maneges gescreend...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

maneges gescreend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 16:51

vandaag ben ik met mn vader op en neer gecrosst naar utrecht... aangezien ik volgend jaar ga studeren in utrecht, en mijn vader in amersfoort werkt, is het niet zo handig om in de achterhoek te blijven wonen. duzz, we hadden besloten om richting utrecht te gaan. eerst was het plan om een leuk boerderijtje te kopen en jel aan huis te houden *LOL* , paardje voor mn moeder erbij etc. maarja, utrecht is nogal veel duurder dan gelderland, dus dat gaat niet door Verdrietig . poging 2: een leuke manege zoeken voor mijn beest. en dat hebben we dus vandaag gedaan. we hadden er 8 opgeschreven, en 3 daarvan zijn interessant. (jejeje, ik ben niet veeleisend Schijnheilig )
duzz:
-->Manege Austerlitz (Autserlitz)
-->Manege Nieuw Hagenauwe (Leusden)
-->RSC Maarn (Maarn)

nu dus, ik had zo het idee dat er vast wel bokkers zijn die me meer kunnen vertellen over deze manege aangezien je als buitenstaander niet zo makkelijk kunt kiezen. adviezen en tips zijn dus meer dan welkom!!

(het viel wel ff zwaar hoor, helemaal nu het zo concreet gaat worden dat we hier echt weggaan...ik woon hier al 15 jaar, en loop ook al bijna 7 jaar op deze manege rond... Scheve mond )

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:43

misschien dat er op de sites van de maneges een gastenboek is??
en dat je daarin een beetje "sfeer kunt proeven"??
en misschien een keer op een zaterdag een paar uurtjes daar rondlopen en kijken hoe alles daar gaat??

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:46

hihi een leuk boederijtje kopen.... dat leek mij ook wel wat... maar helaas is het hier idd allemaal een stuk duurder Knipoog

Ben je echt op zoek naar een manege of mag t ook pensionstal en mag ik vragen waar je allemaal geweest bent?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:06

ik ken er twee manege hagenauwe en austerlitsz wat wil je er precies over weten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:35

Ben je van plan tussen die 3 te kiezen of mogen het ook andere zijn?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 18:37

Bij Nieuw Hagenaue ben ik weleens geweest..
Een aantal mensen bij mij op stal rijden daar..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:59

is Leusden niet een beetje ver vanaf Utrecht..Ik zou dat stuk nooit reizen denk ik..En het OV rijdt daar ook zo leuk maar niet heus..

Maar jha.. Ik zou gewoon even kijken wat je het het leukste vindt en waar de sfeer er leuk is.. ALs je langskomt merk je dat ook al voor een deel

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:53

Verplaatst naar Vraag Maar Raak.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:56

Ik zou gewoon bij die maneges binnen lopen en vragen aan de mensen die daar hun paard hebben staan wat aan deze manege leuk is en wat niet ofzo Haha!

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:24

@margo: een pensionstal mag natuurlijk ook, maar maneges waren makkelijk te vinden (ook via sites op internet) dus tot nu toe hebben we alleen naar maneges gekeken. deze hebben we gister gezien:
·Nieuw Hagenauwe (Leusden)
·de Treekhoeve (Leusden)
·Groenewoude (Woudenberg)
·Stal Brons (Hollandsche rading)
·De bosmanege (Soest)
·Eldorado (Soest)
·RSC Maarn (maarn)
·Austerlitz (Austerlitz)
·Zeisterbos (Zeist)

(ik heb onderstreept welke mij het leukst leken Bloos )
van die 3 zou ik vooral graag van mensen die daar rijden willen weten hoe het er is (van ide andere maneges natuurlijk ook) de sfeer, lopen er ook veel mensen van mijn leeftijd rond, worden er leuke dingen georganiweerd, hoe wordt er les gegeven ETC. zou het leuk vinden om gewoon wat meer te weten over de maneges van *insiders* Haha!

meer keus is natuurlijk altijd welkom *LOL*

@mandyy: wat vinden ze van Nieuw Hagenauwe?

@olympia: het hoeft niet IN utrecht te zijn, maar zou er wel graag binnen een half uurtje zijn met het OV en dat is mogelijk vanaf die plaatsen. vanaf hier (zelhem) ben ik minstens 2 uur reistijd kwijt, das ook niet wat hè..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:58

Haarzuilens is dat te ver?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:25

Stal Brons heeft iig een leuke eigenaar!
Die heb ik aan de foon gehad toen ik in Italie stage liep en een hele zooi Nederlandse handelsstallen moest bellen omdat we een dressuurpaard zochten. Uiteindelijk was een paard van Stal Brons de 'gelukkige', toen belde die man terug over de keuring. Op dat moment was er daar niemand op stal behalve ik die iets anders dan Italiaans sprak, en die mr Brons kende dus alleen een slecht engels pratende Italiaan maar die was er op het moment niet. Geen weet van dat ie een Nederlandse stagiare had. Was heel lollig, "Hoi, met Lieke v/d Kind, Francesco is er even niet maar kan ik wat doorgeven?" Die arme man had eerst een half uur uitleg nodig voordat ie begreep dat ik Nederlands kon praten *LOL* Heb geloof ik iets van 3 kwartier met m aan de telefoon gehangen, hij was wel heel gezellig Clown Maar hij heeft vast een fikse telefoonrekening gehad van dat geintje Schijnheilig

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:18

Tadano schreef:
Haarzuilens is dat te ver?

uhh..waar ligt dat... Verward Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:33

chaai schreef:
uhh..waar ligt dat... Verward Bloos

Haarzuilens ligt in de buurt van Utrecht, maar kijk eerst even op http://www.deheidehoek.nl (pensionstal De Heidehoek Eemnes.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:35

Nieuw hagenaue vinden de mensen bij mij op stal allemaal wel leuk! Ik ben er ooit ook een paar keer geweest, een vriendin van mij heeft erook gereden. Zij vond het niet zo leuk. ze vond dat de bak te klein was voor het aantal mensen die in een les rijden. En zij vond ook dat er niet echt persoonlijke dingen over het rijden worden gezegd, meer van bijv. bij B een volte.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:42

haarzuilen ligt dicht bij de meern/vleuten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 10:50

manege Groenesteijn iets? Ligt in utrecht/de bilt..
ik heb daar vroeger altijd les gehad (dus weet niet hoe het als pensionstal is, daar kan ik niks over zeggen) maar als manege was het erg leuk, goede sfeer enz.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 11:09

@noukie: hoe zijn daar de uitrijmogelijkheden?

@CCCCorinne: het lijkt me een hele leuke stal, maar het ligt eigenlijk aan de verkeerde kant van amersfoort (volgens mn vader dan he, ik heb daar geen verstand van.. Verward ) en via het OV is het toch weer zo´n anderhalf uur duzz. wel jammer, maar toch bedankt!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 16:10

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:07

die in leusden ben ik ook weleens geweest geloof ik (is dat die langs de rijksweg?)
Dat ziet er allemaal erg netjes uti, schitterende accomodatie

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:53

chaai schreef:
@CCCCorinne: het lijkt me een hele leuke stal, maar het ligt eigenlijk aan de verkeerde kant van amersfoort (volgens mn vader dan he, ik heb daar geen verstand van.. Verward ) en via het OV is het toch weer zo´n anderhalf uur duzz. wel jammer, maar toch bedankt!

Het is ook een hele mooie stal Knipoog

In amersfoort zelf heb je ook nog marcroix...
http://www.mrc-marcroix.nl

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:56

In Austerliz zit toch ook een manege? midden in het bos, dus uitrij mogelijkheden genoeg. Toen ik jong en strak was( lang geleden) heb ik er ook nog wel gereden. 1 kant van de binnenbak was volledig open en dat was in de winter niet echt fijn, maar zomers wel.
Nieuw Hagenauwen hebben wij wel eens een manege paard verkocht(ypsilon, voor de kenners) Hele goede, serieuse indruk van gekregen. Mooie faciliteiten en grote frisse stallen. Hebben ook eens in de Bit gestaan met een artikel over frisse lucht.
Maar kiezen kun het beste zelf doen. Gewoon eens binnenlopen tijdens de lessen en luisteren naar alles en iedereen.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:13

Wil je per se op een manege staan of is een pensionstal ook goed? Ik sta zelf in woudenberg....als je meer info wilt pb maar.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:13

chaai schreef:
@noukie: hoe zijn daar de uitrijmogelijkheden?

niet mega goed, er is wel een parkje, maar geen echt bos ofzo

pietern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:50

pensionstal Reemst, in Leusden aan de ursulineweg (vlak bij Hagenauwe)