Mexicaanse Neusriem!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie van een mexicaanseneusriem

Mooi
23 (56%)
Niet goed voor paar/pony
12 (29%)
ik vind het iets belachelijks
6 (14%)

Totaal aantal stemmen: 41

Mirie1

Mexicaanse Neusriem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 23:03

Halle mensen,

Wat is jullie mening als mensen een mexicaanse neusriem gebruiken bij hun pony. Terwijl ze het voor de leukigheid doen. Ik heb zelf niet een mexiacaanse neusriem, ik wil gewoon hore wat jullie ervan vinden als mensen dat gebruiken

En wat heeft het voor nut om een mexicaanse neusriem om te doen. En wat zijn de gevolgen ervan.

Wie kan mij dat vertellen???

( p.s ik heb niet zo'n mexicaanse neusriem voor mijn pony hoor, haha)

Groetjes miranda
Laatst bijgewerkt door Mirie1 op 05-01-05 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:21

Ik vind eigenlijk dat je altijd een reden moet hebben om iets speciaals(hulpteugels,...) te gebruiken, dus het is belachelijk om het te gebruiken omdat het mooi is(dat is mijn mening erover). Een mexicaanse neusriem kan wel helpen bij paarden die de neiging hebben om hun mond te openen en daarbij geeft die neusriem dan druk op de neus. Maar je kan je natuurlijk al wel voorstellen dat als zo'n neusriem gebruikt wordt op een paard waarbij het niet nodig is en waar dan een ruiter opzit die zijn handen niet stil houdt of te bruut is, dat het paard daar toch wel behoorlijk veel schade van kan ondervinden.

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:31

jah daar heb je gelijk in, ik heb zelf een mexicanse neusriem, en ik vind het vooral mooi. Maar zal het ook zoveel schade aanrichten als je er alleen met springen 1 gebruikt. dus ik vind het wel goed als je hem grbruikt, maar niet als je er elke dag mee rijd en dan zit te trekken of zoiets.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:34

ik heb er ook een en gebruik hem alleen voor springen, ik vind het mooi maar heb het ook met een rede.

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:38

ik heb er ook een. Ik gebruik hem altijd als ik ga rijden, ook omdat ik hem super mooi vind.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:47

is nix mis mee, mits juist gebruikt en om de juiste reden. Voor mijn oude paardje had ik er ook een, en hij loopt er nog mee. Dat paard sperde ongelooflijk, of je nu aan de mond zat of niet, nix mis aan zn bekkie trouwens. De mex was en is een uitkomst op de momenten dat ie nog probeerd met sperren onder t werk uit te komen (en een flinke spurt waar-ie-ook-naartoe-wil te nemen)...
Ik heb dus ook niet gestemd in je poll maar natuurlijk is t geen wijs idee om een mex voor de sier te gebruiken. Zo'n neusriem werkt echt in hoor!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:51

Er is laatst nog een topic geopend door Cassidy (als ik me niet vergis Bloos )

De Mexicaanse neusriem is zo scherp als dat de ruiter het wil. Met een Engelse neusriem kan je gewoon de mond snoeren, waardoor het paard de kans niet krijgt om zijn mond te openen.

De Mexicaanse neusriem vind ik wel mooi, door het model, maar verder heb ik er niets mee.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:44

Weet je wat het stomme is???
Ik vind het bij paarden met een chique koppie mooi staan.
Ik heb zo'n paard.
Mijn paard is dressuurmatig prima voor mekaar, doet dus niet ineens d'r mond open waardoor de mexi in zou gaan werken. Ik rij niet zo grof dat ze ineens haar mond zou moeten openen omdat ik haar in haar bek trek.

En eigenlijk, zou ik voor het springen zo'n hoofdstel best heel mooi vinden.

Maar ik heb er géén, juist omdat iedereen daar zo'n oordeel over heeft!! Da's toch ook niet normaal?

Ik ben het er wel mee eens dat er veel te veel pony'tjes met zo'n ding om lopen waar ruiters opzitten die gewoon niet kunnen rijden, harde hand hebben, etc.
Dan is het wel degelijk een kwelling voor zo'n dier.... Scheve mond

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:48

Ik vind ze echt super mooi! Ik vind het in de B nog wel opvallen, maar waarneer je hoger rijd vind ik het echt stoer!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:53

Ik vind het niet echt mooi...
Het is ook niet lelijk maar ook niet mooi vind ik.
En als je het voor de sier gebruikt zonder reden dus en omdat een aantal mensen niet weten hoe je het moet gebruiken issie soms erg scherp

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:58

Ik heb zo'n neusriem besteld omdat mijn paardje steeds met haar hoofd schut en mond opent. Ook aan de lange teugel. Een ander (zachter) bit hielp niet, en misschien is dit dan (tijdelijk) een goede oplossing. Zoiezo komt er binnenkort iemand naar kijken die er verstand van heeft, want ik vind het zelf wel erg vreemd. Het is alsof ze op haar bit kauwt alleen dan met een schuddend hoofdje erbij Haha!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:14

Ik vind het erg mooi, maar het zou dus scherper inwerken als een 'normale'gecombineerde neusriem. Maar dan moet je hem natuurlijk wel aansnoeren, anders helpt het ook niet. Sommige paarden reageren er ook helemaal niet op. Ik vind het eigenlijk ook wel raar, ik kan me niet voorstellen dat een paard meer druk op zn neus krijgt door zo'n neusriem Verward

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:28

bliksemluver schreef:
Ik vind het eigenlijk ook wel raar, ik kan me niet voorstellen dat een paard meer druk op zn neus krijgt door zo'n neusriem Verward

Sorry?
Nog nooit van een hackamore gehoord?
Mijn antwoord is dat ik het maar belachelijk vind dat zoiets ineens "in" is.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:29

Ik vind het ook wel mooi moet ik eerlijk zeggen.
Ik heb er zelf geen, maar ik denk niet dat het kwaad kan als je hem niet echt strak doet.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:29

Kusia schreef:
Er is laatst nog een topic geopend door Cassidy (als ik me niet vergis Bloos )

De Mexicaanse neusriem is zo scherp als dat de ruiter het wil. Met een Engelse neusriem kan je gewoon de mond snoeren, waardoor het paard de kans niet krijgt om zijn mond te openen.

De Mexicaanse neusriem vind ik wel mooi, door het model, maar verder heb ik er niets mee.

Klopt, dus eigenlijk is een mexicaanse neusriem helemaal niet scherper maar nog eerder vriendelijker Als de neusriem goed word gebruikt werkt ie alleen in als het paard zijn mond open doet. en bij een 'gewone'neusriem werkt ie eigenlijk altijd in..
Tenminste dit is mij verteld en als je er overna denk klopt het eigenlijk ook wel.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 06-01-05 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:30

Nicolletje schreef:
Sorry?
Nog nooit van een hackamore gehoord?
Mijn antwoord is dat ik het maar belachelijk vind dat zoiets ineens "in" is.

Ooit van de hand van de ruiter gehoord? Het is niet de neusriem of hackamore die het scherp maakt, maar de hand van de ruiter.
Een paard doet niet voor niets zijn mond open.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:51

alsjeeen rede hebt, oke maar zoiets voor de mooi vind ik best onvriendelijk je dwingt zo ongeveer je paard zijn mond dicht te houden, als ik rijd zijn mijn pony's af en toe lekker mt hun mond bezig, beetje kauwen, gapen, enz. Maar ik heb hier met rijden geen last van.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:28

een mexicaanse neusriem mag je toch niet met dressuur wedstrijden dragen? of heb ik het mis?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:52

je kan een mexicaanse neusriem gewoon gebruiken hoor, zo heel anders is het niet, het zou pas meer effect hebben als je m hoog en goed strak zou doen, maar als je t gewoon mooi vind kan t best hoor

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:52

breezertje schreef:
een mexicaanse neusriem mag je toch niet met dressuur wedstrijden dragen? of heb ik het mis?

dat mag wel

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:56

Een mexicaanse neusriem is volgens mij niet veel scherper dan een gecombineerde. Hij gaat pas werken als je paard zijn mond open doet. Dus als hij dat niet doet doet die neusriem ook niks.
Ik heb er wel een omdat ik hem mooi vind. Doe hem met springen wel eens om.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:23

Ik vind een mexicaanse neusriem echt niet mooi en zou niet zo'n neusriem aan mijn hoodfstel willen hebben als het niet nodig is!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:49

Ik heb bij mijn merrie waar ik mee spring ook een mexicaanse neusriem, sinds ik hiermee rijd is ze een stuk rustiger met het hoofd.

QHAhkbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:01

er is toch niks mis met een mexicaanse neusriem? lijkt mij, ik rij me paarden zelf nooit met neusriemen alleen met een bosal hoofdstel, dus als mensen het willen gebruiken moeten ze het toch zelf weten.

Ik vind er niks zieligs of raars aan

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 00:06

Ik gebruik een mexicaanse neusriem tijdens de cross.
Ten eerste heb je op de momenten dat het nodig is net wat meer controle,
en ten tweede heb ik het idee dat z'n luchtwegen minder gehinderd worden, en dat hij meer lucht heeft met deze neusriem.