wie laat zijn paard dag en nacht buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeBeer

wie laat zijn paard dag en nacht buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 20:22

Ik vroeg me af wat voor'n stalling iedereen voor zijn paard heeft...
Hoelang overdag naar buiten? Alleen s'nachts binnen? S' nachts ook buiten? Ook in de winter s'nachts buiten? ( zo ja, welk ras?)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:28

Mijn pony's hebben een inloopstal. Ze kunnen dus zelf beslissen wat ze willen. De grootste heeft wel een deken op omdat die niet echt een onwijze wintervacht krijgt en ik niet wil dat ze een wintervacht krijgt.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:33

Hier nog een inloopstal.. Kunnen ze lekker zelf beslissen wat ze willen,
ze schijnen het niet echt erg te vinden

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:34

Ik mijne staat op het land, met een zelfgebouwde schuilstal wat net een echte stal is deurtje kan open en dicht maar het deutje is nooit dicht.altijd open zodat hij zelf kan bepaalen of hij binnen of buiten wil

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:42

Ik heb er hier 7 gewoon 24/7 buiten staan met een grote schuur als inloopstal. Ze zijn vrijwel nooit binnen, alleen maar om te eten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:43

de mijne staat alleen overdag buiten, maar ik zou niets liever willen dan dat ie 24/7 buiten zou kunnen, maar dan wel op droog land en dat hebben we hier nergens

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:46

Mijn trekpaard staat overdag een paar uurtjes in de paddock, verder staat ze op stal. Mijn shethengstje staat snachts op stal, verder loopt hij in de weide!
Ik had mijn trekpaard het liefst altijd buiten, maar dat kan hier helaas niet!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:48

Mijn verzorgpaardjes staan 's zomers eigenlijk altijd dag en nacht buiten of het moet eens heel slecht weer zijn. 's Winters staan ze overdag buiten en gaan ze 's nachts naar binnen. Ze hebben geen inloopstal ofzo maar wel beschutting van de stal zelf. Ze hebben verder geen deken op ofzo, gewoon hun wintervachtje. T is dan ook een haflinger en een fjord waar ik over praat. Als het nu echt 's ochtends al regent en ze hebben voorspeld dat het de hele dag blijft regenen blijven ze een dagje op stal.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:51

de boer waar ik sta, laat de paarden als snel "lekker"een dagje op stal staan, dus als ik twijfel (graadje vorst, veel regen, sneeuw) dan ga ik voorm ijn werk checken en als ie niet buiten staat, dan zet ik hem buiten, weer of geen weer en zonder dekens......ik heb een Noriker, een Oostenrijks koudbloed die 3 jaar van zijn leven in Oostenrijk heeft geleefd, dus die is wel wat gewend. Een dagje op stal zal niet snel voorkomen bij mij......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:58

Mijn pony staat altijd buiten, op dit moment zelfs zonder schuilstal. Hij heeft alleen beschutting van het bos.
En hij vindt zichzelf heel zielig omdat...hij gedwongen wordt met andere paarden om te leren gaan Haha!
Hij heeft van veulen af aan alleen gestaan en omdat ik op dit moment niet kan rijden door een peesontsteking pakken we nu dit puntje van z'n opvoeding even mee
Dan maar een paar weken zonder schuilstal, daar heeft hij geen last van.
Het is een Shet trouwens en hij staat tussen een Tinker en een BWP die ook nooit binnen staan.

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:12

Leuk om te horen van iedereen! Ik zit er over te denken om een paardje te kopen, maar ik heb niet erg veel geld. Daarom zit ik een beetje te zoeken naar een zo goedmogelijke stalling-plek.
Dag en nacht buiten is natuurlijk vaak het goedkoopste, maar je moet natuurlijk wel een paardje hebben dat daar, vooral in de winter, tegen kan!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:14

smurf schreef:
de mijne staat alleen overdag buiten, maar ik zou niets liever willen dan dat ie 24/7 buiten zou kunnen, maar dan wel op droog land en dat hebben we hier nergens

Hier ook niet hoor, nu is alles bevroren en net een hard maanlandschap maar er is nog 1 stukje waar ze net met zijn allen op kunnen waar ze wat vlakker staan Haha!
Verder pak ik nog wel een stukje land erbij wat iets vlakker is maar ja, als het weer gaat regenen wordt dat net zo'n modderpoel Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:14

Mijn paard gaat verhuizen naar een paddock stal
Dat is een afgezet stuk met houtsnippers en dan een grote schuilstal waar ze in en uit kunnen lopen met plastic flappen voor beschutting Lachen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:15

De vier veulens van vorig jaar, een enter en twenter hengst staan nog buiten. De rest is ondergebracht in stallen, maar komt hele dagen er wel uit!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:16

Ik heb mijn haffie ook lekker 24/7 buiten met schuilstal , waar hij echt wel veel gebruik van maakt Haha!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:18

Bij mijn verzorgpaarden staan de shetjes:
24/7 buiten, met inloopstal/huisje
Ze kunnen dus lekker zelf bepalen..

De paarden lopen bijna altijd 24/7 buiten, maar als het slecht weer is... of wij zijn er en weten dat we de volgende dag vroeg komen... dan laten we ze wel eens een nachtje binnen..

Ik denk ook dat het per paard verschild... of het gepast is om hem buiten te laten...
Wedstrijd paarden, die moeten namelijk kort in vacht blijven, als die heel de dag buiten staan, werkt dat averrechts...

DeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:30

zijn er ook mensen met een "teerder" ( ik weet niet of ik het zo moet noemen) paardje als arabiertje, welshje die hun paard 24/7 buiten hebben staan? En hoe zien de schuilstallen er bij jullie uit?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:31

Ja mijn oude Welsh pony, hij staat gewoon dag en nacht buiten. Hij heeft zo'n dikke vacht...... echt verschrikkelijk!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:34

Bij mijn shet staan 2 newforest en een arabiertje buiten...schuilstal is gewoon heel simpel....4 palen met een dak van golfplaten erop en 2 zijkanten met hout afgezet!

noekie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:34

Het ligt eraan hoe de nachten zijn en of de grond buiten droog genoeg is.
Na het rijden gaan ze savonds op stal en dan ga ik ze smorgens buiten zetten. Dan staan ze de gehele dag buiten, tot savonds weer.

En onze shetlander en degene die niet gereden worden, die kunnen gewoon in- en uit de stal lopen.

En als het écht vies, koud, slecht weer is. Dan gaan ze allemaal savonds op stal en overdag naar buiten.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:35

Mijn paard staat in de winter binnen. Oke als ik ga rijden of in de bak zet komt ze wel buiten. Maar verder hebben we geen mogelijkheden dat ze bijvoorbeeld 3 uur buiten staat Scheve mond .
In de zomer staat ze 24/7 buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:38

KWPN merrie van 15 en haar veulen lopen dag en nacht buiten
Haflinger van 3 en Welsh van 16 lopen ook dag en nacht buiten

BarbaLala

mijn zorghaf staat altijd buiten, omdat ze dampig is, chronisch Boos! maar ze staat wel binnen met vuurwek, of met heel slecht weer 's winters = regenen dan vriezen. soms heeft ze een licht dekje op, maar verder niks nodig. ja zekan beschut staan, tegen de wind, en btje regen.

RanouK

LovingTweety schreef:
Mijn pony's hebben een inloopstal. Ze kunnen dus zelf beslissen wat ze willen. De grootste heeft wel een deken op omdat die niet echt een onwijze wintervacht krijgt en ik niet wil dat ze een wintervacht krijgt.

Hebben wij ook.
Allemaal behalve de shet hebben een regendek + winterdek op.
Ze worden allemaal elke dag gecontroleerd.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:52

Mijn verzorgshetjes staan altijd dag en nacht buiten...wat voor een weer het ook is. De Fjord die ik ook verzorg ook geloof ik..
Fjorden en Shetten zijn dan ook wel echte winterpaardjes Haha!