ik heb dus al 7 maanden een dpony ruin, paljas. Hij is nu net 3 jaar. in die 7 maanden hebben we hem regelmatig gelongeerd en ook al een paar keer op hem gezeten in de stal. Ook hadden we 1 keer geprobeerd aan de longe met iemand(ik) op, maar we waren nog niet begonnen of hij schoot al weg en met een sliding stop gecombineerd met een sterke bocht lag ik buiten de weide
omdat we dus alleen op de weide konden , en hij daar heel erg moeilijk doet, hebben we gespaard om hem nu in de kerstvakantie op de manege te plaatsen zodat we hem in de binnenpiste kunnen opleren ( het begin toch)
Vandaag ging ik het dus proberen. Eerst hadden we hem gelongeerd in de longeerpiste en daarna ben ik er dus heel voorzichtig op gaan zitten. Tine ( mn zus en Paljastineke van op bokt) heeft hem toen aan de hand naar de binnenpiste gebracht terwijl ik erop zat. Toen we in de piste kwamen schoot hij direct weg en begon hij te crossen. Na 2 sliding-stops gecombineerd met scherpe bocht verloor ik mijn stijgbeugels dus bij de volgende lag ik tegen de muur
toen bleef hij maar lopen en we konden hem echt niet pakken en alsof dat alles nog niet genoeg was wou er iemand anders ook rijden in de binnenpiste
dus hij moest er wel uit. Toen hebben we de poort van de piste opengedaan zodat hij naar zijn stal liep ( stal is in zijgang piste)daar heb ik hem dan eindelijk kunnen pakken. Hij was echt helemaal overstuur.
Hij heeft ook het probleem dat hij soms zich vaak dominant opstelt tegenover mensen en dus misbruik maakt van het feit dat hij sterker is.
wat moet ik nu doen? zo gaat dat toch niet. Ik zal er zowiezo af blijven vallen als ik het morgen weer zo doe
heeft er iemand nuttige tips?
morgen ben ik van plan om dan in de longeerpiste er op te gaan zitten, maar hij zal daar zeker en vast ook beginnen lopen en mij eraf gooien.
hij bokt NIET , wil dat dan zeggen dat hij het niet doet om mij eraf te krijgen?
ik hoop dat iemand mij kan helpen.