Hoe doet iedereen dat qua geld, studiefinanciering en tijd??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anders zou ik ook niet weten hou het zou lukken...
(sins kort hoor
)
's Zomers rij ik meestal na het eten pas, maar ik heb geen binnenbak oid. dus ik rij liever niet in het donker.
Flippertje"]
Is het voor jou geen goed idee om een verzorgpaard te zoeken in de buurt waar je woont?
[/quote]
Ik heb de afgelopen 6 jaar verschillende verzorg/huurpaarden gehad, maar toch vind ik dat heel anders als een eigen paard. Ik heb een keer gehad dat er een zomaar verkocht werd, er rijden vaak ook anderen op, en ik mis toch echt iets van "mezelf."
[quote="roylinde"]
hey, tja dat is idd wel wat moeilijk, ik heb nu een baantje, daarmee verdien ik genoeg om de stalling te betalen, ze staat op een pensionstal met gelukkig een binnen bak, dus dan kan ik 's avonds rijden.
en als ik geen tijd heb heb ik een verzorgstertje(sins kort hoor
)
dus het lukt wel aardig, maar als ik nu had moeten kiezen had ik liever wat later (als ik klaar was met mn study) een paard genomen, maar ik had royena al en wil dr voor geen goud kwijt...
[/quote]
met mijn baantje verdien ik ook genoeg om de stalling te betalen, ook een stalling waar voer en wormkuur bij in zit, en soms ook nog wel iets meer. Toch zijn er naast het stallen nog zo veel bijkomstigheden! Ik wil het paardje sowieso verzekeren ( niet de duurste verzekering, maar toch iets, voor de zekerheid) en dan heb je natuurlijk ook nog de smid.
Ik heb het idee dat je ook zonder paard, als student al heel erg krap zit financieel en al je verdiende geld met je baantje eigenlijk wel nodig hebt!
[quote="Sanet schreef:Niet..
Mijn ouders willen niet een paard voor mij kopen/onderhouden. Dus ik heb besloten te wachten (terwijl ik opzich het geld wat ik nodig zou hebben zou kunnen bijlenen) tot ik meer financiele zekerheid heb. Tot die tijd hobbel ik gewoon verder op mijn verzorgbijrijdpony beest..
Ik zou het echt heel erg vinden als ik op een gegeven moment geen geld meer had om mijn paardje te onderhouden en hem zou moeten verkopen.. dan wacht ik liever nog even..

. Het is dus qua tijd voor mij makkelijk te combineren. Maar ik denk dat dit heel erg afhankelijk is van het type opleiding en je eigen studietempo. 

Maar een eigen paard is wel helemaal geweldig.
DeBeer schreef:Alleen nog even 2 vraagjes: concorde, ik snap je berekening niet helemaal, waarvan betaal je dan je collegegeld?
En symO, hoe kom jij aan een 18 urige schoolweek! Klinkt geweldig!