Opvullen wintec-zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Opvullen wintec-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 13:11

Hallo!

Nu Djirwa wat meer spieren begint te krijgen begint haar zadeltje telkens naar achteren te schuiven. Hij lag in het begin nog goed maar nu valt me op dat met rijden ik en zadel telkens verder op de rug terecht komen. En dat kan niet de bedoeling zijn... Boos!

Weet iemand van jullie of een wintec-zadel op te vullen is? Hoeveel kost dat ongeveer? Ik neem aan dat dit de beste oplossing is; een goed passend zadel is het belangrijkst. Maar stel dat het nu niet kan worden opgevuld wat voor mogelijkheden zijn er dan om het zadel beter te laten liggen?

Alvast bedankt! OK dan!

p.s. Nieuw zadel aanschaffen is echt geen optie. Femke = blut..

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:09

Een voortuig misschien?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:34

Volgens mij kun je het zadel gewoon opnieuw laten opvullen.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 16:47

Heb je er vaker van gehoord dat een wintec-zadel bijgevuld kan worden? Ik had er namelijk nog nooit van gehoord.. Op de een of andere manier dacht ik dan ook dat het niet kon.
Kan eens contact opnemen met een zadelmaker natuurlijk..Is ook wel makkelijk.

Met een voortuig: denk niet dat dat handig is als we meedoen aan een dressuurwedstrijdje. Geloof niet dat dat dan toegestaan is?!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:51

Ik heb een wintec 2000. Deze kon wel gewoon opgevuld worden bij de zadelmaker.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:11

Ja hoor, de wintecs kun je gewoon laten bijvullen. Daar heb ik nog naar gevraagd aan de zadelmaker toen ik mijn wintec kocht.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 17:52

Oh geweldig!!! Ik heb zo'n ouder model: Wintec sport geloof ik. Maar als jullie wintecs opgevuld kunnen worden dan zal dat bij dat oude ding van mij ook wel kunnen, denk ik zo.
Hoeveel waren jullie kwijt aan het opvullen? En heeft hij voor het opvullen ook het paard "erbij" nodig? (Djirwa staat op Terschelling en we hebben geen zadelmaker op het eiland... met paard naar de wal kost een godsvermogen..)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 15:06

Weet niemand meer hoeveel het opvullen heeft gekost??

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:27

Die van mijn broer moest toen mss opgevult worden, maar ik weet niet of dat gedaan is, ook een wintec, dus ik kan je niet helpen wat het kost.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:38

je kunt eventueel een gipsen mal maken van je paar zijn rug, dan kan de zadelmaker het zadel daarop aanpassen Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:15

alle wintecs, ook de oudere, zijn wol gevuld. met uitzondering van de CAIR zadels natuurlijk.
wintec zadels kunnen dus gewoon gevuld en aangepast worden. de bbeste manier is dat de zadelmaker komt kijken bij je paard hoe het zadel ligt. dan weet hij precies waar hij vulling moet weghalen of er vulling bij in moet doen zodat hij weer goed past.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 19:14

Ha, dus dat valt alweer mee! Lissy, mag ik vragen hoe jij aan deze kennis komt? (niet vervelend bedoeld hoor!) Ben benieuwd hoeveel het gaat kosten om een zadelmaker naar het eiland te laten komen...
Hmmm....*denk, denk*... volgens mij kwam er bij voldoende interesse volgende maand Tweespan Ruitersport op het eiland!!! Dan kunnen die vast wel even naar mijn zadel kijken!!

Lissy: als dat zo is dan ben ik echt superblij! Ik zat vandaag al met mijn handen in het haar nadat ik een zadelmaker bij mij in de buurt in Groningen had gebeld. Het is een oudere meneer die volgens mij wel goed in zijn vak is. Hij zei me dat Wintec's niet opgevuld kunnen worden en hij vertelde me ook nog even en passant dat mijn huidige zadel naar achter schuift omdat de boom te smal is. De aanhechting van de spieren van de schoft naar de rug is in ontwikkeling vanwege ons trainingsprogramma (nou ja...).Die wordt dus breder. Het zadel schuift dan naar een plaats waar de kamer wel goed ligt en dat is verder op d'r rug. En omdat ze dan daardoor spierpijn krijgt gaat ze schudden met haar hoofd. Toen dacht ik: "Oh jee, deze man heeft gewoon gelijk! Djirwa schudt meer met haar hoofd de laatste tijd."
Dus toen kwamen er visioenen van dat ik maar helemaal in het rood moet gaan staan om een "nieuw" zadeltje aan te schaffen voor het beestje.
Kortom; ik hoop zo dat het wel gewoon kan worden aangepast. Ik ben echt zowat blut. Een nieuw zadel kan echt niet.. En bij de eigenaren hoef ik niet aan te komen want die betalen de hoefsmid al niet eens.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 19:16

dutske schreef:
je kunt eventueel een gipsen mal maken van je paar zijn rug, dan kan de zadelmaker het zadel daarop aanpassen Knipoog

hihi Haha! Daar heb ik ook al over nagedacht... en dat zou ik ook best willen doen als de zadelmaker daar mee geholpen is!! Heb jij dat al een keer zo gedaan dan? Cool

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:11

je zou voor de zekerheid een grotere boom kunnen kopen en kijken of dat inderdaad het euvel is? het was in ieder geval ook mijn eerste gedachte.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 21:27

Helaas... bij mijn wintec kan de boom niet versteld worden! Ik heb een ouder model uit de tijd dat ze dit handigheidje nog niet hadden verzonnen..

Komende zondag laat ik mijn instructrice er eens naar kijken. Zullen we eens zien wat een persoon in real life ervan vindt. Zet ik dan hier wel even neer wat het resultaat is.Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:19

nee, ik heb dit nog niet gedaan, wel van horen zeggen Haha!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:36

Mijn wintec is een keer opgevuld.
Maar laatst was er een zadelmaker op stal die bij hulsebos had gewerkt den die zei ook dat wintecs niet opgevuld konden worden.
Ik weet het nou dus niet meer Scheve mond

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 20:42

Ik had de Divoza opgebeld en gevraagd of het kon. Volgens de zadelmaker daar was het wel mogelijk een Wintec sport op te vullen. Het zou dan E40,- kosten.
Echter, de zadelmaker bij mij om de hoek in Groningen (oudere heer) zei dat het niet kon. En nog erger: mijn zadel was volgens hem zeker te weten aan vervanging toe... lekker hoor...Hij heeft het zadel en het paard niet eens gezien...
Nu komt er ergens deze of de volgende maand Tweespan ruitersport naar Terschelling. Zij meten de Phryso-zadels aan e.d. Ik denk dat ik hen maar vraag. Ik kan Djirwa dan meenemen en dan kunnen zij me gewoon goed uitleggen hoe en wat.
Want ja, ik heb nu een ja en een nee gehoord Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:16

femskie schreef:
Helaas... bij mijn wintec kan de boom niet versteld worden! Ik heb een ouder model uit de tijd dat ze dit handigheidje nog niet hadden verzonnen..

Ik vind het maar niks, die verstelbare bomen. Er zit nml een knik in die bomen die precies op de schouders drukt! Ik heb al bij meerdere beestjes gezien dat ze daar last van krijgen. Ik heb ook een wintec sport dressuurzadeltje (staat bates op maar is gewoon een wintec sport), die kan gewoon opgevult. Het ligt aan de zadelmaker hoeveel het kost.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:40

het zogenaamde knikje loopt best vloeiend. een gewone boom ook, alleen dat zie je niet.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:08

Die zadelmaker in Groningen was zeker Kootstra, of niet? die zegt idd dat een wintec niet opgevuld kan worden, vanwege dat t kunststof is, andere zadelmakers zeggen weer van wel, lekker verwarrend allemaal, ik volg dit topic maar eens, aangezien ik ook een wintec heb Knipoog

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 08:46

Kylan: oh, dat is echt heel naar! Ik dacht juist dat het een geweldige oplossing kan zijn bv wanneer je paard in ontwikkeling is of dat je meerdere paarden te rijden hebt en 1 dressuurzadel ofzo.
Bij wat voor paarden heb jij het gezien en, ach, kun je er wat meer over vertellen?
* Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met verwisselbare bomen in een zadel? *

Natasjaa: Haha!:) Ja, inderdaad! Ik ben al eens bij hem in de zaak geweest om iets te vragen en ik kreeg gratis en voor niets een college van twee uur over het goed passende zadel en de kosten daarvan. Lekker..
Hij zei dat omdat een Wintec in elkaar geniet is dat het dan niet kan. En dat ik maar een goed passend lederen zadel aan moest schaffen. Daar heb ik even heel hartelijk om gelachen. Ik zei dat studenten vaak niet zoveel geld hebben.. Hij vond dat ik dan maar een sponsor moest zoeken. Ja ja...
Wat voor Wintec heb jij dan?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 09:03

Nou, ik denk dat deze zadelmaker lijdt aan een vooroordeel, kunststof kan niet goed zijn. Onze Wintec pro gaat al 4 paarden mee en iedere keer moest er wel wat aan verbouwd worden. 3 weken geleden is er een zwarte boom ingekomen, binnen 10 minuten stonden we weer buiten, heerlijk. De Kiefer dressuur moest een week blijven.
Maar deze wintec is niet bij onze eigen zadelmaker gekocht( harry vd Bosch) omdat hij ze niet in voorraad HAD, hij had( verleden tijd) ook een vooroordeel op Wintecs. Je zou er niets aan kunnen veranderen maar hij verkoopt ze nu wel.
Dus heel jammer voor die meneer in Groningen, als jouw zadel verder goed is dan kun je hem beter ergens anders brengen. Een nieuw zadel kan altijd nog.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:32

ik heb ook een wintec en die schuift ook best erg, maar dat komt meer omdat ze pony er dik is

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 10:52

Afgelopen weekend had mijn instructrice er een dik gelpad onder gelegd. Hij schoof helemaal niet meer! Maar goed, een goed passend zadel blijft ook zonder zulke kunstgrepen goed liggen. Hopen dat die zadelmakers het eiland gauw aan doen en dat zij niet van die mensen zijn met vooroordelen jegen kunststof zadel.

Allemaal bedankt voor jullie reacties tot nu toe hoor!!:)