Ga jij met je ID rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kusia

Ga jij met je ID rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 01:23

Omdat je sinds 1 januari 2005 verplicht bent om je te identificeren, ben ik benieuwd of jullie nu ook je ID mee op het paard nemen tijdens een buitenrit.
Ik zie het namelijk zelf niet zo zitten om elke keer mijn ID-kaart mee te nemen, aangezien ik altijd alles laat slingeren en de kans dus groot zal zijn dat die kaart later op stal rond zwerft Bloos
Maar ik vraag me dan ook af hoe groot de kans zal zijn dat naar je ID gevraagd wordt wanneer je op je paard zit.

Wat doen jullie?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 06:24

Ik heb standaard mijn portomonnee in mijn jaszak zitten als ik naar stal ga. Daar zit mijn rijbewijs in. Kan me dan dus wel identificeren te paard.
Wanneer ik het wel vergeet is als ik mijn honden ga uitlaten. Dan loop ik gewoon naar het bos bij mij aan de overkant en denk ik verder niet na over enige identifictie. Ik vind het nog best lastig.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 07:28

Ik vind het om eerlijk te zijn grote onzin, die identificatieplicht! Ik heb alleen mijn ID bij me als ik mijn tas bij me heb (incl. portemonnee). Of als ik naar dorp ga en portemonnee nodig heb. Ik ga echt die ID niet steeds uit mijn portemonnee halen, dan raak ik hem steeds kwijt.

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 08:09

Ik vind het eigenlijk ook een beetje onzin.. als ze het nou doen om te kunnen identificeren bij een ongeluk ofzo maar het is tegen een verkeerde naam opgeven bij aanhouding. Dat kan je dan toch gewoon beter controleren! Op de een of de andere manier Tong uitsteken Maar k neem t toch maar mee.. 50 euries.. stelletje gekken!
En dan vind ik het nu nog minder lastig dan in de zomer, het past altijd wel in mn jas. Wat moet je als je in je korte broek en shirtje loopt, altijd een tas meenemen??

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:14

Je zegt het zelf Chippp, beter controleren De enige snelle en zo correct mogelijke manier is via een identiteitskaart.

Juist te paard heb ik de mijne altijd bij, je zal maar een ongeluk krijgen en niet meer bij kennis zijn als ze je vinden. Handig dat ze dan meteen je naam weten zodat ze ten eerste in het ziekenhuis weten wie je bent en je medisch dossier kunnen opvragen en twee dat je familie verwittigd kan worden.

Ik vind jouw uitspraak een beetje krom. Alsof, als je je identiteitskaart op zak hebt en je een ongeval krijgt, ze daar niet gaan naar kijken want
Chippp schreef:
als ze het nou doen om te kunnen identificeren bij een ongeluk ofzo maar het is tegen een verkeerde naam opgeven bij aanhouding.

In België is het al "eeuwen" zo dat je vanaf je twaalfde een identiteitskaart moet hebben, ik begrijp jullie probleem niet zo goed

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:18

Ik had er nog niet eens bij stilgestaan dat ik hem op het paard ook mee moet nemen.
Dat is nu misschien nog wel te doen maar van de zomer wordt het lastiger om een plekje te vinden om m'n rijbewijs te stoppen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:25

Nee, absoluut niet...................

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:27

Ook nog niet bij stilgestaan! Hond uitlaten, paardrijden... dan heb ik idd geen ID bij me. Zie het al gebeuren, zit-ie steeds in een andere jas. Als je al een jas aan hebt - hoe moet dat 's zomers?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:39

Ze mogen je alleen vragen naar je identificatie als daar een aanleiding voor is. Dus niet zomaar als je met je paard aan het rijden bent en je aan de regels houdt.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 09:43

En als je gewoon met je paard in je eigen bak rijdt Schijnheilig
Haha!
Lijkt me wel verdomd irritant iedere keer je paspoort op zak als je naar stal gaat Scheve mond

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:15

Ik vind het ook maar lastig,
maar mn ouders herinnerden me er wel aan dat als je um niet bij je hebt je een flinke boete kunt krijgen.
Zou een kopie van je ID ook mogen?
Want anders doe ik gewoon in elke jas en tas diek heb een kopie van mn ID kank um ook nooit vergeten, *behalve als ik dan geen jas aan heb* Scheve mond

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:16

Nee Scheve mond
No way.. ik raak um dan zowiezo kwijt!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:16

Ik denk dat een copie niet mag. Maar ik zou het wel heel flauw vinden als je onmiddellijk een boete krijgt van 50 euro. Geef iemand dan de kans om op het bureau binnen 24 uur alsnog je ID te laten zien.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:18

LoveJoew schreef:
diek heb een kopie van mn ID kank um

Wil je aub geen msn taal gebruiken?

ilufprincess

nope Knipoog
weet niet of dat in belgië moet...

Brit

Ik denk dat ik dat ding sowiezo kwijt raak of vergeet... dat heb ik namelijk ook altijd met mijn sleutels Tong uitsteken

Maar als ik op stal ben kan ik mijne gewoon thuis laten liggen want mijne staan thuis, maar ik denk dat ik dat ding niet overal mee naar toe ga nemen

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:21

ik neem hem écht niet mee
zeker zo'n pasje meenemen in m'n paardrijbroek ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:21

Nee, ik ga absoluut niet met mijn ID op zak rijden. Ik ben als zo'n sloddervos, dus die raak ik zeker weten kwijt... Ik vraag dan gewoon of ze morgen terug willen komen, of ik laat hem dan binnen 24 uur op het bureau zien.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:33

ilufprincess schreef:
nope Knipoog
weet niet of dat in belgië moet...

Tuurlijk moet dan in België ook, alleen is dat hier al zo doodnormaal (geworden) dat wij uit ervaring kunnen zeggen dat de politie je echt alleen maar om een identiteitsbewijs vraagt op een moment dat dit nodig is of je er zelf aanleiding toe geeft (verkeersovertreding, openbare dronkenschap, ... bijv.).
Zal in Nederland blijkbaar nog enkele jaren duren eer ze over de fobie van "oeeeeee ik ga om de vijf minuten mijn identiteitskaart moeten laten zien van zodra ik een voet buiten zet" heen zijn Knipoog

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:35

Ik heb hem nu eerst nog wel steeds bij me... Je weet maar nooit.
Ik moet hem nu steeds overplaatsen van mn gewone jaszak naar mn paardenjaszak...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:36

Opzich zou ik mijn ID wel meenemen, maar ik vergeet dat ding constant. Ik neem het wel altijd mee naar uitgaan, maar voor de rest...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:37

idd Leentje Lachen
Hier in België bestaat die plicht al heel lang, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze om mijn pas vroegen Haha! . Pak hem ook nooit mee als ik bv naar de manege ga of naar een vriendin. Alleen naar school en naar grote evenementen of bioscoop enzo.. Maar de kans dat ze je pakken is nogal erg klein, meestal vragen ze het alleen als je herrie aan het schoppen bent.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:40

Heb eigenlijk altijd mijn ruiterbewijs wel bij me. Dat is geen officieel ID, maar goed. Met de rest rijd ik nooit. Heb ik wel op stal liggen. Maar ja, ze moeten wel een geldige reden hebben om je staande te houden, dus de kans is sowieso klein denk ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:41

xKatleentjex schreef:
idd Leentje Lachen
Hier in België bestaat die plicht al heel lang, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze om mijn pas vroegen Haha! . Pak hem ook nooit mee als ik bv naar de manege ga of naar een vriendin. Alleen naar school en naar grote evenementen of bioscoop enzo.. Maar de kans dat ze je pakken is nogal erg klein, meestal vragen ze het alleen als je herrie aan het schoppen bent.

Ze kunnen er ook naar vragen als je bijv. getuige bent van een ongeluk hoor. Dat heb je dus niet zelf in de hand. Maar hoe vaak maak je dat mee als je op je paard zit Knipoog.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:45

In het geval dat je getuige bent van een ongeluk gaan ze waarschijnlijk minder moeilijk doen over een copie of een ander document (zoals bijv. je ruiterbewijs) dan wanneer je zelf een ongeval veroorzaakt of een verkeersovertreding begaat.

Langs de andere kant, staat Nederland op de eerste plaats als zijnde het meest slordige land ter wereld ofzo? Al die Nederlanders die hun identiteitskaart "zeker" gaan verliezen.

Verlies je ook zo vaak je bankkaart, ruiterbewijs, rijbewijs, geld, ... ?