Ook een shopdrang? Hoe komen jullie eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Ook een shopdrang? Hoe komen jullie eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:04

Hi.

Ik merk aan mezelf en aan mijn bankrekening dat ik een aardige grote shopdrang heb van spullen voor Lady Scheve mond Bloos
Ik heb denk ik wel 15 dekjes, daarbij bandages of peeskappen + strijkkappen(of gewoon zwarte..die kunnen toch overal onder), ongeveer 5 halsters, 3 touwen ect ect.

Ik wil van deze drang af!!! Ik weet alleen niet hoe. Mr-ed is 10 minuten fietsen!

Iemand tips?

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:07

Gewoon je verstand gebruiken misschien Verward

En voor de simpelen onder ons: als het geld op is, is het kopen gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:15

het is al heel knap dat je weet dat je een beetje koopverslaaf bent..! beetje heel erg..

anja88: makkelijker gezegd als gedaan

aan elady: denk aan iets groots waarvoor je wilt sparen bijv. een zadel ofzo (ook al heb je eht niet nodig) ga daar gewoon voor sparen. Dan heb je een doel voor ogen..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:16

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik wat mag kopen als het hard nodig is! Zoniet, de wereld vergaat niet als je een keer geen dekje koopt. Lukt al een maand, dus waarom geen jaar??

"Moet ook sparen voor de reis naar Barcelona en mijn auto voor over een jaartje. Heb dus helemaal geen geld voor nieuwe dingen" Zeg het 4x per dag en het werkt aardig

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:16

Tip: fiets niet naar mr. Ed dan kom je ook niet in de verleiding. Dat is net als met kleding shoppen. Zodra ik in de stad kom, wil ik gelijk van alles hebben. Zolang ik die leuke kledingwinkels niet in loop (of die leuke etalages niet in kijk) is er niets aan de hand.

Succes!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:21

Ik koop echt haast nooit wat (ben volgens mij de enige op bokt die dat doet) alleen als ik iets nodig heb, en dat is ong. 1 ding per jaar.
Dus ik zou niet weten hoe je er van af moet komen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:22

Heel hard gasgeven Haha! Ik kwam vanmiddag in Duitsland op de A1 voorbij Schockemoehle. Volgens mij de eerste keer dat ik dat traject onder openingstijdens gedaan heb en niet even de afslag Diepholz genomen heb. Haha!

Je kunt ook eens je spullen die je toch nooit gebruikt op internet veilen en er iets moois voor terug kopen.

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:23

zet je geld vast op de bank, gooi je pasjes in de plomp Knipoog neej kzou ook kijken of je een paar van die 15!! dekjes kan verkopen, dan kun je daar weer iets anders voor kopen Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 19:27

Citaat:
Je kunt ook eens je spullen die je toch nooit gebruikt op internet veilen en er iets moois voor terug kopen.
hahah..of sparen!
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:32

elady schreef:
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik wat mag kopen als het hard nodig is! Zoniet, de wereld vergaat niet als je een keer geen dekje koopt. Lukt al een maand, dus waarom geen jaar??

"Moet ook sparen voor de reis naar Barcelona en mijn auto voor over een jaartje. Heb dus helemaal geen geld voor nieuwe dingen" Zeg het 4x per dag en het werkt aardig

kijk! meestal gaat het beter als je een doel voor ogen hebt..! OOk al heb je het eigenlijk niet nodig, neem het jezelf gewoon voor..!

marisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:41

koopmaar raak,

misschien wil je het verkopen aan mij Tong uitsteken

greetjes, dit was niet echt serieus hor

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:20

ik heb van barbara(babs hier Knipoog ) geleerd: vraag telkens bij elk artikel dat je graag ZOU willen hebben: "heb ik het nodig???"
nou en dan bedenk je ineens wel dat je thuis nog aardig wat hebt liggen,en dan laat je dit artikel ook wel liggen:niet nodig Tong uitsteken

nu maar hopen dat het werkt... Haha!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:21

elady schreef:
Ik wil van deze drang af!!! Ik weet alleen niet hoe. Mr-ed is 10 minuten fietsen!

Verhuizen Haha!

Gelukkig heb ik niet veel last van deze koopziekte, maar wel met snacks voor in de trein Bloos
Ik laat soms bewust me pinpas thuis en neem dan een bepaald bedrag mee, of soms helemaal niets.

Wat je misschien het beste kan doen, is als je gaat, dat je dan alleen gaat als je echt iets nodig hebt.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:24

Ik kom altijd met een paar stapp horse sokken ofzo thuis als ik naar de ruitershop ga. Voor de rest kan ik mn eigen goed inhouden want ik heb geen eigen of verzorg paard en rijd ook niet meer op een manege ofzo. Mn zus dr paard heeft alles al en dus heb ik de mogelijkheid om te sparen voor mn rijbewijs Haha! En bij alles wat ik zie en wil hebben denk ik eerst 3x na of ik het echt wel nodig heb en dan blijft het meestal wel in de winkel liggen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:26

Ik heb voor me zelf gesteld dat ik het geld voor iets nieuws eerst moet verdienen door bijv. oppassen, werken, of oude spullen verkopen. Het bedrag dat ik daarvoor terugkrijg mag ik van mezelf gebruiken om iets te kopen wat ik nodig heb. Overigens vind ik het vooral leuk om koopjes te speuren, en dat kost niet zo veel geld.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:39

Ik zie er erg goede oplossingen tussen zitten.
Ik denk dat ik snel van mijn shopdrang afben!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:17

ik was ook koopverslaafd, niet alleen voor paardenspullen
maar ook lingerie (setjes in alle kleuren) en kleding.

heb nu van een vriendin geleerd om telkens te bedenken: heb ik dit NODIG? NEE! waarom zou ik het dan kopen????

helpt erg goed en heb al veel dingen laten liggen...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:21

Hier zijn echt al heeel veel topics over geweest! Tong uitsteken

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:39

Ga nooit maar dan ook nooit in een ruitersportzaak werken Schijnheilig Schijnheilig

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:53

Ik heb er niet zo'n last van eigenlijk, ik doe niet aan setjes e.d..

Wat ik wel heb is dat ik echt ergens m'n zinnen op gezet heb en dat is dan vervolgens nergens te krijgen... Of het is het net niet ofzo en dat gaat me dan ook tegenstaan. En daar kan ik enorm volhardend in zijn! Echt stad en land afbellen op zoek naar hét artikel.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:04

Paulatjuh schreef:
Ik koop echt haast nooit wat (ben volgens mij de enige op bokt die dat doet) alleen als ik iets nodig heb, en dat is ong. 1 ding per jaar.
Dus ik zou niet weten hoe je er van af moet komen. Clown

Nee hoor je bent nioet de enige.Ik koop ook alleen maar iets als ik het echt nodig heb. Ik geef mn geld liever aan andere dingen uit dan aan 20 verschillende dekjes met bijpassende bandages en halsters en weet ik veel wat voor onzin allemaal.
Tip: ga er gewoon niet heen of neem iig. geen geld mee als je in de buurt bent

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:26

Ik ben ook shopverslaafd maar ik heb mijn pinpas altijd thuis liggen en als ik dan op de een of andere manier contant geld krijg geef ik het aan mijn moeder en die stort het weer op mijn rekening

Zo kan ik dus nooit teveel kopen.(alleen als ik eenmaal in de ruitersportzaak sta dan blijf ik ook wel ff Schijnheilig

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:31

nog zo'n koopzieke hierzo

vaak als ik iets zie wat ik dan bijna zou kopen.........dan denk ik aan alle rekeningen die me weer te wachten staan Verdrietig
dan is de kooppret zo onderdrukt Scheve mond

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:06

Ik heb twee verzorgpaarden en ben ook shopaholic... Overigens niet alleen bij paardenspullen ook bij andere dingen. Bij mij helpt het dat ik opschrijf wat ik NIET meer mag kopen bijvoorbeeld dekjes omdat ik die al genoeg heb. Ook vertel ik dit aan mijn vriend, hij is er meestal bij als ik naar de winkel ga en hij zegt dan van ja die heb je toch al genoeg.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:10

@Paulatjuh: Ik ook niet Haha!