Allegra schreef:Ik heb geen ervaring met zadelmarkt, maar omdat ik zelf heb overwogen daar een zadel te kopen heb ik een keer een advertentie op marktplaats gezet, om meningen te horen.
Ik heb heel veel negatieve reacties gehad. Maar wat ik nog veel vreemder vond, is dat mijn advertentie na een paard dagen verwijdert was, omdat ik slechte reclame maakte. Het enige wat er in stond was dat ik om ervaringen vroeg, verder niet. Ik heb dus niks negatiefs over ze gezegd.
Maar dezelfde dag kreeg ik een mailtje van zadelmarkt zelf, dat ik geen slechte berichten over hen moest versprijden, en dat de zadels wel een goedkopere prijsklasse zijn maar geen rotzooi (26 van de 32 reacties waren negatief trouwens). Dus ik een mailtje terug gestuurd dat ik alleen om ervaringen vroeg, en dat ik het raar vond dat ze advertentie hadden laten verwijderen omdat het volgens mij alleen maar goede reclame voor hen is, als ze echt degelijk spul hadden gehad. Daarop kreeg ik de reactie dat ik niet iedereen moest geloven (met de nadruk op pubermeisjes, terwijl de meeste mensen gewoon volwassen waren die hadden gereageert) en dat er natuurlijk wel eens een farieksfoutje tussen zat.
Omdat ik deze reactie erg verdacht vind heb ik er geen zadel gekocht.
Ik hab vaak gehoord dat de lak er af ging, de stiksels los lieten, de kussens snel inzakten, singelstoten en beugeriemen die afbraken, leer wat nooit soepel werd, maar stug bleef enz...
Ik zou eerder een goede tweedehands kopen...
zulke reacties zie je dus heel veel als je even in het stiky kijk over zadelmarkt! ik vind het wel jammer dat sommige zulke berichten plaatsen terwijl ze nooit een zadelmarktzadel van dichtbij hebben gezien laat staan dat ze er mee gereden hebben! ik wil echt niet zeggen dat zadelmarkt super goed is maar om dit nou meteen te zeggen terwijl je het zelf niet meegemaakt heb?
maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je ga doen? ga je naar een 2de hands kijken of ga je toch even langs zadelmarkt?