paardenvoer!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XXgalaxyXX

paardenvoer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 14:36

hallo,

mijn paard krijgt 3x per dan 1 kilo brok(basis geloof ik) daarbij krijgt hij elke morgen nog wat kuilgras. volop stro aanwezig in de stal. daarnaast geef ik hem 1 bekertje gewone muslie en 1 bekertje energieverrijkende muslie. met gekookt water er op. daarnaast nog wat wortelenen 1 a 2 appels. soms nog wat snoepjes en een likkit. wat vinden jullie van de voeding van mijn paard??????????

ben erg benieuwd.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:09

Slecht: alsh ij tenminste maar 1x per dag kuilgras krijgt. Een paard moet echt veel ruwvoer eten (en vaak eten ze nauwelijk stro): het beste is hooi of voordroog en dan in ruime mate. Beter veel ruwvoer en weinig biks dan andersom. Belangrijk voor vertering (minder kans op koliek), tegen verveling enz. Snoepjes en lik it tellen niet als eten....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:10

Ruwvoer is belangrijker dan krachtvoer. En de voeding is afhankelijk van het werk dat het paard verricht, en daar zie ik in je bericht weinig over.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:14

vind t ook slecht hoe jij je paard voert ... je kan t beest beter de hele dag door kuil geven dan 1 keer per dag ... jij zou het toch ook niet leuk vinde om 1 keer per dag goed voer te krijgen zeg maar ...

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:01

Net als wat Cassidy opmerkt, kan ik niet uit je bericht halen hoeveel je paard werkt. Dit is erg belangrijk om te weten of je paard voldoende te eten krijgt.

Verder lees ik dat je pony maar 1 keer per dag kuil krijgt. Dit is bar weinig. Ruwvoer is veel belangrijker dan krachtvoer.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:03

op zich is er niks mis met wat je voert
maar inderdaad meer kuilgras zo wel beter zijn
zo blijft je paard bezig
en het vult beter dan krachtvoer

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 09:58

ik sta op de een manege en mijn paard krijgt daarom maar 1x per dag kuilgras. mijn paard word zo goed als elke dag intensief een uur gereden.
over zijn muslie krijgt hij nog een scheutje zonnebloemolie en 1/2 flesje donkerbier. goed voor de vacht , hoeven en blaas enzo

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:00

eerst kregen ze helemaal niks. geen hooi of kuilgras.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:04

Misschien dat je zelf ruw voer kunt gaan bijvoeren. Iedere keer als je hebt gereden je paard nog wat lucerne krijgt, of grasbrokken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:06

XXgalaxyXX schreef:
eerst kregen ze helemaal niks. geen hooi of kuilgras.

Lijkt me geen goede manege om te staan....ik had al lang een andere stal gezocht.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:09

ik vind het wel veel eten wat hij krijgt Bloos!
en alleen kuil smorgens lijkt me ook niet erg leuk

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:57

ik vind het wel een goede manege. en ik ben echt niet van plan om een andere manege te zoeken omdat hij alleen ,s morgens flink wat kuilgras krijgt. hij krijgt genoeg per dag. en verveeld zich niet. en hij kan lekker knabbelen aan het stro. dus mensjes. ik ga echt geen andere manege daar voor zoeken. zo das er uit.

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:58

en mijn paard ziek er kern gezond uit!!!!!!!!!!!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:01

gaan we beginnen katten???? Scheve mond >;)
als je geen reacties wilt moet je geen topic open hoor

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:07

Je vraagt wat we er van vinden.....
Maargoed, meer kuil of meer hooi zou inderdaad wat beter zijn. Je kan hem nog zoveel biks of muesli geven maar ik denk dat hij liever de hele dag staat te kauwen dan dat hij een paar keer iets lekkers krijgt. Lachen

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:10

Als je paard zich dan maar gaat vermaken met stro heb je een veel grotere kans op koliek...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:11

Shetfan schreef:
Je vraagt wat we er van vinden.....
Maargoed, meer kuil of meer hooi zou inderdaad wat beter zijn. Je kan hem nog zoveel biks of muesli geven maar ik denk dat hij liever de hele dag staat te kauwen dan dat hij een paar keer iets lekkers krijgt. Lachen

ik vind dat je gelijk hebt
3kilo brok is veel op een dag...en dan nog eens de musli erbij Bloos!
beetje overdreven....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:11

Het is jouw paard, dus als je hem op een stal neerzet waar GEEN hooi of kuil gegeven wordt moet je dat helemaal zelf weten. IK zou het niet doen. En het is hier ook geen vraag van kuil of hooi i.p.v. biks, het is kuil of hooi EN biks.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:14

beautylover schreef:
3kilo brok is veel op een dag...en dan nog eens de musli erbij Bloos!
beetje overdreven....

Drie kilo basisbrok is niets als er een uur per dag flink getraind wordt. Ik weet van paarden die 8 kilo krijgen....

Het is bij paarden net als bij mensen: de een komt aan van lucht, en de ander kan eten wat hij wil. Wat bij het bepalen van de hoeveelheden voer altijd belangrijk is, is het oog van de meester. Op papier kan het er veel of niet veel uitzien, als het paard magerder wordt moet er wat bij, komt hij aan moet het wat minder....simpel zat.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:15

Woow ik vind dat ie best veel krijgt Bloos!

charlieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:26

Je schrijft er niet bij hoeveel kuil hij krijgt en hoe lang hij er mee doet. Als hij het in no time op heeft zou ik als jou was hem nog wat erbij geven. Koop ergens een baal hooi en geef hem dan een plak bijvoorbeeld na het rijden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:00

mijn enige vraag is eigenlijk waarom hij drie verschillende soorten brok/muesli krijgt?
verder hooi gaan voeren zelf, is beter voor het darmen stelsel van een paard.

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 15:18

nou mijn paard is helemaal niet dik. hij is zelfs aan de smallere kant. en omdat hij heel verkeerd gereden is, is de training zwaar voor hem. en 3 kilo is echt niks hoor. bij ons op de manege staan zelfs paarden die 3 x per dag 2 kilo brok krijgen en die zijn echt niet gek of dik. er is een tijd terug ook een gespecialiceerd iemand geweest en die heeft gekeken wat de paarden kregen. was allemaal in orde. en mijn paard loopt er goed op. hij doet de hele morgen over het kuilgras. en de brokke krijgt hij 3 x per dag. hij krijgt nu twee verschillende muslies omdat ik ben overgestapt naar de energieverrijkende muslie. ( weinig eiwit in) en daarbij dan het bier en de zonnebloemolie. en wortels en een apel s avonds. hij eet daarbij dan een beetje van het stro. das helemaal niet erg.

hij word elke dag dus een uur intensief bereden. zowel springen als dressuur. en omdat hij wat aan de magere kkant was ben ik hem gaan bijvoeren met een beetje muslie. hij ziet er nu goed uit. volgens mij precies op gewicht. hij begint goede spieren te ontwikkelen. en hij is niet zo gek als en schaap.

ik wil best reacties op mijn topic. maar niet van en anderemanege zoeken enz. das ook mijn vraag niet. ook niet of het een goede manege is of een slechte of welke andre vraag ook. mijn vraag was alleen wat jullie van de voeding van mijn paard vinden!!!!!!!!!!!!!!!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:20

XXgalaxyXX schreef:
nou mijn paard is helemaal niet dik. hij is zelfs aan de smallere kant. en omdat hij heel verkeerd gereden is, is de training zwaar voor hem. en 3 kilo is echt niks hoor. bij ons op de manege staan zelfs paarden die 3 x per dag 2 kilo brok krijgen en die zijn echt niet gek of dik. er is een tijd terug ook een gespecialiceerd iemand geweest en die heeft gekeken wat de paarden kregen. was allemaal in orde. en mijn paard loopt er goed op. hij doet de hele morgen over het kuilgras. en de brokke krijgt hij 3 x per dag. hij krijgt nu twee verschillende muslies omdat ik ben overgestapt naar de energieverrijkende muslie. ( weinig eiwit in) en daarbij dan het bier en de zonnebloemolie. en wortels en een apel s avonds. hij eet daarbij dan een beetje van het stro. das helemaal niet erg.

hij word elke dag dus een uur intensief bereden. zowel springen als dressuur. en omdat hij wat aan de magere kkant was ben ik hem gaan bijvoeren met een beetje muslie. hij ziet er nu goed uit. volgens mij precies op gewicht. hij begint goede spieren te ontwikkelen. en hij is niet zo gek als en schaap.

ik wil best reacties op mijn topic. maar niet van en anderemanege zoeken enz. das ook mijn vraag niet. ook niet of het een goede manege is of een slechte of welke andre vraag ook. mijn vraag was alleen wat jullie van de voeding van mijn paard vinden!!!!!!!!!!!!!!!

volgens mij wou je onze hulp niet,want je zegt dat je wel goed voert dusja...
start dan gewoon geen topic en ga gezellig een boekje lezen!

XXgalaxyXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 15:23

ik al binnenkort zelf een foto op bokt zetten. krijg hem namelijk niet verkleind. kennen jullie zelf beoordelen hoe hij eruit ziet!!!!!!
want als hij slecht gevoerd zou worden dan kun je dat zien aan het paard. kom er dus op terug!!!!!!!!
en ik wil helemaal niet katten, ,maar ik wil gewone reacties op mijn topic. dingen waar ik wat aan heb. en niet van een andere manege en dergelijke