bijrijder....wat verwacht je van iemand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myracara

bijrijder....wat verwacht je van iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 10:48

ik heb net een paard gekocht, dat gaat allemaal heel goed. Nu wil ik graag een bijrijdster die meebetaald. Mijn stalhuur is ongeveer 200 euro per maand, er is een buitenbak en uitrijmogelijkheden. Er hoeft niet te worden uitgemest ofzo, dus in principe hoeft iemand alleen te rijden.

Wat kan ik nou van iemand verwachten? Qua geld en niveau van rijden enzo? Ik heb al een advertentie op marktplaats gezet, met 80 euro per maand. Is dat normaal?? Verward

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 10:57

Ligt er een beetje aan wat de mogelijkheden zijn. Het is een voordeel dat je niet hoeft te voeren en te mesten, maar ik zou het vrij veel geld vinden. Het ligt aan de kwaliteit van jouw paardje, ik kan me voorstellen dat bepaalde ruiters meer geld overhebben om van een paard wat z loopt dingen te leren dan een paard van 25+ wat alleen een half uurtje recreatief kan worden gereden. Daarnaast is het aantal keren dat je mag rijden van belang, als je maar 1x per week mag vind ik 80 euro per maand erg erg veel, als je altijd mag wanneer het je uitkomt is het best oke. En voor uitrijmogelijkheden, binnebak, faciliteiten en de mogelijkheid tot wedstrijden willen mensen ook wel meer betalen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:20

Zou sowieso niets voor bijrijden betalen. Iemand heeft jouw tijd en hulp nodig, want diegene heeft niet genoeg tijd. JIJ helpt dus iemand uit de brand. Maar goed, ik zou bijvoorbeeld wel voor de lessen betalen. Jijzelf wil natuurlijk ook dat het beestje beter gaat lopen Lachen maar hoevaak mag je er dan op rijden voor 80 euro per maand? Onderlinge wedstrijden of officiele etc?

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:32

Hoe kunnen wij dat oordelen, als we geen eens weten wat je ermee kan doen? Vind sowiezo 80 pm veel.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:06

Ik vind het heel normaal dat je de kosten deeld, je betaald op de manege toch ook om te rijden?
Voor hetzelfde bedrag als je vroeg heb ik ook een bijrijdpaard. Ze hebben daar een buitenbak en een goede uitrijdmogelijkheid. De eigenaresse betaald hoefsmid ed. en het harnachement. Ik heb beloofd het netjes te houden en zadelpoetsen ed. doen we samen. We rijden praktisch om de dag en houden een schriftje bij hoe het ging en wat we gedaan hebben. Daarnaast bellen we regelmatig voor een lange "bijklets".
We hebben eerst een proeftijd afgesproken, ik vind dat het moet klikken tussen alledrie de partijen. Dat ging zo goed dat ik mocht (en wilde) blijven Go jij! Go jij! voor meer vragen kun je me altijd PB-en

gefeliciteerd met je paardje Lachen

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:24

voor een manege betaal je de lessen... En Ik vindt hhet vaag dat je jij moet betalen als jij iemand anders helpt met het verzorgen van de pony... En 80 euro is trouwens wel heel veel...

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:26

Ik verwacht dat die persoon lief is voor mijn paard, er rustig mee omgaat, idem rijdt en netjes met mijn spullen omgaat. Dit heb ik nu OK dan! en hier hoef ik toch ook echt geen geld voor te hebben hoor! Ze helpt mij met mijn paard, daar zal ze toch niet voor hoeven te betalen??

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:59

Misschien moet je gewoon eerst kijken of het klikt tussen de eventuele bijrijder met zowel jou en je paard en dan eens kijken wat haar en jou verwachtingen zijn! Als dat duidelijk is kan je het gaan hebben over een bijdrage! Want om gelijk een bijdrage van 80,- euro te vragen dat lijkt me een beetje veel! Enne, gefeliciteerd met je eigen paardje en heel veel plezier samen (of straks met zijn drieen!!!)

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:13

Waarom neem je een bijrijdster? Je hebt je paard nog maar net schrijf je, dan wil je er toch juist zelf van genieten? Beetje samen een band opbouwen, ergens naar toe rijden/trainen.

Als ik vanwege tijdgebrek of geldgebrek een bijrijdster nodig had zou ik geen paard nemen. (niet dat ik jou in dat hokje stop)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:26

Sinds Augustus heb ik ook een bijrijdstertje voor 2 dagen in de week. (ivm school en werk)
Mijn ervaring is erg positief. Wat ik belangrijk vind is dat ze trouw is, goed met mijn spullen omgaat en last but not least goed met mijn paard omgaat. Ik houd een schrift in mijn kast en als er bijzonderheden zijn, kan ze dat daarin opschrijven.
Vorige week belde ze nog dat ze dacht dat zijn achterbeen dik was. Bleek uiteindelijk heel erg mee te vallen maar ik was toch blij dat ze me gebeld had en dat ze bij twijfel niet gewoon "lekker" is gaan rijden.
Ik ben verder vrij makkelijk, zij geeft hem beweging en verder hoeft ze niets te doen qua uitmesten oid.
Ze mag met hem naar buiten, mits ze een cap opdoet. Verder rijdt ze hem in de bak en af en toe longeren, maar dat laat ik aan haar over.
Ik vraag geen geld hiervoor, zij helpt mij immers.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:26

Ik heb je topic even naar VMR verplaatst.

Als ik marktplaats zo zie, is 80 euro per maand geen heel hoge bijdrage, hoeveel dagen per week 'horen' erbij? drie? Dan vind ik het niet heel gek, als het enige wat je hoeft te doen rijden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:27

Boomerang schreef:
Waarom neem je een bijrijdster? Je hebt je paard nog maar net schrijf je, dan wil je er toch juist zelf van genieten? Beetje samen een band opbouwen, ergens naar toe rijden/trainen.

Als ik vanwege tijdgebrek of geldgebrek een bijrijdster nodig had zou ik geen paard nemen. (niet dat ik jou in dat hokje stop)

Eigenlijk heb ik die zelfde vraag

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:29

Ik zou denk ik ook geen geld vragen. Ik zou blij zijn als ik iemand vond die betrouwbaar is en net zo gek op mijn paardje als ik zelf ben. Maar ja misschien wordt ik dan wel weer een beetje jaloers haha. Maar goed, dat mag je natuurlijk zelf beslissen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:42

Of 80 euro veel is hangt natuurlijk ook af van hoevaak je bijrijder mag rijden. Als dat 1 keer in de week is, is op de manege rijden goedkoper, is het elke dag, dan is het wel een redelijk bedrag.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:45

runningkawa schreef:

Waarom neemt men een bijrijdster? Als ik voor mijzelf moet spreken; mijn paard had ik al, vervolgens heb ik besloten toch weer aan een opleiding te beginnen. Daarnaast werk ik ook nog 3 dagen + 1 dag stage...hartstikke druk. En ja sorry...maar mijn paard wil ik gewoon echt niet wegdoen. Ik weet dat deze drukte ook weer overgaat...en straks als ik klaar ben, heb ik weer zeeen van tijd voor hem. Nu is het even niet anders maar voor mij momenteel dus wel de ideale oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:46

Dat kan ik snappen dems
Maar dat is pas een tijd later, dan lopen dingen soms wat anders als je voorheen bedenkt.

Maar zij schrijft dat ze hem net heeft.
En dan hoor je het toch niet vaak Lachen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:50

Ik vind 80 euro belachelijk veel, ik denk niet dat veel mensen denken dat ze lekker even 80 euro gaan uitgeven.
Maar dat ligt maar net aan wat je mag doen.
Voor drie keer in de week zou ik geen 80 euro betalen, ik denk dat je je paard op zo;n manier beter kunt laten leasen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:52

runningkawa: ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken Knipoog en inderdaad, met een net aangeschaft paard hoor je het niet vaak. Wellicht om de kosten wat te drukken? (ivm meebetalen in de kosten van bijrijder)
Het is en blijft een dure sport en tsja, momenteel betaal ik alleen maar en kan er zo weinig van genieten....helaas, het is niet anders. Godzijdank is de stalling waar ik sta (of liever gezegd...waar mijn paard staat) niet zo heel erg duur. Ik wist vantevoren dat ik er kosten aan zou hebben. En nu ik nog maar parttime werk en ernaast nog school doe, is het helemaal passen en meten. Gelukkig heb ik heel lieve ouders die mij ontzettend lief helpen met alles...lang leve ouders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:58

Citaat:
en inderdaad, met een net aangeschaft paard hoor je het niet vaak. Wellicht om de kosten wat te drukken? (ivm meebetalen in de kosten van bijrijder)

Dan zou ik dus geen paard kopen.
Maar zelf lekker ergens bijrijden.

Als je je paard hebt, snap ik dat je er alles aan doet hem niet te hoeven verkopen.
En dat kan ik alleen maar waarderen.
En je kan immers niet in de toekomst kijken, dus moet dan roeien met de riemen die je hebt.

Maar op zulke voorwaarden een paard kopen, kan ik dan juist niet waarderen.
Dan ben je imo niet slim bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:09

Iemand praatte hier over druk ?
Ik werk fulltime, ik ben half 7 uit mijn werk, en ga half 8 s'ochtends de deur uit. Ik eet snel wat en sta om 7 uur bij mijn paard. ELKE avond, ik ben dan rond 10 uur thuis. Voorheen had ik ook nog mijn vriend en een sociaal leven. Ik red het prima zo, ik wil mijn paard zelf kunnen trainen, ik ben ook denk ik veels te jaloers en te bang dat er iets gebeurd.

Maar goed, zou ik dan toch tot het moment komen dat ik een bijrijdster zou willen, dan zou het iig een bekende moeten zijn die ik altijd al heb zien rijden en waar ik zeer positief over ben. Diegene hoeft niet mee te betalen, het is mijn paard, ik ben allang blij dat hij dan gereden word !

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:04

waarom zou iemand die bijrijd op jouw paard geen bijdrage mogen betalen?

ik heb een bijrijdster die vroeger zelf paarden heeft gehad en weet hoeveel alles kost,zij betaald 90 euro p/m en de helft van de hoefsmid mee!

en zij vindt dat heel normaal!!!!

op een manege rijden vindt ze niks daar krijg je geen band met het paard,nu rijd ze 3x p/w op de mijne en op die dagen is het ook haar paardje.

en mijn bijrijdster is dolblij dat ze een bijrijdpaardje gevonden heeft omdat ze ook geen tijd heeft en geld voor een eigen paard ,ze heeft ook een zoon.

ik heb een bijrijdster genomen omdat ik met een zwaar allergies kind zit en geen 7 dagen p/w de tijd heb om haar te doen.

en ik wil ook niet elke avond naar stal,ik heb ook een gezinsleven!

en bij ons is het heel normaal om mee te betalen als je op iemands paard rijdt.

jillybilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:20

Het is te zien hoeveel die bijrijdster met je paardje mag rijden en hoe ze er natuurlijk mee omgaat!maar ik vind het wel n goede prijs.....zorg ook wel dat ze je paardje niet helemaal gaat inpalmen, kan natuurlijk gebeuren he,want het is nog altijd jou paardje!veel succes op je zoektocht Lachen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:26

ShannaY schreef:
Iemand praatte hier over druk ?
Ik werk fulltime, ik ben half 7 uit mijn werk, en ga half 8 s'ochtends de deur uit. Ik eet snel wat en sta om 7 uur bij mijn paard. ELKE avond, ik ben dan rond 10 uur thuis. Voorheen had ik ook nog mijn vriend en een sociaal leven. Ik red het prima zo, ik wil mijn paard zelf kunnen trainen, ik ben ook denk ik veels te jaloers en te bang dat er iets gebeurd.

Euh ja ik praatte over druk ja.
Even kijken: 3 dagen in de week werken (ik ga om 7 uur de deur uit) ben om 4 uur klaar, dan hop naar school alwaar ik om 22.20 klaar ben. Dan naar huis. 1 dag stage lopen, 1 dag om stage voor te bereiden en studeren moet ook die dag + in het weekend gebeuren...dus ja, ik denk wel dat ik het druk heb ja.... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:40

mirgino schreef:

en ik wil ook niet elke avond naar stal,ik heb ook een gezinsleven!

Oei... dat vind ik er zo egoistisch uitkomen !

myracara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:51

runningkawa schreef:

ja, allebei dus....
Ik heb een paard gekocht met de instelling om de zorg voor mijn paard met iemand te delen. Dus de kosten, maar ook een beetje de zorg. Het lijkt me fijn om samen te kijken wat het beste is voor Myra. Twee weten immers meer dan een.

Ik weet niet hoeveel van bovenstaande mensen een paard bijrijden of een eigen paard hebben, maar in mijn kringen is het ook heel logisch dat mensen meebetalen. Meestal betalen mensen zelfs meer dan 80 euro per maand. Ik heb rondgevraagd op mijn stal en iedereen zei een bedrag van 100 euro of meer, dus ben ik daar onder gaan zitten.

De mevrouw van het paard met het dikke been, legt precies uit wat ik belangrijk vindt. Ik zal dat voorbeeld gebruiken om het aan mijn nieuwe bijrijder uit te leggen.

Verder wilde ik vooral zeggen dat ik het zo leuk vindt dat er zo veel gereageerd is.