Welk merk zou je kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heureka

Welk merk zou je kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 09:49

Ik moet voor m'n opleiding een verslagje schrijven (opleiding communicatiemanagement aan de HvU, vak consumentengedrag).

Daarbij moet ik het consumentengedrag ten opzichte van twee merken (advertenties) met elkaar vergelijken.

Kunnen jullie aangegeven waarom je rijkleding van Harry's Horse of Anky zou kopen?
Wat neem je mee in je beslissing? Hoe belangrijk is de omgeving (mensen om je heen)?
Als je het niet 'en publiek' op de site wil zetten mag je me ook PB'en.

Ik zou het echt top vinden als ik hier reactie op krijg! Dan kan ik dit afronden en inleveren (ben al een week te laat!!! Bloos! )

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:31

Ik zou eerder Harry's Horse kopen amdat het goedkoper is, en de prijs kwaliteit verhouding wel goed. Anky is heel leuk, maar erg duur, en dan heb we goede kwaliteit, maar de meest dingen ben ik na een jaar wel op uitgekeken en wil ik toch iets anders (shabrakken, halsters e.d.)
Ik trek me niks aan van m'n omgeving. Leuk als zij het kunnen betalen, maar ik kan m'n geld wel beter besteden.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:39

Ik kies ook voor HH, gewoon omdat het goedkoper is dan Anky en de kwaliteit ongeveer net zo goed.
*Ik heb zelfs welleens gehoord dat de spullen van Anky zelfs sneller kapot gaan Bloos! * Verder trek ik me van de omgeving niet veel aan hooor, het zijn de rijkleren waarmee ik rijd, en als ik ze leuk en fijn vind zitten, wie is een ander dan om daar commentaar op te geven.

Hoop dat je er iets aan hebt, suc6 in elk geval !;)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:55

Ik zou voor Anky gaan, gewoon omdat ik t mooier vind. Maar ik draag zelf altijd Cavallo of Pikeur en dat komt qua prijs wel overeen met Anky.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:00

Harry's Horse.
Bij Anky betaal je ong. 50% van de prijs voor de naam Anky en mijn pony gaat er geen haar beter van lopen.
De kwaliteit van HH vind ik zelf goed, misschien dat het iets eerder kapot gaat maar je kan bij veel spullen 2x iets van HH kopen voor 1x een Anky.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:12

Kunnen jullie aangegeven waarom je rijkleding van Harry's Horse of Anky zou kopen?
Wat neem je mee in je beslissing? Hoe belangrijk is de omgeving (mensen om je

Ik koop gewoon de kleding die mij het beste zit, of wat ik het mooiste vind.
In principe vind ik Anky spullen te duur, je betaalt alleen voor de naam en je gaat er niet beter van rijden. Bovendien is het ook een beetje mode/hype om Ankyspullen te hebben en daar doe ik niet aan mee.

Ik heb een rijbroek van HH, omdat die mij heel lekker zat. Maar het jasje van HH stond mij voor geen meter. Daarvoor heb ik dus een Iris Bayer jasje moeten kopen, wat 5x zo duur was en het enige jasje was wat mij fatsoenlijk paste. Ik ga dus niet alleen op het geld af. Maar als ik moet kiezen tussen 2 dingen die goed zijn koop ik niet de duurste.

Wat dekjes betreft, ik heb er nog nooit een van HH gezien, en de Ankypads passen niet op mijn paard (ze zijn recht in de rug). Dus die hoef ik al zeker niet. En mooi vind ik ze ook niet.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:14

hh prijs ahha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:16

HH, heeft gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Heb ooit eens een Ankydekje gekocht en binnen een paar weken weer verkocht, wat een onding was dat.....
Zeker z'n geld niet waard.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:17

heb twee anky broeken omdat ze het beste zaten HH zat niet lekker
heb er wel meteen de plaatjes afgetrokken
Verder rijd ik met de zadeldekjes van Anky omdat die goed blijven liggen en toch in verhouding met andere dikke sjabrakken op de zelfde prijs liggen Maar die van anky blijven beter liggen en blijven beter in de was
Moet wel zeggen dat veel winkels de broeken uit de handel hebben genomen omdat er een stiksel fout in zit die maar niet opgelost wordt
Bij mijn broeken is het niet maar toen ik een nieuwe wou kopen kon ik geen Anky broek meer kopen omdat de stiksels dus spontaan loslaten en de winkel in 1 maand ruim 100 broeken terug moest sturen en ze nu dus niet meer wil totdat dat probleem opgelost is

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:02

ik zou voor de anky gaan als je tussen die 2 moet kiezen....
anky is sjieker,en ik vind het comfortabeler zitten Haha!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:12

Ik ga voor anky. Dit gaat langer mee, de kwaliteit is beter en het lagenconcept werkt geweldig!
Ook vind ik de kleuren en modellen/pasvormen beter.

Ik heb wel Harry's Horse, two tone dekens die ik als onderdeken gebruik. Deze gaan bij mij maximaal 2 jaar mee, daar is de prijs in mijn ogen dan ook naar.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 17:26

Niemand meer? Verward Ik ben heeel blij met bovenstaande reactie, maar zou er graag nog een aantal zien OK dan!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:33

ik zou persoonlijk voor harry's horse gaan, de prijs/kwatiteitsverhouding vind ik goed. ik vind daarintegen wel dat anky mooiere spullen heeft, het is alleen voor mij onbetaalbaar. ik vind het wel fijn om er een beetje "leuk" uit te zien op t paard. niet 85 setjes ofzo, maar ik heb er best wat nettere dekjes ofzo tussen liggen, maar niet van anky..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:41

Ik ga ook voor HH. Heb er dekens van gehad en bleef lang mooi en goed. Verder heb ik er rijbroeken en jassen van. Ik vind de modellen erg goed. En ik vind het lekker zitten. Van Anky heb ik nog niks geprobeerd. Ik vind het veelste duur. En HH vind ik ook goed.
Bij ons op stal staan er geen paarden met Ank dekens.
Iedereen koopt wat er in zijn of haar budget past en wat ze praktisch vinden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:51

Harry's Horse! En dan voornamelijk de Xtra-fit Kwijl. Die broek, daar zou ik wel de hele dag in willen lopen! Maar deze is ook op een speciale manier gemaakt.
Nu je het toch over Anky-rijbroeken hebt Knipoog, die zijn dus echt waardeloos. Moet je alleen rijbroeken testen? Of nog andere artikelen?

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:13

astridastrid schreef:
Harry's Horse! En dan voornamelijk de Xtra-fit Kwijl. Die broek, daar zou ik wel de hele dag in willen lopen! Maar deze is ook op een speciale manier gemaakt.
Nu je het toch over Anky-rijbroeken hebt Knipoog, die zijn dus echt waardeloos. Moet je alleen rijbroeken testen? Of nog andere artikelen?

Het gaat over de rijkleding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:32

Ik koop dus geen van beide, harry's horse vind ik niet mooi qua rijbroeken. En Anky is me te duur. Ik heb wel een Anky-rijbroek, het is een hele fijne broek, ik heb 'm al 3 jaar en hij is nog heel mooi. Ook heb ik een wedstrijdblouse van Anky. Op zich een hele fijne blouse alleen is hij te kort voor mijn rug (ligt aan mijn bouw) dus ik heb altijd een blote rug. Mocht ik geld voor Anky-kleding hebben, dan zou ik voor Anky-kleding kiezen omdat de pasvorm (ok, voor de wedstrijdblouse dan niet) goed is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:41

HH heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De katoenen rijbroeken dan misschien niet, maar de overige rijkleding is prima. De polyamide broeken vind ik zeer goed voor het geld wat je ervoor betaald (wel minder comfortabel dan duurdere broeken van andere stof).
De jassen van HH zijn ook prima, de dekens ook, de dekjes ook, de bitten ook.
waarom dan voor de dure Anky gaan?

Zelf heb ik rijbroeken van Cavallo, Kentucky, Horka en dus 1 van HH. De broeken van Cavallo en Kentucky doen zeker niet onder voor een Anky broek.

Koos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:19

Ik ga voor HH. Sinds een jaar heb ik de Xtrafit. Een fantastische rijbroek. Zomers lekker koel en 's winters heerlijk warm. Het is net de Thermostof van EuroStar, maar dan minder dan de helft van de prijs. Binnenkort komen ze ook met kunstlederen zitvlak heb ik gehoord. Kosten nog geen 70,- euro. Nou dan weet ik het wel, ik ga niet meer betalen dan nodig. De huidige Xtrafit is nog als nieuw. Met Anky heb ik minder goede ervaringen, knopen eraf en pillen van stof. Volgens mij betaal je veel te veel voor de naam.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:59

Koos schreef:
Met Anky heb ik minder goede ervaringen, knopen eraf en pillen van stof. Volgens mij betaal je veel te veel voor de naam.

hahaha bij mij hetzelfde na 1 keer rijden viel die dure rijbroek zowat uit elkaar!
zeiden ze dat dat kwam omdat ik er mee had gesprongen!
maar volgens mij is een rijbroek om mee te rijden ongeacht wat voor rijden!
nee doe mij dan maar de HH dan weet ik in ieder geval dat na drie sprongen nog een broek aan me kont heb hahaha Haha!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:00

Ik ga ook voor HH, ik heb nu een vet mooie HH winterjas gekocht, bijna hetzelfde model aan Anky jas aan gehad, die ongeveer 2,5x zo duur was. Spijt me zeer, maar dat heb ik er niet voor over.. Alleen voor Anky op mn kont... Mogen wel gouden stiksels en diamanten ritsen inzitten.. Schijnheilig

MiScha_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:02

Ik zou ook voor HH gaan. Omdat ik verschillende sjabrakjes ervan heb, en ze zijn allemaal super goed en gaan helemaal niet snel kapot.
En tsjaa HH is goedkoper.
En ook ik heb gehoord dat Anky best snel kapot is (weet natuurlijk niet zeker heb het nog nooit gehad dus kan daar verder niet over oordelen)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:04

Edit: na overleg TS eerste bericht aangepast, en ontslotterd.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:28

Nog een paar reacties en dan ben ik helemaal blij Haha! Haha! Haha!

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:43

Ik zou voor de HH gaan, die is goedkoper en je hebt toch redelijke kwaliteit en omdat toch alles bij mij kapot gaat kan ik dat beter een HH nemen dan bijv. een anky zonde van het geld als ze toch evenlang meegaan. en ik vind de HH ook best mooi zitten, nat. heeft de anky een mooier model maar dat vind ik niet echt uitmaken.

Wat neem je mee in je beslissing?
prijs, kwaliteit van de kleding, model

Hoe belangrijk is de omgeving (mensen om je heen)?
belangrijk, als ze bijv. zeggen dat het geen mooie broek is of dat ie niet mooi staat dan koop ik hem niet.