Wiens paard heeft gezondheidsproblem. door chippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Sun

Wiens paard heeft gezondheidsproblem. door chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 13:46

Nou, laat maar horen!
Ik ben momenteel aan het twijfelen of mijn pony wel of niet gechipt moet worden en ben op zoek naar concrete gevallen bij wie het chippen niet goed is gegaan. Dat het paard ziek is geworden, of dat de chip is gaan zweven etc.
En dan liever geen verhalen ala mijn buurman heeft een oom, en een collega daarvan heeft een kennis, en bij haar paard is... Knipoog

Alvast bedankt!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:20

Mijn verzorgpaard is twee keer gechipt: de eerste (Spaanse) chip was niet te vinden. Hij is geïmporteerd. Het kan natuurlijk ook zijn dat er gelogen is over de eerste chip en dat er dus met de papieren is geknoeid.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:23

Je bent het gewoon verplicht.
Er gaat meer fout met entingen dan met chippen, zullen we ook maar niet meer gaan enten dan?

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:25

wat een gezeur zeg!!!

alle paarden zijn bij ons gechipt al jaren nog geen ziek van geworden!!
mijn paard hem al 2,5 jaar zit nog op dezelfde plek en is er nog nooit ziek van geworden!!

waarom alleen over paarden, honden en katten doen ze ook chippen.....!!

ik snap de tegenstanders heus wel je wilt geen vreemd object in je paard stoppen en dadelijk is het verplicht en dan moet je wel, heel vervelend als je er tegen bent!!

ik ben dus gewoon voor, ik ken een verhaal dat door de chip een paard terug is gevonden na jaren !

maar iederen zn eigen mening maar ik kan me niet voorstellen dat een paard hier ziek van word en als je er 1-tje hebt dan wil ik het graag weten want ik heb nog geen bewijs hierover gezien of gelezen!!

ik ken zoveel stallen bij ons en NIET eentje is er ooit ziek van geweest dus kom maar op!! en oja bij die van mn paard zit tie ook nog gewoon waar die in is gebracht.............!!!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 14:32

Hoezo gezeur? Ik wil geen discussie op gang hebben. Ik wil gewoon concrete gevallen horen. Iedereen moet zelf weten wat die wil, alle redenen voor waarom wel/niet zijn al tig keer langs gekomen. Oja, en het is idd. verplicht. Maar je kan nog altijd ontheffing vragen als je het echt niet wil.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:36

Little_Sun schreef:
Maar je kan nog altijd ontheffing vragen als je het echt niet wil.

Na 1 februari niet meer.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:37

Bij mij die van mij zit de chip nog steeds op de goede plek.
Ook bij de 2 paarden van mijn zus hebben ze geen problemen gegeven.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat er wat aan fout is gegaan.
Wel een hond waarbij de chip was gaan zweven, zat nu een stukje verderop.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 14:38

gabyfedde schreef:
Na 1 februari niet meer.

Daarom vraag ik het nu ook Knipoog Ik wil graag zo snel mogelijk beslissen wat ik nu precies ga doen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:57

Little_Sun schreef:
Daarom vraag ik het nu ook Knipoog Ik wil graag zo snel mogelijk beslissen wat ik nu precies ga doen.

Maar wat is jouw motivatie om het niet te doen?

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:01

Bij twijfel niet doen en gewoon lekker ontheffing aanvragen. Krijg je geen ontheffing kun je altijd nog chippen. Een van mijn paarden heeft een chip en heeft op die plaats een kleine verdikking mijn andere paard heeft een ontheffing en dat houd ik zo.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:08

gabyfedde schreef:
Je bent het gewoon verplicht.

Dat verplichten vind ik zo'n onzin, daar doe ik echt niet aan mee.
Als eigenaar zijnde bepaal ik dat altijd zelf nog wel Lachen

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:53

Ik vind de vraagstelling wel terecht. Er wordt vaak geroepen dat er allerlei problemen kunnen komen van het chippen. Ik sluit dat niet uit, maar heb ook nog nooit een concreet geval gezien. Er zal heus weleens iets misgaan, overal zitten (al zijn het zeer kleine) risico's aan. Maar eerlijk ben ik benieuwd of en zo ja wat er dan precies voor gezondheidsproblemen onstaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:55

Ik heb voor mijn beide paarden ontheffing aangevraagd en gekregen. Op het moment dat er een mogelijkheid gegeven is om een alternatief te kiezen voor het chippen moet je er gebruik van kunnen maken. Dus collectief als makke lammeren de regel volgen hoeft niet. In geval van twijfel gewoon niet doen, concrete gevallen of niet.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:16

Little_Sun schreef:
Hoezo gezeur? Ik wil geen discussie op gang hebben. Ik wil gewoon concrete gevallen horen. Iedereen moet zelf weten wat die wil, alle redenen voor waarom wel/niet zijn al tig keer langs gekomen. Oja, en het is idd. verplicht. Maar je kan nog altijd ontheffing vragen als je het echt niet wil.

sorry dat was niet voor jou persoonlijk bedoelt maar idd over de discussie redenen etc etc

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:16

Ach, we zijn op zeveel gebieden allen makke schapen (belastingen, verkeersregels, fatsoensregels), dat geldt ook voor de ontheffing, daarmee doe je ook moeite om binnen de geldende regels te vallen.

Toch ben ik ook nieuwsgierig naar concrete gevallen, niet omdat het van invloed is op mijn keuze voor wel/niet chippen, maar uit interesse.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:19

De mijne hebben nergens last van Lachen

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:28

Bij mij zijn ze allebei gechipt. De een helemaal in het begin van de invoering van de chip en de ander afgelopen jaar. Bij beiden geen problemen, geen ontstekingen, verdikkingen oid. Beide chips zitten ook nog netjes op zijn plek.
Ken persoonlijk ook niemand die fysieke problemen door het chippen heeft gehad.

Vind het topic wel interessant. Dat iemand zijn paard niet wilt chippen, is zijn/haar eigen keuze, maar de horrorverhalen hierover zijn denk ik een beetje uit het verband getrokken qua ernst en qua veelvoud.

Ik kan me wel voorstellen dat er een ontsteking ontstaat als de chipper niet goed ontsmet en/of niet zorgdraagt voor het steriel blijven van de chip en injector. Dat is dan echter de chipper aan te rekenen en niet de chip zelf.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:46

ik heb een brief terug gekregen:
geachte mevrouw emmers,
hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw brief dd. 3januari 2005 waarin u aangeeft bezwaren te hebben tegen het chippen van uw pony.

uitlsuitend als u godsdienstige of etische bezwaren heeft tegen het chippen,komt u in aanmerking voor een ontheffing van de chipverlichting.

zo speodig mogelijk,maar uiterlijk binnen twee weken na dagtekening van deze brief,krijgt u nader bericht van ons,de procedure zal dan ook op onze website www.nlpaardenpaspoort.nl geplaatst worden.

met vriendelijke groet....blablabla

willen ze geen ontheffing geven blijf ik 'doorvechten' Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:09

Mijn paarden hebben er ook geen last van. Stan is al bijna 5 jaar geleden gechipt, toen het allemaal nog redelijk 'nieuw' was en Quell is met 5 maanden (ruim 2 jaar geleden) gechipt. Beiden hebben ze er nooit last van gehad.

Ik ga hier ook zéér zeker geen discussie over op poten zetten, want dat zou een eindeloze worden.

En wat betreft voorbeelden: ik denk dat er zéér weinig mensen zijn die concrete verhalen kunnen vertellen, want een hoop wordt opgeruid. Overal hangen consequenties aan, ze zijn bij het chippen over het algemeen heel gering.

Wat ik hierboven las 'mijn paard, dus ik beslis' gaat in Nederland niet op. Je kant ook zeggen 'mijn lichaam, dus ik beslis' en vervolgens niet voor ziektekosten verzekeren. Nederland heeft regels, alles heeft z'n regels en regels zijn er om je aan te houden.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:20

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:23

Nou er zijn mij in ieder geval twee concrete gevallen bekend van gechipte paarden waarbij de chip spoorloos is. Dit betekend dat de chip of stuk is, en daarmee waardeloos, of hij zit in het lichaam, te diep om te reageren op de scanner. Verder ken ik een paard waarbij de chip in de schouder is teruggevonden, en heb ik diverse paarden gezien waarbij de chip duidelijk voelbaar was, een harde bobbel in de hals, en zelfs zichtbare bulten.
Kijk anders eens op www.invisio/antichip daar staan ondertussen concrete gevallen op, welke bij hen zijn gemeld.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:23

schaapjuh schreef:
Kunnen jullie niet lezen ofzo.. Verward Schijnheilig
Ze vraagt wiens paard gezondheidsklachten heeft door het chippen. Niet jullie mening over het chippen en dergelijke. Dat wordt zoals gewoonlijk weer een discussie waar we toch niet uitkomen Reageer dan ook alleen als je paard door een chip iets opgelopen heeft.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf zou ik zeggen *LOL*

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:27

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:31

Gaarne ontopic blijven en hier niet verder mee doorgaan aub (of per PB)

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 18:27

ikke schreef:
Nou er zijn mij in ieder geval twee concrete gevallen bekend van gechipte paarden waarbij de chip spoorloos is. Dit betekend dat de chip of stuk is, en daarmee waardeloos, of hij zit in het lichaam, te diep om te reageren op de scanner. Verder ken ik een paard waarbij de chip in de schouder is teruggevonden, en heb ik diverse paarden gezien waarbij de chip duidelijk voelbaar was, een harde bobbel in de hals, en zelfs zichtbare bulten.
Kijk anders eens op www.invisio/antichip daar staan ondertussen concrete gevallen op, welke bij hen zijn gemeld.

Jeeee zeg... kan die dierenarts niet chippen ofzo?
Knipoog Tong uitsteken
Hmm, als je dit zo hoort krijg je de kriebels.. toch ken ik heeel veel paarden, en niet een waar zich een probleem met chippen voor heeft gedaan. Ik ken wel paarden met twee (of nog meer chips), die ze gewoon "per ongeluk" meerdere keren gechipt hebben.