Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shetfan schreef:Je vraagt wat we er van vinden.....
Maargoed, meer kuil of meer hooi zou inderdaad wat beter zijn. Je kan hem nog zoveel biks of muesli geven maar ik denk dat hij liever de hele dag staat te kauwen dan dat hij een paar keer iets lekkers krijgt.

beautylover schreef:3kilo brok is veel op een dag...en dan nog eens de musli erbij![]()
beetje overdreven....
XXgalaxyXX schreef:nou mijn paard is helemaal niet dik. hij is zelfs aan de smallere kant. en omdat hij heel verkeerd gereden is, is de training zwaar voor hem. en 3 kilo is echt niks hoor. bij ons op de manege staan zelfs paarden die 3 x per dag 2 kilo brok krijgen en die zijn echt niet gek of dik. er is een tijd terug ook een gespecialiceerd iemand geweest en die heeft gekeken wat de paarden kregen. was allemaal in orde. en mijn paard loopt er goed op. hij doet de hele morgen over het kuilgras. en de brokke krijgt hij 3 x per dag. hij krijgt nu twee verschillende muslies omdat ik ben overgestapt naar de energieverrijkende muslie. ( weinig eiwit in) en daarbij dan het bier en de zonnebloemolie. en wortels en een apel s avonds. hij eet daarbij dan een beetje van het stro. das helemaal niet erg.
hij word elke dag dus een uur intensief bereden. zowel springen als dressuur. en omdat hij wat aan de magere kkant was ben ik hem gaan bijvoeren met een beetje muslie. hij ziet er nu goed uit. volgens mij precies op gewicht. hij begint goede spieren te ontwikkelen. en hij is niet zo gek als en schaap.
ik wil best reacties op mijn topic. maar niet van en anderemanege zoeken enz. das ook mijn vraag niet. ook niet of het een goede manege is of een slechte of welke andre vraag ook. mijn vraag was alleen wat jullie van de voeding van mijn paard vinden!!!!!!!!!!!!!!!