Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

T@nj@ schreef:In mijn ogen is het juist goed om onbeperkt hooi te geven maar wat hier al eerder gezegt is, ze maken er wel een puinzooi van, gaan er op piesen enz.
Ik geef zelf ook onbeperkt hooi en heb een baal van 300kg voor de stal staan. Nu is dat bij mij makkelijk want er zit alleen maar een laag hek voor en ze kunnen daar ruim overheen eten (daar eten ze met zijn 7en van, is een grote inloopstal) maar als je die mogelijkheid niet hebt zou ik een keer of 6 per dag hooi geven (moet je natuurlijk ook wel weer de mogelijkheid voor hebben)
) T@nj@ schreef:Nou, als Princess zo'n net paard is kán je natuurlijk een plak of 4 in de hoek tegenover "het toilet" opstapelenkijken wat ze er mee doet.
Vastbinden o.i.d. zou ik niet doen, risico dat ze zelf ergens in blijft haken is dan wel erg groot.
bij mij staan ze op Hemparade en ik ga ook over naar vlas maar bij mij maken ze er dus een zooitje van, behalve 1 hengst en de merrie, die zijn heeeeeeel erg netjes
maar ja, die krijgen vrijwel niets bijgevoerd. Mijn Kwpn-ers zitten op ruim een baal per dag, vandaar dat ik maar over ben gegaan op balen van 300kg, kunnen ze zoveel eten als ze willen
Margreet schreef:Als je paard op vlas staat vanwege het stof, dan lijkt het me niet verstandig om z'n stal maar onbeperkt vol te mikken met hooi, dan kun je 'm net zo goed weer op stro zetten. Nat hooi, voordroog of kuil is beter voor een paard met luchtwegproblemen.