vakantie in de veluwe dicht aan het bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

vakantie in de veluwe dicht aan het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 00:21

cissie en ik willen in het voorjaar op vakantie in de veluwe,maar weten nog niet precies waarnaartoe,we zijn vandaag wezen kijken bij de woodyranch maar de weides zijn veelste ver weg om te lopen,en het bos is nog best een stukje rijden,wie weet voor ons een geschikt adres met overnachting en stalling in het bos of dicht bij het bos om naar toe te gaan???

ps:is de henriettehoeve wat?

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:16

Ik kan caitwickerzand wel aanraden; wij zijn er een aantal dagen geweest. We verbleven zelf in een trekkershut en de paarden stonden op een mooie grote weide. We hadden wel stallen bij gehuurd, moest het slecht weer worden maar die hadden we gelukkig niet nodig. (gelukkig want we hadden 1 paard bij van 1m77 en de stallen waren maar 3 x 2.5 groot) Verder wel vriendelijke mensen, de weilanden liggen vlakbij de camping en je kan er zo het bos in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:21

De Paalhoeve en Gert van den Hoorn in Kootwijk liggen erg mooi.
De Krimhoeve in Hoenderloo ligt ook erg mooi, maar je moet iets verder langs de weg.
www.krimhoeve.nl
Ook Riant in Beekbergen is heel erg mooi en ligt echt fantastisch.
www.riantstables.com
Heb je geld over kun je naar het Roode Koper in Speuld Haha!
www.roodekoper.nl

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:24

De paalhoeve ligt idd ook heel mooi, maar ik vind het jammer dat de paarden er niet op een weide kunnen. De paalhoeve biedt enkel stallingen aan...
Onder de kastanje is ook heel mooi, en ze hebben prachtige stallingen!

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:20

Ben geweest naar de paalhoeve maar mij trekt echt niet.
De slaap accomedatie is niet alles, koud en in stappelbedden.
Als ik een weekend weg wil moet het ook wel lux zijn, ga eens kijken de Mallejan. Super mooi hotel met ruime stallen en midden in het bos.
Je kan kan ook kijken bij de Veluwetrail, niet het boekje bestellen, heb ik namelijk gedaan en het word komend jaar vervangen, een hoop bedrijven zitten er niet meer bij aangesloten en weer nieuwe zijn erbij gekomen. In april maak je meer kans om dit aan te schaffen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 11:47

dus tot nu toe ligt de veluweranch bij het bos!@!en de mallejan dus midden in het bos dangaan we daar zekers nog kijken hebben ze bij de mallejan buitenstallen??

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:40

Paalhoeve en Gert vd Hoorn liggen ook in het bos Knipoog
Mijn paard heeft bij beiden gestaan en ik moet zeggen dat ik de accommodatie voor de paarden bij Gert mooier vind dan bij de Paalhoeve.
Bij Gert moet je echter meteen een huisje erbij huren en die huisjes zijn nogal uitgeleefd en oud.
Bij de Paalhoeve kun je ook alleen je paard kwijt en kun je bv. zelf in Landal Greenparks de Berkenhoeve gaan zitten, wat er vlakbij ligt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 12:47

is daar ook een site van??van de paalhoeve en gert vd hoorn...

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:48

Caitwickerzand is idd erg leuk, en boszicht is ook wel aan te raden!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:52

Camping Boszicht in Laag Soeren: betaalbaar, super aardige mensen, goede verzorging en binnen 3 minuten in het bos waar je uren kan rijden. Het zijn mooie stallen en er is ook weidegang bij. Zelf kan je in een tent slapen, een blokhut of stacaravan huren en evt. de boerderij!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:08

hopelijk kan cissie morgen al!!heb er echt zin in!!dan Lachen gaan we zekers een kijkje nemen bij camping boszicht in laag soeren en catwickerzand dan ook wel

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:58

www.onderdekastanje.nl
Hele mooi locatie, prachtige boxen en goede kamers voor de ruiters. Even een paar minuutjes stappen en je zit in de bossen en op de hei!

ACSM

De Malle Jan in Vierhouten. Ik ben daar een weekend geweest en het was echt geweldig!

ACSM

Het ligt tegenover het bos....

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 18:46

we willen morgen een kijkje gaan nemen bij camping boszicht,en de mallejan in vierhouten deze twee zekers ben benieuwd

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:58

Pfff, ik heb net even gekeken op de site van de Mallejan. Sjiek de friemel, maar dan is zelfs Onder De Kastanje nog niet écht duur ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:00

Bij Onder de Kastanje moet je wel altijd die grote rotweg over om in het bos te komen.
Je paard moet dan goed verkeersmak zijn.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:09

Het is idd wel prijzig. Wij hebben toen een ruiterarrengement genomen. Het was zeker de moeite waard!!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:43

welke is aan te raden???moeilijk hoor om een keuze te maken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:15

@Ilindra: klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar de Mallejan is echt prijzig ... dan ging ik eerder voor Caitwickerzand of zo ...

Riant heeft in het voorjaar alles klaar, ben ik heel benieuwd naar.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:08

ik ga altijd naar staljagtlust in epe... is een manege met mini-camping!!
echt super veel bos en heide in de buurt!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:28

nog meer reacties welkom!!!!!!!!!!!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:37

Hoeveel topics zijn er nou al niet tjonge jonge zeg Tong uitsteken

We gaan morgen naar Boszicht en naar Riantstables en heeel misschien nog naar Caitwickerzand, maar die heeft zo'n vage routeomschrijving dat we waarschijnlijk niet gaan aankomen Schijnheilig , mijn voorkeur ligt bij de Veluweranch allias de krimhoeve of mischien Boszicht Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 23:20

ikvind boszicht denk ik wel wat *LOL* lekker in het bos..en ben heel erg benieuwd wat caitwickerzand is Pling !!!!!die andere de riant is inderdaad dan te duur~!!! zoals ze zeggen Schijnheilig

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:31

Emaartje schreef:
ikvind boszicht denk ik wel wat *LOL* lekker in het bos..en ben heel erg benieuwd wat caitwickerzand is Pling !!!!!die andere de riant is inderdaad dan te duur~!!! zoals ze zeggen Schijnheilig

Zo ik heb besluit dat we niet naar Riant gaan Bloos >;) vanweg de prijs en hote....l ik haat hotels Tong uitsteken

Nee maare caitwickerzand heeft vet mooi uitrijmogelijkheden en boszicht ook, maar kleine nadeeltje is dat er maar 1 route is door het bos pas na 45 min (das best lang als je na gaat dat wij met onze bejaarde paardjes geen hele lange tochten gaan maken) kun je een andere richting op, een tip van marina OK dan!