Geloof jij in praten met paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geloof jij in praten met paarden

ja, want.....
28 (84%)
nee, want.....
5 (15%)

Totaal aantal stemmen: 33

lailapri

Geloof jij in praten met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:14

Waarom wel/niet, en zou je er eventueel wel in willen geloven?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:15

ja... ik geloof in communiceren met dieren... Lachen

DePennyBitch heeft voor mij 2 dieren geconsulteerd (Banjer en Nikita), en ze zei zulke treffende dingen... voor mij het bewijs dat het bestaat... communiceren met dieren... Lachen

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:25

Ik heb zelf een cursus hierin gevolgd, SUPER!! Dat je zelf echt contact hebt met dieren is echt een heel mooie ervaring, kan het iedereen aanraden Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:29

Wij hebben iemand op stal die dat kan.
Ik super nuchtere hollandse meid stond daar toch wel wat wantrouwend tegenover.
Maar nadat ze met Jolynn had "gepraat" kon ik er gewoon niet omheen. Bloos!
Ze wist mij dingen te vertellen die alleen ik wist en die zij echt niet kon weten.
Heel grappig is het ook dat Jo echt gek op haar is terwijl ze normaal weinig van anderen moet hebben.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:44

Ik kan hier geen oordeel over geven aangezien ik het nog nooit in "praktijk" heb gezien..... Maar sta er niet negatief tegen over. Al vraag ik mij wel af hoe waarom de 1 dit wel kan en de ander niet..... Wie kan er meer vertellen over dit onderwerp???

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:52

Ik geloof er absoluut niet. Net zo min als dat ik geloof dat er mensen zijn die met doden kunnen praten. Ik geloof niet in de hemel of in de hel, niet in spoken en geesten en ook niet in god.

Eerst zien (of zelf ervaren in het geval van praten met dieren en/of doden), dan geloven.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:54

nee, eerst zien dan geloven. Ik ken de verhalen wel maar ben niet overtuigd.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:58

Effy schreef:
Ik geloof er absoluut niet. Net zo min als dat ik geloof dat er mensen zijn die met doden kunnen praten. Ik geloof niet in de hemel of in de hel, niet in spoken en geesten en ook niet in god.

Eerst zien (of zelf ervaren in het geval van praten met dieren en/of doden), dan geloven.

Dat bedoel ik ... Ik sta er ook niet negatief tegenover maar ik ben ook een type eerst zien dan gelovern..... Net zo iets als karkater bepalen vanaf een foto... Ik kan iemand een foto geven van Gamier als een watje en een foto als "halve door het dolle" hengst (oké hij is ruin maar dat weet hij soms niet Knipoog )..... Wedden dat ik bij de ene foto als antwoord krijg "liever pony" en bij de andere foto "pony met karakter"
Haha!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:04

Natuurlijk, iedereen kan met paarden praten. En als je een beetje oplet begrijp je ook wat ze terugzeggen.
Als je er vlakbij staat dan...
Vanaf een foto ofzo dat weet ik niet zo, ik bedoel ik vind het leuk om zo eens te lezen wat mensen ervan op bokt zetten maar echt geloven doe ik het niet denk ik ^^

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:10

Yuna schreef:
Natuurlijk, iedereen kan met paarden praten.

In met of tegen zit nog een heel groot verschil. Tegen een paard praten kan inderdaad iedereen. Met een paard praten, daar verschillen de meningen over.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:15

Ik praat op mijn manier ook met Gamier maar moet toegeven dat wij niet altijd de zelfde taal spreken.....

Even off topiq.......Neem vandaag.... Ik haalde hem uit de wei... Hij was helemaal opgefokt .... Op de poetsplaats zelfde verhaal..... Dacht ben slim eerst longeren dan zie ik hoe hij is..... Tijdens het longeren...... NIET VOORUIT TE BRANDEN!!!!!!!!!!!! Tijdens het rijden .............. NIET VOORUIT TE BRANDEN voor het eerst sinds maanden een zweep gepakt (niet gebruikt maar de aanwezigheid van de zweep was genoeg!) Zo zie je maar weer....... We spreken toch niet altijd de zelfde taal Knipoog

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:19

Effy schreef:
In met of tegen zit nog een heel groot verschil. Tegen een paard praten kan inderdaad iedereen. Met een paard praten, daar verschillen de meningen over.

Inderdaad je hebt gelijk met een paard praten kan alleen een buikspreker Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:20

Ik banketstaaf al meer dan 25 jaar tegen allerlei knollen aan maar er heeft er nog nooit 1 wat terug gezegd. Degene die dat wel beweerd heeft wat mij betreft een hele grote duim.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:23

Communiceren is wat anders dan praten. Zo maakt mijn kat mij d.m.v. mauwen duidelijk dat hij iets wil en meestal is dat eten. Verstaan doe ik hem niet, begrijpen wel. Non-verbale communicatie heet dat.

Bij 'praten' met dieren of dode mensen o.i.d. denk ik aan woorden of gevoelens van een dier of een dode die bij degene die er zogenaamd contact mee heeft in zijn of haar hoofd als gedachten (of zoiets) binnenkomen. En daar geloof ik niet in Lachen
Laatst bijgewerkt door Effy op 09-01-05 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:24

Zo groot is hij niet hoor, heel normaal *bestudeert duim* Clown

In 'onze' taal zegt inderdaad geen paard iets terug, maar zeker wel 'spreken' ze terug...
Maarja zoveel mensen, zoveel meningen Lachen

Editje: tja, als gedachten binnen komen lijkt me ook raar. Maar zien jullie nooit exact wat een vriendin ofzo denkt? Sommige mensen/paarden zijn héél expressief. En ik heb al teveel 'toevallige' reacties gezien van paarden, om het echt toevallig te noemen. Zij begrijpen ons, mits we duidelijk zijn perfect. Wij hun daarentegen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:42

Tja, de mijne hinniken ook als ik de stal inloop. Ze weten dan dat ze voer krijgen maar of ze nu vragen om brokken of muesli kan ik er niet uithalen hoor.

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:53

Ik geloof er wel in dat je met een paard kan communiceren en dat 'ie je bepaalde dingen kan duidelijk maken door lichaamstaal, bijv. of hij ergens pijn heeft of zich niet goed voelt.
Maar dat je met een paard kan praten met hele volzinnen, zo van: "Hoe gaat het?" "Mwoah niet zo, ik had daarnet een beetje ruzie met mijn buurman omdat hij zo irritant deed" nee daar geloof ik niet in. Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:50

Ja ik geloof er in...Haha!
Waarom___>>omdat ik wel geloof in meer dan het gewone leven zeg maar

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 03:14

ja ik geloof er in !!

als je je openstelt voor de gedachten van je paard vang je heel dikwijls gedachten op !

je moet gewoon leren en durven luisteren , geloof er in en luister naar wat hij je probeert te zeggen en je zult versteld staan van wat je opvangt !

ik heb eens iemand laten komen die aan magnetisme deed en ze praatte met mijn paarden en wist me ook dingen te vertellen die ze niet kon weten , dus ik geloof erin !!!

niet iedereen heeft de gave om volledig de gedachten van een paard te lezen ( ik ook niet hoor ) maar je kan best wel een deel van zijn gedachten opvangen als je er bewust naar luistert , het heeft mij en mijn paarden al dikwijls geholpen !

in foto's lezen daar geloof ik ook in maar dit kunnen volgens mij maar enkele mensen , daar moet je echt de gave voor hebben , ooit heeft eens iemand een foto van mijn paard gelezen en ook zij wist dingen te vertellen die ze niet kon weten !

in het begin geloofde ik er geen snars van maar ik heb het met mijn eigen ogen gezien dus dan moet je er wel in gaan geloven !

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 07:13

Ehh een paard denk niet in woorden maar in beelden schijnt, ik heb het al 100000x geprobeert ook te kunnen, met een hele uitleg erbij, maar ik kan gewon niet in beelden denken.

Communiseren, kank wel Haha! gelukkig maar, neem de laatste dagen, ik ben ziek, en mijn pony doet alles voor me Haha! normaal moet ik een halster en touwje meenemen om haar van het land tehalen, of van het erf, nu ga ik op haar rug zitten en brengt ze me gewoon naar waar ik wil. Hekje open en ze staat weer in de paddock/bak. Zonder moeite, normaal niet vooruit teslaan, gras is ook erg verslaven Tong uitsteken Ik wil eigenlijk altijd wel schor blijven, alleen die keelpijn mag wel weg.
maargoed in communicatie geloof ik wel, alleen dat schijnt wel heel vreemd te zijn volgens andere dat paarden ook gevoel hebben en ook wat te vertellen bij mij (als hij zich niet helemaal lekker voelt, dagje vrij)

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 09:53

SmithsGirl schreef:
ja... ik geloof in communiceren met dieren... Lachen

DePennyBitch heeft voor mij 2 dieren geconsulteerd (Banjer en Nikita), en ze zei zulke treffende dingen... voor mij het bewijs dat het bestaat... communiceren met dieren... Lachen

Ik heb ook een consult bij haar aangevraagd, dus ik geloof ook in communiceren met dieren. Zeker na alle positieve verhalen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:03

Ik gelof niet dat er mensen zijn die met paarden kunnen communiceren dmv woorden of zinnen (misschien ze het op die manier willen vertalen voor de eigenaar dat kan, maar niet met bv, hoe gaat het vandaag met je? en het paard antwoord 'ja met mij gaat het goed hoor'), wel in mensen die comminuceren dmv flashbacks en plaatjes/gevoelens en emoties.

Ik weet niet of er mensen zijn die Focco Huisman kennen? daar geloof ik dus voor meer dan 100% in, die man is ECHT, niks meer niks minder. Een man waar je niet omheen kunt, en ook door de faculteit in Utrecht verschillende veerartsen helpt met vinden van een onverklaarbare oorzaak of klachten bij een paard/hond.

Iedereen kan communiceren met dieren, vooral honden en paarden zijn dieren waarmee dat makkelijker gaat dan bv andere diersoorten.
misschien niet op het nivo van focco Huisman, maar we kunnen meer als we denken, als we er maar voor openstellen en de 'tijd' nemen voor het dier.

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:36

cissie schreef:
Ik gelof niet dat er mensen zijn die met paarden kunnen communiceren dmv woorden of zinnen (misschien ze het op die manier willen vertalen voor de eigenaar dat kan, maar niet met bv, hoe gaat het vandaag met je? en het paard antwoord 'ja met mij gaat het goed hoor'), wel in mensen die comminuceren dmv flashbacks en plaatjes/gevoelens en emoties.

Ik weet niet of er mensen zijn die Focco Huisman kennen? daar geloof ik dus voor meer dan 100% in, die man is ECHT, niks meer niks minder. Een man waar je niet omheen kunt, en ook door de faculteit in Utrecht verschillende veerartsen helpt met vinden van een onverklaarbare oorzaak of klachten bij een paard/hond.

Iedereen kan communiceren met dieren, vooral honden en paarden zijn dieren waarmee dat makkelijker gaat dan bv andere diersoorten.
misschien niet op het nivo van focco Huisman, maar we kunnen meer als we denken, als we er maar voor openstellen en de 'tijd' nemen voor het dier.

ben het met je eens

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:47

Ik weet het niet.. Al zou ik het toch wel willen dat iemand zo kwam praten want dan zie je toch of het waar is.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:06

www.pratenmetpaarden.nl
En het is zo echt als maar zijn kan.... Ik heb dit gedaan en een paar stalgenootjes van mij ook!! Als je iets wil weten dan pb je maar!!
Ik geloof er dus heilig in!!