. Hij heeft namelijk de rotte eigenschap dat hij bij de uitgang van de bak de hoek induikt en zijn hoofd tussen zijn benen stopt.
In het gegin was dat natuurlijk schrikken maar ze loste het probleem op door gewoon achterin de bak te blijven 4 weken geleden ging het fout...... Het etter (sorry voor mijn taalgebruik) schoot er vandoor en probeerder haar er moedwillig af te werken (stijgeren, bokken ect). Ze verloor haar beugels en raakte ook haar teugels kwijt. Moet toegeven dat ik toen mijn handen voor mijn ogen heb gedaan en gewacht heb op de klap. Maar nee............hij dook de hoek bij de uitgang in deed zijn hoofd tussen zijn benen en........... ZIJ BLEEF ZITTEN!!!!!!!!!!!!!!
Natuurlijk helemaal over haar toeren en ze wilde er direct af. Ik heb haar toen overgehaalt om te blijven zitten en heb haar nog even laten hobbelen aan de longeer.Sinds die tijd wil ze niet meer rijden op hem. Als ze wil dan alleen aan de longeer en verkrampt ze helemaal. Ik heb haar ook op Gamier gezet maar daar werdt ze nog banger op. Ik heb haar gevraagt of ze wel wil rijden. Heb haar zelfs aangeboden om een andere sport te gaan beoefenen maar dat wil ze niet. Ze wil dol graag rijden maar ze is gewoon doodsbang geworden. Hoe wij haar ook de hemel in prijzen wat we ook doen of zeggen ze neemt niets van ons aan. Ze zeult met alle paarden op stal maar zodra ze er op 1 zit is het een gespannen veertje.........
Om eerlijk te zijn weet ik het niet meer. Prive les op locatie zou misschien een optie zijn maar helaas ken ik alleen maar mensen die volwassen les geven en die geen ervaring hebben met kinderen. Bestaan er ook cursussen voor kinderen om hun angst te overwinnen??? Heeft iemand anders ervaring of tips hoe ik dit het beste kan oplossen????

Ze moet eerst weer een beetje vertrouwen opbouwen, het lijkt me dat dat sneller gaat op een brave pony, dan op eentje die eigenlijk niet te vertrouwen is...
Misschien kan ze ook eerst wat spelen met de pony, dan 1 rondje er op. Volgende dag 2 rondjes in stap en misschien wat evenwichtsoefeningen doen tegen het verkrampen. Of voorzichtig balkjes lopen, alles aan de longe en later weer los. Ik heb het idee dat jullie weer terug moeten naar het begin, dus toen ze begon met rijden en dan rustig opbouwen. Maak haar duidelijk dat opgeven niets oplost en dat het juist knap van haar is als ze er weer op gaat (dat is het ook!). Verder is het wel handig om die pony dat truukje bij de uitgang af te leren, om herhaling te voorkomen. Gewoon aan de longe en dan langs die uitgang met de zweep achter z'n kont zodat ie niet de hoek in kan. Balken in de hoek leggen kan ook, dan kan ie daar in ieder geval niet gaan staan.
) Het is niet te veel energie het is gewoon dat als hij het zat is (en vind dat hij genoeg gelopen heeft) hij gaat etteren...... Dan denk hij gewoon "als je niet zelf afstapt dan doe ik het wel!"