensionstal, iedereen komt even en doet zijn paardje en gata weer weg.. Er hangt niet echt een fijne sfeer. Lachen

loeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:07

Ikke kies voor boederij/pension

pandoralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:11

ik sta bij mijn opa want die heeft een pensioenstal en daar is het toppy

(boerderij)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:13

ik heb royena nu op een pension stal staan, heb eigenlijks alle vormen van stalling al gehad,

Manege: daar kocht ik haar en het was bij het bos en dat vond ik erg lekker, helaas geen binnenbak, geen weide, en royena heeft zomer-exeem en werd dus dr exeem erger.

na deel manege: kinderen die paardjes aaien en voeren, lessen waar je rekening mee moet houden.
voordelen manege: gezellig, lessen, altijd wel iemand aanwezig (kan ook nadelig zijn Tong uitsteken)

pensionstal: Toen zijn we naar een pension stal verhuist, omdat we bij de manege toch niet zo tervrede waren.

voordelen pensionstal: binnenbak, voorledige verzorging paard, weidegang entc.

nadelen pensionstal: geld Tong uitsteken verder nix ben supper te vrede.

boerderij-stalling:Toen wegens geld problemen moetsen we helaas naar een goedkopere stalling.

voordelen: goedkoop, meer eigen-band met paard omdat je alles zelf doet.

nadelen; geen binnenbak, veel werk, en afhankelijk van stalling natuurlijk.

Haha! dit was het wel zo ongeveer Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:16

ik sta op een boerderij....maarja....ik woon daar ook Haha! ehm...ik heb niet de luxe zoals binnen bak, warm water of solarium.....ehm.....wel een longeerbak en heel veel weide om op te rijden...ik woon ook vlak bij de heide dus kan ook een mooie buitenrit maken op z´n tijd

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:36

Ik sta bij een particulier en is echt geweldig Lachen.
Super mooie en goed gedraineerde buitenbak dus we kunnen altijd rijden/longeren.
En het is er altijd rustig Lachen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:45

ik sta op manege Lachen
vind het best wel leuk,er is altijd veel volk en ik ben nooit alleen.
ken er heel veel mensen en er valt altijd wel iets te beleven. men paardje wordt vertroetelt door al de kindjes en ze houd wel van aandacht Tong uitsteken
het enige wat er minder aan is dat er heel wat manegelessen zijn Scheve mond en soms dus echt weinig tijd hebt om te rijden,maar dat moet ik er dan maar bijnemen

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:48

Pensionstalling: al is dat niet altijd even rustig. Vooral bij ons niet. Heb hiervoor op een manege gastaan, zoals je weet maar das ook niet alles. verzorging is een stuk slechter want op de meeste maneges mesten ze maar 2 of 3 keer per week uit. Altijd rekening houden met lessen en ook erg veel kinderen en daar moet je ook weleens voor opletten, voordat je het weet loopt je paard er een omver, hahaha.
Geef mijn maar pension dan heb je alles lekker zelf in de hand zoals bij ons.

groetjes, Wanda

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:50

Eigenlijk vind ik dit een verkeerde poll.
Het is meestal:
manege en pensionstal of boerderij.....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:55

Tong uitsteken Ik heb ze lekker thuis Vork
Maar voorheen stond ik op een pensionstal/boerderij. Altijd gezellig, bijna nooit gezeik/rusie,, Natuurlijk was er wel eens meningverschil of een klein misverstandje, maar dat is overal. Luxe hoeft voor mij niet. Ik had de beschikking over alles wat ik nodig had. Binnenbak, stapmolen, solarium en verwarmde spuitplaats hoeft van mij echt niet, hoor...
Ik zou voor geen goud op een manege willen staan, waar alles perfect netjes en steriel is, hoor Een beetje rommelig vind ik juist wel gezellie Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:01

Polll kan ik niet meer veranderen, sorry.

Wij hebben gelukkig wel licht op stal! Ik ga nooit van mijn leven naar een manege..hoewel, zeg nooit nooit!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:54

Ik heb op een manege gestaan, nadeel was dat er geen weiland was. Verder heb ik ook op een pensionstal gestaan maar ik sta nu particulier bij iemand thuis en dat bevalt me prima. Ik hoop NOOIT meer terug te hoeven naar een pensionstal, wat een ramp met al die meiden bij elkaar! Ik heb het erg naar m'n zin nu.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:59

ik heb gekozen voor de pensionstal,lekker rustig,goede acommondatie en goed verzorgt Lachen

boerderij,ligt eraan wat ze aan accomondatie enzo hebben.
gewoon alleen stallen en wei (met mischien buitenbak) nee dat valt af voor mij Haha!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:06