Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Ervaring met discovery sporthorses uit Hierden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:24

Wie heeft er wel eens een paard gekocht of is voor een gaan kijken bij Discovery Sporthorses uit Hierden en welke ervaring heb je hiermee? Graag jullie ervaringen/reacties. Ik heb namelijk een hele slechte ervaring met ze.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:01

Ik ben eens gaan kijken naar een paard bij hun. Heb hun site en tijdje gevolgd en krijg het gevoel dat ze bij elk paard hetzelfde reclamepraatje houden. Toen ik eer was, hadden ze een appaloosa staan waarvan ze niet zeker wisten of die zadelmak was, maar met het opzadelen deden ze al in hun broek toen hij even een achterbeen optilde. Maakte bij mij niet echt een indruk dat ze stevig in hun schoenen stonden en wisten waar ze mee bezig waren. Wat heb jij dan voor ervaring met ze toruwens?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:27

Ik ook! Wat een stelletje viezerikken!!
Een vriendin van me had daar een zeer mooie ruin gekoct. Rontgenologisch en klinisch goed gekeurd. Foto's en keuringsrapport erbij gekregen (welliswaar met ti-pex opgekliederd en koffie geknoeid), alles koek en ei maar toen het niet klikte en zij het paard terug wilde brengen, ging dat niet. Goed toen wilde ze hem maar zelf verkopen, nieuwe mensen laten hem keuren en het paardje was zo rot als het maar kon. 1e klas naar de slager... Boos!

Betere ervaringen met stal ariba

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:36

Ik heb een merrie bij ze gekocht, die zogenaamd al parcoursen had gelopen en al en helemaal verkeersmak was en 100% zonder gebreken. Het klinisch rapport wees dit uit. Na een paar dagen dat het paard in mijn bezit was, liep het niet lekker en was het bijna onberijdbaar en schrok overal van. Ik na een paar keer de DA langs te laten hebben komen, naar de DA voor rontgenfoto's, blijkt het beest artrose te hebben!! En dat voor een paard van 4,5 jaar!! Dus ik contact met hun opgenomen (via mijn advocaat )en zij wisten zogenaamd niks van die artrose af. Aangezien ik het paard toen nog maar 6 weken had, kon ze het onmogelijk bij mij opgelopen hebben. Voor ik het paard had gekocht, had ik een mailtje of de mogelijkheid tot ruilen bestond en ja die was er volgens hun. Zodra ze hoorde dat het paard artrose had, kon er ineens niet meer geruild worden. Ja kon wel, maar dan moest ik een berg geld bijleggen. Wat ze wel aanboden, was het paard a €300 per maand in bemiddeling te zetten.
De reden dat er niet geruild kon worden, was dat zij het paard in bemiddeling hadden en dat ze me dat duidelijk hadden gezegd! Ik wist dus bij aankoop niet dat het om een bemiddeling ging, pas later toen de problemen kwamen werd dit duidelijk. Ze zijn dus totaal niet van plan om mee te werken en ik moest het maar uitzoeken met de vorige eigenaar, die by the way, een niet bestaand adres heeft opgegeven en dus niet te bereiken is. Lekker makkelijk he, zo hoef je dus nergens verantwoording voor te dragen en verdien je er ook nog es goed aan.
En dan nog durven beweren dat ze met contracten werken en dat je tot 3 maanden kan omruilen!! Boos!
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 09-01-05 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:46

maakt niks uit of het bemiddeling is. je hebt het paard daar gekocht en betaald en ZIJ moeten het maar regelen met de oorspronkelijke eigenaar.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 23:49

Ja dat is zo, maar dat wordt dan zo'n welles nietes spelletje en als dat voor de rechtbank moet uitgevochten worden, kan dat nog wel maanden duren. Ik ga nu maar kijken of ik haar ergens als gezelschapspaard op een wei kan zetten. Volgens de DA heeft ze er nog geen pijn van.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:56

In dit topic alleen al twee identieke gevallen, waarbij een ogenschijnlijk prima paard na aankoop niet goed blijkt te zijn. Me dunkt dat er hier nog meer gevallen van zijn. Ik zou zeggen kom eens samen, en zie wat je kunt doen. Samen sta je sterker dan alleen Lachen Dit kun je niet ongestraft verder laten gaan.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 00:01

ja dat is waar, samen sterker. Maar hoelang is van de vriendin van Siko geleden? Bij mij speelt het nu allemaal nog. En ik vindt dit zo ontzettend triest allemaal voor me merrietje. En ik ben wel zo ongeloofelijk kwaad op die lui van Discovery sporthorses.
Dus mensen, denk eerst 100x na voor je bij hun voor een paard gaat kijken!

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:04

Discovery Sport Horses zijn mijn overburen!

Ik vind Femke en Lex heel aardig overkomen! Ze verkopen ontzettend veel paarden en kopen er ook veel in. Femke is een springamazone en rijd veel paarden zelf in/door. Femke rijd normaal gesproken wekelijks wedstrijden met de paarden die te koop staan. Ze heeft geen paarden voor zichzelf, het is allemaal handel.

De paarden worden niet buiten onder het zadel gereden, wel loopt Lex bijna elke avond met verschillende paarden een rondje hier buiten. Als dit goed gaat noemen ze het denk ik verkeersmak :S
Verder zijn ze zeer traditioneel en worden bijna alle paarden verpest op de trailer. Ik zie ze op zaterdag en zondagochten regelmatig de paarden waarmee ze op wedstrijd gaan de vrachtwagen op jagen met stokken en longeerzwepen. één keer heb ik aangeboden om te helpen, maar dat wilde ze absoluut niet hebben.
Verder komen de paarden tijdens het verblijf bij hun niet buiten, enkel in donkere stallen (overigens wél schoon!)

ossenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:43

Wij zijn bij haar geweest voor een pony destijds.
Zij hadden een vosje staan, wat ouder en hard op de benen stond in de advertentie, en aangezien we net een pony verloren hadden aan hoefbevangenheid was dat wel erg belangrijk.
We zijn gaan kijken, leuk ding hardstikke mak, mijn zoon van 10 reed er zo op weg, dus hadden we interesse. Wel een afspraak gemaakt voor het keuren door een DA. Zij hebben de afspraak gemaakt met hun DA, en die ging ook netjes door, alleen de pony werd gelijk afgekeurd op haar achterbenen.
Ook Femke zag het gelijk en gaf grif toe dat dat niet de pony moest worden voor ons.
Kortom, we zijn echt vriendelijk en netjes geholpen.
Wat ik natuurlijk niet weet, is wat er met die pony is gebeurd, maar ik had geen nare smaak bij deze ervaring.

squaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:57

Nou nou.

Er zijn meer negatieve dan positieve ervaringen.Maar wanneer de mensen nu eens een klacht indienen bij radar van de tros,komt in elk geval de echte waarheid misschien naar voor.
Het is maar een idee hoor. OK dan!

squaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:00

Dit riekt een beetje op een gemakkelijke manier van je kneusjes afwillen.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:04

wat is hun site dan k wil er wel eens even kijken

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:34

Ik ben er laatst geweest om voor een paard te kijken dat ze te koop hebben (de Kenwood * Boreas, als dat iemand wat zegt)
Hij werd op internet aangeprezen als wedstrijdklaar.
Over de telefoon werd me verteld dat ie toch niet zo héél veel kende maar wel braaf alle gangen deed, figuurtjes en aan de teugel liep.
Toen ik er was waarschuwde ze me zo'n beetje dat ie 'echt niet zo veel kende'. Ik 'Geen probleem, ben wel wat gewend'
Femke heeft 'm een paar rondjes aan de longeerlijn gedaan, paard gaf geen kik, dus toen ik erop.
Iig vloog ik er als een raket af, hij bokte flink. Paard schrok van m'n jas oid, ik weet het niet, maar een 5-jarige mag daar iig niet van schrikken naar mijn mening. Het zou een heel nuchter paard zijn?
Goed, ik er weer opgekropen (intussen stond Femke Ils(ejee) te vertellen dat ze vond dat ik wel flink lef had, zij was er nooooit weer zo op geklommen). Paard een paar rondjes uit laten rennen en het probleem was over. Toen moesten er een paar flinke sporen om, anders liep het beestje gewoon niet. Uiteindelijk merkte ik op 'Is ie nog maar pas zadelmak???'. En ja, dat werd bevestigd.

Ik vond het een leuk paard, de prijs was er ook naar, maar ik heb echt wel vaker handelspaarden gereden (een vóórgereden) maar deze zou ik níet aanprijzen als wedstrijdklaar. Ik ben weliswaar geen topruiter, maar het paard kon gewoon nog geen normale volte lopen!

Natuurlijk was dit maar één paard.
Ze hadden de stallen netjes aan kant, ik werd hartstikke netjes geholpen, en Femke kwam over als een hele leuke meid.
Ik vond het wel jammer dat het zo ging.
Ben de dag erna bij een ander paard wezen kijken, en die is het uiteindelijk geworden (en ze is lief! Lovers )

star7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:50

een vriendin heb een paard bij dsh gekocht nou dat paard heb ATROSE fase 3! en met hun mooie praatjes ! inruilen kan ineens niet meer en ze willen niks meer met je te maken hebben!stelletje oplichters

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:57

Concorde, was dat dat paard met dat ene blauwe oog ?
Vond het wel een gaaf dier op de advertentie.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:57

Poeh en heb bij dat bedrijf nog wel gesoliciteerd. Ben ik ff blij dat ik niet aangenomen ben.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:35

Nu zat ik net radar te kijken (consumentenprogramma), dit zou nou eens iets zijn daarvoor, om meer gedupeerden te voorkomen.

star7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:27

ja dat is zeker een goed idee of bij kat in de zak.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:28

Kiana: Ja, idd! Ik vond het ook een leuk dier!
Hij is op de foto's baggervet, toen ik kwam kijken eigenlijk vrij schraal. (er zat al geen mooie hals op, en toen had ie dus helemaal niets meer over)

Hij is trouwens spoorloos verdwenen, staat niet meer op de site- zowel bij te koop als verkocht niet Verward
Laatst bijgewerkt door Concorde op 10-01-05 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:33

SPDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 08:20

Wij hebben ook hele slechte ervaringen met DSH. Paard blijkt vooarf 100% goedgekeurd, maar na goedkeuring van eigendierenarts alleen maar 3en en 4en.. Heb je overigens een PB gestuurd.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 10:48

Naast mijn vriendin ben ik zelf ook eens naar een paard bij hun wezen kijken: Hot Chocolate genaamd. Een grote (min. 1.70) koffievos/ bruin paard met een witte aftekening op het hoofd en met hele dikke knieen. Bijna had ik dit paardje gekocht omdat ik het zo'n lieverd vond en eigenlijk medelijden had met zijn achtergrond, namelijk dat hij die dikke knieenb bij zijn vorige eigenaar had opgelopen door de hele dag tegen de staldeur aan te slaan, wegens zo'n enorm hongergevoel... Bloos!

Bleek achteraf dat dit paard een echte springert is geweest en toen hij niet meer zijn voorbenen op kon tillen (doordat de hindernis zo hoog stonden) is hij er toch telkens overheen gereden met als gevolg dat zijn knieen dit niet aankonden.

Degene die mij aan deze informatie hielp, was een werknemer van een handelsstal in putten, die dit paard voor de vorige eigenaar had uitgebracht.

Kortom, lekker zooitje daar bij DSH! Never nooit meer en pas op!

PS: Femke ken ik ook persoonlijk toen ze nog bij Anton Geesink in Zevenaar werkte. Was altijd al een bangig figuur en liet vaak anderen rijden omdat z ehet zelf te eng vond!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:34

Wow, na al deze dingen gelezen te hebben ben ik blij dat ik bij hen niet verder dan de website gekomen ben. Toen ik op zoek was naar een nieuw paard ben ik ook eens bij hun op de website terecht gekomen. De site ziet er super uit en van wat je uit de teksten kon opmaken klonk het allemaal eerlijk en oprecht. Ik ben nu echt superblij dat ik daar niet ben gaan kijken voor een paard.

Klinkt alsof ze een heleboel paarden waar gewoon wat aan mankeert goedkoop opkopen, om ze daarna goed te laten keuren door eigen dierenarts (die onder één hoedje met ze speelt, zo lijkt het) en dan voor een aanzienlijk hoger bedrag weer te verkopen. Blijkt het paard niet goed, is inruil ineens niet mogelijk Verward Is voor mij een teken dat ze weldegelijk weten wat er mis is met die paarden. Ook het aantal gevallen in dit topic alleen al getuigt van onwelriekende zaken... Dit kan geen toeval meer zijn. Het ene goede paard waar iemand hierboven het over had, dat zal de uitzondering zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:37

Waarom doet niemand aangifte. De dierenarts mag dan nooit meer dierenarts worden. DHS moet dan gesloten worden en mag officieel dan geen nieuw bedrijf beginnen.