Wintec 500 (dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Wintec 500 (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:56

Wie heeft er ervaring met de Wintec 500 voor dressuur.
Ik ben op zoek naar een degelijk zadel, voor recreatief/dressuur en ook voor een redelijke prijs.

Nu zat ik wat te kijken op Divoza en heb ook wat advies aan Liberty gevraagt. Aangezien ik meer in het aangespannen zit dan ohz., heb ik er dus helemaal geen verstand van Lachen

Dus wie heeft een Wintec, hoe is het in gebruik, hoe is de kwaliteit, wordt je goed gesteund zodat je houding goed is.

Andere suggesties/merken zijn welkom, maar ik wil niet meer dan €500 euro uitgeven en wil ook liever een nieuw zadel. Dan heb ik tenminste wat garantie en ook geen grappen als een verborgen, kapotte binnenkant van het zadel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:05

ik heb de wintec pro dress, en ik heb er 620€ voor betaald (zonder stijgbeugels enzo) ik ben er echt wel tevreden over, het zit goed enzo. de wintec 500 kost nieuw bij ons zo'n 300€ ong (kan ook 350 zijn hoor)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:07

Ja klopt bij Divoza kosten ze ook zoiets, ik dacht richting 399.
Maar hier in het Westen is toch alles duurder.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:35

Ik heb een Wintec 500 dressuur, vorig jaar erbij gekocht als tweede zadel, ondertussen rijd ik alleen nog maar op dit zadel, ik heb het nu op mijn jong paard liggen. Ik vind het een super zadel en als het ooit versleten is (heb het tweedehands gekocht) koop ik wsch juist hetzelfde opnieuw Lachen

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:12

Ik heb de wintec pro dressuur (529 eruo inclusief singel, beugelriemen, beugels en zadelhoes) gekocht bij Divoza. Ik vind deze persoonlijk fijner zitten dan de wintec 500.

Ben zeer te spreken over wintec op zich. Het leek mij nooit iets. Maar ben nu ik er zelf een heb helemaal om.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:18

sammetje schreef:
Ik heb de wintec pro dressuur (529 eruo inclusief singel, beugelriemen, beugels en zadelhoes) gekocht bij Divoza. Ik vind deze persoonlijk fijner zitten dan de wintec 500.

Ben zeer te spreken over wintec op zich. Het leek mij nooit iets. Maar ben nu ik er zelf een heb helemaal om.

Dat is met zo'n equisuede zit toch? Zit dat een beetje fijn? Heb ook ergens gelezen (jaja lekker vaag, weet niet meer waar) dat het heel erg snel stuk ging... :S Is dat zo??

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:24

Ik vind de wintec 500 niet zo geweldig. Deze is gemaakt van een soort kunstof die geen vocht opneemt. Kortom als je fanatiek aan het rijden bent krig je een erg zweterige kont. Ik zou dan eerder kiezen voor de wintec met equisuede. Dus de 2000(vz) 0f de pro(dr).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 08:33

Inca schreef:
Ik vind de wintec 500 niet zo geweldig. Deze is gemaakt van een soort kunstof die geen vocht opneemt. Kortom als je fanatiek aan het rijden bent krig je een erg zweterige kont. Ik zou dan eerder kiezen voor de wintec met equisuede. Dus de 2000(vz) 0f de pro(dr).

Aha... Geen equisuede dus Haha! En nu weet ik gelijk welke ik moet nemen, als ik er 1 ga kopen

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 08:36

k heb wintec pro 2000 deluxe die was richting de €500, ik vindt het echt een geweldig zadel mede door verstelbare boom, want dat is makkelijk als je nieuwe paardjes krijgt :d je zit er best stevig op en het is mooi alleen het trekt volgens mij stof aan hahah

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:06

Laat Jan van Rijs anders eens langskomen met nieuwe zadels tot een budget van 500 euro. Daarbinnen heeft ie vast een paar wintecs en euroriding (leer), koop je niets zitten er verder geen kosten aan.

BTW: Hij maakt toch ook jullie tuig?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:50

Sanet schreef:
Aha... Geen equisuede dus Haha! En nu weet ik gelijk welke ik moet nemen, als ik er 1 ga kopen

Wel equisuede dus! Behalve dat je hierin een minder zweterige kont krijgt heb je ook een wat vastere zit. Bij mij ziet het zadel en nog super uit. Maar ik gebruik m dan ook niet vaak. Ik ken ook mensen met een wintec pro dressuur (met equisuede dus) die lang en intensief gebruikt werden (ruiterkampen, het water er mee in etc.) en die zijn nog heel mooi. Na verloop van tijd gaat het suede wel wat slijten maar dat is geen lelijk gezicht.

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:02

Sjonniej schreef:
Wie heeft er ervaring met de Wintec 500 voor dressuur.
Ik ben op zoek naar een degelijk zadel, voor recreatief/dressuur en ook voor een redelijke prijs.

Nu zat ik wat te kijken op Divoza en heb ook wat advies aan Liberty gevraagt. Aangezien ik meer in het aangespannen zit dan ohz., heb ik er dus helemaal geen verstand van Lachen

Dus wie heeft een Wintec, hoe is het in gebruik, hoe is de kwaliteit, wordt je goed gesteund zodat je houding goed is.

Andere suggesties/merken zijn welkom, maar ik wil niet meer dan €500 euro uitgeven en wil ook liever een nieuw zadel. Dan heb ik tenminste wat garantie en ook geen grappen als een verborgen, kapotte binnenkant van het zadel.

Ik rij mijn driejarige Fries ermee ik vind fijn zadeltje. maar idd hij neemt geen vocht op ik rijd nu met lederen zitstuk op mijn broek en dan heb je er geen last van. Wintec is ook makkelijk te onderhouden en makkelijk door de boom. hierbij een foto van wintec 500 opm'n friesje:

Afbeelding

en nog 1:

Afbeelding

Groetjes rianne.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:02

Citaat:
Ik rij mijn driejarige Fries ermee ik vind fijn zadeltje. maar idd hij neemt geen vocht op ik rijd nu met lederen zitstuk op mijn broek en dan heb je er geen last van. Wintec is ook makkelijk te onderhouden en makkelijk door de boom. hierbij een foto van wintec 500 opm'n friesje:

Heb niet echt een zicht op zadels maar volgens mij ligt deze een beetje achterover!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:04

Boomerang schreef:
BTW: Hij maakt toch ook jullie tuig?

Alleen het tweespantuig is door hen handgemaakt. Het enkelspantuig is gewoon van Ideal, wel daar gekocht, maar daar hebben hun natuurlijk verder niets mee als alleen de winst.

Het is idd. wel een idee om hem eens te laten komen, maar het lijkt me niet dat hij zonder brandstofvergoeding hierheen komt. Het is nog een driekwartier rijden...

Iig. Alvast hartstikke bedankt voor de reacties.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:17

Ik heb nog even gekeken naar beide zadels.
Maar ik vind de 500 zowiezo al mooier om te zien en de prijs staat me ook meer aan... Ik rij maar wat recreatief en vind een zadel voor 550 euro best een hoop geld. Dan ga ik liever voor de 400 euro...

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:25

Ik heb een 500. Die past helaas niet dus ik ruil hem in.
Maar ik vind het een lekker zadel behoeft weinig onderhoud. Heeft niet zo'n hele diepe zit. Maar ik vond hem wel lekker zitten. Hij ziet er ook nog als nieuw uit. De zadelmaker zei wel dat een pro wel altijd past.

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:27

Ps de kniewrongen of hoe dat ook heet zit met klittenband vast dus die kan je verplaatsen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:31

Ik heb een oudere wintec pro (zonder verwisselbare boom, zadel is te koop) en ik vind het echt een hartstikke fijn zadel. Het zit gewoon fijn, je wordt niet in een houding gedwongen maar het 'helpt' je ook niet aan een slechtere. Hij blijft best netjes (nouja, dat suede slijt er wel wat af maar da's normaal vind ik). Het paste op alle paarden die ik gereden heb, tot ik hem op mijn nieuwe paard Orien paste, het gáát, maar Orien heeft een aparte rug en helemaal 100% past ie niet.

Dooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:00

bibi76 schreef:
Heb niet echt een zicht op zadels maar volgens mij ligt deze een beetje achterover!

Zit nu ander boom in Lachen

Maar dat vlat het ook nog wel mee hoor!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:00

Ik heb zelf een Wintec 500 dressuur gehad en veel andere Wintecs ook , vond de 500 echt een superfijn zadel !!

Totdat ik boomloos ging dan... toen heb ik hem uiteindelijk met pijn in het hart verkocht want ik gebruikte hem toch niet meer... maar wat was dat een fijn zadel zeg op zich.

Op 1 of andere manier is hij idd wel gevoelig voor tever naar achteren kantelen , dat valt me af en toe op op foto's zoals hierboven en ook bij die van mijzelf Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:17

De 500 vind ik niet echt fijn. Erg zweterig en hard. Als ik jou was zou ik een bij Mr. Ed gaan kijken voor een Thorowgood Maxam, misschien kun je er wel eentje proberen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:40

sammetje schreef:
Wel equisuede dus! Behalve dat je hierin een minder zweterige kont krijgt heb je ook een wat vastere zit. Bij mij ziet het zadel en nog super uit. Maar ik gebruik m dan ook niet vaak. Ik ken ook mensen met een wintec pro dressuur (met equisuede dus) die lang en intensief gebruikt werden (ruiterkampen, het water er mee in etc.) en die zijn nog heel mooi. Na verloop van tijd gaat het suede wel wat slijten maar dat is geen lelijk gezicht.

Ik reageerde op het stukje van wel kunststofzadel zonder equisuede zit.. en daarom wil ik, indien er een nieuw zadel komt, een met equisuede dus.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:06

ik heb een wintec maar geen 500
heb een wintec 2000 cair systeem..
ben er heel tevreden van

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:24

sammetje schreef:
Behalve dat je hierin een minder zweterige kont krijgt heb je ook een wat vastere zit.

Dat bespaart je dan weer het geld dat je uit moet geven om een rijbroek met leren zit te kopen. Sterker nog: als je er wel eentje aan hebt kom je zelfs het zadel niet meer uit om licht te rijden Knipoog .
Als dat equisuede echt nat is geworden (lees: stortbui) duurt het wel weer even voordat hij weer droog is.

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:44

Ik heb nog nooit last gehad van een zweterige kont in dit zadel zelfs niet als het warm was.