Sneeuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gaat jouw paard naar buiten met sneeuw?

Poll eindigt op

Ja net zoals anders
41 (74%)
Ja met extra bescherming
2 (3%)
Nee want........
8 (14%)
anders.......
4 (7%)

Totaal aantal stemmen: 55

mohock

Sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:04

Hoi allemaal,

Bij ons lag er vandaag een pak(je) sneeuw, zeg maar 5 cm.
Niemand van de 25 pensionklanten durfde zijn paard naar buiten te doen. Ik vond dit een beetje raar, en zette mijn paard buiten. Hij kijkt maar uit waar hij loopt Haha!
Ik moet erbij zeggen dat mijn paard wel errug actief is normaal in de wei (spelen, rennen etc.) . Zelf had hij door dat het nu niet zo goed kon en deed (iets) rustiger. Hij vond het erg leuk en spannend en heeft zichzelf ene uurtje vermaakt. Alles goed geen blessures ofzo en een blij paard *LOL*

Ik doe mijn paard altijd naar buiten behalve als het onweert of ( losse takken) stormt. Anders kan hij wel erg vaak binne blijven.... Grond bevroren, regen, wind, onder de 10 graden en verzin nog maar redenen. Ik zou het echt heel erg vinden als er wat met hem gebeurd, maar eerlijk gezegd liever een blij paard dat 15 wordt dan een chagrijn dat 30 wordt.
Mijn paard heeft wel veel behoefte aan de wei en wordt echt depri van dagen binnen staan (terwijl we dan wel rijden etc.). Mss dat ik daarom zo denk....

Maar hoe denken de andere bokkers ervover?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:08

Die van mij heeft een lekkere deken en geen ijzers, dus hop, naar buiten. Als hij wel ijzers zou hebben, vind ik een ander verhaal. Daar blijft alles onder plakken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:11

die van ons gaan als er echt een dik pak sneeuw ligt, voor 5 minuten op de wei om zich even los te gooien ofzo. Voor de rest als ze naar de piste moeten is het opletten geblazen, want het zou niet de eerste keer zijn als er een paard op z'n kont zou vallen Haha!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:17

Ik baal want normaal gaan ze lekker naar buiten, ook als er sneeuw ligt. Helaas kon ik ze vandaag zelf niet buiten laten en m´n pa durfde ze niet naar buiten te zetten omdat het glad was. Scheve mond Nu staan er dus een paar op stal die het liefst door het dak naar buiten gaan.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:18

Die van mij hebben ook allemaal lekker buiten gestaan vandaag! Jeddah heeft voor ijzers en die heb ik met uierzalf ingesmeerd, ze hebben genoten van het graven in de sneeuw en Senna heeft zelfs gerold in de sneeuw!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:20

Bij ons staan bijna alle paarden al dagenlang binnen: grond te hard bevroren, vorst zit nog in de grond en nu lag er weer sneeuw, maar de mijne en zijn vriendje de Tinker stonden dus mooi buiten.

Ik heb daarvoor uitdrukkelijk moeten zeggen met ELK weer naar buiten, ongeacht wat er uit de lucht valt en de mensen van de Tinker hebben gezegd: als Morrie naar buiten gaat, kan hij ook naar buiten.

De boer/in zijn het er openlijk niet mee eens, ook nog es omdat mijn paard zonder dekens staat, maar hij stond mooi wel buiten.

Toen we vanmorgen gingen sleeén waren ze het er helemaal niet mee eens toen ie in rengalop wegspoot werden ze bijna gek, maar ja, het is mijn paard......

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:24

smurf schreef:
Bij ons staan bijna alle paarden al dagenlang binnen: grond te hard bevroren, vorst zit nog in de grond en nu lag er weer sneeuw, maar de mijne en zijn vriendje de Tinker stonden dus mooi buiten.

Wordt er dan ook niet aan de hand gestapt of weet ik wat anders?? Staan ze nu gewoon de hele tijd 24/7 binnen??

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:24

Nee, de bodem is te hard en uitglijdings gevaar!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:26

Bij mij was de sneeuw anders lekker zacht... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 28-12-04 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:28

mijn verzorgpaarden staan dag en nacht buiten, met een schuilstal.
ze kunnen ertegen dus waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:35

De paarden staan bij ons binnen. Dit omdat er best veel paarden zijn met ijzers. En de paarden een stuk over het beton moeten lopen, wat nog erg glad was. Ik kan het me van de stalhouder wel voorstellen, hij wil natuurlijk geen ongelukken hebben met pensionpaarden. Ik laat mijn paard nu een uurtje in de bak staan, waar ze werkelijk niets aan vindt, zo alleen. Veel paarden staan bij ons nu echt 24 uur per dag op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:48

mijn 4 paarden staan 24/7 buiten en ga ik voor wat sneeuw niet binnen zetten.....1 paard moet met dit slechte weer wel binnen blijven maarja....als het weer een beetje droogt kan die ook weer blij in de bak

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:52

Als er een beetje sneeuw ligt en het is niet te glad, dan smeer ik gewoon boter in de hoeven, en dan lekker een rustig staprondje.. Verse sneeuw is meestal toch niet zo glad...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:53

Citaat:
Wordt er dan ook niet aan de hand gestapt of weet ik wat anders?? Staan ze nu gewoon de hele tijd 24/7 binnen??

dat is aan de eigenaar, als die komt kan er aan de hand gestapt worden en andes blijven ze binnen, sommigen al een hele week onderhand Verdrietig Huilen

Het is geen manege ofzo, gewoon stalling bij een boer en als die het onverantwoord vindt dat de paarden eruit gaan, blijven ze binnen... zo simpel is het, alleen jammer dat ze dan zeggen: ze staan gewoon op stal, alsof dat normaal is....

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:11

De pony waar ik op rij
Staat in de zomer buiten en in de winter alle dagen op stal Scheve mond
Ik vind dit heel iritant , ze worden dan zo druk omdat het ook nog buitenstallen zijn (open Met loopstal), maar de eigenaar heeft liever niet dat ze dan in de wei staan dus Scheve mond

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:25

Helpt vaseline smeren op de ijzers? Die gevaarlijke klonten onder de hoefijzers vind ik echt link!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:27

Ja dat helpt, hoefvet kan je er ook onder smeren

Bijou heb ik vandaag ook maar binnen laten staan, de grond was keihard en ze haalt nog weleens rare dingen uit op dat weiland..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:28

Ik smeer uierzalf, werkt super en ze hebben dan geen klonten!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:30

mijn paarden gaan ALTIJD naar buiten, allemaal
ook toen ik nog in het Z1 startte met Quentin, gooide ik hem gewoon naar buiten iedere dag van 8-5/6 uur behalve bij echt extreme weersomstandigheden, dan ging hij bv alleen de ochtend of alelen de middag naar buiten

maar bevroren grond, een regen of hagelbui, harde wind etc, je zal ze hier altijd alle4 buiten zien staan hoor!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:31

Mijn bijrijdpaardjes kunnen met de inloopstal zelf weten of ze binnen of buiten staan Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:39

gewoon naar buiten vind ze hardstikke fijn Haha!
24 uur per dag maar in zon muffe stal waar ze niet kan rennen is niets Haha!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:45

bij ons was het vandaag ook glad.En we gingen gewoon lopen.Ik ging zelf glijden.Me huurpony ging in draf en nam me mee en ik viel en gleed mee.Maar hij vond de sneeuw niet leuk.Toen het gestopt was vond hij het wel leuk

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:46

Bij ons gaan ze per toerbeurt een paar uur in de binnenbak. Die van mij heeft ijzers, en ik kan moeilijk de staleigenaar opdracht geven om haar zolen in te smeren, dus moet het maar even zo.
Het paard dat ik hiervoor had liep op blote voeten, en die ging gewoon de wei in. Heb ik nog héle mooie foto's van Pling

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:18

hij gaat altijd naar buiten, als het extreme weersomstandigheden zijn dan gaan ze maar eventjes maar ze gaan altijd wel.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:23

Bij mij staan ze 24/7 op de wei, dus het moet wel Knipoog