Zal ik het ruiterbewijs verlengen of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Zal ik het ruiterbewijs verlengen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 18:38

Vanmiddag kreeg ik een acceptgiro van de KNHS, voor verlenging van 2 jaar van het ruiterbewijs... 30 euro..

Ik vraag me af of ik het eigenlijk wel verlengen zal, ik heb dat ding 2 jaar geleden gehaald omdat er toen via stage de kans voor was.
Heb voor die tijd 9 jaar zonder zo'n ding gereden.
Ik woon niet in een gebied waar ik dat nodig heb om op bepaalde plaatsen te mogen rijden.

Daarbij rijd ik de laatste tijd door lichamelijke klachten haast niet meer, ben dit in de toekomst wel weer van plan, maar op het moment ligt het aardig stil.
Ik hobbel wel eens recreatief op de pony van mn vriendin, maar meer dan dat is het oko niet.

Ik heb even gebeld en gevraagd hoe het zat als ik het nu niet verlengde, als ik 'm dan wel weer wilde gebruiken of ik dan helemaal opnieuw examen doen moest ?
De vrouw aan de foon vertelde me dat ik binnen 2 jaar weer verlengen moet als ik 'm gewoon wil gebruiken, na die 2 jaar zal ik weer opnieuw examen moeten doen.

Dus ik zit nu een beetje, verlengen of niet ? Heb het ding nog nooit hoeven gebruiken, ligt een beetje te verstoffen in mn kist...
Zit momenteel financiëel ook niet zodanig goed dat ik zeg: Ach, 30 euro.. kan er wel vanaf...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:50

Doen Ook al is er nooit naar gevraagd altijd handig. Ik was 12 jr toen ik het behaalde(25jr geleden Bloos ) en heb het tot mijn spijt op gegeven moment niet meer verlengd.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:52

jeanie schreef:
Doen Ook al is er nooit naar gevraagd altijd handig. Ik was 12 jr toen ik het behaalde(25jr geleden Bloos ) en heb het tot mijn spijt op gegeven moment niet meer verlengd.

same here...
verlengen dus!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:54

het examen schijnt steeds moeilijker te worden (of de examinators worden steeds moeilijker)...en duurder. dus ik zou het gewoon verlengen als ik jou was. ik baal er zelf een beetje van dat ik het niet een aantal jaar geleden ben gaan halen. mijn paardje is net verhuisd, maar eerst stond hij in soest waar ik dus eigelijk stiekum niet zonder ruiterbewijs mocht rijden...

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:55

idd als je hem al hebt niet laten verlopen you never know!!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 19:18

Nee hij is nog niet verlopen.
Aan de ene kant denk ik ook: doen...
Aan de andere kant , ik kan die 30 euro goed gebruiken voor andere dingen. ( wil bv ook geld nog storten op 555, vind dat dan belangrijker dan een ruiterbewijs )

Ik kan 'm binnen 2 jaar nog probleemloos verlengen...

Denk er nog steeds over na...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:39

Hebben is hebben! Het ruiterbewijs is al net zo erg als het autorijbewijs, het is lastig om te halen, het gevraagde houdt weinig verband met de dagelijkse werkelijkheid en het kost een hoop geld.
Ik zou het dus zeker niet laten verlopen. Als je het binnen twee jaar moet doen, dan laat je de acceptgiro toch gewoon even liggen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:42

Ik zou het laten verlengen als je het geld hebt, als je het dan niet wil kan je het later nog altijd laten verlopen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:49

Ik zou dan nog even wachten, dan kan je 'm altijd nog verlengen als je actiever gaat rijden. Lachen

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:13

Ik zou hem ook verlengen, je weet maar nooit, mocht het ooit verplicht worden heb je hem in ieder geval Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:20

Ik verleng hem ook... (zelfde brief vandaag gehad *LOL* ) onder het motto je weet maar nooit, en wat Ikke zegt vind ik ook wel zinnig Lachen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:29

Gewoon verlengen. Als het goed is ben je dan toch meteen verzekerd met je paard?
Iets van aansprakelijkheidsverzekering??

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 22:00

Ja klopt, mits je een cap op hebt, ben je verzekerd.

Maar ik heb geen eigen rijpaard, en die komt voorlopig ook nog niet. Ik denk dat ik het wel verleng, maar niet op dit moment. Voordat die 2 jaar voorbij zijn iig wel weer

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:14

verlengen!! Ze zullen er niet zo snel om vragen, maar het is wel een aanvullende verzekering. Erg belangrijk dus. En zoals al eerder vermeld, het wordt steeds moeilijker en duurder om nu je ruiterbewijs te halen. Je kunt wel zeggen dat je het over een tijdje zult verlengen, maar de kans is groot dat je het dan vergeet. Echt zonde hoor! En tuurlijk, 30 euro is wel een hoop geld, maar het is wel weer voor 2 jaar en naar mijn mening wel goed besteed geld...

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:27

Ik zou hem ook verlengen. Ik zat eerst ook te denken of ik um zou moeten verlengen of niet. Toen had ik het er met PolitieTed over en die zei dat ik um beter kon laten verlengen omdat het gewoon steeds moeilijker en duurder wordt op je ruiterbewijs te halen. En €30 voor 2 jaar vind ik nog best mee vallen.

Ardalambion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:53

Gewoon doen!
30 euro voor 2 jaar valt nog best mee.
Stel dat je er spijt van krijgt!

Wie weet komt hij nog eens van pas. Lachen

Ik heb hem zelf ook, en stel dat je hem al nog eens nodig hebt voor het 1 of ander en je hebt hem niet meer.
Dan moet je dat examen weer helemaal opnieuw doen. [en die vond ik toch best prijzig! Althans... de boeken... maar die heb je dan natuurlijk al Lachen]

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:15

Ik zou hem ook verlengen hoor, straks krijg je er spijt van.

Ik heb hem hier wel nodig, heb hem nooit hoeven laten zien, maar ja.
Nu is hier ook een deel over gegaan in vergunning/penning, en als je je ruiterbewijs hebt, dan krijg je 50% korting, das altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:33

Ik zou het ook doen. Hoeveel ik toen er wel niet voor heb moeten leren bij die theorietoets omdat het toen opeens allemaal weer vernieuwd werd. Zou het echt niet opnieuw willen doen en inderdaad het was best prijzig.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:35

Zeker te weten verlengen! Ik heb hem zelf niet, maar ik zal eerdaags wel mijn koetsiersbewijs moeten laten verlengen...en die laat ik dus echt niet zomaar laten verlopen zonder 'opwaardering' , ik men nu dus bijna niet meer, maar wat als je hem nodig hebt? Dan heb je hem dus wel mooi!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:04

Hmmz ik heb nooit post gehad Verward Maar ik verleng het niet... heb het ook nooit nodig gehad verder

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 08:49

snowdon schreef:
Hmmz ik heb nooit post gehad Verward Maar ik verleng het niet... heb het ook nooit nodig gehad verder

Totdat je op een moment ergens op de Veluwe staat en je wordt aangehouden............

Ze controleren daar best streng! Ik zou gewoon verlengen, er zijn nog genoeg stukken in Nederland waar je verplicht bent zo'n ding te hebben.
Je betaald niet alleen voor je bewijs, maar ook voor het onderhoud van de ruiterpaden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:18

inderdaad gewoon verlengen, je hebt hem en hoeft hem niet opnieuw te halen. Dat wordt ook steeds duurder en je krijgt korting op bepaalde vergunningen en hebt hem nodig om in bepaalde gebieden te rijden. Een extra verzekering is niet weg, hoewel hij zelden aangesproken zal worden... Ik zit er aan te denken om hem nog een keer te gaan halen. Maar dan wel via zo'n stal met brave paarden, want heb zelf geen geschikte pony Haha! Schijnheilig

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:35

Ik zou het ook gewoon verlengen. Het is maar 30 euro. Je weet nooit of je het in de toekomst weer nodig zal hebben.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:46

ik verlegn ook alles iedere 2 jaar (koetsierbewijs en ruiterbewijs)

ruiterbewijs heb ik sinds mijn 12e, moet zeggen dat ik hemnooit heb hoeven laten zien maa rtoch.

Wat iedereen als zegt, zo duur is het niet maar je bent wel gelijk verzekerd ook

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:22

Even offtopic: hoe gaat het dan eigenlijk als ik bijvoorbeeld, als belg, op vakantie wil gaan in de veluwe met m'n paard? In België is het voor zover ik weet niet verplicht dus ik heb er ook geen, hoe werkt het dan?